przemik napisał(a):
przemekk74 napisał(a):
...Zrob logi bo duzy moment moze byc wynikiem przeladowania .....
Mozesz to jakos rozwinąc, uzasadnic ??
w duzym skrocie:
tuner zwieksza dawki paliwa i podnosi ograniczniki momentu obrotowego, dymienia (MAF) i ladowania turbiny
turbina w serii czy tez po czipie laduje do okreslonego cisnienia a pozniej "zaworek popuszcza" by cisnienie nie przelroczylo zadanej wartosci (ustalonej przez fabryke czy tez tunera
nieistotne)
Jezeli "zaworek" sie nie wyrabia, turbina laduje wiecej niz zalozono. Jezeli do tego dawki paliwa sa odpowiednio duze to mamy wzrost momentu obrotowego w przedziale gdzie to ladowanie ponadnormatywne nastepuje.
W serii zyczenie kierowcy jezeli chodzi o dawki paliwa ograniczane jest (przynajmniej w V6tdi) przez ogranicznik momentu obrotowego i MAF. Jezeli te ograniczniki przesuniete sa w gore to jak turbina da wiecej powietrza a paliwa bedzie wystarczajaco duzo
wzrost momentu
Moze byc tak, ze gora momentu idzie w dol (mimo, ze "dol taki mocny") bo np waskim gardlem okazuje sie padajacy przeplywomierz, ktory tnie dawki
Turbina ma okreslona charakterystyke, ktora okresla ze przy ladowaniu na X da ona powietrza Y przy sprawnosci Z.. moze tuner uwzgledniajac ile konkretna turbina moze dac powietrza, policzyl ile silnik przy okreslonym ladowaniu powietrza "przezre" wiec zmniejsza ladowanie wraz ze wzrostem obrotow zeby turbina sie nie rozleciala
Przyczana wiec tego moze wynikac ze tego bo tak chcial/umial tuner, bo auto niedomaga bo hamowania (pewnie drogowa) byla zle "poustawiana" lub caly pomiar byl do d... zrobiony z winy np kierowcy co sie nie dogadal z tunerem jak ma z autem przy pomiarze postepowac. Nawet nie wiadomo czy to nie automat a hamowanie automatu hamownia drogowa to juz wrozba do kwadratu
Jednym slowem krytykowanie wykresu z hamowni czy tez sie nim "jaranie" bez wgladu w logi (ktore i tak sa tylko jakims waskim obrazem tego co tuner nabroil) jest kompletnie jak dla mnie bez sensu
Pozdrawiam,
Przemek