.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.lis.2024 00:25:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C5 AFN] Wykres - proszę o ocenę
PostNapisane: 14.mar.2008 16:47:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2006 18:04:52
Posty: 1574
Lokalizacja: Wałbrzych
Będąc w Toruniu shamowałem swoje auto. Oto wyniki (przepraszam za żenującą :/ jakość foty, ale nie mam skanera, a moja zorka też już ledwo zipie)

http://members.lycos.co.uk/audiupl2/audi8/pic_0166.jpg

Wynik 127KM/3482obr/min 327Nm/2333obr/min T 7,7* P 1001hPa

Wg mojego modyfikatora miało wyjść ok 135KM i 310Nm

O ile mocy nie za dużo, to takiego momentu nie widziałem nigdzie przegladając kilka ofert firm czipstuningowych
Moje pytanie: skąd te różnice i czy można wywnioskować z wykresu stan silnika/jakość programu.

Pozdrawiam i czekam na opinie...

_________________
Były:
C4 A6 ACE 94' AVANT
C4 A6 AEL 94' AVANT
C5 A6 AFN 98' AVANT
B6 A4 AWX 01' AVANT
8P A3 BKC 04'
2x S6 C4 AEC 95'
B3 AVB 89' QUATTRO :)
COUPE NG/LPG 92'
B5 A4 ABC/LPG 97' QUATTRO
COUPE ALH 92' QUATTRO
A8 D2 AAT 01' QUATTRO

C5 A6 ASG 01'
Jest
COUPE KV 85'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2008 17:38:36 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
W myśl zasady, że jeździ się momentem a nie mocą ten program jest beznadziejny! Moment powinien rosnąć do pewnego momentu a później być w miarę płaski i dopiero przy dużej prędkości RPM opadać w dół. U Ciebie fajnie jeździ się tylko w niskich zakresach obrotów... IMHO ktoś dał ciała przy sofcie... Takim autem nie jeździ się przyjemnie. Po co koksowac moc skoro momet ma beznadziejny przebieg :/ wolałbym mieć seryjną moc a wykres momentu płaski - wtedy każdy manewr przyspieszania czy wyprzedzania sprawia wiele więcej radości...

Zobacz np. tutaj:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/693 ... 621cc.html

(pierwszy znaleziony w sieci wykres po wirusie).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2008 18:05:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2006 18:04:52
Posty: 1574
Lokalizacja: Wałbrzych
Niestety nie miałem wcześniej do czynienia z AFNem (jeździłem AELkiem) i nie wiem jak powinien jeździć, ale na pewno jeździ o wiele lepiej na tym sofcie, niż na serii, czy też boxie który miał założony wcześniej. Spalanie też znacząco się poprawiło.
Czy ten program może być szkodliwy dla silnika??

_________________
Były:
C4 A6 ACE 94' AVANT
C4 A6 AEL 94' AVANT
C5 A6 AFN 98' AVANT
B6 A4 AWX 01' AVANT
8P A3 BKC 04'
2x S6 C4 AEC 95'
B3 AVB 89' QUATTRO :)
COUPE NG/LPG 92'
B5 A4 ABC/LPG 97' QUATTRO
COUPE ALH 92' QUATTRO
A8 D2 AAT 01' QUATTRO

C5 A6 ASG 01'
Jest
COUPE KV 85'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2008 18:20:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.gru.2006 12:40:54
Posty: 117
Lokalizacja: 3miasto
newman napisał(a):
Czy ten program może być szkodliwy dla silnika??


Silnika nie zajedziesz ale sprzeglo moze szybko kleknac....
Ta hamownia jest jakas sprawdzona? Jesli tak i auto masz sprawne to niestety ktos odwalil kiche przy pisaniu softa...

_________________
....nic nie mozna napisac


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2008 22:37:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2006 18:04:52
Posty: 1574
Lokalizacja: Wałbrzych
rob555 napisał(a):
newman napisał(a):
Czy ten program może być szkodliwy dla silnika??


Silnika nie zajedziesz ale sprzeglo moze szybko kleknac....
Ta hamownia jest jakas sprawdzona? Jesli tak i auto masz sprawne to niestety ktos odwalil kiche przy pisaniu softa...


Hamownia "przewoźna", czy sprawdzona??
Z A3 90KM wyszło 101, z 2.6V6 coś około 125, u jednych lepiej, drugich gorzej...
W aucie siedzi wciąż kat, nie wiem czy nie blokuje. W aelu miałem duże problemy z tego powodu (totalny spadek mocy), ale czy wywalenie zmieniłoby w jakiś sposób charakterystykę?

_________________
Były:
C4 A6 ACE 94' AVANT
C4 A6 AEL 94' AVANT
C5 A6 AFN 98' AVANT
B6 A4 AWX 01' AVANT
8P A3 BKC 04'
2x S6 C4 AEC 95'
B3 AVB 89' QUATTRO :)
COUPE NG/LPG 92'
B5 A4 ABC/LPG 97' QUATTRO
COUPE ALH 92' QUATTRO
A8 D2 AAT 01' QUATTRO

C5 A6 ASG 01'
Jest
COUPE KV 85'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C5 AFN] Wykres - proszę o ocenę
PostNapisane: 16.mar.2008 00:12:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lip.2004 01:49:49
Posty: 83
Lokalizacja: zza rogu
wykres jest troche malo poprawny, raz ze przez wyskalowanie jest malo czytelny a po drugie wedlug niego auto kreci ci sie do 5000obr...

poza tym kalibracja "przenosnej" hamownii jest bardzo wazna i zaniedbanie jakiegos parametru powoduje duze przeklamania... nie mowiac juz o tym ze pomiar powinien odbywac sie na idealnie plaskiej nawiezchni z bardzo dobra przyczepnoscia...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C5 AFN] Wykres - proszę o ocenę
PostNapisane: 02.kwi.2008 22:18:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
newman napisał(a):
Będąc w Toruniu shamowałem swoje auto. Oto wyniki (przepraszam za żenującą :/ jakość foty, ale nie mam skanera, a moja zorka też już ledwo zipie)
http://members.lycos.co.uk/audiupl2/audi8/pic_0166.jpg
Wynik 127KM/3482obr/min 327Nm/2333obr/min T 7,7* P 1001hPa
Wg mojego modyfikatora miało wyjść ok 135KM i 310Nm

jezeli masz reczna skrzynie i auto bylo na "hamowni drogowej" to sciagnij sobie KPOWER + kabelek vag i taki wykres sobie sam zrobisz
Zrob logi bo duzy moment moze byc wynikiem przeladowania, a slaba koncowka np slabym przeplywomierzemm porownaj logi z innymi autami po chipie (taka "kontrola porownawcza") czy z grubsza w ta sama strone Ci zakombinowali
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.kwi.2008 22:33:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
Shamuj to na MAHA, wtedy nie będzie wątpliwości.

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C5 AFN] Wykres - proszę o ocenę
PostNapisane: 03.kwi.2008 09:14:18 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
przemekk74 napisał(a):
...Zrob logi bo duzy moment moze byc wynikiem przeladowania .....


????
Mozesz to jakos rozwinąc, uzasadnic ??

Pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C5 AFN] Wykres - proszę o ocenę
PostNapisane: 03.kwi.2008 22:31:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
przemik napisał(a):
przemekk74 napisał(a):
...Zrob logi bo duzy moment moze byc wynikiem przeladowania .....

Mozesz to jakos rozwinąc, uzasadnic ??

w duzym skrocie:
tuner zwieksza dawki paliwa i podnosi ograniczniki momentu obrotowego, dymienia (MAF) i ladowania turbiny
turbina w serii czy tez po czipie laduje do okreslonego cisnienia a pozniej "zaworek popuszcza" by cisnienie nie przelroczylo zadanej wartosci (ustalonej przez fabryke czy tez tunera -> nieistotne)
Jezeli "zaworek" sie nie wyrabia, turbina laduje wiecej niz zalozono. Jezeli do tego dawki paliwa sa odpowiednio duze to mamy wzrost momentu obrotowego w przedziale gdzie to ladowanie ponadnormatywne nastepuje.
W serii zyczenie kierowcy jezeli chodzi o dawki paliwa ograniczane jest (przynajmniej w V6tdi) przez ogranicznik momentu obrotowego i MAF. Jezeli te ograniczniki przesuniete sa w gore to jak turbina da wiecej powietrza a paliwa bedzie wystarczajaco duzo -> wzrost momentu
Moze byc tak, ze gora momentu idzie w dol (mimo, ze "dol taki mocny") bo np waskim gardlem okazuje sie padajacy przeplywomierz, ktory tnie dawki
Turbina ma okreslona charakterystyke, ktora okresla ze przy ladowaniu na X da ona powietrza Y przy sprawnosci Z.. moze tuner uwzgledniajac ile konkretna turbina moze dac powietrza, policzyl ile silnik przy okreslonym ladowaniu powietrza "przezre" wiec zmniejsza ladowanie wraz ze wzrostem obrotow zeby turbina sie nie rozleciala
Przyczana wiec tego moze wynikac ze tego bo tak chcial/umial tuner, bo auto niedomaga bo hamowania (pewnie drogowa) byla zle "poustawiana" lub caly pomiar byl do d... zrobiony z winy np kierowcy co sie nie dogadal z tunerem jak ma z autem przy pomiarze postepowac. Nawet nie wiadomo czy to nie automat a hamowanie automatu hamownia drogowa to juz wrozba do kwadratu
Jednym slowem krytykowanie wykresu z hamowni czy tez sie nim "jaranie" bez wgladu w logi (ktore i tak sa tylko jakims waskim obrazem tego co tuner nabroil) jest kompletnie jak dla mnie bez sensu
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C5 AFN] Wykres - proszę o ocenę
PostNapisane: 03.kwi.2008 23:04:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2006 18:04:52
Posty: 1574
Lokalizacja: Wałbrzych
przemekk74 napisał(a):
Przyczana wiec tego moze wynikac ze tego bo tak chcial/umial tuner, bo auto niedomaga bo hamowania (pewnie drogowa) byla zle "poustawiana" lub caly pomiar byl do d... zrobiony z winy np kierowcy co sie nie dogadal z tunerem jak ma z autem przy pomiarze postepowac. Nawet nie wiadomo czy to nie automat a hamowanie automatu hamownia drogowa to juz wrozba do kwadratu
Jednym slowem krytykowanie wykresu z hamowni czy tez sie nim "jaranie" bez wgladu w logi (ktore i tak sa tylko jakims waskim obrazem tego co tuner nabroil) jest kompletnie jak dla mnie bez sensu
Pozdrawiam,
Przemek


A więc to była hamownia ze zdjęcia http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 2f6f590257 , a operatorem (kierowcą) był jej właściciel więc pomiar powinien być zrobiony prawidłowo. Skrzynia manual.
Logi porobię jak tylko na dniach wypruję kata.

_________________
Były:
C4 A6 ACE 94' AVANT
C4 A6 AEL 94' AVANT
C5 A6 AFN 98' AVANT
B6 A4 AWX 01' AVANT
8P A3 BKC 04'
2x S6 C4 AEC 95'
B3 AVB 89' QUATTRO :)
COUPE NG/LPG 92'
B5 A4 ABC/LPG 97' QUATTRO
COUPE ALH 92' QUATTRO
A8 D2 AAT 01' QUATTRO

C5 A6 ASG 01'
Jest
COUPE KV 85'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C5 AFN] Wykres - proszę o ocenę
PostNapisane: 04.kwi.2008 10:52:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
newman napisał(a):
Logi porobię jak tylko na dniach wypruję kata.

nie znam sie na hamowniach ale np nie widac (moze zdjecie nie objelo) tu zeby ktos wiatrakiem wial (symulacja podmuchu co masz normalnie w czasie jazdy) wiec np intercooler nie bedzie tak chlodzony jak w czasie jazdy.. pierdola.. ale widac pomiar pomairowi rowny byc nie musi
Wykres jest dziwny i chcialbys wiedziec pewnie dlaczego.. byl on robiony z katem jak rozumiem a logi go "tlumaczace" maja byc robione bez kata???? - no cos mi sie tu kupy nie trzyma
Jezeli bedziesz juz te logi robil to zrob tez takie jakie sa wymagane dla programu KPOWER czy tez arkusza excela popometer (google Twoim przyjacielem).. bedziesz mogl sam zrobic sobie to co robi hamownia drogowa -> porownasz ksztalt tej krzywej momentu (taka "weryfikacja" tego Twojego wykresu)
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2008 15:28:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2006 18:04:52
Posty: 1574
Lokalizacja: Wałbrzych
Chce wywalić kata ponieważ miałem problemy po chipie w AELu. W pewnym momencie poprostu się zawalił i auto osłabło that's it ;)
Z wiatrakiem to mnie zaskoczyłeś, (to moja pierwsza hamowania w życiu [była bez wiatraka]), ale faktycznie jest to logiczne.

_________________
Były:
C4 A6 ACE 94' AVANT
C4 A6 AEL 94' AVANT
C5 A6 AFN 98' AVANT
B6 A4 AWX 01' AVANT
8P A3 BKC 04'
2x S6 C4 AEC 95'
B3 AVB 89' QUATTRO :)
COUPE NG/LPG 92'
B5 A4 ABC/LPG 97' QUATTRO
COUPE ALH 92' QUATTRO
A8 D2 AAT 01' QUATTRO

C5 A6 ASG 01'
Jest
COUPE KV 85'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2008 16:24:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Prośba, nie mylcie hamowni drogowej (Dynometa) z tym urządzeniem, to dwie zupełnie inne historie.

Hamując na drodze nie mam problemu z dwoma bardzo waznymi sprawami, siłą nadmuchu oraz obciążeniem na kołach.

Nie mówiąc o całej reszcie.

Pozdrawiam

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2008 23:15:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2006 18:04:52
Posty: 1574
Lokalizacja: Wałbrzych
Rogal napisał(a):
Prośba, nie mylcie hamowni drogowej (Dynometa) z tym urządzeniem, to dwie zupełnie inne historie.

Hamując na drodze nie mam problemu z dwoma bardzo waznymi sprawami, siłą nadmuchu oraz obciążeniem na kołach.

Nie mówiąc o całej reszcie.

Pozdrawiam


Czyli jak się może mieć do rzeczywistości wynik pomiaru (zawyżony/zaniżony/nieprawdziwy/nieprawidłowy/prawidłowy) ??

_________________
Były:
C4 A6 ACE 94' AVANT
C4 A6 AEL 94' AVANT
C5 A6 AFN 98' AVANT
B6 A4 AWX 01' AVANT
8P A3 BKC 04'
2x S6 C4 AEC 95'
B3 AVB 89' QUATTRO :)
COUPE NG/LPG 92'
B5 A4 ABC/LPG 97' QUATTRO
COUPE ALH 92' QUATTRO
A8 D2 AAT 01' QUATTRO

C5 A6 ASG 01'
Jest
COUPE KV 85'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2008 09:17:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
newman napisał(a):
Rogal napisał(a):
Prośba, nie mylcie hamowni drogowej (Dynometa) z tym urządzeniem, to dwie zupełnie inne historie.

Hamując na drodze nie mam problemu z dwoma bardzo waznymi sprawami, siłą nadmuchu oraz obciążeniem na kołach.

Nie mówiąc o całej reszcie.

Pozdrawiam


Czyli jak się może mieć do rzeczywistości wynik pomiaru (zawyżony/zaniżony/nieprawdziwy/nieprawidłowy/prawidłowy) ??


To zależy jaką wpiszesz wagę i inne parametry... Jeśli prawidłowe dla twojego auta, to hamownia drogowa pokaże wyniki prawie takie same jak obciążeniówka. Inercja zazwyczaj zawyży.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2008 15:13:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2006 18:04:52
Posty: 1574
Lokalizacja: Wałbrzych
Sprinter napisał(a):
To zależy jaką wpiszesz wagę i inne parametry... Jeśli prawidłowe dla twojego auta, to hamownia drogowa pokaże wyniki prawie takie same jak obciążeniówka.

To już chyba kwestia programu obsługującego, z tego co pamiętam to podawałem pojemność, moc fabryczną i chyba rok
Sprinter napisał(a):
Inercja zazwyczaj zawyży.

I tak brakuje do tego co miało być, więc obyś się mylił ;)

Pozdro

_________________
Były:
C4 A6 ACE 94' AVANT
C4 A6 AEL 94' AVANT
C5 A6 AFN 98' AVANT
B6 A4 AWX 01' AVANT
8P A3 BKC 04'
2x S6 C4 AEC 95'
B3 AVB 89' QUATTRO :)
COUPE NG/LPG 92'
B5 A4 ABC/LPG 97' QUATTRO
COUPE ALH 92' QUATTRO
A8 D2 AAT 01' QUATTRO

C5 A6 ASG 01'
Jest
COUPE KV 85'


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: