.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 05:51:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C4 2,8 AAH ] Olej w wodzie!!!
PostNapisane: 17.mar.2008 15:50:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.sty.2008 20:59:24
Posty: 176
Lokalizacja: WMA
Witam. Zrodził się problem!- w zbiorniczku wyrónawczym zauważyłem dość dużo oleju ok 1l. Wylałem zylc ze zbiorniczka olej zbiera się dalej. Ja stawiam na uszelkę ,a może to głowica- może ktoś z was mniał podobny problem!

Mam jeszcze kilka pytań:
- jake jest ciśnienie w układzie chłodzenia
- jakie jest ciśnienie w układzie smarowania
- jak dobrać się do głowic żeby nie popełnić błędu

no i prośba o schemat rozrządu
!!!!Za podpowiedzi z góry dziękuje!!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2008 22:03:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2006 16:34:18
Posty: 162
Lokalizacja: Andrychów
Cześć, najprawdopodobniej padła rzeczywiście uszczelka, aczkolwiek dziwna sprawa bo zazwyczaj jak silnik jest gorący i płyn chłodzący też ma wysoką temperature (90stC) to zazwyczaj jest tak że przez uszkodzoną uszczelkę ucieka płyn chłodzący który ma wysokie ciśnienie, najczęściej do oleju lub do cylindrów objawiając się albo olejem w misce w kolorze kawy z mlekiem lub białymi spalinami z rury wydechowej.

Nie wiem czy możliwe jest żeby taka ilość oleju waliła bezpośrednio do płynu chłodzącego.

Trzeba poczekać na opinie jeszcze innych forumowiczów.
Możliwe że w innym miejscu gdzie spotykają się kanaliki oleju i płynu coś się zpipcyło.

A jeśli już byś miał zdejmować głowice to przedewszystkim leci kolektor ssący i rury wydechowe od kolektorów wydechowych bo raczej nie opłaca się odkręcać kolektorów od zamontowanych jeszcze głowic (ciasno tam jak cholera).
Czeka Cię jeszcze odkręcenie rury obiegu płynu chłodniczego od głowic (są przykręcone 2 śrubami z tyłu głowic.
Zresztą co Ci będę pisał epopeję na temat demontażu głowic... jak chcesz to wyślę Ci kilka stron z książki "sam naprawiam..." dot. demontażu i montażu głowic w tym motorku.

W kwestii rozrządu to przed zdjęciem go najpierw ustaw dolne koło pasowe (to na wale korbowym) na znaku i zwróć uwagę w jakim położeniu są wtedy koła pasowe wałków rozrządu - zapamiętaj jak są ustawione otworki na blaszkach ustalających.
Większość ludzi na tym forum twierdzi że nie da się rozrządu postawić spowrotem bez przyrządu ustalającego w postaci listwy (tzw. okularów).

Ale z doświadczenia wiem że da się to zrobić tylko trzeba się skupić ;) i sięgnąć po troszke informacji.

_________________
(___\-==OOOO==-/___)
Jest: A6 C5 Avancik 2.5 TDI AKE Quattro Webasto Solar TV tylko kuchenki mikrofalowej na pokładzie brak ;]
Było: Audi 100 C4 kolor: LY9Z ("Panther") rok: 1992r motor: 2,8 V6 AAH BLOS LPG, strumienice, MALON DZ100, 17" 7.5J ET35 225/45


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2008 06:21:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.sty.2008 20:59:24
Posty: 176
Lokalizacja: WMA
Dla mnie też jest zastanawiające czemu jest olej w ukł chodzenia a nie na odwrót, obawiam się że może to być głowica.

Jeśli nie sprawi to problemu to możesz mi przesłać strony z kiążki bardzo mi się to przyda.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2008 06:48:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2006 16:34:18
Posty: 162
Lokalizacja: Andrychów
link do pliku pdf odnośnie rozrządu a także demontażu i montażu głowic w 2,8 V6

http://www.duch.ovh.org/forum/v6.pdf

daj znać jak będziesz wiedział co z tym olejem w wodzie
powodzenia

_________________
(___\-==OOOO==-/___)
Jest: A6 C5 Avancik 2.5 TDI AKE Quattro Webasto Solar TV tylko kuchenki mikrofalowej na pokładzie brak ;]
Było: Audi 100 C4 kolor: LY9Z ("Panther") rok: 1992r motor: 2,8 V6 AAH BLOS LPG, strumienice, MALON DZ100, 17" 7.5J ET35 225/45


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2008 15:35:58 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
uklad chlodzenia przy 90st C ma okolo 0,5 bar cisnienia
uklad smarowania ma przy temperaturze oleju 80st C na wolnych obrotach conajmniej 2 bar
logiczne jest ze jezeli jest przedmuch miedzy kanalem wodnym i olejowym to olej bedzie wystepowal w ukladzie chlodzenia.

na dzien dobry proponuje dobrac sie do chlodnicy oleju u nasady filtra oleju. bo tam olej chlodzony jest przez ciecz i tam potencjalnie tez moglo dojsc do przecieku a jest to najprostsze i najtansze do sprawdzenia

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2008 16:38:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.sty.2008 20:59:24
Posty: 176
Lokalizacja: WMA
hans napisał(a):
uklad chlodzenia przy 90st C ma okolo 0,5 bar cisnienia
uklad smarowania ma przy temperaturze oleju 80st C na wolnych obrotach conajmniej 2 bar
logiczne jest ze jezeli jest przedmuch miedzy kanalem wodnym i olejowym to olej bedzie wystepowal w ukladzie chlodzenia.

na dzien dobry proponuje dobrac sie do chlodnicy oleju u nasady filtra oleju. bo tam olej chlodzony jest przez ciecz i tam potencjalnie tez moglo dojsc do przecieku a jest to najprostsze i najtansze do sprawdzenia



Tak też sobie pomyślałem .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2008 17:37:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2006 16:34:18
Posty: 162
Lokalizacja: Andrychów
daj znać jak już będziesz wiedział co było odpowiedzialne za olej w układnie chłodzenia :) jak znajdziesz przyczynę.

_________________
(___\-==OOOO==-/___)
Jest: A6 C5 Avancik 2.5 TDI AKE Quattro Webasto Solar TV tylko kuchenki mikrofalowej na pokładzie brak ;]
Było: Audi 100 C4 kolor: LY9Z ("Panther") rok: 1992r motor: 2,8 V6 AAH BLOS LPG, strumienice, MALON DZ100, 17" 7.5J ET35 225/45


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2008 11:10:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.sty.2008 20:59:24
Posty: 176
Lokalizacja: WMA
A więc po dłuższych oględzinach doszedłem do wniosku że to nie jest olej z silnika, a ze skrzyni biegów ( AUDI to AUTOMAT) olej przedostaje się do wody najprawdopodobniej chłodnicą. Może ktoś ma inne pomysły?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2008 13:08:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2005 16:13:52
Posty: 143
Lokalizacja: Ruda Śląska
DUCHowny napisał(a):
link do pliku pdf odnośnie rozrządu a także demontażu i montażu głowic w 2,8 V6

http://www.duch.ovh.org/forum/v6.pdf

daj znać jak będziesz wiedział co z tym olejem w wodzie
powodzenia


Witam, ze sie tak wtrące :)
Masz może całą tę książeczke w wersji pdf ? :)

_________________
Audi 100 C3 2.0 TD '86 <-- było :(
Audi 100 C4 2.8 V6 AAH QUATTRO '91


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2008 12:12:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2006 16:34:18
Posty: 162
Lokalizacja: Andrychów
do A4 książeczkę mam :)

_________________
(___\-==OOOO==-/___)
Jest: A6 C5 Avancik 2.5 TDI AKE Quattro Webasto Solar TV tylko kuchenki mikrofalowej na pokładzie brak ;]
Było: Audi 100 C4 kolor: LY9Z ("Panther") rok: 1992r motor: 2,8 V6 AAH BLOS LPG, strumienice, MALON DZ100, 17" 7.5J ET35 225/45


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 70 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: