.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 03:49:41

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [FIXED] [A6 C6] Skrzynia dead? - szarpie przy 2. biegu
PostNapisane: 18.mar.2008 21:05:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2005 16:58:42
Posty: 53
Lokalizacja: Kraków
Witam Kolegow,

Mam problem, od pewnego czasu - konkretnie od zimy - zauwazylem, ze cos zlego dzieje sie ze skrzynia. Biegi 2. i 3. wchodzily z lekkim szarpnieciem, calym autkiem lekko telepalo przy zmianie biegu. Byl to taki jednorazowy szarp, ktory generalnie poza lekka irytacja nie przyspazal innych problemow. Wystepowalo to przy zmianie biegu na niskich obrotach (np ruszanie na skrzyzowaniu w korku) gdy:

1) autko bylo zimne, czyli rano po ruszeniu spod bloku przez pierwsze 10 minut jazdy po miescie,

lub

2) po dluuuzszej jezdzie na autostradzie z wrzuconym jednym biegiem (tak jakby jakis mechanizm w skrzyni odpowiedzialny za zmiane biegow "stygl"), potem po wjechaniu do miasta znowu przez 10 minut bylo podatne na lekki podryg.

Pojechalem dzisiaj do ASO na przeglad, poinformowalem specow o lekkim szarpaniu. A potem odebralem telefon, ktory zepsul mi humor na reszte dnia.

Podobno po dolaniu (~1.5 l) oleju do skrzyni, podczas jazdy probnej okazalo sie iz STRASZNIE ona szarpie. Poinformowali mnie, ze musze to szybko naprawic (co jest w sumie logiczne). Pomyslalem, ze lekko przesadzaja, z tym okropnym szarpaniem, ale...

Po odebraniu auta okazalo sie, ze niestety maja racje. Problemy teraz skumulowaly sie wokol biegu 2. i generalnie wystepuja niezaleznie od temperatury czy innych czynnikow (jak np obroty).

Generalnie przejscie 1->2 == DÓP w 98% przypadkow, przejscie 3->2 == DÓP w 30% przypadkow. Teraz DÓP jest potezne, szarpie calym autem tak, ze widac to z zewnatrz. W zwolnionym tempie wyglada to tak, ze przy wejsciu na bieg 1->2 auto na chwile jest przyhamowane, po czym od razu przyspiesza, a przez karoserie niesie sie to niemile uderzenie. Udalo mi sie przy tym zaobserwowac wskazowke RPM - ani drgnie - wyglada wiec na to, ze owo szarpniecie nie przenosi sie bezposrednio na silnik (albo jest to bezwladnosc pomiaru/wskazania RPM, z tym, ze chyba w tym aucie jest to cyfrowe).

Bledow w komputerze 0, zadnych trybow awaryjnych ani nic.

Jutro rano jestem umowiony na diagnostyke skrzyni w warszacie na Piaskach, ale mam dosc czarne mysli... Pytania:

1) *najwazniejsze* co to moze byc?
2) czemu dolewka oleju do skrzyni spowodowala takie nagle zaognienie sytuacji?
3) czy przejechanie pare razy przez miasto z takim DÓPaniem 1->2 moze spowodowac rozsypanie sie innych elementow napedowych? szczegolnie martwie sie o quattro i przeguby, jest to chyba chwilowy dosc znaczny przyrost sil i momentow :/ moze to tego warsztatu jutro powinienem pojechac na lawecie? (jezeli tak, to czy mamy jakas zaprzyjazniona lawete w Krakowie?)
4) bylbym wdzieczny za jakiekolwiek estymacje kosztow i czasu ew. naprawy...
5) czemu takie rzeczy musza sie dziac ZAWSZE przed swietami/dlugimi weekendami/urlopami?

_________________
B4 ABK '94 2.0E + A6 3.0 TDI Q '05


Ostatnio edytowano 11.kwi.2008 11:05:48 przez tompaw, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2008 19:57:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2005 16:58:42
Posty: 53
Lokalizacja: Kraków
UPDATE: Dzisiaj autko trafilo do mechaniorow na Kurdwanowie, ktorzy podobno znaja sie na rzeczy (http://www.auto-mat.com.pl/).

Przy mnie sprawdzili miske skrzyni i byla czysta jak nowa (w sumie jest prawie nowa :P), zero opilkow, syfu, nic. Olej rowniez w porzadku.

Poniewaz komputer nie zglasza zadnych bledow, to zaczynaja dzisiaj od ukladu sterowania skrzynia, wytargaja cala ta plyte sterujaca z elektrozaworkami, bo tam moze tkwic (i mam nadzieje, ze tkwi) przyczyna. Jutro beda podmieniac cala ta plytke ze sterowaniem i komputerem skrzyni na inna i zobaczymy, co bedzie...

_________________
B4 ABK '94 2.0E + A6 3.0 TDI Q '05


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2008 20:45:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.gru.2004 19:31:24
Posty: 938
Lokalizacja: Legnica
Nie spodziewał bym się za wiele przerabiałem to i nie wiele ci to pomoże problem tkwi chba w czym innym bo płyta ze sterownikami też będzie czysta a szarpanie będzie dalej . Wymiana oleju filtra cztyszczenia nic nie dało jak szarpie tak dalej jest . Tak jeżdże już 3 lata. Szukał bym raczej uszkodzeńmechanicznych jak taśma chamulcowa drugiego biegu zawór odśrodkowy regulatora 2 biegu ,nieszczelność w układzie podciśnienia silnika ,rozregulowany mechanizmdzwigniowy funkcji KIck-down. Ale zycze ci powodzenia i żeby cie nie zjedli w wymyślaniu co by tu jeszcze zrobić.

_________________
A6 C6 3.0 BMK 05 Q tiptronik
A4 B5 1,6 ADP 95/96 automatik
Jak jest problem to to nie jest problem , można go rozwiązać, jak nie ma problemu to jest dopiero problem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2008 21:22:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
Kolego :/ szkoda że nie podjechałeś od razu do Sserwis wielokrotnie polecany na forum - masz do Niego rzut beretem z Krakowa - ludzie jeżdżą tam tysiące kilometrów żeby sprawdzić i naprawić swoje autka. Moze to w ogóle nie skrzynia jest powodem szarpania - przeciez to prawie nowe autko - A6 3.0TDI 2005ROK !!!!. Troszkę zacząłes od złej strony - czy w ogóle szpece od aftomatów zasugerowali ewentualne usterki w silniku - wielokrotnie pisano na tym forum że 90% złego działania skrzyni jest awaria podzespołów silnika, które to przy zwykłej manualnej skrzyni nie maiłyby w ogóle znaczenia - niestety automat toleruje tylko i wyłacznie sprawny silnik - szkoda tylko że już ktoś grzebał w twojej skrzynce bo teraz nie wiadomo czy nawet jesli okaże się że to silnik to nie wiemy co zostało porobione w samej skrzyni :|

A wiesz skąd powstaje czesto opinia że skrzynia po naprawie już nigdy nie chodzi tak dobrze jak nowa - odpowiedz sam czytając jeszcze raz z uwagą moją odpowiedz powyżej :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2008 22:36:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2005 16:58:42
Posty: 53
Lokalizacja: Kraków
A zatem, w punktach:

1) Nie jezdzilem nigdzie poza Krakow, bo nie chcialem w ogole tym autem jezdzic dopoki tak szarpie, zeby nie poniszczyc innych elementow. Poza tym goscie z ASO sami polecili tych fachmenow.

2) Tak, pierwsze pytania mechanikow byly o bledy silnika (potwierdzili, ze one czesto sa przyczyna niby problemow ze skrzynia) oraz samej skrzyni. W ASO podczas przegladu _PRZED_ dolewka oleju znelezli 3 bledy skrzyni: 18289/P1881, 18258/P1850 i 17120/P0736, wszystkie sporadyczne. _PO_ dolewce oleju i owej nieszczesnej jezdzie testowej z czkawka wpieli samochod do komputera ponownie - 0 bledow.

3) Jak mozliwe jest, zeby problemy z silnikiem powodowaly szarpania przy jednym i jednym tylko biegu? (reszta dziala OK)

4) "Grzebac" tak strasznie jeszcze nie grzebali. Narazie odkrecili miske, wyczyscili miske i uszczelke no i wyjeli ten uklad sterujacy. Jutro podepna inny i zobaczymy. Wiec narazie wstrzymuje sie przed chirurgicznymi operacjami na skrzyni, mam cholernie duza nadzieje, ze to problem tych ukladow sterujacych...

