.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 21:58:02

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [AFB 2.5V6TDI]Adaptacje ECU??? - Dziwny kat wtrysku
PostNapisane: 14.mar.2008 13:22:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Witam,
generalnie: oczekiwany i faktyczny kat wtrysku w 004 wynosi 1ATDC a u wszystkich w AFB 2ATDC... hmmm
004BS na LATE jest 3,2ATDC(100,2), Early 14,4BTDC (okolo 15.2) -> wniosek: ustawienie mechaniczne chyba tu nie ma nic do rzeczy
Konwencja z vag-com 3.03 (wartosc ujemna to ATDC, dodatnia BTDC)
w 004Dyn widze, ze od tego -1 przy wolnych "zaplon przyspiesza" do 11.6-12.4 (przy 4300)

U innych na wolnych jest to 2ATDC a przy bucie dochodzi do 10-11

Wychodzi "jak w morde strzelil" ze ten poczatek wtrysku jest rowno o "1" u mnie przyspieszony wzgleden innych (zarowno oczekiwany jak i faktyczny, zarowno na wolnych jak i przy bucie)

Nie zlogowalem do pliku 004 przy zimnym ale podlaczalem i o ile pamietam kat byl na BTDC



Auto jest teraz po chipie ale to przesuniecie "o jeden" bylo przed (chip podniosl mape doladowania, ograniczniki i zyczenie kierowcy-> inne rzeczy raczej "nie tykal")
Ecu nie ma bledow, przeplywka, termostat, egr itp sprawne, klopotow z zapalaniem nie mam ale zapala w sumie lepiej na mrozie - 1wszy ruch rozrusznika a przy cieplym powiedzmy 2-3obrot rozrusznika, osiagi (tiptronic 009) tez raczej spoko (na seryjnych kosciach max moment 308 a max moc 160, teraz po chipie 404moment i 224 "tipo-koni")

- przed chipem auto mialo chyba normalne seryjne (chyba ze nie???) wlutowane kosci (wiec bylo seryjna seria), chip to modyfikacja tego co mialem
nowe i stare "obok ecu"
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 6a9d6.html

Czy moze byc inne zrodlo tego przesuniecia "o jeden niz" "adaptacje"?
Czy odlaczenie ECU od pradu przywraca oryginalne wartosci w adaptacjach ECU? (bo jak tak to na 100% ECU mialem od odlaczany np przy chipowaniu)

Adaptacje ECU:
niestety po "login" w engine w vag-comie (wersje 303 i 312) mam od razu "drop session": probowalem roznych kodow miedzy innymi 26261, 26281 - czy sa/bywaja inne jeszcze kody w AFB?
Zarowno probowalem z moim kablem usb jak i innym na usb -> oba laczac sie z ECU prawie zawsze robia to przy try2, generalnie logowac sie da ale jakosc moim zdaniem srednio-kiepska (innych kabli niz te 2 nie probowalem)
Proba wejscia w Adaptacje po takim drop session -> "too many com. errors"

Na dzien dzisiejszy w adaptacje wejsc nie umiem
Swoje aktualne logi zamieszcze jak przygotuj watek o chipie, "roboczo" wygloda to po krotce tak
- te logi przed i po chipie wygladaja identycznie

004BS
835 Late 3.2 100.2 (raczej stale dla late, czasem wskoczy wierzs 3.4-100.2)
835 Early 14.4 15.4 (delikatne "falowanie" 14.2-14.8, drugi par. falowanie 15-15.8)
....
004Stat (z grubsza zrorzec powtarzalny w logu)
766 -1,0 -1,0 62,3 (faktyczny kat czasem wpada w 0.8 a czasem w 1.2, wartos 1 jest dominujaca)
...
jeszcze 003BS (egr) -> ale to chyba bez znaczenia
998 EGR On 212 0 (po przejsciu z off na on wartosci sa okolo 215 ale na tym 212 sie stabilizuje az do EGR off)
998 EGR Off 416.1 100.6 (, po przejsciu on->off bywalo 404, 412 a to 416 sie stabilizuje az do egr on)
...i tak on/off powtarzalne wzorce


003dyn przed chipem (niestety kiedys nie udalo mi sie sensownie zlogwac co dzialo sie przed 3tys)
3341 879,2 675,1 95,5
3874 879,2 698,7 95,5
4083 879,2 686,9 95,5
3039 879,2 745,8 95,5
3202 879,2 765,4 95,5
3387 879,2 773,2 95,5
3619 879,2 769,3 95,5
3851 879,2 745,8 95,5
4060 879,2 726,1 95,5
4222 879,2 702,6 95,5
4408 879,2 683,0 95,5
4478 879,2 647,6 95,5
-przeplywka z grubsza zywa

Ja obstawiam wiec jedynie adaptacje do ktorej dostac sie nie moge
W momencie kupna auto mialo boxa i moze ktos w adaptacjach przesunal kat by zwiekszyc efekt? Logi powyzej byly oczywiscie bez boxa robione
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2008 13:32:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
wartości kąta w 004sN są względne - nie każde AFB będzie mieć 2*; kąt ten zależy w dużej mierze od poprawności wymiany rozrządu [blokady]. są AFB, które na jałowym ustawiają 004 na BTDC i mimo tego jest wszystko OK.

zakres, jaki dopuszcza ELSA dla 004sN, wynosi od 3*BTDC do 2*ATDC i jest on wyłącznie zależny od żądania ECU [po uwzględnieniu fizycznego stanu ustawienia rozrządu] - innymi słowy: jest on niekorygowalny w normalnej eksploatacji.

nic z tym nie zrobisz i, co więcej, nawet nie powinieneś próbować zrobić z tym cokolwiek z uwagi na fakt, że nie ma to wpływu dosłownie na nic.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2008 14:10:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
meszrum napisał(a):
wartości kąta w 004sN są względne - nie każde AFB będzie mieć 2*

do tej pory nawet w logach aut ze skopanymi wartosciami w 004BS i szalejacym faktycznym katem w 004 oczekiwany zawsze byl dokldanie 2ATDC na wolnych

Cytuj:
innymi słowy: jest on niekorygowalny w normalnej eksploatacji.

jestes pewny ze nie jest korygowalny?

a czy teoretycznie w aucie ktore z fabryki wychodzi z 2ATDC w 004 poprzez adaptace (kanal adaptacji 04 -> ponizej opis) nie mozna bylo tego zmienic? Czy adaptacje resetuja sie po odpieciu ecu od kabli?
http://www.diagtronik.pl/forum/viewtopi ... 867465d74f (ale trzeba sie zalogowac)
"Kanal 04
Zmiana kata poczatku wtrysku
Tu przesowamy cala os mapy"wartosci wymaganej" ( block 004 pole 2 ) kata poczatku tloczenia .
( w silnikach PD kanal ten jest niedostepny / niemozna zapisac innej niz org. wartosci) "-tekst oryginalny z forum diagtronica


Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: myszon90 i 62 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: