.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 23:44:11

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Co sądzicie o skrzyni multitronic w a4 1.8T z 2005 roku???/
PostNapisane: 03.mar.2008 15:49:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.cze.2005 18:55:09
Posty: 69
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Włąśnie się zastanawiam nad zakupem a4 Co sądzicie o tej skrzyni , słyszałem że są bardzo wadliwe???? przebieg samochodu 34000 km
Z góry dziękuję i POZDRAWIAM

_________________
AUDI Q7 3.6 2007r. USA
AUDI A6 C6 2009r. 3.0 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2008 16:25:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
Jednym słowem to kibel.Odpuść sobie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2008 17:32:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Fidel rozwiń myśl, bo jak chcesz doradzić do konkrety. Kolega pyta i potrzebuje rady.

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2008 17:46:58 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Tutaj nie ma co rozwijać. Wystarczy użyć szukajki!

Multitronik to największy niewypał Audi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2008 19:58:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sty.2008 10:01:32
Posty: 78
Lokalizacja: slask
Nie ma co narzekać, skrzynia delikatna do rozsądnego używania , ale bardzo komfortowa. Jeśli nie nadużywa się mocy i zbyt dużo od niej nie wymaga, to odwdzięczy sie bezawaryjnością. Trzeba przestrzegać wymian oleju, każdy typ skrzyni ma inny olej. Koniecznie servisowy.
A zarżnąć można każdą skrzynię.

_________________
A6 2.5TDI AKN 2000r avant - był
A6 2.7TDI BPP 2007r avant - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2008 21:15:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2003 01:33:16
Posty: 1704
ale multi najłatwiej
To syf jest i tyle


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2008 22:40:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
jesli real przebieg to nie ma problemu, skrzynia jeszcze duuuzo przejedzie przy odpowiednim serwisie :-)

Zreszta lepiej poszukac multitronica z koncowki 2005 lub juz z 2006, wtedy te skrzynie fabrycznie wychodzily wzmocnione i nie ma sie czego obawiac ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2008 00:22:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Audi proponuje w modelach 2008 multitronic do silników: 2.7 TDI, 2.0 TDI, 2.0 T FSI, 1.8 T FSI, 3.2 FSI, 2.8 FSI, 2.4 177 KM, ... A więc jak widać wg. niektórych z was Audi oferuje nadal syf? Jak już tak uogólniacie (wiele osób może podejmować decyzje o zakupie na podstawie postów), to dodajcie, że syfem były mulrtitroniki produkowane do roku X, a od roku X Audi poprawiło "syf" i można śmigać, albo, że dalej syfem jest i będzie lub coś w tym stylu?

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2008 08:35:56 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Multi się sypią... a do tego nigdy nie były łączone z quattro. Nie wiem po co w ogóle modele bez quattro wypuszcza Audi... ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2008 14:08:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lut.2007 20:55:15
Posty: 41
Lokalizacja: Kraków
Koledzy jak Multitronic nie był łączony z quattro nigdy jak moj kolega ma a4 z 2006 roku sprowadzone z USA wlasnie z takim zestawem?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Czesc.
PostNapisane: 16.mar.2008 16:03:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lut.2008 14:02:09
Posty: 52
Nie rozumiem dlaczego wszyscy multitroniki uwazaja za syf ? Ja jezdze Audi A4 (ALT) 2.0 z 2001 i nie mam zadnych problemow ze skrzynia. Przebieg 110 tys MIL i nie szarpie nie zgrzyta... jest super. Jezeli ktos stara sie spalic gume, albo driftowac, albo inne takie.... , to predzej czy pozniej rozwali kazda skrzynie, sprzeglo i wszystko inne chyba ze jest to auto sportowe do tego przystosowane. To tylko moja opinia jako uzytkownika. Dla przykladu moj znajomy kupil Audi A4 1.8T z manualna skrzynia z 2003 i juz nie jezdzi, a w warsztacie powiedzieli mu ze nie da sie tego naprawic?!? Silnik wraz z komputerem, i elektryka nadaje sie do wymiany? Jak to mozliwe? Nie wiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2008 16:14:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
2.0 faktycznie bardzo duży moment obr. :): .Poczekaj niedługo i tobie się wysra ten multi :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2008 20:44:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
OKi. Praktyka mówi tak - każdy multitronic z przed modyfikacji a szczególnie po tuningu silnika się WYSRA !!! Bo do tej pory się wysrywały i wysrywają. I jeżeli przejechał ktoś (dla przykładu) 110 k mil to może jeszcze zostało mu do wysr.... 10 k mil. Nie spotkałem nikogo ze sprawnym multitronikiem w przebiegach rzędu 160-180 tys. km + . Moj się wysyfił przy ~ 203 tys. km. Teraz mam prawie 219 tys. km i tak wysranym jeżdżę i nie ma zmian na gorsze. Podejżewam, że jeszcze spokojnie do totalnej rozwałki mógłbym z 30tys. km + pojeździć, a może i dużo więcej. Wszyscy znajomi z 2.5 TDI multi mają naprawę lub wymianę "M" już za sobą i dalej śmigają. Nie spotkałem i nigdy pewnie nie spotkam multi + Q, a wielka szkoda. Gdyby się do tego nadawały to pewnie by były, ale nadal do Q dają Tipa, czyli multi to nadal wysrywaczka ?
Do Modów - czy za takie słownictwo to kartki się nie należą ? :peace: Ja się nie proszę, tylko tak z ciekawości :angel2:

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2008 21:39:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
Znajomy jezdzi 2,5TDI multitronikiem z 2003 roku bez zadnych przerobek, nastukane ma 250 tys, jedyne co robi to wymiana oleju co 60tys. i gra :diabel:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2008 00:36:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lut.2008 14:02:09
Posty: 52
Nie rozumiem tylko co oznacza "sie wysra" :) :?: Tak na marginesie to mam nadzieje ze nic mi sie nie wysra :) 2.0 to bardzo dobry silnik bo nie za mocny i nie za slaby jak na moje warunki to super nie potrzebuje pedzic po 200 km/h bo nie stac mnie na jazde po torze wyscigowym a na drogach publicznych to bardzo niebezpieczne. Latwo sie rozpedzic gorzej tylko jak cos pojdzie nie tak i nagle zostaje sie morderca. Ktos traci dziecko, meza, zone, syna, po prostu ukochana osobe i co w tedy? Ale nie o tym mialem pisac. Audi to dobre auta z klasa, a multi powinny byc na pewno trwalsze aby firma nie stracila swojej renomy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2008 05:02:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lip.2007 18:30:35
Posty: 32
Lokalizacja: Legnica
Ot i wypowiedzeieli się znawcy tematu którzy nacieli sie na kupno kanałów A6 z multitronikiem za okazyjne ceny...

Prawda o multi jest nastepujaca.Te skrzynie były montowane w modelach rocznikowych od 2002 roku. Prawda jest również taka, że te skrzynie w poczatkowym okresie były dość awaryjne. Wynikało to często z nie umiejetnie uzytkowaniem tej skrzyni (czesto to dotyczyło warunków geograficznych np. jazda w górach, ciągniecie przyczep, lub nie terminowa wymiana oleju itp) co powodowało ze te skrzynie siadały...

Dlatego AUDi pod koniec 2004 roku rozpoczeło wymianę tych skrzyń trwającą do końca 2005, w autach jeszcze objetych gwarancyjną, lub w autach wcześniejszej produkcji w których wcześniej wystepowaly problemy z tego typu skrzyniami udekumentowanymi w serwisie ASO (u mnie np. wyniana serwisowa odbyla się w 2005r) polegajace na tym ze w miesce 6 elementów ściernych w tej skrzyni wstawiali dodatkową tzw. 7 lamelkę).

Jezeli chcesz zatem kupić auto ze skrzynie multitronic powinieneś przede wszystkm sprawdzić w ASO AUDI czy ta skrzynia przeszła serwisową przeróbkę z 6 na 7 lamelek - bo jesli tak to mozesz być spokojny.

Jezeli o tym nie wiesz i kupujesz auto w ciemno , to prawdopodobnie narazasz się na koszty "z tzw wieku młodzieńczego tych skrzyń" o których piszą koledzy z forum. No cóż nie wiedza kosztuje...

Zadzwoń do jakiego kolwiek dobrego serwisu skrzyń biegów i zapytaj o tą sprawę - multitronić po tej modyfikacji - nie jest w zaden sposób bardziej awaryjny niż skrzynie w tipie lub manualu - potwierdzi Ci to kazdy kto ma w tej kwestii trochę doswiadczenia...

Jezli jednak kupisz auto w multi po tzw. modyfikacji to gwarantuje Ci ze nie bedziesz narzekał i nastepne AUDI tez bedziesz szukał w multi. To jest rewelacyjna skrzynia dajaca niesamowity komfort jazdy i spalanie lepsze niz w mamualu. Mam porównanie do Tipa które jest w Quatrro mojego brata i nawet on zauwaza róznicę - auto prowadzi sie praktycznie beż zauwarzalej zmiany biegów - to tak jakbyś do 200km prowadził meleksa ...

W modelach rocznikowych 2006, multi to juz nastepna generacja i jeszcze nie słyszalem zeby ktoś miał z nimi problemy...

pzdr.

_________________
bylo wiele aut...
ostatnio A4 B5 1,6
obecnie A6 C5 Avant 2,5TDI AYM 2002


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2008 10:39:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
netuser napisał(a):
Ot i wypowiedzeieli się znawcy tematu którzy nacieli sie na kupno kanałów A6 z multitronikiem za okazyjne ceny...

Prawda o multi jest nastepujaca.Te skrzynie były montowane w modelach rocznikowych od 2002 roku. Prawda jest również taka, że te skrzynie w poczatkowym okresie były dość awaryjne. Wynikało to często z nie umiejetnie uzytkowaniem tej skrzyni (czesto to dotyczyło warunków geograficznych np. jazda w górach, ciągniecie przyczep, lub nie terminowa wymiana oleju itp) co powodowało ze te skrzynie siadały...

Dlatego AUDi pod koniec 2004 roku rozpoczeło wymianę tych skrzyń trwającą do końca 2005, w autach jeszcze objetych gwarancyjną, lub w autach wcześniejszej produkcji w których wcześniej wystepowaly problemy z tego typu skrzyniami udekumentowanymi w serwisie ASO (u mnie np. wyniana serwisowa odbyla się w 2005r) polegajace na tym ze w miesce 6 elementów ściernych w tej skrzyni wstawiali dodatkową tzw. 7 lamelkę).

Jezeli chcesz zatem kupić auto ze skrzynie multitronic powinieneś przede wszystkm sprawdzić w ASO AUDI czy ta skrzynia przeszła serwisową przeróbkę z 6 na 7 lamelek - bo jesli tak to mozesz być spokojny.

Jezeli o tym nie wiesz i kupujesz auto w ciemno , to prawdopodobnie narazasz się na koszty "z tzw wieku młodzieńczego tych skrzyń" o których piszą koledzy z forum. No cóż nie wiedza kosztuje...

Zadzwoń do jakiego kolwiek dobrego serwisu skrzyń biegów i zapytaj o tą sprawę - multitronić po tej modyfikacji - nie jest w zaden sposób bardziej awaryjny niż skrzynie w tipie lub manualu - potwierdzi Ci to kazdy kto ma w tej kwestii trochę doswiadczenia...

Jezli jednak kupisz auto w multi po tzw. modyfikacji to gwarantuje Ci ze nie bedziesz narzekał i nastepne AUDI tez bedziesz szukał w multi. To jest rewelacyjna skrzynia dajaca niesamowity komfort jazdy i spalanie lepsze niz w mamualu. Mam porównanie do Tipa które jest w Quatrro mojego brata i nawet on zauwaza róznicę - auto prowadzi sie praktycznie beż zauwarzalej zmiany biegów - to tak jakbyś do 200km prowadził meleksa ...

W modelach rocznikowych 2006, multi to juz nastepna generacja i jeszcze nie słyszalem zeby ktoś miał z nimi problemy...

pzdr.


No i mamy kolejnego eksperta .......
Jak już to były wstawiane od 2001.
No i może daruj sobie łatki, bo może ktoś takiego poczucia chumoru nie ma.
Po powrocie z naprawy podam info czy jest tak jak piszesz (mój był serwisowany w Audi do 2005 - gwarancja - a więc dowiemy się czy ma już 'szczęsliwą siódemkę").
Ja bym multi na tipa nie zamienił, ale i więcej mocy chciałoby się wycisnąć - no i tutaj mama doopę, bo nie nada.
:peace:

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2008 13:59:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lip.2007 18:30:35
Posty: 32
Lokalizacja: Legnica
No i mamy kolejnego eksperta .......
Jak już to były wstawiane od 2001.
No i może daruj sobie łatki, bo może ktoś takiego poczucia chumoru nie ma.
Po powrocie z naprawy podam info czy jest tak jak piszesz (mój był serwisowany w Audi do 2005 - gwarancja - a więc dowiemy się czy ma już 'szczęsliwą siódemkę").
Ja bym multi na tipa nie zamienił, ale i więcej mocy chciałoby się wycisnąć - no i tutaj mama doopę, bo nie nada.
:peace:[/quote]

Paw1972 po pierwsze nie uważam się za żadnego eksperta. Sam parę postów wyżej pisałeś aby podawać jakieś blizsze dane na temat tych skrzyń. Ja też jestem zdania aby pisać coś więcej niż jedno zdaniowy komentarz typu "syf", "kibel" itp.... Chciałeś szczegółów to Ci je podałem...

Tak czy inaczej jezeli ktoś poczół się dotkniety to sorki, bo nie o to mi chodziło :peace:

Tak to juz jest z autami z multi, że przed ich zakupem podstawową kwestią jest sprawdzenie czy skrzynia jest już po modyfikacji czy nie. Ale tak jak napisali koledzy, każdą skrzynie mozna zarżnać - nawet tipa !!!

Z tego co powiedzieli mi ludzie naprawający skrzynie (przy okazji naprawy tipa w quattro brata) to oprócz pilnowania bezwzglednej wymiamy olejów i filtra w skrzyni w przypadku tipa - bardzo czesto skrzynie padają ze wzgledów na wadliwe przyzwyczajenia urzytkowników z jazdy w manualach. Np. bardzo duzo ludzi ma przyzwyczajenie do wrzucania luzu w maualu dojerzdzajac do skrzyzowania, co przekladają poźniej na wrzucanie pozycji N w automatach.

I w taki oto sposób powolnie rozwalają sobie skrzynie na własne zyczenie nic o tym nie wiedzac. Pozycja N nie powinna być właczana nigdy jezeli auto jedzie lub jeszcze się toczy. W pozycji N spada drastycznie cisnienie w skrzyni, nie ma dobrego smarowania i dochodzi do wzmożonego scierania się zembatek na wałe po którym chodzi łańcuch - i nie ma znaczenia czy to jest tip czy multi - jezdzac w ten sposób predzej czy później zarżniesz kazdą skrzynie - a zapewniam Cię że tak własnie jeździ bardzo duuuuzo ludzi którzy poraz pierwszy przesiada sie z manuala na automat...

W niemczech było dokładnie tak samo, dlatego mozesz trafić na multi z przebiegiem 250tyś i więcej w którym wszystko jest OK - bo jego włascieiel był swiadomy jazdy w automacie, oraz auto z przebiegiem 40tyś i uwaloną skrzynią ... Co ciekawe w niemczech serwisy ASO w tipie wymieniają tylko filtry w skrzyni a nie wymieniają w niej oleju poniewarz uwazają ze olej jest wieczny - co nie jest prawdą !!!

Dlatego prawidłowość jest taka, że multi przed modyfikacją siadają częsciej przy nizszych przebiegach (stad zła opinia na ich temat), a tipy siadają częśczej przy przebiegach pow. 250tyś ze wzgledu na brak wymiany oleju - co jeszcze raz siadczy o tym że kazdą skrzynie można uwalić. Tyle powiedzieli mi ludzie zajmujacy się naprawami skrzyń :diabel:

p.s.
napisałem ze multi było montowane w autach modelowych od roku 2002. Zmiany modelów odbywaja się nie na koniec roku a w jego połowie. Tak więc multi były montowane począwszy od 01.06.2001 bo są to już auta modelowo z 2002 roku :diabel:

pzdr.

_________________
bylo wiele aut...
ostatnio A4 B5 1,6
obecnie A6 C5 Avant 2,5TDI AYM 2002


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2008 17:46:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
GrzesB napisał(a):
Tutaj nie ma co rozwijać. Wystarczy użyć szukajki!

Multitronik to największy niewypał Audi.


To chyba tyle w temacie, a można go ciągnąc w nieskończoność. Samych moich postów jako użytkownik w temacie jest b. dużo, ale fachowych opinii popartych wiedzą chyba prawie tyle ile w temacie dieselka V6.
Dodam tylko - jak bym miał kupić dzisiaj po przestudiowaniu materiału to musiałbym być zdesperowany pragnieniem jazdy a'la meleks. A w związku, że posmakowałem tego szczęścia i wiem jak tym fajnie się buja, to wolę naprawiać i dalej powozić. Acha i jeszcze jedno. Jak kiedyś mój obecne dobiegnie swojego kresu to nie ma mowy o multi w C5 !!! :peace:

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: