.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 03:57:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A6 2.5 TDI V6 AFB jak wymienić termostat
PostNapisane: 27.mar.2008 14:42:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 11:11:00
Posty: 189
Lokalizacja: Nowogród
Przeszukałem forum (być może nie skutecznie) w poszukiwaniu samouczka lub choćby fotek z lokalizacją termostatu. Jeśli ktoś z szanownych Kolegów może podrzucić linka będę bardzo wdzięczny. Dzięki temu forum wyczyściłem już turbinę, była bardzo zabrudzona i dziś odbieram części do wymiany odmy. Mam nadzieję, że swobodnie ją wymienię wg przepisu z forum.
Pozdrawiam Forumowiczów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2008 14:55:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lip.2005 11:50:54
Posty: 1494
Lokalizacja: .:Śląsk:.
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... termostatu

poczytaj jest tego trochę ;)

_________________
S4 AAN 1998-2007
A6 AKE 2007-2013
A2 BAD 2012-
ALL BEL 2013-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2008 15:00:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Obrazek

Co z tym Twoim nadciśnieniem w skrzyni korbowej Heniek :): ???
Nie napisałeś, czy to była pomyłka, czy rzeczywiście miałeś 0,5 bar ;)

Obrazek Obrazek
;)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2008 15:07:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 11:11:00
Posty: 189
Lokalizacja: Nowogród
Dzięki Ci kol krzycho0110 - czytałem to już. Chciałbym fotkę z napisem lub strzałką tu jest termostat. Jeśli nic nie znajdę to sadzę, że sobie i tak poradzę, (metodą dedukcji + największego radzieckiego uczonego Wańki Macajewa) wszak nie dochodzą tam przewody paliwowe tylko raczej od chłodnicy. Byłbym wdzięczny za info jak sprawdzić pompę wodna skoro już tam będę grzebał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2008 15:16:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
heniekwit napisał(a):
Chciałbym fotkę z napisem lub strzałką tu jest termostat.


:?: :?: :?: :D
Moja fotka Ci nie leży ? :):

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2008 15:21:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
carlnova napisał(a):
Moja fotka Ci nie leży ? :):


Dolnych nie opisałeś ... :/ ... :): .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2008 15:25:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 11:11:00
Posty: 189
Lokalizacja: Nowogród
Wielkie dzięki carlnova. Twoja odpowiedź pojawiła sie kiedy pisałem swój poprzedni post. Co do ciśnienia w skrzyni korbowej to takie naprawdę było 0,5 bar ~ 0,5 atm. Zrobiłem genialny-głupi test: zamiast korka wlewu założyłem luźno 3 warstwy odciętych stopek z damskich rajstop, obwiązałem cienkim drutem Cu. Tak pojechałem do rodziny na święta 2 x 150 km. Żadnych dymów z tyłu, dziś odbieram zamówioną odmę. Jeśli możesz wrzuć jak namacalnie sprawdzić pompę wodną. Do następnej wymiany rozrządu pozostało mi 70 kkm. Termostat muszę wymienić bo nie dogrzewa przy -0,5; -1 na wskaźniku było niżej niż 80, raz tylko może 81-82.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2008 15:26:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Piotruś napisał(a):
carlnova napisał(a):
Moja fotka Ci nie leży ? :):


Dolnych nie opisałeś ... :/ ... :): .


Nie opisałem ze skromności, bo znam tylko jeden tak czysty silnik... :):
Zresztą Heniek już sobie poradzi...
Skoro nie odpowiada na pytania - to i my zostawimy mu rąbek tajemnicy do odkrycia :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2008 15:27:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 11:11:00
Posty: 189
Lokalizacja: Nowogród
Dziękuje wszystkim muszę odejść od kompa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2008 15:35:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Ha... Srebrny kolor i jeszcze do tego zalany Motulem... :peace: O matko...
Piotruś nawróciłeś się ? Najpiękniejszy dzień w moim życiu :): :diabel: ;) :) :D :d

Do Henia @ kiedy zmieniałeś rozrząd w swoim aucie ?
Pompy wody się nie sprawdza tylko wymienia obligatoryjnie razem z rozrządem i termostatem...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2008 16:08:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
heniekwit napisał(a):
Co do ciśnienia w skrzyni korbowej to takie naprawdę było 0,5 bar ~ 0,5 atm. Zrobiłem genialny-głupi test: zamiast korka wlewu założyłem luźno 3 warstwy odciętych stopek z damskich rajstop, obwiązałem cienkim drutem Cu. Tak pojechałem do rodziny na święta 2 x 150 km. Żadnych dymów z tyłu, dziś odbieram zamówioną odmę.


W takim razie myślę, że przy jednej robocie powinieneś bezwzględnie sprawdzić stan hydrauliki zaworowej, wałków rozrządu i turbiny. Wszystkie te elementy, prawdopodobnie w (zbyt)długim okresie pracowały praktycznie bez smarowania i zachodzi duże (do bardzo dużego) prawdopodobieństwo masakry pod deklami na głowicach i w ułozyskowaniu wirnika turbo.
Życzyłbym Ci abyś za kilka dni napisał, że się baaaardzo pomyliłem ... .

heniekwit napisał(a):
Jeśli możesz wrzuć jak namacalnie sprawdzić pompę wodną. Do następnej wymiany rozrządu pozostało mi 70 kkm. Termostat muszę wymienić bo nie dogrzewa przy -0,5; -1 na wskaźniku było niżej niż 80, raz tylko może 81-82.


Aby nie narazić się na przykre konsekwencje "skrótowej" wymiany termostatu - i tak powinieneś rozpiąć napęd rozrządu. Pompę wody trudno jest zweryfikować, chyba że leci z niej tak samo jak na zdjęciu w poście Carlnovy. Na Twoim miejscu kupiłbym nowy termostat w ASO i dobrą pompę wody w zamiennikach (np. INA-Rouville) i tak "przeczekał" do następnego serwisu rozrzadu.
Uwaga: jesli aktualnie masz założoną oryginalną pompę ze znaczkami CCCO - absolutnie jej nie wyrzucaj - przyda sie za jakiś czas do wymiany w ASO na nową (w trybie austausch).


PS - OT:

carlnova napisał(a):
Ha... Srebrny kolor i jeszcze do tego zalany Motulem... :peace: O matko...
Piotruś nawróciłeś się ? Najpiękniejszy dzień w moim życiu :): :diabel: ;) :) :D :d


Przykro mi ale to nie jest najpiękniejszy dzień Twojego życia ... ;) .
Spudłowałeś podwójnie ;) . Ani moje auto, ani (tym bardziej) "mój" olej ... .
To jest samochód Kolegi Falco, który zażyczył sobie ode mnie pełnego foto-story z przebiegu naprawy (i wcale mu się nie dziwię po tym co przeszedł wczesniej) :

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight=

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=68019

Motula - fakt zostawiłem w silniku (ale na krótko) z dwóch podstawowych powodów:
- chciałem żeby "stary" olej wypłukał ewentualne zabrudzenia "ponaprawcze" na przestrzeni kilku tysięcy kilometrów
- olej był całkowicie świeży (jakieś 500 km od wymiany)


No i ... ?? Było Ci to potrzebne ... ??
:P :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.mar.2008 00:30:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 11:11:00
Posty: 189
Lokalizacja: Nowogród
Jest już b. późno, ale jeszcze coś napiszę. Rozrządu nie zmieniałem sam, ale wiem na pewno, że pozostało mi te 70 kkm. Jest to auto z pewnego miejsca. Pewien człowiek z PL pracuje w warsztacie w DE. Auto jest od kumpla szefa warsztatu i serwisowane w tymże warsztacie przez ostatnie lata również z udziałem faceta z PL. Co do dekli na pewno podniosę bo ciekły, być może z powodu 0,5 bar i wymienię uszczelki i obejrzę stan klawiatury. Silnik na trasie jest prawie niesłyszalny i ma niewielki przebieg. Znalazłem też w jakimś zakamarku zmiętoloną urwaną kartkę z wymiany oleju 20. 01. 2005 co utwierdza raczej mnie,że nie kombinowano z licznikiem. Wtedy zalany był Castrol 0-W40. Teraz miałem jakiś 10-W40 - być może ze względu na wycieki. Turbinę już wyczyściłem i być może pokażę na filmie jak w prosty sposób sprawdzić czy działają kierownice. Była tak zafajdana nagarem, iż przestraszyłem sie, że pokrzywiłem wirnik (prawie wpadłem w panikę). Wróciłem do kompa, jeszcze raz obejrzałem fotki pod katem gzie ma być czysto i poskrobałem. Okazało się, że trochę nagaru wpadło przy rozbiórce, pomiędzy wirnik a blaszany kołnierz od strony gorącej w minimalną szczelinę jaka istniała, a powinno być blaszka, prawie milimetr luzu i turbinka na spaliny. Ten milimetr to po prostu był nagar. Teraz kreci sie leciutko po dmuchnięciu odkurzaczem, kierownice też były zapieczone. Odebrałem diś odmę, i trafia mnie sz..., za troszkę plastiku i jakijś tkaniny 224 zł. Gdyby było tam choć trochę miejsca wyprowadziłbym przewód, zrobił jakąś obudowę i zastosował prosty filtr powietrza np:, z 126p i wymieniał co 5-10 kkm, a tak płacim i kwiczym i rozbieramy kawałek silnika by wymienić. Facet z PL twierdził, ze da sie to zrobić przy odkręconym jednym dolnym przewodzie wys. ciśnienia od strony filtra oleju i odkręconej plastikowej części obudowy filtra oleju, bo jakoś przeszkadza w wyjmowaniu. Niestety nie sprawdzę tego ze względu na cieknące dekle. A może dla samej idei popróbuję. Pozdrowienia. Dobranoc.
Do


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.mar.2008 10:05:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Piotruś napisał(a):



No i ... ?? Było Ci to potrzebne ... ??
:P :peace:


Spoko... :peace: Kiedyś doczekam tego dnia, że w krwiobiegu Twojej domowej floty popłynie Motul... :smokingdevil:

Heniekwit@ audi od szefa serwisu i zaniedbana do tego stopnia (0,5 bar) odma ? Coś mi tu nie gra... albo jesteś zbyt łatwowierny...
Poza tym 100 % pewne 70 tys. do wymiany rozrządu i występuja problemy z oryginalnym termostatem i pytasz jak sprawdzić pompę wody, które to części przez Twojego szefa serwisu powinny zostac wymienione obligatoryjnie ?

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.mar.2008 10:57:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 11:11:00
Posty: 189
Lokalizacja: Nowogród
Nie jest aż tak źle, w tym aucie grzebał sie w de mój braciszek cioteczny. Pytam bo Niemcy też oszczędzają i nie wymieniają wszystkiego. Nie mogę sie z nim skontaktować i zapytać o pompę. Tam też są "fachowcy", sam byłem świadkiem jak to auto odbierałem, jak "mechanik" odwiercał urwana szpilkę od koła w jakimś fiacie, wysokoobrotową wiertarka pneumatyczną. Co się spaliło normalni będą wiedzieć. Potem został zrugany przez szefa. Auto nie było własnością szefa zakładu a tylko jego kumpla, a to nie to samo. Jeśli sie ktoś uprze to mechanik zrobi tak jak chce klient. Brat sam w nim wymieniał kiedyś odmę ale się zapchała już. Oni tam wg braciszka jeżdżą i nie przejmują sie za bardzo. Gdybym nie odnalazł tego forum też nie wiedziałbym wiele, np. że mam nie dogrzany silnik. W PL i DE jest wiele takich osób które po prostu jeździ i nie wiele wie o swoim silniku. Za granicą te motory uważane są za mało awaryjne, być może dla tego, że jeżdżą od 0 km do 200-300 kkm, a potem są u nas, bo na takie nas stać. I jeszcze można poszpanować co sprawdziłem na sobie: gdybym kupił Dacie Logan to nikt by nie dostrzegł nowej fury, a tak "ale masz auto". Lub tekst do znajomych " kto do Was przyjeżdża taką bryką". Pozdrawiam, musze kończyć, przerwa w szkole sie skończyła.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.mar.2008 23:05:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 11:11:00
Posty: 189
Lokalizacja: Nowogród
Rozebrałem już dziś tuszkę autko i mam pytanie; Znalazłem zawór na dole przy chłodnicy, przekręciłem o 90 stopni (dalej nie idzie) i nic, czy jest przytkany. Z bloku silnika wyciekło ok 3 litry.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2008 08:53:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2007 08:52:08
Posty: 58
Lokalizacja: Turek
Zawór na wężu chłodnicy ma zawór który oprócz przekręcenia powinien się również trochę wysunąć.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2008 11:22:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 11:11:00
Posty: 189
Lokalizacja: Nowogród
Dzięki, za odpowiedź. Rozgryzłem ten zaworek - za małą siłą próbowałem.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 83 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron