.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lis.2024 00:44:41

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2008 20:49:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2005 09:53:51
Posty: 489
Lokalizacja: Krosno/Jasło
ja zrobilem 100kkm na blosie w 2.3 AAR i zlego slowa nie powiem
jak sie nie umie zalozyc wyregulowac i dbac o silnik i instalke to zawsze bedziecie mieli syf z autem

_________________
100 C4 2.3 AAR + BLOS BRC
Octavia 2 FL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2008 21:17:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2005 16:04:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lębork-Koszalin
no nie do konca jest miodzio bo zawsze może Ci pogiac klapki w kolektorze od skracania dolotu!!!

_________________
czarne C4 2.8 V6 LPG,BLOS,gleba,225/40/18, webasto,abs,cb,navi,dvd,TV,naklejka i ramki AKP,itp
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2008 09:17:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
to ja może troche od strony technicznej napisze zamiast gdybać.


BLOS to nic innego jak sposób podawania gazu do układu powietrznego silnika zastępuje on stary pierścień podcisnienia. Natomiast jego zasada dziajania jest identyczna jak pierścienia czyli zawęzenie średnicy przepływu w celu wymuszenia powstania podcisnienia ktore zasysa gaz. I tu filozofi niema.

Instalacja z BLOSem to nic innego jak zwykła mieszalnikowa instalacja tyle ze zmienił się sposób podawania gazu do układu dolotowego.

Dlatczego zwykły gaz strzela.??????

w zwykłych instalacjach gazowych mieszanka wybuchowa gaz/powietrze powstaje juz w przepustnicy i wypełnia caly kolektor (czesto również układ dolotu aż do filtra) powstanie sprzyjających warunków ( w 95% przebicie na przewodach) powoduje detonacje mieszanki w kolektorze i to nazywamy popularnie strzelaniem gazu. Niemozna powiedziec że da się zapobiec strzałą takiej instalacji gazowej poprostu to rozwiazanie techniczne jest obarczone taką wadą dlatego też wymyślono instalacje następnych generacji.

I tak odnosząc się juz do silnika ABC i AAH to pomiedzy nimi jest bardzo zasadnicza różnica. ABC ma PLASTIKOWY kolektor ssący AAH ma aluminiowy co prawda po wybuchu kolektor AAH przetrwa ale często powygina mu klapki skróczenia dolotu wiec też może ulec uszkodzeniu.

Coś o sekwencji.

instalacja sekwencyjna dostarcza gaz przeważnie ( bo niektórzy gaziaże nie kumają ideologi wtrysku) w gardziel przed konkretną komorą zaworową i to w momencie ssania. tak wiec cały wtryśniety gaz zostaje natychmiast wessany do cylindra i w dobrze wykonanej instalacji w kolektorze ssącym nie występuje mieszanina gaz/powietrze a wiec niema możliwości wystąpienia wybuchu. oczywiście jak mówię każdą instalacje mozna założyć dobrze i źle nawet sekwencja źle założona potrafi strzelać.

Spadek mocy ??????

Teoretyczne rozwazania czy BLOS eliminuje ten mankament czy nie są mało istotne wystarczy podeprzeć sie fizyką.
Przekrój układu dolotowego jest ściśle określiny dla danego silnika i ma zapewnić odpowiednią wydajnośc dostarczania powietrza do silnika.
Zakładając jakikolwiek dławik (blos działa na zasadzie podciśnienia wiec również jest dławikiem) powodujemy ograniczenie tej wydajności i tu można by się pokusić o wyliczenia matematyczne przekrojów i wydajności przepływu.
Zasada jest następujaca im wieksze zapotrzebowanie silnika na powietrze tym strata wieksza. Tak wiec przy niskich predkościach obrotowych i małym obciążeniu strata bedzie mała przy wysokich prędkościach obrotowych i dodatkowo wielkim obciazeniu strata bedzie juz odczuwalna..

czyli po hlopsku..

Na jedynce jak depniesz w palnik pojdzie ogniem podobnie jak na PB
na 5 jak go bujniesz do wysokich obrotów juz nie bedzie to tak całkiem szlo jak niezagazowany model.

Pamietajcie o tym ze instalacja parownikowa zawęża przekrój dolotu również na PB tak wiec odczucie straty mocy nie bedzie duże pomiędzy LPG a PB bo PB również traci na iliści dostarczonego powietrza. różnice należy określać pomiedzy LPG a modelem PB bez gazu wtedy daje to wiarygodne odczucia.


Coś od siebie.

ja nie poleciłbym gazowania V6 szczególnie 2,6 zwykłym gazem no ale decyzja zawsze nalezy do właściciela.

Info dodatkowe..

Silniki V6 są dwótorowe zasilanie obu rzędów taką samą mieszanką gaz/powietrze nie daje optymalnych warunków spalania co moze powodować przegrzanie ktoregoś rzedu. to również nalezy brać pod uwagę.

No ale sie naprodukowałem. mam nadziej że ktoś coś z tego zrozumie. :diabel:

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2008 20:19:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2005 02:19:35
Posty: 390
Ja mam u siebie BLOS od jakichś 60 tysięcy, sprawuje się dobrze, ale niestaty mam kolektor od 2.8. Wcześniej miałem mikser tyle że źle zamontowany gaz wystrzelł i cały żólty plastikowy środek w kolektorze się połamal. Własnoręcznie zamontowany blos i regulacja pozbawiła samochód jakichkolwiek wystrzałów. Moje pytanie jest takie:

Czy ktoś wypróbował jazdę z kolektorem plastikowym od 2.6 na blosie?

Drugia sprawa to

W kolektorze plastikowym 2.6 jst w środku takie plastikowe korytko, czy mozna bez tego jeździć? Bo słyszałem kiedyś że zakładając gaz w 2.6 własnie to korytko jest specjalnie wyciągane z kolektora.

_________________
Audi C4 2.6 V6
Pontiac Firebird 3.1 V6


Ostatnio edytowano 17.kwi.2008 16:20:06 przez MaC, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2008 00:26:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2005 16:04:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lębork-Koszalin
Wybaczcie mi tą wenę po dużej(za dużej) ilości piwa ale...
1. 2.6 V6 na kolektorze aluminiowym od 2.8 nie może jeździć poprawnie to raz....a.....
2. gratuluje rzeźby
3. Kupuje omege 2.0 (zdezelowaną) i zakładam sie o Twoją dziewczyne, że zrobie Cie na pierwszych światłach nie włączając "trójki" (wiem że przesadziłem)
4. Pomysł z tym kolektorem nadaje sie do tańca z gwiazdami....
5. Nawet jak sie blos sprawuje to nie był przewidziany do takich odrzutowych konstrukcji ....
6. Zrób serie i poczuj wreszcie co to znaczy 2.6 (a nie fiat uno 1.0 na argeńtyńskim silniku)
7. Have fun (pospolite)...
8. P.S. Dowcip wydedukowany z "Hansa" wypowiedzi.... i własnej...

_________________
czarne C4 2.8 V6 LPG,BLOS,gleba,225/40/18, webasto,abs,cb,navi,dvd,TV,naklejka i ramki AKP,itp
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2008 16:22:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2005 02:19:35
Posty: 390
Kolego nie zbaczaj z tematu, zadałem proste pytania i widzę że masz trudności z odpowiedzią. Tego posta pewnie też pisałeś z samochodu bo przecież masz tam webasto, TV, CB ramki naklejjki itp i może jeszcze mp3 internet dvd...


P.S

Rzeżbą są rczej twoje końcówki tłumika "CHROM" i żarówki "xenon" za 15 złotych


widzę że nie każdy do tej pory wie po co jest to forum :):

_________________
Audi C4 2.6 V6
Pontiac Firebird 3.1 V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2008 16:56:33 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
MaC napisał(a):
Czy ktoś wypróbował jazdę z kolektorem plastikowym od 2.6 na blosie?


Byli tacy, co próbowali... I pewnie wszystko będzie dobrze (sam mam blosa w 2 samochodach) i nic nie będzie strzelać... Tylko, że jeśli już wystrzeli, to niestety stoisz... A jeśli przy okazji jest daleko do domu i do tego w jakimś nieprzyjaznym otoczeniu (np. niemiecka autostrada), to koszty mogą być zbliżone do wartości samochodu. Tak więc moja rada - odpuść sobie blosa na plastikowym kolektorze.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2008 17:07:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2005 16:04:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lębork-Koszalin
MaC to co mam w samochodzie to moja sprawa ale dla sprostowania mp3 i DVD także posiadam, a internet też tylko że w laptopie(wiesz bezprzewodowo). A co do moich końcówek chrom(których niemam) to pomyliłeś przód auta z tyłem skoro je dostrzegłeś na zdjęciu.... A ramki i naklejka audiklubu są dla mnie obowiązkowe. Co do BLOSA to jak masz dobrze wyregulowanego i układ wysokiego napięcia sprawny to nie strzeli ale różne rzeczy sie zdarzają więc jak będziesz daleko jechał to weź załaduj do bagażnika tak z 3 kolektory na zapas. A na koniec to Ci napisze że wiem po co jest forum: ŻEBY JE CZYTAĆ a Ty zadałeś pytania na które padła już odpowiedź więc wystarczy minimum wysiłku i chęci żeby użyć szukajki.

_________________
czarne C4 2.8 V6 LPG,BLOS,gleba,225/40/18, webasto,abs,cb,navi,dvd,TV,naklejka i ramki AKP,itp
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2008 20:09:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2005 02:19:35
Posty: 390
nie wczuwaj sie przecież żartowałem :)

a przede wszyskim chodzi mi o to plastikowe korytko w kolektorze 2.6 ponieważ części plastikowe górna i dolna mogą być zrobione z grubej blachy lub odlane z aluminium.

_________________
Audi C4 2.6 V6
Pontiac Firebird 3.1 V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2008 20:54:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2004 23:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
ja załozyłem sekwencje i mam wsio w dupie :D zmieniło się tylko to że zmiana mała przy tankowaniu (inny dystrybutor) i więcej kasy w portfelu :D

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2008 23:22:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lut.2005 05:48:11
Posty: 351
Lokalizacja: Heidenheim (Germany)
MaC napisał(a):
Ja mam u siebie BLOS od jakichś 60 tysięcy, sprawuje się dobrze, ale niestaty mam kolektor od 2.8.


Kondolencje dla kolegi :peace: 2.6 na kolektorze od 2.8 ma osiagi jak C4 2.0 101 KM :peace: Jeszcze jak mieszkalem w PL to mialem dwoch znajomych jeden mial C4 2.0 (ten silnik co mial 101KM byla taka wersja) Vs A6 C4 2.6 z gazem i metalowym kolektorem innego znajomka, probowali sie ganiac i wynik powalal.... to 2.0 wciagalo bez problemu tego 2.6 :): Radzil bym Ci kolego zamontowac z powrotem plastikowy orginalny kolektor :peace: szkoda tego silnika, pewnie ci sporo pali i ledwo jezdzi :633:

_________________
BMW E39-jest
Audi A4 2.6 bylo http://www.hasoo.mojewww.com/audi/
A6 2.4-Ojca wozidełko
Audi Coupe 2.0 było
Audi 100 c3 2.3 bylo
A4 2.5 V6 TDI Avant- było


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: