.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 14:03:49

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B6 BDH Q] Kompletne logi - prośba o ocenę
PostNapisane: 24.mar.2008 09:58:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
Właśnie kupiłem A4 B6 z silnikiem BDH: http://www.a4-klub.pl/smf/audi_a4_b6/b6 ... 376.0.html

Książka serwisowa (jej prawdziwość zostanie zweryfikowana przy okazji najbliższego przeglądu w ASO VW), wszystkie przeglądy wpisane, niestety LL. Auto ma przejechane ok. 147 tys. Według zapisu w książce przy 115 tys. został wymieniony rozrząd.

W tym tygodniu (w ASO VW) wymieniam olej na Motul 5w40 505.00, wszystkie filtry na Knechta (już kupiony olej i filtry).

Może na najbliższym spocie w W-wie uda się zrobić logi, któe postaram się zamieścić z prośbą o ocenę.

Oprócz standardowych zaleceń: nie gazować gdy zimny, lać dobre paliwo, nie zapowietrzać VP44, na co zwracać uwagę przy eksploatacji tego auta by odpłaciło się bezawaryjnym działaniem?

To ma być auto na kilka lat, którym będę woził swoją rodzinę.


Ostatnio edytowano 06.kwi.2008 19:47:41 przez AndyN, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2008 18:05:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
odpowiem nieco przewrotnie - nie jak powinno się użytkować, lecz jak użytkowałem bezproblemowo AFB przez 10 lat.

zatem, powinieneś:

- nie przekraczać 2300 rpm na silniku, który nie osiągnął 90*C płynu, jako i oleju [co w B6 jest trudne do oceny ze względu na brak wskaźnika];
- olej wymieniać co 10 000 km;
- unikać krótkich odcinków [szczególnie zimą] - do 1.5km chodzę pieszo;
- w woj. łódzkim najlepszym paliwem wciąż jest BP U - musisz sam sprawdzić, jakie jest najlepsze w wawie [i przy okazji napisać mi na PW];
- stosować tylko części oryginalne przy wymianie rozrządu i jakichkolwiek czynnościach serwisowych silnika i jego osprzętu;
- unikać częstego pałowania - 2.5TDI jest w zamyśle autobusem, a nie bolidem [od pałowania jest 1.8T 193PS];
- płynnie operować sprzęgłem [nie szarpać, pomagać sobie sprzęgłem z uwagi na spory moment];
- stosować bezwględnie 10 przykazań dla diesel'a.


już na wstępie podszedłeś do sprawy na tyle fachowo, że Twoje BDH bez wątpienia będzie służyć Ci bezproblemowo, a to co napisałem jest Ci na pewno doskonale znane.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2008 19:10:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
meszrum napisał(a):
- nie przekraczać 2300 rpm na silniku, który nie osiągnął 90*C płynu, jako i oleju [co w B6 jest trudne do oceny ze względu na brak wskaźnika];


Czemu akurat 2300? Wtedy włącza się turbo? BTW: Można na jakiś zewnętrzny zegar "wyprowadzić" wskazania temperatury oleju? ZTCW w A6, które także mają BDH, wskaźnik temp. oleju jest wśród zegarów na desce rozdzielczej.


Jakie podzespoły powinny być wymienione przy okazji najbliższej wymiany rozrządu? Mając na uwadze, że to silnik BDH, czyli po zmianach.

Poproszę o pełną listę podzespołów, nie tylko to co standardowo wymieniają w ASO Audi. Taką listę maxi (z krótkim uzasadnieniem dlaczego warto wymienić każdy z pozespołów) ;)


Ostatnio edytowano 24.mar.2008 19:16:36 przez AndyN, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2008 19:16:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
pełna lista znajduje się w topiku o diagnostyce.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2008 19:37:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 21:57:39
Posty: 186
Lokalizacja: Warszawa
AndyN napisał(a):
Czemu akurat 2300? Wtedy włącza się turbo?


Przede wszystkim nie mozna wciskac pedalu gazu w podloge na zimnym silniku... Zeby sie nie okazalo, ze ktos wsiada i paluje (piekne okreslenie) auto zmieniajac biegi przy 2300 obr ;)

Cytuj:
- płynnie operować sprzęgłem [nie szarpać, pomagać sobie sprzęgłem z uwagi na spory moment];


Mesz, mozesz rozwinac ta mysl?

_________________
A4 2.5 V6 TDI Quattro S-line (AKE/2003)
http://www.a4-klub.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2008 19:46:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
meszrum napisał(a):
pełna lista znajduje się w topiku o diagnostyce.


Pozwolę sobie zacytować:

Części podlegające bezwględnej wymianie w silnikach AYM/BFC/BCZ/BDG/AKE/BAU/BDH
Kod:
rozrząd główny:
059 198 119 A  [zestaw naprawczy: 2 paski i 3 rolki]
059 109 487 C  [ramię napinacza]
059 109 479 B  [napinacz paska wielorowkowego]
059 121 004 EX [pompa wody z uszczelką]


termostat:
078 121 113 F  [regulator układu chłodzenia]
  N 901 368 02 [oring do termostatu]


paski / rolki alternatora i sprężarki klimatyzacji:
059 903 137 H  [pasek wielorowkowy]
059 903 341 A  [rolka odwracająca]
059 903 341    [rolka odwracająca]
059 145 276    [rolka odwracająca]
059 260 849 D  [pasek wielorowkowy]
059 260 523 B  [rolka napinająca]

płyn chłodzący:
G 012 A8F M1   [płyn chłodzący koncentrat plus]


Części podlegające bezwględnemu sprawdzeniu w silnikach AYM/BFC/BCZ/BDG/AKE/BAU/BDH:
Kod:
059 109 111 F [koło paska zębatego]
059 145 284 B [tłumik zwany napinaczem paska wielorowkowego]
059 121 350 H [sprzęgiełko wiskotyczne]
4B3 959 457   [wentylator elektryczny klimatyzacji]


Ale spotkałem się na tym forum z opiniami, że warto wymieniać określone elementy mechaniki zaworowej. Którę, mając na uwadze, że to BDH?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2008 19:51:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
przy ok. 2300 rpm parcie spalin na stronę gorącą G2052 jest takie, że osiąga optymalne ciśnienie doładowania. póki olej nie osiągnie min. 80*C, póty nie zapewnia odpowiedniego smarowania.
resztę juz wiecie.


mówiąc o sprzęgle nie mam na myśli jazdy na półsprzęgle, lecz nieco większy jego udział przy samej zmianie biegów. przy tym, nieco wolniej, niż normalnie się nim posługuję, co eliminuje szarpanie [i, jak mniemam, zmniejsza zużycie skrzyni/zawieszenia silnika].
ruszam w ten sposób, że puszczam powoli sprzęgło, gdy silnik ma ok. 1500 rpm.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2008 20:02:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
AndyN napisał(a):
Oprócz standardowych zaleceń: nie gazować gdy zimny, lać dobre paliwo, nie zapowietrzać VP44, na co zwracać uwagę przy eksploatacji tego auta by odpłaciło się bezawaryjnym działaniem?

To ma być auto na kilka lat, którym będę woził swoją rodzinę.


Silnik BDH to perfekcyjnie dopasowana mechanika i najbardziej precyzyjny osprzęt jaki montowano w V6 2,5TDi . Nie widzę żadnych słabych punktów, na które musiałbyś zwracać "szczególną uwagę" . Zupełnie wystarczy terminowa obsługa zgodna z instrukcją serwisową producenta.
Oczywiście wymiana napędu rozrządu powinna obejmować wszystkie "napędy pasowe" z rolkami, napinaczami, etc. ... .
Odmę lepiej wymienić (IMHO) .

AndyN napisał(a):
Ale spotkałem się na tym forum z opiniami, że warto wymieniać określone elementy mechaniki zaworowej. Którę, mając na uwadze, że to BDH?


W tym silniku tylko hydropopychacze. Ja wymieniałbym "co rozrząd" ale co 200 - 240 tyś.km. tez na pewno wystarczy (pod warunkiem stosowania odpowiedniego oleju nieLL) .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2008 07:15:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
Bardzo dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi!

1. Przy okazji każdej wymiany oleju powinienem wymieniać wszystkie filtry czy może niektóre można wymieniać rzadziej?

2. Czy po zakupie powinienem wymienić inne płyny: płyn hamulcowy, płyn we wspomaganiu, olej w skrzyni biegów, olej w tylnym dyfrze?

3. Dolewać dodatki do paliwa? Które? Mixol? Coś innego? Do każdego baku czy co któreś tankowanie? W instrukcji obsługi jest napisane żeby nic nie dolewać :|


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2008 09:27:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
AndyN napisał(a):
Bardzo dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi!

1. Przy okazji każdej wymiany oleju powinienem wymieniać wszystkie filtry czy może niektóre można wymieniać rzadziej?


Olejowy "co olej" :): , powietrza zazwyczaj co 15 tkm jednak zależnie od rzeczywistych warunków eksploatacji czasem należałoby się zastanowić przynajmniej nad przedmuchaniem "z kompresora" (ale to tylko w naprawdę trudnych warunkach), paliwa co 30 tyś lub przynajmniej raz w roku - najlepiej późną wiosną, kabinowy/pyłkowy ze 2 razy w roku.

AndyN napisał(a):
2. Czy po zakupie powinienem wymienić inne płyny: płyn hamulcowy, płyn we wspomaganiu, olej w skrzyni biegów, olej w tylnym dyfrze?


Płyn wspogania i hamulcowy - ja bym wymienił "z definicji" (pamiętając o siłowniku sprzęgła jeśli to manual) .

Dyfrów bym nie ruszał - jeśli nie widać wycieków.

Skrzynia biegów - jak wyżej - jeśli manual, w ASB na 100% wymieniłbym od razu (ale to przecież oczywiste).

AndyN napisał(a):
3. Dolewać dodatki do paliwa? Które? Mixol? Coś innego? Do każdego baku czy co któreś tankowanie? W instrukcji obsługi jest napisane żeby nic nie dolewać :|


Ja polecam mixol do każdego tankowania. W zdrowym aucie wystarczy 0,3 l / zbiornik. Czy skorzystasz z tej sugestii to już tylko Twój wybór / decyzja ... ;) .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2008 09:36:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
Piotruś napisał(a):
AndyN napisał(a):
2. Czy po zakupie powinienem wymienić inne płyny: płyn hamulcowy, płyn we wspomaganiu, olej w skrzyni biegów, olej w tylnym dyfrze?


Płyn wspogania i hamulcowy - ja bym wymienił "z definicji" (pamiętając o siłowniku sprzęgła jeśli to manual) .

Dyfrów bym nie ruszał - jeśli nie widać wycieków.

Skrzynia biegów - jak wyżej - jeśli manual, w ASB na 100% wymieniłbym od razu (ale to przecież oczywiste).


Skrzynia manual więc które "jak wyżej"? To pierwsze "jak wyżej" odnoszące się do wspomagania i hamulców czy drugie "jak wyżej odnoszące się do dyfrów? ;)


Piotrze, co miałeś na myśli pisząc "pamiętając o siłowniku sprzęgła jeśli to manual"?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2008 10:08:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
"Jak wyżej" czyli tak samo jak dyfry - zostawić w spokoju jeśli są suche. Naturalnie kontrola poziomu tych płynów - bezpośrednio po zakupie auta - jest bezwzględnie konieczna i tego zaniechać nie możesz (ale zobaczysz,ze poziomy są ok ;) - zbyt nowe auto żeby spodziewać się "miny") .

Siłownik sprzęgła, a w zasadzie dwa siłowniki (jedna "pompa" przy pedale i jeden "wysprzęglik" na obudowie skrzyni biegów) - są "zasilane" płynem ze zbiorniczka hamulców. Ponadto w siłowniku przy skrzyni zbiera się więcej syfu niż w zaciskach hamulcowych. Właśnie dlatego warto wypłukać nie tylko obwód hamulcowy ale również sterowanie sprzęgłem - "przy jednej robocie". Prawdopodobnie zdziwisz się na widok mętnej mazi zalegającej w układzie sprzęgła, która stamtąd wypłynie "we wstępnej fazie" wymiany płynu.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2008 13:14:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
Czy w przypadku Audi warto myśleć o zabezpieczeniu antykorozyjnym podwozia w jakiejś firmie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2008 09:40:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 21:57:39
Posty: 186
Lokalizacja: Warszawa
Andrzej... nadgorliwosc jest czasami szkodliwa ;)
Auto ma przede wszystkim jezdzic, nie martw sie o kolorzje w Audi i w dodatku tak mlodym...

_________________
A4 2.5 V6 TDI Quattro S-line (AKE/2003)
http://www.a4-klub.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2008 09:55:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.lip.2007 21:38:18
Posty: 156
Witam Panowie (dawno nic się nie odzywałem)

Dawno mnie tu nie było, ale skoro pojawił się temat Andiego to ja dorzucę swoje 3 grosze - wczoraj miałem okazję przejechać się autkiem. Całkiem nieźle się zbiera, aczkolwiek jak każde 2.5 TDI od "dołu" jest trochę mułowate :D.

To co zauważyłem to dziwny odgłos z turbiny (głośny szum/świst w pewnym zakresie obrotów), dziwne postukiwanie na jałowym (może coś z zworami) oraz przy dodaniu gazu na jałowym jest strasznie dziwny hałas z silnika tak jakby coś w samej komorze silnika wpadało w wielki rezonans i strasznie rzęziło (jest to nie pod maską, ale w ze środka silnika) - przynajmniej na ucho.

Zrobiłem mu wczoraj na szybko tylko 3 podstawowe parametry, które są poniżej (nadmienię, że nie był robiony "mały przegląd" typu filtry, oleje itp - olej jest jeszcze LL)

Poza tym na szybko sprawdziłem go i moje wnioski:

1. korekcje na poziomie -+ 0,3 do 0,4 mg
2. termostat ok
3. EGR zaślepiony lub wyłączony
4. kąt w normie
5. kierownice trochę chyba nie do końca pracują jak trzeba (w BS przy przełączaniu było od około 950 do 990 mbar)

Obrazek

_________________
... NARESZCIE A4 TEAM ...

Najgorsze co może być to robić najlepiej to, co wcale nie musi być zrobione ...

Im więcej wiesz, tym ... dłużej będziesz zeznawał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2008 12:49:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
lukaszr napisał(a):
Witam Panowie (dawno nic się nie odzywałem)
(...) To co zauważyłem to dziwny odgłos z turbiny (głośny szum/świst w pewnym zakresie obrotów), dziwne postukiwanie na jałowym (może coś z zworami) oraz przy dodaniu gazu na jałowym jest strasznie dziwny hałas z silnika tak jakby coś w samej komorze silnika wpadało w wielki rezonans i strasznie rzęziło (jest to nie pod maską, ale w ze środka silnika) - przynajmniej na ucho. (...)

(...) 3. EGR zaślepiony lub wyłączony

(...) 5. kierownice trochę chyba nie do końca pracują jak trzeba (w BS przy przełączaniu było od około 950 do 990 mbar)


Jeśli chodzi o te dźwięki to gdy już wymienię filtry i olej którejś soboty umówię się na Mineralnej żeby osłuchali serducho auta.

Odślepienie/włączenie EGR to skomplikowana sprawa?

Kierownice turbo trzeba będzie obudzić według sposobu, który usłyszałem na spocie ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2008 19:31:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.lip.2007 21:38:18
Posty: 156
Witam

Zrobiliśmy dzisiaj z Andym logi po wymianie filtrów, oleju. Niestety nie wiem czemu, ale coś się pokręciło i plik z grupa 004 sie rozjechał (pamiętam, bo na to szczególnie zwracam uwagę, ze było w STAT 2,0-2,4 ATDC, w DYN: od 2,0-12 ATDC, BS: late 2,0-2,2, early około 14). Nie wiem czemu po przełączeniu VAGa w pozycję LOG - nawet nie logując, od razu pojawia sie "-" przy wartościach ATDC (VAG 704.1).

Dobra, a teraz do rzeczy - nie chciało mi się wstawiać każdego oddzielnie więc podzieliłem logi na 3 pliki i tak:

STATYCZNE:

Obrazek

DYNAMICZNE:

Obrazek

BASIC SETTINGS:

Obrazek


Odnieście się proszę do tych logów. Ja rzuciłem okiem na szybko i tak:

1. Problem z EGR - albo zatkany, albo po prostu już skończył się jego żywot, ale chyba to drugie skoro wywala błąd:

00560 - Exhaust Gas Recirculation System
08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent

2. Na pewno przyda się "masowanie" pedału gazu.
3. Jakby ktoś przeczyścił przepływkę to też by nie zaszkodziło.
4. Te dawki do 2500 obr nie są chyba do końca w porządku (głównie dawka paliwa na podstawie zasysanego powietrza).
5. Korekcje są bardzo podobne do tych do ma Flyer z tą różnicą, że Flyer ma przejechane ponad 200 tyś, a tu jest coś około 150 tyś z tego co pamiętam.

_________________
... NARESZCIE A4 TEAM ...

Najgorsze co może być to robić najlepiej to, co wcale nie musi być zrobione ...

Im więcej wiesz, tym ... dłużej będziesz zeznawał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2008 23:08:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
lukaszr napisał(a):
1. Problem z EGR - albo zatkany, albo po prostu już skończył się jego żywot, ale chyba to drugie skoro wywala błąd:

00560 - Exhaust Gas Recirculation System
08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent

2. Na pewno przyda się "masowanie" pedału gazu.
3. Jakby ktoś przeczyścił przepływkę to też by nie zaszkodziło.
4. Te dawki do 2500 obr nie są chyba do końca w porządku (głównie dawka paliwa na podstawie zasysanego powietrza).
5. Korekcje są bardzo podobne do tych do ma Flyer z tą różnicą, że Flyer ma przejechane ponad 200 tyś, a tu jest coś około 150 tyś z tego co pamiętam.


Łukasz ... dlaczemu najbardziej zaawansowaną V6-tkę 2,5TDi oceniasz kategoriami jakby to było AFB, a w najlepszym razie AKN :): :?: :?:

Ad 1.
Zgodzę się z Tobą co do jednego - EGR w tym motorze zaniemógł. Wątpię żeby ktoś go zaślepił. I jakakolwiek by nie była przyczyna jego niesprawności (N18, zawór sam w sobie lub podciśnienie sterujące) - to nie jest jedyny problem Andy-ego ... .
Spójrz co mamy:
- bardzo dobrze wysterowującącą się turbinę w nastawach podstawowych
- powietrza w dolocie (na biegu jałowym) wystarczyłoby dla dwóch takich silników (bardzo źle)
- mądre (naprawdę mądre) ECU tnie dawki paliwa pomimo nadmiaru powietrza
... a silnik ogólnie aż się dławi ... .
Słowem - jedno zaprzeczenie goni kolejną niedorzeczność i idę o każdy zakład, że uruchomienie EGRa nie uzdrowi silnika w 100% (ale należy od tego zacząć gdyż sprawdzenie zaworu i N18 trwa nie dłużej niż 20 sekund i jest beznakładowe) .

Ad.2
Byłbym ostrożny z tym masowaniem gazu. Jak narazie można tylko gdybać co powoduje "jednoodcinkowe" zatkanie dolotu i ostre spałowanie w niczm nie pomoże ... ale byłoby (IMHO) niebezpieczne.

Ad.3
Przepływki bym nie dotykał wcale - prawie z całkowitą pewnością widać, że jest dobra (000), a moim zdaniem bardzo szkoda atakować ją "niepotrzebnie" agresywną chemią. W razie gdyby - zawsze jest na to czas ale póki co - istnieją większe problemy do rozwiązania.

Ad.4
Tak - dawki nie są w porządku ale jak wyżej - założyłbym się, że to nie jest takie proste jak w innych silnikach i nie jest to problem miernika masowego.

Ad.5
Korekcje są OK i pozostaną w normie - ale raczej na pewno się zmienią (na + lub na - ) kiedy ten silnik "w końcu" zacznie oddychać tak jak przewidziała fabryka.

Reasumując - dziwię się Andy-emu, że "wozi się" od warsztatu do warsztatu i próbuje naprawiać auto po kawałku. Oczywiście jest to działanie zbliżające go do sukcesu ale bardziej metodą "na chybił-trafił", niż racjonalnie prowadzona naprawą "krok po kroku" - przez mechanika odróżniającego silniki BDH i BDG od "reszty" 2,5TDi ... .
W tym silniku należy sprawdzić wszystko, cały układ dolotowy i wydechowy oraz osprzęt sterujący. To wcale nie jest kosztowne, a być może nawet tańsze niż "przypadkowo" prowadzona wymiana części (chyba, że pomyliły mi się topiki, to przepraszam) .

Zostałem poproszony o komentarz - dlatego napisałem wprost co o tym myślę i sam jestem ciekawy jak długa okaże się droga Andy-ego po zwycięstwo. Mam nadzieję, że będziemy informowani "na bieżąco" o szybkich postępach ;) .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2008 10:44:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.lip.2007 21:38:18
Posty: 156
Piotruś napisał(a):
Łukasz ... dlaczemu najbardziej zaawansowaną V6-tkę 2,5TDi oceniasz kategoriami jakby to było AFB, a w najlepszym razie AKN :): :?: :?:


A jakoś tak mi wyszło ... :)

Cytuj:
Ad 1.
Zgodzę się z Tobą co do jednego - EGR w tym motorze zaniemógł.


Dobrze Piotruniu, że chociaż z jednym :)

Cytuj:
- powietrza w dolocie (na biegu jałowym) wystarczyłoby dla dwóch takich silników (bardzo źle)


A czemuż to tak, bo nie załapałem ?

Cytuj:
- mądre (naprawdę mądre) ECU tnie dawki paliwa pomimo nadmiaru powietrza
... a silnik ogólnie aż się dławi ... .


Zgadza się tylko gdzie ten nadmiar powietrza ?

Cytuj:
ale należy od tego zacząć gdyż sprawdzenie zaworu i N18 trwa nie dłużej niż 20 sekund i jest beznakładowe) .


Jak to sprawdzić w 20 sekund, bo znowu nie łapię - chyba się dzisiaj nie wyspałem.

Cytuj:
Byłbym ostrożny z tym masowaniem gazu. Jak narazie można tylko gdybać co powoduje "jednoodcinkowe" zatkanie dolotu i ostre spałowanie w niczm nie pomoże ... ale byłoby (IMHO) niebezpieczne.


To była bardziej aluzja na przyszłość.

Cytuj:
Przepływki bym nie dotykał wcale - prawie z całkowitą pewnością widać, że jest dobra (000), a moim zdaniem bardzo szkoda atakować ją "niepotrzebnie" agresywną chemią. W razie gdyby - zawsze jest na to czas ale póki co - istnieją większe problemy do rozwiązania.


W sumie mogę się zgodzić.

Cytuj:
Tak - dawki nie są w porządku ale jak wyżej - założyłbym się, że to nie jest takie proste jak w innych silnikach i nie jest to problem miernika masowego.


Wydaje mi się, że to będzie powiązane bezpośrednio z doładowaniem - ale nie znam się jeszcze aż tak dobrze, żeby móc wyciągać aż tak daleko idące wnioski.

Cytuj:
Korekcje są OK i pozostaną w normie - ale raczej na pewno się zmienią (na + lub na - ) kiedy ten silnik "w końcu" zacznie oddychać tak jak przewidziała fabryka.


Oby.

Cytuj:
Reasumując - dziwię się Andy-emu, że "wozi się" od warsztatu do warsztatu i próbuje naprawiać auto po kawałku.


Wiem wiem, ale wiesz Piotruś jak ciężko jest znaleźć dobrego fachowca od jednostek 2.5 TDI - tutaj potrzebna jest osoba, która teorię ma popartą praktyką i ma nie tylko komputer ale sprawności typu słuch, węch, wyczucie.

Cytuj:
W tym silniku należy sprawdzić wszystko, cały układ dolotowy i wydechowy oraz osprzęt sterujący. To wcale nie jest kosztowne, a być może nawet tańsze niż "przypadkowo" prowadzona wymiana części (chyba, że pomyliły mi się topiki, to przepraszam) .


Zawsze może przejechać się na południe Polski :D :D :D

Cytuj:
Zostałem poproszony o komentarz - dlatego napisałem wprost co o tym myślę i sam jestem ciekawy jak długa okaże się droga Andy-ego po zwycięstwo. Mam nadzieję, że będziemy informowani "na bieżąco" o szybkich postępach ;) .


I o takie komentarze na tym forum chodzi.

_________________
... NARESZCIE A4 TEAM ...

Najgorsze co może być to robić najlepiej to, co wcale nie musi być zrobione ...

Im więcej wiesz, tym ... dłużej będziesz zeznawał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2008 12:30:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
lukaszr napisał(a):
Piotruś napisał(a):
Zostałem poproszony o komentarz - dlatego napisałem wprost co o tym myślę i sam jestem ciekawy jak długa okaże się droga Andy-ego po zwycięstwo. Mam nadzieję, że będziemy informowani "na bieżąco" o szybkich postępach ;) .


I o takie komentarze na tym forum chodzi.


Informowani będziecie na pewno, nie wiem czy postępy będą szybkie ;)

Miśka na dniach dostanie nowe buciki (bąbel na jednym ze slicków się zrobił :( ), później wymiana EGR i pewnie kolejne logi do zrobienia ;)

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Moja A4 B6 2.5 V6 TDi Quattro BDH:
http://public.fotki.com/and777rew/
http://www.a4-klub.pl/smf/audi_a4_b6/b6 ... 376.0.html

quattrocat
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: