Piotruś napisał(a):
A jakoś tak mi wyszło ...
![Smile :)](./images/smilies/001.gif)
Cytuj:
Ad 1.
Zgodzę się z Tobą co do jednego - EGR w tym motorze zaniemógł.
Dobrze Piotruniu, że chociaż z jednym
![Smile :)](./images/smilies/001.gif)
Cytuj:
- powietrza w dolocie (na biegu jałowym) wystarczyłoby dla dwóch takich silników (bardzo źle)
A czemuż to tak, bo nie załapałem ?
Cytuj:
- mądre (naprawdę mądre) ECU tnie dawki paliwa pomimo nadmiaru powietrza
... a silnik ogólnie aż się dławi ... .
Zgadza się tylko gdzie ten nadmiar powietrza ?
Cytuj:
ale należy od tego zacząć gdyż sprawdzenie zaworu i N18 trwa nie dłużej niż 20 sekund i jest beznakładowe) .
Jak to sprawdzić w 20 sekund, bo znowu nie łapię - chyba się dzisiaj nie wyspałem.
Cytuj:
Byłbym ostrożny z tym masowaniem gazu. Jak narazie można tylko gdybać co powoduje "jednoodcinkowe" zatkanie dolotu i ostre spałowanie w niczm nie pomoże ... ale byłoby (IMHO) niebezpieczne.
To była bardziej aluzja na przyszłość.
Cytuj:
Przepływki bym nie dotykał wcale - prawie z całkowitą pewnością widać, że jest dobra (000), a moim zdaniem bardzo szkoda atakować ją "niepotrzebnie" agresywną chemią. W razie gdyby - zawsze jest na to czas ale póki co - istnieją większe problemy do rozwiązania.
W sumie mogę się zgodzić.
Cytuj:
Tak - dawki nie są w porządku ale jak wyżej - założyłbym się, że to nie jest takie proste jak w innych silnikach i nie jest to problem miernika masowego.
Wydaje mi się, że to będzie powiązane bezpośrednio z doładowaniem - ale nie znam się jeszcze aż tak dobrze, żeby móc wyciągać aż tak daleko idące wnioski.
Cytuj:
Korekcje są OK i pozostaną w normie - ale raczej na pewno się zmienią (na + lub na - ) kiedy ten silnik "w końcu" zacznie oddychać tak jak przewidziała fabryka.
Oby.
Cytuj:
Reasumując - dziwię się Andy-emu, że "wozi się" od warsztatu do warsztatu i próbuje naprawiać auto po kawałku.
Wiem wiem, ale wiesz Piotruś jak ciężko jest znaleźć dobrego fachowca od jednostek 2.5 TDI - tutaj potrzebna jest osoba, która teorię ma popartą praktyką i ma nie tylko komputer ale sprawności typu słuch, węch, wyczucie.
Cytuj:
W tym silniku należy sprawdzić wszystko, cały układ dolotowy i wydechowy oraz osprzęt sterujący. To wcale nie jest kosztowne, a być może nawet tańsze niż "przypadkowo" prowadzona wymiana części (chyba, że pomyliły mi się topiki, to przepraszam) .
Zawsze może przejechać się na południe Polski
Cytuj:
Zostałem poproszony o komentarz - dlatego napisałem wprost co o tym myślę i sam jestem ciekawy jak długa okaże się droga Andy-ego po zwycięstwo. Mam nadzieję, że będziemy informowani "na bieżąco" o szybkich postępach
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
.
I o takie komentarze na tym forum chodzi.