.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 18:19:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 AKE ] właczające sie ABS przy 8km\h
PostNapisane: 14.mar.2008 22:40:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 10:02:47
Posty: 169
Lokalizacja: 3miasto
Witam wszystkich

Zwracam się do was o pomoc bo nie wiem jak go rozwiązać a mianowicie;

Dwa dni temu wymieniłem wszystkie wahacze w swojej Audi i teraz podczas jazdy gdy zaczynam hamować jest wszystko ok. ,ale gdy samochód dochodzi do prędkości miedzy 7 a 9 km\h załączają się ABS natomiast gdy zejdzie prędkość poniżej az do całokowitego zatrzymania jest ok.

Dzieje sie tak tylko podczas tej prędkości 8km\h.

Dzisiaj pojechałem na duże nachylenie jezdni tak aby samochód sam zaczął sie toczyć i starałem sie utrzymać stałą prędkość 8 km\h i ABS cały czas się włączał

Podczas wymiany musiałem dość mocno uderzać młotkiem ( w odpowiednie miejsce do tego przeznaczone ) ,aby zbić stare wahacze ( były mocno zapieczone ) może w ten sposób uszkodził się czujnik ABS????

VAG nie pokazuje błedu

Wie może ktoś z was jak rozwiązać ten problem, będę zobowiązany.


Pozdrawiam i dziękuję
A6 AKE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2008 22:59:07 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Odpal VAGa - wejdź w ABS, przejdź do grupy gdzie masz odczyty prędkości kół i wtedy zrób taki sam test z górką - druga osoba niech ogląda wartości pokazane w VAGu - któraś musi mocno odstawać od pozostałych... więc będziesz wiedział który to czujnik daje ciała...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2008 23:12:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 10:02:47
Posty: 169
Lokalizacja: 3miasto
Dziękuję za szybka odpowiedź GrzesB ;)

Tak zrobię jak mi doradzasz dam znać co wynikło z testu

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2008 23:19:05 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Nie ma sprawy - możesz to nawet zalogować :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2008 19:39:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.mar.2008 22:24:01
Posty: 129
Lokalizacja: LONDON/ Szczecinek/
sprawdz dokladnie czujniki uwazam ze masz zbyt duza szczeline miedzy czujnikiem a piasta mialem to w passacie po wymianie zawieszenia lekko doun czujnik do piasty lub sprawdz czy zabki na piascie nie sa brudne ewentualnie ktorys jest uszkodzony co malo prawdopodobne

_________________
A6 AWX 2002 WV VENTO BMW 318 I WV PASSAT 126p


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2008 20:57:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sie.2006 03:56:12
Posty: 79
Lokalizacja: Wieluń
a po wymianie wachaczy robiłeś zbieżność ??

_________________
Audi A6 (C5 4B) 2,7 BiTurbo AJK Avant S-Line 21-12-99 Tylko Audi, Tylko Avant, Tylko Automat
...W moich żyłach ETYLINA, zamiast serca TURBINA... AUDI RS6
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2008 21:59:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.mar.2008 22:24:01
Posty: 129
Lokalizacja: LONDON/ Szczecinek/
nie robilem bo nie wymienialem koncowek drazka ale po wymianie nie sciagalo mnie przy chamowaniu i opon nie cielo nic nie robilem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2008 22:42:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 10:02:47
Posty: 169
Lokalizacja: 3miasto
Dopiero dzisiaj byłem ustawić zbieżność musiałem jeszcze wymienić końcówki drązków.

patrzałem na czujnik ABS ,ale nie wiem dokładnie jak powinno być prawidłowo osadzone.

Na pewno są mocno osadzone sprawdzałem czy można je poruszyć.

Jaka powinna być szczelina między czujnikiem a piastą??

Jak mam sprawdzić ząbki na piascie to muszę wyjąc przegub tak??

Jak podegnę gumkę z czujnika to widać że nie dolega do końca, ale nie wiem jak by powinno prawidłowo wydaje mi się ze jest ok.


pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2008 10:15:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lip.2005 11:50:54
Posty: 1494
Lokalizacja: .:Śląsk:.
"dobij" czujnik moze jest za słabo wsadzony i źle czyta ,ja tak miałem w poprzednim aucie > za mało był wsadzony i wariował jak hamowałem własnie przy tak małej prędkości

_________________
S4 AAN 1998-2007
A6 AKE 2007-2013
A2 BAD 2012-
ALL BEL 2013-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2008 11:00:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
tak, to bardzo prawdopodobne.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2008 19:19:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 10:02:47
Posty: 169
Lokalizacja: 3miasto
jutro tak zrobię jak mi doradzacie.
Dam znać.


Pzdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2008 15:44:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.mar.2008 22:24:01
Posty: 129
Lokalizacja: LONDON/ Szczecinek/
prawidlowa szczelina powinna byc 0.5 mm max szczelina to 0.7mm ale najlepiej dosunac czujnik do konca zakrecic kolem i piasta sama odsunie czujnik

_________________
A6 AWX 2002 WV VENTO BMW 318 I WV PASSAT 126p


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2008 17:20:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
SEBASTIANLONDON napisał(a):
najlepiej dosunac czujnik do konca zakrecic kolem i piasta sama odsunie czujnik


Na szczęście nie ma takiej możliwości ... . Gdyby istniała - pierwszy obrót kołem zniszczyłby czujnik ABS bezpowrotnie.
Ludzie, ludzie ... . Dwa dni temu dowiedziałem się na AKP, że urwany pasek wielorowkowy nie jest żadnym zagrożeniem dla paska rozrządu :/ (V6). Dzisiaj czytam, że szlifowanie "zebatką" przegubu po czujniku ABS to najlepsza metoda "regulacji" ... :cry2: :/ .
W mojej ocenie "porady" tego typu to już nie tylko obniżanie jakości najlepszego forum w pl-netcie. To zakrawa na dywersję i sabotaż :/ :!!: :!!:

:(: :/

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2008 20:48:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
Piotruś napisał(a):
SEBASTIANLONDON napisał(a):
najlepiej dosunac czujnik do konca zakrecic kolem i piasta sama odsunie czujnik


Na szczęście nie ma takiej możliwości ... . Gdyby istniała - pierwszy obrót kołem zniszczyłby czujnik ABS bezpowrotnie.
Ludzie, ludzie ... . Dwa dni temu dowiedziałem się na AKP, że urwany pasek wielorowkowy nie jest żadnym zagrożeniem dla paska rozrządu :/ (V6). Dzisiaj czytam, że szlifowanie "zebatką" przegubu po czujniku ABS to najlepsza metoda "regulacji" ... :cry2: :/ .
W mojej ocenie "porady" tego typu to już nie tylko obniżanie jakości najlepszego forum w pl-netcie. To zakrawa na dywersję i sabotaż :/ :!!: :!!:

:(: :/



Hmm no ja akurat z teorią o pasku wielorowkowym bym sie zgodził bo niby co ma miernik do wiatraka.????

przynajmniej ABC stracisz alternator, wspomaganie, klime i tyle. jechać to może i sie nieda ale rozrzadowi to niczego złego nie robi.

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2008 21:41:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
Esperak napisał(a):
Piotruś napisał(a):
SEBASTIANLONDON napisał(a):
najlepiej dosunac czujnik do konca zakrecic kolem i piasta sama odsunie czujnik


Na szczęście nie ma takiej możliwości ... . Gdyby istniała - pierwszy obrót kołem zniszczyłby czujnik ABS bezpowrotnie.
Ludzie, ludzie ... . Dwa dni temu dowiedziałem się na AKP, że urwany pasek wielorowkowy nie jest żadnym zagrożeniem dla paska rozrządu :/ (V6). Dzisiaj czytam, że szlifowanie "zebatką" przegubu po czujniku ABS to najlepsza metoda "regulacji" ... :cry2: :/ .
W mojej ocenie "porady" tego typu to już nie tylko obniżanie jakości najlepszego forum w pl-netcie. To zakrawa na dywersję i sabotaż :/ :!!: :!!:

:(: :/



Hmm no ja akurat z teorią o pasku wielorowkowym bym sie zgodził bo niby co ma miernik do wiatraka.????

przynajmniej ABC stracisz alternator, wspomaganie, klime i tyle. jechać to może i sie nieda ale rozrzadowi to niczego złego nie robi.



Tak, szczególnie się pojeżdzi jak zerwany pasek wielorowkowy wpadnie w pasek rozrządu :): :D

rzadko się zdarza żeby "grzecznie ułozył się a najlepiej zlozył w "bezpiecznym" kąciku i czekał na wymianę :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2008 21:49:20 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
@esperak
Nie macie pojęcia to się nie wypowiadajcie - SŁAWKO też pisał wszystko na podstawie swojego ABC odnośnie V6 TDI - a jak wiadomo - na ABC się świat nie kończy i wszystkie V6 TDI z ABC mają wspólną tylko jedno - liczbę cylindrów... Poszukaj sobie w ostatnich postach Piotrusia to się dowiesz czemu paski mają ze sobą wiele wspólnego - Adam12 też się do tego dopisał...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2008 19:01:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
GrzesB napisał(a):
@esperak
Nie macie pojęcia to się nie wypowiadajcie - SŁAWKO też pisał wszystko na podstawie swojego ABC odnośnie V6 TDI - a jak wiadomo - na ABC się świat nie kończy i wszystkie V6 TDI z ABC mają wspólną tylko jedno - liczbę cylindrów... Poszukaj sobie w ostatnich postach Piotrusia to się dowiesz czemu paski mają ze sobą wiele wspólnego - Adam12 też się do tego dopisał...


Grzesiu wiec dlatego napisałem ze to tyczy sie ABC co pisze nie wszystkich silników świata.

Idąc dalej w "Fiat 126" niema zagorzenia dla rozrzadu :diabel: :diabel: :diabel: a kontunuować jazde można na rajstopie daje świetnie rade..:D No podwiazka to już porównywalne do wyrobów continentala są... :peace: :peace: :peace: :peace:


Ech to były czasy wystarczyło kobiete ze soba wozić i juz miało się kupę części zamiennych ( majtki świetnie wyrabialy za filtr powietrza jak stary sie wykszaczył.)

Koniec żartów.. :):

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: