heniekwit napisał(a):
Co do ciśnienia w skrzyni korbowej to takie naprawdę było 0,5 bar ~ 0,5 atm. Zrobiłem genialny-głupi test: zamiast korka wlewu założyłem luźno 3 warstwy odciętych stopek z damskich rajstop, obwiązałem cienkim drutem Cu. Tak pojechałem do rodziny na święta 2 x 150 km. Żadnych dymów z tyłu, dziś odbieram zamówioną odmę.
W takim razie myślę, że przy jednej robocie powinieneś bezwzględnie sprawdzić stan hydrauliki zaworowej, wałków rozrządu i turbiny. Wszystkie te elementy, prawdopodobnie w (zbyt)długim okresie pracowały praktycznie bez smarowania i zachodzi duże (do bardzo dużego) prawdopodobieństwo masakry pod deklami na głowicach i w ułozyskowaniu wirnika turbo.
Życzyłbym Ci abyś za kilka dni napisał, że się baaaardzo pomyliłem ... .
heniekwit napisał(a):
Jeśli możesz wrzuć jak namacalnie sprawdzić pompę wodną. Do następnej wymiany rozrządu pozostało mi 70 kkm. Termostat muszę wymienić bo nie dogrzewa przy -0,5; -1 na wskaźniku było niżej niż 80, raz tylko może 81-82.
Aby nie narazić się na przykre konsekwencje "skrótowej" wymiany termostatu - i tak powinieneś rozpiąć napęd rozrządu. Pompę wody trudno jest zweryfikować, chyba że leci z niej tak samo jak na zdjęciu w poście Carlnovy. Na Twoim miejscu kupiłbym nowy termostat w ASO i dobrą pompę wody w zamiennikach (np. INA-Rouville) i tak "przeczekał" do następnego serwisu rozrzadu.
Uwaga: jesli aktualnie masz założoną oryginalną pompę ze znaczkami CCCO - absolutnie jej nie wyrzucaj - przyda sie za jakiś czas do wymiany w ASO na nową (w trybie austausch).
PS - OT:
carlnova napisał(a):
Przykro mi ale to nie jest najpiękniejszy dzień Twojego życia ...
.
Spudłowałeś podwójnie
. Ani moje auto, ani (tym bardziej) "mój" olej ... .
To jest samochód Kolegi Falco, który zażyczył sobie ode mnie pełnego foto-story z przebiegu naprawy (i wcale mu się nie dziwię po tym co przeszedł wczesniej) :
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight=
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=68019
Motula - fakt zostawiłem w silniku (ale na krótko) z dwóch podstawowych powodów:
- chciałem żeby "stary" olej wypłukał ewentualne zabrudzenia "ponaprawcze" na przestrzeni kilku tysięcy kilometrów
- olej był całkowicie świeży (jakieś 500 km od wymiany)
No i ... ?? Było Ci to potrzebne ... ??