.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 23:58:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5] jaki diesel najlepszy do A6 ?
PostNapisane: 13.mar.2008 18:07:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
Jaki silnik diesla najlepszy do A6 z roku 2003 2004. Zawsze jedzilem benzyna i nie znam sie na dieslach. Dodam ze chce kupic guattro wiec 1,9 tdi odpada raczej. slyszalem ze jakies silniki miale slabsze walki rozrzadu. Bede wdzieczny za pomoc w wyborze silnika. na co zwrocic uwage przy kupinie takiego auta chodzi mi dokladnie i silnik, nie chce sie wpakowac na mine

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2008 18:33:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lut.2006 19:05:07
Posty: 588
Lokalizacja: Łódź
Auto: S4 B6 Cabrio
Najmocniejszy to oczywiście 132kw/179ps, szukaj motoru o kodzie BAU, przypadłość wałkowa już go praktycznie nie dotyczy (jeśli poprzedni własciciel choć trochę dbał). W konfiguracjio z quattro to malina.

Wiem bo sam takim wożę tyłek :D

Jeśli masz jakieś konkretne pytanie, zapraszam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2008 18:41:41 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Popieram - według tego co napisałeś (nie dyskutuję z Twoimi wymaganiami) brać BAU i będziesz zadowolony (o ile trafisz zadbany egzemplarz bez miniliona kilometrów na karku). AKE toretycznie z końca produkcji też mogłoby być, ale jak zobaczyłem głowice w BAU to znacznie bardziej podoba mi się właśnie technologia już tam użyta i obecnie szukałbym właśnie takiego).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2008 19:35:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2007 14:07:42
Posty: 22
Lokalizacja: podkarpacie
Ja posiadam 2.5 BDH i tez jestem bardzo zadowolony. Z tego co sie orientuje to wszystkie silniki B.. sa poprawione

_________________
A4 AVANT 2.5 V6 BDH QUATTRO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2008 19:58:41 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Nie wszystkie - nawet dzisiaj pisał o tym Piotruś...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2008 21:41:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.mar.2008 18:47:44
Posty: 27
Lokalizacja: Puławy
nie wszystkie silniki AKE muszą byc złe ^^


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2008 21:47:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
GrzesB napisał(a):
Popieram - według tego co napisałeś (nie dyskutuję z Twoimi wymaganiami) brać BAU i będziesz zadowolony (o ile trafisz zadbany egzemplarz bez miniliona kilometrów na karku). AKE toretycznie z końca produkcji też mogłoby być, ale jak zobaczyłem głowice w BAU to znacznie bardziej podoba mi się właśnie technologia już tam użyta i obecnie szukałbym właśnie takiego).

To tak bede szukal jak napisaliscie Panowie, dziekuje za pomoc. Na co szczegolnie zwrocic uwage na kupno diesla???
Kiedy weszly silniki z oznaczeniem B.. >>??
jeszcze raz dzieki za pomoc.

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2008 21:56:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Krysti masz interfejs i notebooka?
Jeżeli tak to przy kupnie sprawdź czyy nie ma błędów w sterownikach, jeżeli masz jakieś pojęcie albo tylko oglądał byś auto i kilka dni poźniej kupował to zrób logi i wrzuć tutaj, sprawdź czy nie klekocze, czy silnik nie ma nieszczelności, czy nie puszcza śmierdzących niebieskich/siwych bąków, czy zapala od kopa nawet na zimnym.
Sprawdź też przedewszystkim historię auta w aso czy nie ma kręconego licznika.
Do tego jeżeli auto ma tipa to sprawdź czy nie szarpie przy zmianach biegów.
Przejedź się też po dziurach i zobacz czy nie stuka zawieszenie.
Jeżeli dasz radę to zrób te logi - pomożemy w niewpakowaniu się na minę.
Zobacz też na stan tarczy, klocków, czy nie leje ze skrzyni i tylnego mostu.
Opatrz też czy nie wali ostro dymem (mgiełką olejową) po odkręceniu korka wlewu oleju na włączonym silniku. Jak pozwoli sprzedający to zdejmij węża filtr powietrza turbo przy szanownej pani T. i sprawdź czy nie ma dużych ilości oleju i czy wirnik ma luzy osiowe.
Na tą chwilę tyle przychodzi mi do głowy...
Pozdr

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2008 22:45:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
Stamlej napisał(a):
Krysti masz interfejs i notebooka?
Jeżeli tak to przy kupnie sprawdź czyy nie ma błędów w sterownikach, jeżeli masz jakieś pojęcie albo tylko oglądał byś auto i kilka dni poźniej kupował to zrób logi i wrzuć tutaj, sprawdź czy nie klekocze, czy silnik nie ma nieszczelności, czy nie puszcza śmierdzących niebieskich/siwych bąków, czy zapala od kopa nawet na zimnym.
Sprawdź też przedewszystkim historię auta w aso czy nie ma kręconego licznika.
Do tego jeżeli auto ma tipa to sprawdź czy nie szarpie przy zmianach biegów.
Przejedź się też po dziurach i zobacz czy nie stuka zawieszenie.
Jeżeli dasz radę to zrób te logi - pomożemy w niewpakowaniu się na minę.
Zobacz też na stan tarczy, klocków, czy nie leje ze skrzyni i tylnego mostu.
Opatrz też czy nie wali ostro dymem (mgiełką olejową) po odkręceniu korka wlewu oleju na włączonym silniku. Jak pozwoli sprzedający to zdejmij węża filtr powietrza turbo przy szanownej pani T. i sprawdź czy nie ma dużych ilości oleju i czy wirnik ma luzy osiowe.
Na tą chwilę tyle przychodzi mi do głowy...
Pozdr

dzieki za odpowiedz - mam notebook i interfejs viaken kkl - tylko nie wiem czy dam rade odczytac bo z tego co sie orientuje to nowsze wersje maja can a. Czy sprzedajacy powinien bez problemu mi pozwolic podpiac kompa, jak to najlepiej rozegrac?? po vinie np w aso VW podadza historie czy bedzie problem??

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2008 08:42:47 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Z C5 powinieneś się połączyć - ale wypróbuj interface na jakiejś innej :)

Co do podłączenia - jedni pozwalają, inni nie. Jak kupowałem T4 wsiadłem do samochodu z lapkiem, wydłubałem zgniazdo i się podłączyłem - mina gościa, który wtedy doszedł do samochodu - bezcenna :D ale ja po prostu nie kupię auta bez sprawdzenia wszystkiego, co mogę sprawdzić. Myślę, że jak wytłumaczysz sprzedającemu, że to nie jest groźne, nic nie można uszkodzić i że to tylko sprawdzenie - i że dowie się czegoś o swoim samochodzie to powinno być spoko :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2008 13:28:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
GrzesB napisał(a):
Z C5 powinieneś się połączyć - ale wypróbuj interface na jakiejś innej :)

Co do podłączenia - jedni pozwalają, inni nie. Jak kupowałem T4 wsiadłem do samochodu z lapkiem, wydłubałem zgniazdo i się podłączyłem - mina gościa, który wtedy doszedł do samochodu - bezcenna :D ale ja po prostu nie kupię auta bez sprawdzenia wszystkiego, co mogę sprawdzić. Myślę, że jak wytłumaczysz sprzedającemu, że to nie jest groźne, nic nie można uszkodzić i że to tylko sprawdzenie - i że dowie się czegoś o swoim samochodzie to powinno być spoko :)

znalazlem audi z siliniekem o kodzie bau, teraz jak gosc pozwoli to jedyne na czym sie znam to sprawdzenie kodu bledow silnika, nie wiem czy to wiele da.

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2008 14:01:31 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Jedyne co możesz w ten sposób zrobić do zdykwalifikować zakup - ale pewności czy kupujesz dobry egzemplarz mieć nie będziesz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2008 14:39:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
GrzesB napisał(a):
Jedyne co możesz w ten sposób zrobić do zdykwalifikować zakup - ale pewności czy kupujesz dobry egzemplarz mieć nie będziesz.

Mam jeszcze pytanie odnosnie technologi silnikow TDi w stosunku do benzyny. Tdi jest o wiele bardziej skopmlikowane w budowie a co za tym idzie wiecej czesci jest narazone na jekies niedociagniecia, awarie itp. Mam teraz benzyne 2,8 i przebieg 270 000 i powiem ze silnik jak narazie nie zawiodl ani razu, moze za wyjatkiem polamanej odmy i zatkanego ezektora. Czego moge sie spodziewac po tdi i przy jakich przbiegach trzeba zaczac sie martwic o te silniki???

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2008 16:26:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Krysti napisał(a):
GrzesB napisał(a):
Jedyne co możesz w ten sposób zrobić do zdykwalifikować zakup - ale pewności czy kupujesz dobry egzemplarz mieć nie będziesz.

Mam jeszcze pytanie odnosnie technologi silnikow TDi w stosunku do benzyny. Tdi jest o wiele bardziej skopmlikowane w budowie a co za tym idzie wiecej czesci jest narazone na jekies niedociagniecia, awarie itp. Mam teraz benzyne 2,8 i przebieg 270 000 i powiem ze silnik jak narazie nie zawiodl ani razu, moze za wyjatkiem polamanej odmy i zatkanego ezektora. Czego moge sie spodziewac po tdi i przy jakich przbiegach trzeba zaczac sie martwic o te silniki???

Kupując przeciętne 1,9 TDI możesz być spokojny, kupując przeciętne 2,5 TDI musisz być ostrożny i przygotowany na niespodzianki - to są silniki specjalnej troski.
Na temat V6 TDI można sporo poczytać na tym forum - stąd moja sugestia, abyś się dokształcił przed zakupem.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2008 20:36:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Krysti napisał(a):
Czego moge sie spodziewac po tdi i przy jakich przbiegach trzeba zaczac sie martwic o te silniki???


Najbardziej powinieneś się martwić dokonaniem słusznego, metodycznie zrealizowanego wyboru konkretnego egzemplarza. Celując w BAU (oraz BDH, BDG i BCZ) czeka Cię mniej zagrożeń niż w przypadku regularnego 1,9TDi PD (np. AWX, AVF, AVB), a na 100% mniej niż w przypadku 2,0TDi (dwumasy, głowice, pożary).

Moim zdaniem dokonując ostatecznego wyboru powinieneś wiedzieć na czym najbardziej Ci zależy a z czego możesz zrezygnować - zarówno pod względami: technicznym, rodzaju napędu i komfortu podróży. Pod tak ułożone kryteria postaraj się znaleźć prawidłow utrzymany samochód z klarowną historią, a bedziesz zadowolony ;) .

Na naszym forum, od długiego czasu określona grupa osób niestety pokrzykuje regularnie, że silnik V6 należy otoczyć jakąś ponadzwyczajną troską ... .
Nie ulegaj tej opinii, bo to obraz z krzywego zwierciadła i wystarczy dobrze zadbać - zgodnie z instrukcją serwisową - aby unknąć kłopotów.
To samo naturalnie dotyczy silników 1,9PD - jeśli kupisz zaniedbany, to "ze śmiechu" się nie pozbierasz, co starałem się naświetlić w tym poście:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... t=#1160106

Ot tak - dla równowagi i w oparciu o fakty ... . Jak dotąd nie przypominam sobie ani jednego posta od zawiedzionego użytkownika V6 z literką "B" w kodzie silnika (z wyjątkiem Trzenia ale to dziwny i niepotwierdzony przypadek) .
Po opinię w sprawie 1,9TDi radzę sięgnąć np. na forum Passata lub Diagtronika. Tam jest zdecydowanie więcej userów czterocylindrówek niż tutaj, a co za tym idzie - kłopotów z którymi muszą się borykać również ... .
Tak wygląda statystyka w moim przekonaniu ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2008 21:42:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
Piotruś napisał(a):
Krysti napisał(a):
Czego moge sie spodziewac po tdi i przy jakich przbiegach trzeba zaczac sie martwic o te silniki???


Najbardziej powinieneś się martwić dokonaniem słusznego, metodycznie zrealizowanego wyboru konkretnego egzemplarza. Celując w BAU (oraz BDH, BDG i BCZ) czeka Cię mniej zagrożeń niż w przypadku regularnego 1,9TDi PD (np. AWX, AVF, AVB), a na 100% mniej niż w przypadku 2,0TDi (dwumasy, głowice, pożary).

Moim zdaniem dokonując ostatecznego wyboru powinieneś wiedzieć na czym najbardziej Ci zależy a z czego możesz zrezygnować - zarówno pod względami: technicznym, rodzaju napędu i komfortu podróży. Pod tak ułożone kryteria postaraj się znaleźć prawidłow utrzymany samochód z klarowną historią, a bedziesz zadowolony ;) .

Na naszym forum, od długiego czasu określona grupa osób niestety pokrzykuje regularnie, że silnik V6 należy otoczyć jakąś ponadzwyczajną troską ... .
Nie ulegaj tej opinii, bo to obraz z krzywego zwierciadła i wystarczy dobrze zadbać - zgodnie z instrukcją serwisową - aby unknąć kłopotów.
To samo naturalnie dotyczy silników 1,9PD - jeśli kupisz zaniedbany, to "ze śmiechu" się nie pozbierasz, co starałem się naświetlić w tym poście:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... t=#1160106

Ot tak - dla równowagi i w oparciu o fakty ... . Jak dotąd nie przypominam sobie ani jednego posta od zawiedzionego użytkownika V6 z literką "B" w kodzie silnika (z wyjątkiem Trzenia ale to dziwny i niepotwierdzony przypadek) .
Po opinię w sprawie 1,9TDi radzę sięgnąć np. na forum Passata lub Diagtronika. Tam jest zdecydowanie więcej userów czterocylindrówek niż tutaj, a co za tym idzie - kłopotów z którymi muszą się borykać również ... .
Tak wygląda statystyka w moim przekonaniu ... .

To troszke mnie uspokoiles : )
Chce znalezc model z rocznika tak jak podalem w quattro kombi. Ostanio mialem jazde probna takim modelem tylko przebieg mnie torche zniechecil 290 000 jak na auto 2003 to troche duzo najechane.
Auto jak na ten przebieg pozytywnie mnie zaskoczylo ale nie wiadomo co by bylo dalej Chce zlapac model z przebiegiem okolo 150 000 plus minus 30 000 :) z ksiazka serwisowa .
Na co bardziej musze zwrocic uwage podaczas eksploatacji tdi w porownaniu do benzyny ??
I mam jedno pytanko odnosnie zawieszenia. Czy zawieszenie w quattro z przodu jest takie samo jak bez 4x4??

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2008 22:09:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Krysti napisał(a):
Na co bardziej musze zwrocic uwage podaczas eksploatacji tdi w porownaniu do benzyny ??


O fachowy serwis, o dobry olej i inne materiały eksploatacyjne. W zasadzie standart - bez względu na typ wybranego silnika (R4 vs V6). Oczywiście sztywny tryb serwisowy (co 10-15 tkm i przynajmniej raz w roku "zamiast" LL - czyli około 30 tkm i raz na dwa lata).
O niepalowaniu zimnego silnika i własciwym studzeniu ciepłego - chyba pisać nie trzeba ;) :?:
Raz na 200 tkm należy wymienić hydropopychacze (V6 na "B" i co 120 tyś. w V6 na "A") lub tzw. "szklanki zaworowe" (R4) .

Krysti napisał(a):
I mam jedno pytanko odnosnie zawieszenia. Czy zawieszenie w quattro z przodu jest takie samo jak bez 4x4??


Konstrukcyjnie jest identyczne. Niewielkie różnice dotyczą np. zwrotnic i układu hamulcowego (w zakresie "gabarytów" i parametrów regulacyjnych).

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2008 14:36:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
Piotruś napisał(a):
Krysti napisał(a):
Na co bardziej musze zwrocic uwage podaczas eksploatacji tdi w porownaniu do benzyny ??


O fachowy serwis, o dobry olej i inne materiały eksploatacyjne. W zasadzie standart - bez względu na typ wybranego silnika (R4 vs V6). Oczywiście sztywny tryb serwisowy (co 10-15 tkm i przynajmniej raz w roku "zamiast" LL - czyli około 30 tkm i raz na dwa lata).
O niepalowaniu zimnego silnika i własciwym studzeniu ciepłego - chyba pisać nie trzeba ;) :?:
Raz na 200 tkm należy wymienić hydropopychacze (V6 na "B" i co 120 tyś. w V6 na "A") lub tzw. "szklanki zaworowe" (R4) .

Krysti napisał(a):
I mam jedno pytanko odnosnie zawieszenia. Czy zawieszenie w quattro z przodu jest takie samo jak bez 4x4??


Konstrukcyjnie jest identyczne. Niewielkie różnice dotyczą np. zwrotnic i układu hamulcowego (w zakresie "gabarytów" i parametrów regulacyjnych).


A co sadzisz o siliniku AKE z kwietnia 2003 - przebieg 140 000 o ile prawdziwy, czego moge sie spodziewac po tym motorku slyszalem ze jakies problemy byly z walkami ????

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 55 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: