.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.lut.2025 20:03:51

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4] Dziwne stuki po wymianie wkładu stacyjki.
PostNapisane: 19.mar.2008 13:02:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 09:39:51
Posty: 5
Jako nowy uczestnik forum witam wszystkich serdecznie. A pytanie mam następujące: po wymianie wkładu stacyjki przez mechanika pojawiły się w okolicy kolumny kierowniczej przy jeździe po nierównościach pojedyńcze stuki, króre na nawierzchni z kostki przeradzają się w terkot. Identyczny problem ma kolega który również u tego samego mechanika wymieniał wkład stacyjki trochę wcześniej. Dodam,że przed wymianą o jakichkowiek stukach nie było mowy.Czy ktoś spotkał się z takim problemem i wie co jest jego przyczyną ? Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi i sugestie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2008 13:30:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Czy to jest taki stuk metalu o metal? Czy raczej jakies ocieranie? Sprawdz czy stacyjka jest sztywno przykrecona, czy da sie ja lekko poruszyc gora-dol. Ona jest przykrecona do kolumny kierowniczej taka sruba z otworem gwiazdkowym i bolcem w srodku (trzeba miec specjalny klucz zeby to odkrecic i dokrecic. Moze ten mechanik nie mial takiego klucza i jakos ja odkrecil (np da sie odpowiednio dopasowanym plaskim kluczem (sam to przerabialem :-) - tak przynajmniej jest w C3 z nowa decha, ale w C4 na 99% jest tak samo) i pozniej jej dobrze nie dokrecil, tylko wkrecil palcami. Jesli tak jest to stacyjka ma pewien luz w gniezdzie i na wybojakch moze sie tluc. Co prawda zeby wymienic kostke nie trzeba wyciagac calej stacyjki, ale mechanik nie musial o tym wiedziec.
Jesli to nie jest taki metaliczny odglos to moze gdzies jakis plastik ociera o inny plastik lub deske. Na nierownosciach deska moze sie troche skrecac - na tyle ze ten plastik bedzie sie o nia ocieral i przy tym stukal. Ale to jest juz inny odglos.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2008 14:38:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 09:39:51
Posty: 5
Kontunując temat mogę dodać że: stuk jest metaliczny i moje pierwsze podejrzenia co jest ich powodem skierowały się na bolec blokujący kierownicę po wyjęciu kluczyka chociaż nie wiem czy to jest możliwe. Mechanik na moją reklamację wymontował zegary i po sprawdzeniu stwierdził, że wszystko jest dobrze skręcone. Stacyjka od strony kluczyka osadzona jest w gnieźdie gumowym i przy poruszaniu zablokowaną kierownicą występuje tam pewien luz. Na rysunku w etce na styku stacyjki i gumowego gniazda powinna znajdować się podkładka samozaciskowa. Być może przy demontażu stacyjki gdzieś wypadła i mechanik jej nie zamontował. Chociaż nie mam do końca pewności czy jej brak jest powodem stuków na wszelki wypadek zamówiłem nową. Ponieważ stuki są dosyć uciążliwe nie spocznę aż nie dojdę ich przyczyny. Jeżeli mi się to uda podzielę się wiedzą w tym temacie na forum.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2008 14:53:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Ta gumowa uszczelka jest tylko na ozdobe i po to zeby kurz nie lecial do srodka. Ona nie ma trzymac stacyjki. Wsadz kluczyk do stacyjki, tak zeby kierownca nie byla zablokowana i poruszaj stacyjka gora-dol. Jesli bedzie luzno latac w niewielkim zakresie to najwyrazniej nie jest za dobrze dokrecona.
Te stuki wystepuja niezaleznie od krecenia kierownica (np trzymajac kierownice cly czas w jednym polozeniu i jadac przez nierownosci stuka? Czy stuka przy kreceniu kierownica? Stuka gdzies przy stacyjce czy gdzies glebiej? Moze mechanik gdzies tam zgubil srubokret albo klucz :-) I teraz dzwoni

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2008 15:36:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 09:39:51
Posty: 5
Stacyjka przy niezablokowanej kierownicy nie wykazuje luzu, natomiast udało mi się ustalić, że w czasie jazdy po nierównościach przy dosyć silnym nacisku na kierownicę z dołu lub góry stuki ustępują.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2008 15:39:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 09:39:51
Posty: 5
Zapomniałem dodać, że stuki słychać z okolic mocowania stacyjki do kolumny kierowniczej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2008 16:29:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2007 21:05:21
Posty: 2801
Lokalizacja: WWL
zmien mechanika jezeli nie jestes pierwszy ktory u niego cos robil i sa problemy, a najlepiej podjedz do niego opier......go konkretnie i kaz mu naprawic swoj blad.

_________________
życie jest za krótkie żeby jeździć diesel'em
BEZ TRANSPORTU NIE MA NIC
..........................................................................
100C4/S4 4.2 V8...było
accord V .....było
Łoś V70 w AEL'u było
w211 3.2lpg 2003r czarny sedan było
A6c6 3.0 tdi było
s124 605.911 pojechał dalej nabijać km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2008 20:21:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 09:39:51
Posty: 5
Napewno coś z tym będę musiał zrobić ponieważ przed wymianą wkładu stacyjki w samochodzie podczas jazdy panowała przyjemna cisza ;) a teraz nerwy szarpią niezidentyfikowane stuki :/ .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2011 07:36:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.mar.2011 10:50:51
Posty: 2
Lokalizacja: PL
Witam.

Mam ten sam problem, lecz nie potrafię zdemontować stacyjki.
Proszę o jakieś wskazówki jak usunąć to denerwujące dygotanie przy skręcie na nierównościach.

Powód na 100% ten sam. Mam inny kluczyk do stacyjki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2011 10:14:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2006 12:25:33
Posty: 263
Lokalizacja: Lublin
dotad napisał(a):
Napewno coś z tym będę musiał zrobić ponieważ przed wymianą wkładu stacyjki w samochodzie podczas jazdy panowała przyjemna cisza ;) a teraz nerwy szarpią niezidentyfikowane stuki :/ .


Rozumiem że wymieniał samą kostkę stacyjki. Jeżeli tak to nie za bardzo można coś tam zepsuć ponieaż kostka stacyjki trzyma się w stacyjce na dwóch małuch śrubkach. Natomiast mógł ne wcisnąć w uchwyt przekaźnika kierunkowskazów który pewnie wyjął przy demontażu i być może leży gdzieś na kolumnie kierownicy.

_________________
Toczydełko dla starszych :)

A100 C4 Q AVANT
2.8 AAH automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2011 20:48:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.mar.2011 10:50:51
Posty: 2
Lokalizacja: PL
Kolego.

Jeżeli przeczytasz sobie jeszcze raz wątek, to zobaczysz, że nie chodzi o kostkę, lecz o stacyjkę.


W moim przypadku jest stacyjka na 100% wymieniona. Mam inny kluczyk.


Problem od 30 kkm bardzo mnie denerwuje i wstydu przez to się najadam chwaląc rzekomo audi zbudowane jak czołg...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: