Cześć, najprawdopodobniej padła rzeczywiście uszczelka, aczkolwiek dziwna sprawa bo zazwyczaj jak silnik jest gorący i płyn chłodzący też ma wysoką temperature (90stC) to zazwyczaj jest tak że przez uszkodzoną uszczelkę ucieka płyn chłodzący który ma wysokie ciśnienie, najczęściej do oleju lub do cylindrów objawiając się albo olejem w misce w kolorze kawy z mlekiem lub białymi spalinami z rury wydechowej.
Nie wiem czy możliwe jest żeby taka ilość oleju waliła bezpośrednio do płynu chłodzącego.
Trzeba poczekać na opinie jeszcze innych forumowiczów.
Możliwe że w innym miejscu gdzie spotykają się kanaliki oleju i płynu coś się zpipcyło.
A jeśli już byś miał zdejmować głowice to przedewszystkim leci kolektor ssący i rury wydechowe od kolektorów wydechowych bo raczej nie opłaca się odkręcać kolektorów od zamontowanych jeszcze głowic (ciasno tam jak cholera).
Czeka Cię jeszcze odkręcenie rury obiegu płynu chłodniczego od głowic (są przykręcone 2 śrubami z tyłu głowic.
Zresztą co Ci będę pisał epopeję na temat demontażu głowic... jak chcesz to wyślę Ci kilka stron z książki "sam naprawiam..." dot. demontażu i montażu głowic w tym motorku.
W kwestii rozrządu to przed zdjęciem go najpierw ustaw dolne koło pasowe (to na wale korbowym) na znaku i zwróć uwagę w jakim położeniu są wtedy koła pasowe wałków rozrządu - zapamiętaj jak są ustawione otworki na blaszkach ustalających.
Większość ludzi na tym forum twierdzi że nie da się rozrządu postawić spowrotem bez przyrządu ustalającego w postaci listwy (tzw. okularów).
Ale z doświadczenia wiem że da się to zrobić tylko trzeba się skupić
i sięgnąć po troszke informacji.