Witam,
generalnie:
oczekiwany i faktyczny kat wtrysku w 004 wynosi 1ATDC a u wszystkich w AFB 2ATDC... hmmm
004BS na LATE jest 3,2ATDC(100,2), Early 14,4BTDC (okolo 15.2)
wniosek: ustawienie mechaniczne chyba tu nie ma nic do rzeczy
Konwencja z vag-com 3.03 (wartosc ujemna to ATDC, dodatnia BTDC)
w 004Dyn widze, ze od tego -1 przy wolnych "zaplon przyspiesza" do 11.6-12.4 (przy 4300)
U innych na wolnych jest to 2ATDC a przy bucie dochodzi do 10-11
Wychodzi "jak w morde strzelil" ze ten poczatek wtrysku jest rowno o "1" u mnie przyspieszony wzgleden innych (zarowno oczekiwany jak i faktyczny, zarowno na wolnych jak i przy bucie)
Nie zlogowalem do pliku 004 przy zimnym ale podlaczalem i o ile pamietam kat byl na BTDC
Auto jest teraz po chipie ale to przesuniecie "o jeden" bylo przed (chip podniosl mape doladowania, ograniczniki i zyczenie kierowcy-> inne rzeczy raczej "nie tykal")
Ecu nie ma bledow, przeplywka, termostat, egr itp sprawne, klopotow z zapalaniem nie mam ale zapala w sumie lepiej na mrozie - 1wszy ruch rozrusznika a przy cieplym powiedzmy 2-3obrot rozrusznika, osiagi (tiptronic 009) tez raczej spoko (na seryjnych kosciach max moment 308 a max moc 160, teraz po chipie 404moment i 224 "tipo-koni")
- przed chipem auto mialo chyba normalne seryjne (chyba ze nie???) wlutowane kosci (wiec bylo seryjna seria), chip to modyfikacja tego co mialem
nowe i stare "obok ecu"
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 6a9d6.html
Czy moze byc inne zrodlo tego przesuniecia "o jeden niz" "adaptacje"?
Czy odlaczenie ECU od pradu przywraca oryginalne wartosci w adaptacjach ECU? (bo jak tak to na 100% ECU mialem od odlaczany np przy chipowaniu)
Adaptacje ECU:
niestety po "login" w engine w vag-comie (wersje 303 i 312) mam od razu "drop session":
probowalem roznych kodow miedzy innymi 26261, 26281 - czy sa/bywaja inne jeszcze kody w AFB?
Zarowno probowalem z moim kablem usb jak i innym na usb
oba laczac sie z ECU prawie zawsze robia to przy try2, generalnie logowac sie da ale jakosc moim zdaniem srednio-kiepska (innych kabli niz te 2 nie probowalem)
Proba wejscia w Adaptacje po takim drop session
"too many com. errors"
Na dzien dzisiejszy w adaptacje wejsc nie umiem
Swoje aktualne logi zamieszcze jak przygotuj watek o chipie, "roboczo" wygloda to po krotce tak
- te logi przed i po chipie wygladaja identycznie
004BS
835 Late 3.2 100.2 (raczej stale dla late, czasem wskoczy wierzs 3.4-100.2)
835 Early 14.4 15.4 (delikatne "falowanie" 14.2-14.8, drugi par. falowanie 15-15.8)
....
004Stat (z grubsza zrorzec powtarzalny w logu)
766 -1,0 -1,0 62,3 (faktyczny kat czasem wpada w 0.8 a czasem w 1.2, wartos 1 jest dominujaca)
...
jeszcze 003BS (egr)
ale to chyba bez znaczenia
998 EGR On 212 0 (po przejsciu z off na on wartosci sa okolo 215 ale na tym 212 sie stabilizuje az do EGR off)
998 EGR Off 416.1 100.6 (, po przejsciu on->off bywalo 404, 412 a to 416 sie stabilizuje az do egr on)
...i tak on/off powtarzalne wzorce
003dyn przed chipem (niestety kiedys nie udalo mi sie sensownie zlogwac co dzialo sie przed 3tys)
3341 879,2 675,1 95,5
3874 879,2 698,7 95,5
4083 879,2 686,9 95,5
3039 879,2 745,8 95,5
3202 879,2 765,4 95,5
3387 879,2 773,2 95,5
3619 879,2 769,3 95,5
3851 879,2 745,8 95,5
4060 879,2 726,1 95,5
4222 879,2 702,6 95,5
4408 879,2 683,0 95,5
4478 879,2 647,6 95,5
-przeplywka z grubsza zywa
Ja obstawiam wiec jedynie adaptacje do ktorej dostac sie nie moge
W momencie kupna auto mialo boxa i moze ktos w adaptacjach przesunal kat by zwiekszyc efekt? Logi powyzej byly oczywiscie bez boxa robione
Pozdrawiam,
Przemek