Jezeli trzeba bedzie operowac, to chyba najpierw zdecyduje sie wrzucic autko na lawete i podjechac do w/w warsztatu :/

_________________
B4 ABK '94 2.0E + A6 3.0 TDI Q '05


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.mar.2008 17:28:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2005 16:58:42
Posty: 53
Lokalizacja: Kraków
UPDATE: Niestety w Kraku nie mieli zamiennika sterownika. Teraz zachowanie skrzyni zmienilo sie o 180 stopni: jak jest zimniutka to pierwszych ~10 zmian biegow jest IDEALNE, jak sie rozgrzeje, to znowu szarpie.

Nic juz z tego nie rozumiem, ale smierdzi mi to elektronika/sterowaniem.

Autko jedzie do sserwis.

_________________
B4 ABK '94 2.0E + A6 3.0 TDI Q '05


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.mar.2008 18:51:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
tompaw napisał(a):
~10 zmian biegow jest IDEALNE, jak sie rozgrzeje, to znowu szarpie.

.


na 99% nalali Ci za duzo oleju do skrzyni ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.mar.2008 23:11:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2007 08:49:06
Posty: 26
Lokalizacja: Lubin
ja bym pojechał do sserwis osobiście gnałem 300km i nie żałuje tam przynajmniej wiedzą co robią a troszkę pseudo siłaczy przerabiałem robiłem u nich skrzynie w A8 i naprawde warsztat godny polecenia Z doświadczenia wiem że w serwisach VW OOOO też dają dupy i gówno wiedzą Niekoniecznie trzeba jechać aby przekonać się o kompetencji ów zakładu wystarczy zadzwonić i porozmawiać z mechanikiem powodzenia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2008 11:48:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2005 16:58:42
Posty: 53
Lokalizacja: Kraków
Autko w sserwis. Jutro diagnoza ;]

Przy okazji - potwierdzam slowa Kolegi powyzej. Rozmowa telefoniczna zarowno z pania recepcjonistka, jak i mechanikiem oraz wlascicielem zrobily na mnie pozytywne wrazenie.

Mam nadzieje, ze namierza przyczyne problemu, gdyz mam dziwne wrazenie, ze jest to jakas pierdola, ktorej inni nie potrafia zlokalizowac (poza tymi losowymi szarpnieciami autko pracuje IDEALNIE).

PS: Czy w Rybniku nie dalo sie zbudowac jeszcze wiekszej liczby rond? Mam wrazenie, ze na odcinku 10km przejazdu przez miasto przejechalem przez tylko okolo 50, a przeciez spokojnie weszlo by jeszcze drugie tyle ;)

_________________
B4 ABK '94 2.0E + A6 3.0 TDI Q '05


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2008 00:31:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2007 15:28:07
Posty: 83
Lokalizacja: Wrocław
Spoko. Ja też przebrnąłem przez te wszystkie ronda aż zakręciłem się i zdałem na nawigację. Wizyty w Sserwis raczej nie pożałujesz. Ja właśnie odebrałem swojego Mr Q po przepałach z szarpaniem. Narazie odpukać. Wszystko git. Zobacz tutaj:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=72731

_________________
Latem drift, zimą Quattro. :-)
Są:
Toyota MR2 SW20
Obrazek
Audi A6 C5 Avant 2.4 Quattro
Niedługo: :-)
Nissan GT-R


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2008 01:49:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2005 16:58:42
Posty: 53
Lokalizacja: Kraków
Wstepna i nieoficjalna diagnoza wskazuje przyczyne w... blednym oprogramowaniu. W skutek zlego dzialania skrzynia byla zle sterowana i 2 zaworki pracowaly caly czas w nieodpowiednich warunkach. Poza wymiana zaworkow trzeba bedzie usunac przyczyne problemu.

Generalnie potwierdzic to sie moze dopiero jutro (w czwartek). Natomiast sama diagnoza bedzie polegala na... zgraniu oprogramowania, wyslaniu go po necie do Niemiec i testowaniu tam, czy zachowuje sie poprawnie.

Eh, gdziez te czasy, kiedy samochody naprawialo sie mlotkiem ;-)

PS - Mam nadzieje, ze to to. Narazie mowia, ze jest szansa, iz skrzyni nie ma co ruszac :>

_________________
B4 ABK '94 2.0E + A6 3.0 TDI Q '05


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: FIXED!
PostNapisane: 08.kwi.2008 23:07:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2005 16:58:42
Posty: 53
Lokalizacja: Kraków
Update: autko bylo w sserwis diagnozowane przez 3 dni. Z tego, co wiem, to po podmianie calej plytki sterujacej na jezdzie testowej zachowywalo sie idealnie we wszystkich przedzialach obrotow i temperatur - po prostu tak, jak powinno. Niestety, po wylaczeniu silnika i wlaczeniu go na nowo - problem powrocil.

To IMHO jednoznacznie wyeliminowalo mozliwosc uszkodzen mechanicznych. Potwierdzila to jeszcze zdiagnozowana w sserwis niezgodnosc programowa wystepujaca w autku (tj niekompatybilnosc ze soba oprogramowania poszczegolnych elementow).

Rozwiazaniem bylo wgranie na nowo softu do WSZYSTKICH elementow samochodu, napisanego pod konktrenie moj model, w Niemczech. Wczesniej jednak jeszcze chcialem sprobowac upgrade'u w ASO. Poiecono mi Auto-Special (tam, gdzie normalnie serwisuje autko).

No i dzisiaj mialem wlasnie termin. Autko postalo tam pare godzin - z tego co wiem, to uaktualnilo sie m.in. oprogramowanie skrzyni biegow. Generalnie prosilem o to, aby technik przyjrzal sie owej "niezgodnosci oprogramowania", bo srednio usmiechala mi sie jazda do Niemiec.

Na szczescie - choc szczerze mowiac, nie liczylem na to - tym razem Audi stanelo na wysokosci zadania. Wieczorkiem odebralem telefon, ze autko jest przetestowane i gotowe do odbioru. Oczywiscie, poprosilem o upewnienie sie, czy aby po paru wl/wyl zaplonu sytuacja sie nie powtorzy.

A zatem autko odebralem, jezdzilem nim dzisiaj pare godzin tu i tam. Skrzynia pracuje idealnie, od momentu kiedy je kupilem nie dzialala tak wysmienicie. Humor poprawil mi sie wrecz bardzo i nic juz dzisiaj nie moglo mi go popsuc :>

Generalnie - jezeli stan ten utrzyma sie przez tydzien, to uznam, ze sprawa jest zakonczona.

Na koniec chcialem skomentowac legendarna wrecz na tym forum jakosc obslugi w sserwis. Bylem w szoku. Zalewany na codzien najnizsza mozliwa jakoscia towarow i uslug nagle spotkalem sie z calkowicie odmiennym traktowaniem mnie jako klienta. Moge tylko potwierdzic, ze wszelkie superlatywy opisywane w innych watkach dotyczace w/w firmy sa jak najbardziej uzasadnione. Z czystym sumieniem mozna ten warsztat polecic kazdemu, kto posiada autko z logiem 4 pierscieni :>

A teraz ide sobie pojezdzic :>

_________________
B4 ABK '94 2.0E + A6 3.0 TDI Q '05


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2008 02:52:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Kolejny szczęśliwy, który podjął najsłuszniejszą decyzję w temacie naprawy CCCO w Sserwis. Ja pokonuję całą Europę i jeszcze Polskę z Północy aż do Czernicy, bo wiem, że auto będzie w rękach Mistrza, a nie kowala. Oby jak najwięcej kolegów czytało takie opinie i nie szukało innych zakładów tylko "smarowało" od razu do p. Sopy bez względu na odległość. Pozdr. :peace:

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2008 19:12:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
Hmm Sservis niejest zły to prawda zrobili mi hamulce i muszep owiedziec zadziwili mnie to tarcze pomaliwali czyms srebrnym i zaciski (srebrzanka??) chba zeby niekorodowaly.. ogolnie obslyga mechaniczna perfekcyjna natomiast tez nie są ąz tak cacy bo wymienili mi "nowe" filtry przeciwpylkowe ktore dopiero co założyłem 2 miesiące wczesniej na nowe do tego za jedyne 250zł nowe filtronu kupowałem po 80zł. W sumie niemiałbym pretensji gdyby nie fakt braku kosultacji w tej sprawie a o inne dzwonic potrafili bez klopotu. tak wiec z mojej strony 5 za obsluge mechaniczną i (-) za nadgorliwośc. :):

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2008 11:05:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2005 16:58:42
Posty: 53
Lokalizacja: Kraków
Po 3 dniach intensywnej eksploatacji (wszystkie zakresy temperatur, skrzynia D, S, semi-manual, jazda spokojna, sciganie scigacza na ul. Królewskiej, miasto, teren) stwierdzam, że skrzynia żyje i ma się dobrze.

Wierząc, że stan ten się utrzyma, sprawę uważam za zamkniętą. :peace:

_________________
B4 ABK '94 2.0E + A6 3.0 TDI Q '05


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 65 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: