No i mamy kolejnego eksperta .......
Jak już to były wstawiane od 2001.
No i może daruj sobie łatki, bo może ktoś takiego poczucia chumoru nie ma.
Po powrocie z naprawy podam info czy jest tak jak piszesz (mój był serwisowany w Audi do 2005 - gwarancja - a więc dowiemy się czy ma już 'szczęsliwą siódemkę").
Ja bym multi na tipa nie zamienił, ale i więcej mocy chciałoby się wycisnąć - no i tutaj mama doopę, bo nie nada.
[/quote]
Paw1972 po pierwsze nie uważam się za żadnego eksperta. Sam parę postów wyżej pisałeś aby podawać jakieś blizsze dane na temat tych skrzyń. Ja też jestem zdania aby pisać coś więcej niż jedno zdaniowy komentarz typu "syf", "kibel" itp.... Chciałeś szczegółów to Ci je podałem...
Tak czy inaczej jezeli ktoś poczół się dotkniety to sorki, bo nie o to mi chodziło
Tak to juz jest z autami z multi, że przed ich zakupem podstawową kwestią jest sprawdzenie czy skrzynia jest już po modyfikacji czy nie. Ale tak jak napisali koledzy, każdą skrzynie mozna zarżnać - nawet tipa !!!
Z tego co powiedzieli mi ludzie naprawający skrzynie (przy okazji naprawy tipa w quattro brata) to oprócz pilnowania bezwzglednej wymiamy olejów i filtra w skrzyni w przypadku tipa - bardzo czesto skrzynie padają ze wzgledów na wadliwe przyzwyczajenia urzytkowników z jazdy w manualach. Np. bardzo duzo ludzi ma przyzwyczajenie do wrzucania luzu w maualu dojerzdzajac do skrzyzowania, co przekladają poźniej na wrzucanie pozycji N w automatach.
I w taki oto sposób powolnie rozwalają sobie skrzynie na własne zyczenie nic o tym nie wiedzac. Pozycja N nie powinna być właczana nigdy jezeli auto jedzie lub jeszcze się toczy. W pozycji N spada drastycznie cisnienie w skrzyni, nie ma dobrego smarowania i dochodzi do wzmożonego scierania się zembatek na wałe po którym chodzi łańcuch - i nie ma znaczenia czy to jest tip czy multi - jezdzac w ten sposób predzej czy później zarżniesz kazdą skrzynie - a zapewniam Cię że tak własnie jeździ bardzo duuuuzo ludzi którzy poraz pierwszy przesiada sie z manuala na automat...
W niemczech było dokładnie tak samo, dlatego mozesz trafić na multi z przebiegiem 250tyś i więcej w którym wszystko jest OK - bo jego włascieiel był swiadomy jazdy w automacie, oraz auto z przebiegiem 40tyś i uwaloną skrzynią ... Co ciekawe w niemczech serwisy ASO w tipie wymieniają tylko filtry w skrzyni a nie wymieniają w niej oleju poniewarz uwazają ze olej jest wieczny - co nie jest prawdą !!!
Dlatego prawidłowość jest taka, że multi przed modyfikacją siadają częsciej przy nizszych przebiegach (stad zła opinia na ich temat), a tipy siadają częśczej przy przebiegach pow. 250tyś ze wzgledu na brak wymiany oleju - co jeszcze raz siadczy o tym że kazdą skrzynie można uwalić. Tyle powiedzieli mi ludzie zajmujacy się naprawami skrzyń
p.s.
napisałem ze multi było montowane w autach modelowych od roku 2002. Zmiany modelów odbywaja się nie na koniec roku a w jego połowie. Tak więc multi były montowane począwszy od 01.06.2001 bo są to już auta modelowo z 2002 roku
pzdr.