.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 09:42:56

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: A6 2.5 TDI, A6 2.8 Quattro czy 3.0 Quattro
PostNapisane: 12.mar.2008 19:35:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2008 19:11:29
Posty: 37
Witam serdecznie wszystkich milosnikow Audi! Za okolo pol roku bede kupowal Audi A6 (rocznik 2001-2002) i juz zaczynam merytorycznie przygotowywac sie do tego jaki model wybrac. Samochod ma byc V6 i miec tzw. "kopa" wiec dla mnie w gre wchodza 3 motory:
2.5 TDI 163km
2.8 Quattro (benzyna+gaz)
3.0 Quattro (benzyna+gaz)
No i teraz mam dylemat, ktory z nich wybrac, na pierwszym miejscu chodzi mi o niezawodnosc a na drugim tzw. latwosc sprzedazy.
2.5 TDI wybralbym dlatego, ze latwo go potem sprzedac i nie trzeba zakladac instalacji gazowej, ktora bym zakladal w innych opcjach silnikowych, no i nie trzeba tak czesto tankowac jak na gazie. Jego minus dla mnie to ze ma gorsze osiagi niz 2.8 i 3.0 no i ze to jest diesel. Poza tym slyszalem, ze jest to silnik awaryjny w ktorym poprawiono czesc bledow w porowaniu do wersji produkowanej do roku 2002. Jezeli chodzi o silniki benzynowe to ktory jest lepszy 2.8 czy nowszy 3.0. Jak znosza one gaz i duze przebiegi oraz jak jest z ich odsprzedaza? bo w Polsce ludzie na ogol nie kupuja benzyniakow o duzej pojemnsci. Prosze o odpowiedzi ludzi majacych doswiadczenie z tymi modelami.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2008 19:38:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.kwi.2007 17:31:51
Posty: 783
kolego wszystko zależy od tego co kupisz jak bedziesz dbał traktował jak kupisz ładne a2.5 tdi to sie nic nei stanie możesz być pewien...

to pozbawie cie już jednego zmartwienia został ci tylko 2.5 i 3.0 bo po lifcie nie było 2.8 . bo z tego co widze ty bardziej celujesz w ten poliftowy model:)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2008 19:47:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
A ja polecam 4.2 :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2008 19:48:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
rafala6 napisał(a):
A ja polecam 4.2 :):


To już nie 530d? :D

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2008 19:52:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
sebolec napisał(a):
rafala6 napisał(a):
A ja polecam 4.2 :):


To już nie 530d? :D
No tak zapomniałem 540 :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2008 20:24:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2006 20:32:55
Posty: 1447
Lokalizacja: VarszaVka
rafala6 napisał(a):
A ja polecam 4.2 :):


Dokładnie :!: Szukaj 4.2, bo spali trochę więcej niż 2.8 czy 3.0 a dynamika nieporównywalna. I gwarancja, że Quattro :peace:

_________________
Pozdrawiam,
designer
4G63T - more than 300 rice horse power
BJB Altea Stylance TDI infected by Masters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2008 21:04:34 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
2.5 163PS - nie bierz pod żadnym pozorem z automatem :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2008 08:38:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2008 19:11:29
Posty: 37
Panowie dziekuje za wypowiedzi ale zero konkretow. Silnik 4.2 odpada bo to juz V8 i jeszcze wieksze koszty utrzymania, moze kolejny samochod tak ale na pewno nie tym razem. A poza tym piszac kup 4.2 bo niewiele wiecej pali a duzo wieksza frajda zaczyna mi bardzo przypominac forum BMW gdzie kazdy tlumaczy jak warto przejsc z 1.6 stopniowo do 4.0 bo roznice w spalaniu sa niewielke w porownaniu do poprzedzajacej pojemnosci. Dla mnie silnik V6 to juz bedzie wystarczajace wow. Druga sprawa ze jak ktos pisze, ze jak bedziesz dbal o samochod to kazdy bedzie Ci sluzyl. Zgadza sie, ale o niektore trzeba dbac wiecej a o niektore mniej - mam teraz np. Forda Mondeo 2.0 benzyna o prawidzwym przebiegu 300 tys. km i jazda nim jest bezobslugowa (oprocz hamulcow i elementow zawieszenia), a bardzo czesto jezdze nim za granice i to nie do sasiadow. Druga sprawa, ze jezeli chodzi o benzyne to zastanawiam sie czy kupic 2.8 czy dolozyc i lepiej 3.0, wiec 2.8 nie odpada. A wiec jeszcze raz prosze o wypowiedzi poparte doswiadczeniem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2008 08:49:57 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8325
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Brałbym 2.8 - bo starszy, więcej częsci i bardziej znany (ale 3.0 też spoko), 2.5TDI bym omijał....

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2008 09:01:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Detail - z uwagi na często sypiące się rozrządy w 3.0 (spypiące się jest tututaj synonim paska, który nie wytrzymuje "obsługi" zmiennych faz rozrządu i uwielbia przeskoczyć sobie o kilka zębów czyniąc tym samym spustoszenie w głowicach) - koszty obsługi serwisowej wcale nie muszą być niższe od V6 2.5TDi ... .
Biorąc pod uwagę trudność z dostępem dobrego fachowca dla tych silników (ja w PL widzę tylko jednego - SSERWIS), to 3.0 - chociaż daje dużo frajdy - odpuściłbym bezzwłocznie.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2008 09:05:27 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8325
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Zostaje 2,8..... hyhyh zawsze lubiełem stare benzynowe V6 i V8 :P
One są pancerne... :peace:

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2008 09:47:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.kwi.2007 17:31:51
Posty: 783
Detail napisał(a):
Panowie dziekuje za wypowiedzi ale zero konkretow. Silnik 4.2 odpada bo to juz V8 i jeszcze wieksze koszty utrzymania, moze kolejny samochod tak ale na pewno nie tym razem. A poza tym piszac kup 4.2 bo niewiele wiecej pali a duzo wieksza frajda zaczyna mi bardzo przypominac forum BMW gdzie kazdy tlumaczy jak warto przejsc z 1.6 stopniowo do 4.0 bo roznice w spalaniu sa niewielke w porownaniu do poprzedzajacej pojemnosci. Dla mnie silnik V6 to juz bedzie wystarczajace wow. Druga sprawa ze jak ktos pisze, ze jak bedziesz dbal o samochod to kazdy bedzie Ci sluzyl. Zgadza sie, ale o niektore trzeba dbac wiecej a o niektore mniej - mam teraz np. Forda Mondeo 2.0 benzyna o prawidzwym przebiegu 300 tys. km i jazda nim jest bezobslugowa (oprocz hamulcow i elementow zawieszenia), a bardzo czesto jezdze nim za granice i to nie do sasiadow. Druga sprawa, ze jezeli chodzi o benzyne to zastanawiam sie czy kupic 2.8 czy dolozyc i lepiej 3.0, wiec 2.8 nie odpada. A wiec jeszcze raz prosze o wypowiedzi poparte doswiadczeniem.


- Widzisz dla ciebie to niewiarygodne a dla mnie całkiem realne że 1.6 pali chłopaką w bmw tyle samo co np 2.8 ponieważ taka jest prawda 2.8 znam ludzi którzy mają taki samochod jest to naprawde rakieta 193 km i spala ok 12-14 l gdzie 1.6 spala też ok tej granicy ponieważ jest poprostu słabe trzeba cały czas opierać noge o podłoge a i tak nie jedzie

- kojeną rzeczą nie dostałeś konkretów ale widzisz trzeba też umieć wnioskować jeśli napisałem ci że jesli kupisz zadbany i bedziesz dbał i nic nie powinno sie stac 2.5 tdi to taka jest prawda...( to silnik specjalnej troski!!!!!) chciałeś usłyszeć NIE KUPUJ BROŃ PANIE BOŻE ???? jest drogi w utrzymaniu duzp droższy od 2.8 czy 2.4

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2008 10:23:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2008 19:11:29
Posty: 37
Piotruś napisał(a):
Detail - z uwagi na często sypiące się rozrządy w 3.0 (spypiące się jest tututaj synonim paska, który nie wytrzymuje "obsługi" zmiennych faz rozrządu i uwielbia przeskoczyć sobie o kilka zębów czyniąc tym samym spustoszenie w głowicach) - koszty obsługi serwisowej wcale nie muszą być niższe od V6 2.5TDi ... .
Biorąc pod uwagę trudność z dostępem dobrego fachowca dla tych silników (ja w PL widzę tylko jednego - SSERWIS), to 3.0 - chociaż daje dużo frajdy - odpuściłbym bezzwłocznie.


Dziekuje za konkretna odpowiedz. Czyli pozostaje mi benzyna 2.8 do roku 2001 albo diesel 2.5 od roku 2002... Biorac pod uwage cene instalacji gazowej do 2.8 oraz ze go trudniej jest odsprzedac i mniejszy komfort uzytkowania na gazie to pozostaje mi dieselek :-). Czy ten silnik z moca 163KM jest duzo lepszy od wersji 150 KM? I czy nadal nekaja go jakies niedomagania?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2008 11:01:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Auta tanieją Detail. Za pół roku wybieraj wśród samochodów z 2-giej połowy 2003 roku (lub młodszych), z kodami silnika: BAU, BDG, BDH lub BCZ - omijając przy tym BFC (jeśli chcesz uniknąć zagrożenia wałków/hydrauliki, chociaż dla mnie nie jest to argument dyskwalifikujący np. późne AKE, AYM lub BFC) .
Jednego zrobić Ci nie wolno pod żadnym pozorem - kupić samochodu z multitronikiem.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2008 18:43:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2008 19:11:29
Posty: 37
Piotruś napisał(a):
Auta tanieją Detail. Za pół roku wybieraj wśród samochodów z 2-giej połowy 2003 roku (lub młodszych), z kodami silnika: BAU, BDG, BDH lub BCZ - omijając przy tym BFC (jeśli chcesz uniknąć zagrożenia wałków/hydrauliki, chociaż dla mnie nie jest to argument dyskwalifikujący np. późne AKE, AYM lub BFC) .
Jednego zrobić Ci nie wolno pod żadnym pozorem - kupić samochodu z multitronikiem.


Przegladam forum i widze Piotrus, ze ty naprawde masz pojme o silnikach Audi. Analizuje problemy nekajace silniki V6 diesla i z tego co widze to Audi nauczylo sie je robic dopiero od 3.0 TDI. Samochodu z roku 2003 nie kupie bo nie wydam na niego tyle pieniedzy, najpewniej to bedzie rok 2001. Diesla chyba nie kupie bo na pierwszym miejscu stawiam bezawaryjnosc - do Polski bede zagladal tylko od czasu do czasu a za granica naprawy sa drogie, a poza tym jak czytam jakie wydatki mnie czekaja to nie widze tutaj zysku w postaci nizszego spalania. Drugi minus tego silnika 2.5 TDI to ze nie lubia one szybkiej jazdy bo sie przegrzewaja, a miec V6 i nie jezdzic sportowo to raczej pomylka - wtedy lepiej kupic sprawdzone 1.9. Czyli bede raczej celowal w 2.8 na gazie (chyba ze forum zmieni moja decyzje) i to w dodatku quattro. Prosze teraz o opinie na temat tego silnika, czy jest on wytrzymaly, jakie niedoskonalosci go nekaja i jak on znosi jazde na instalacji gazowej - po prostu czy jest to udana konstrukcja Audi, ktora nie wymaga stresu przed kazda dluga podroza. Czy silnik ten dobrze znosi jazde z duzymi predkosciami i czy jest duze zainteresowanie przy odsprzedawaniu tego samochodu (bo z tego co widze to ceny zblizone do tych dieslowych, ale ofert o niebo mniej).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2008 19:37:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.maja.2007 10:45:51
Posty: 252
Lokalizacja: Suwałki/Białystok
PRzejechalem sie dzisiaj C5 2,4 Tiptronic i szczerze mówiąc nie czułem zadnej róznicy(prawie,moze to dlatego ze 1 raz jechalem takim autem) w przyspieszeniu z moim AEL,wiec takze lepiej brac silniki benzynowe od 2,8 w góre.pozdrowienia

_________________
Audi A6 C4 AEL Avant -była
Audi C3 2,2 -była
Audi Coupe 20V Q 7A-była
Audi 100 C4 Q + Cyklon-była
VW Passat B5 FL AVF-był
BMW e36 328i-był
VW Passat B5FL Variant AWX-byl
Audi A6 C4 Avant Q ABC-Jest
Audi S3 8l-Obrazek
263KM 366Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2008 20:01:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sie.2006 03:56:12
Posty: 79
Lokalizacja: Wieluń
a może 2,7T :D jak chcesz mieć wrażenia z jazdy :)

_________________
Audi A6 (C5 4B) 2,7 BiTurbo AJK Avant S-Line 21-12-99 Tylko Audi, Tylko Avant, Tylko Automat
...W moich żyłach ETYLINA, zamiast serca TURBINA... AUDI RS6
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2008 20:25:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.maja.2007 10:45:51
Posty: 252
Lokalizacja: Suwałki/Białystok
ale 2,7 t to znowu dbanie o turbine a kolega chyba niechcę..

_________________
Audi A6 C4 AEL Avant -była
Audi C3 2,2 -była
Audi Coupe 20V Q 7A-była
Audi 100 C4 Q + Cyklon-była
VW Passat B5 FL AVF-był
BMW e36 328i-był
VW Passat B5FL Variant AWX-byl
Audi A6 C4 Avant Q ABC-Jest
Audi S3 8l-Obrazek
263KM 366Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2008 20:27:35 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Dawidek1 napisał(a):
ale 2,7 t to znowu dbanie o turbine a kolega chyba niechcę..


Jakie dbanie? No bez przesady... trzeba tylko na zimnym jechac ostrożnie (jak w kazdym aucie) i po pałowaniu od razu nie gasić... Nie zapominaj, że 2.7T spełnia jego pozostałe kryteria - cena, wiek, kop i V6 :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2008 20:35:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.maja.2007 10:45:51
Posty: 252
Lokalizacja: Suwałki/Białystok
no to czyli cos zawsze trzeba robic,nio ale bądz co bądz na turbine zawsze trzeba miec oko i po palowaniu poczekac chwile ,bo dla silnika bez turbiny jeszcze nic tak zlego jak dla silnika z turbiną nie stanie

_________________
Audi A6 C4 AEL Avant -była
Audi C3 2,2 -była
Audi Coupe 20V Q 7A-była
Audi 100 C4 Q + Cyklon-była
VW Passat B5 FL AVF-był
BMW e36 328i-był
VW Passat B5FL Variant AWX-byl
Audi A6 C4 Avant Q ABC-Jest
Audi S3 8l-Obrazek
263KM 366Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: