.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lut.2025 18:39:12

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi 100 c4 2,8 V6 Avant Nivo
PostNapisane: 21.gru.2007 13:05:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2007 16:35:08
Posty: 3
Lokalizacja: Krynica/Kraków
Witam,

Pewnie ten watek był juz niejednokrotnie poruszany, ale informacje, które do tej pory zebrałem wprowadziły w moje zapiski nieco chaosu ;)

Problem polega na tym, że moja audica skacze jak koza po najechaniu na wszelkie nierówności. Przy najechaniu na próg samochod przodem przechodzi bez problemu, natomiast tył podskakuje i buja się kilka razy Lubię extremalne sporty, ale w dłuższej trasie takie podskoki są mało przyjemne. :d

Przeczytałem gdzieś na forum, że powodem są amortyzatory. Z drugiej strony mechanik stwierdził, że podstawowa przyczyna będą akumulatory ciśnienia (gruszki). Co powoduje skakanie tylu?

Poza tym jak jest z gruszkami? Z tego, co wiem Akumulatory ciśnienia z sedana 100 c4 maja inny numer i mocowanie niż w przypadku Avanta (takie informacje dostałem z serwisu audi). Ewentualnie czy znacie jakieś sklepy w Polsce czy za granica, w których można kupić takie gruszki w normalnej cenie?

Zakup nowych gruszek nie wchodzi w grę ze względu na koszty (2800 zł jedna). Czy jest ktoś, kto potrafi regenerować akumulatory ciśnienia? Jak wygląda ewentualna przeróbka i zamontowanie standardowych amorów? Czy trzeba coś zmieniać w systemie mocowanie etc.?



To chyba wszystkie pytania, którymi postanowilem was zasypać

Pozdrawiam

_________________
Audi 100 C4
2,8 V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2008 17:44:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 13:45:09
Posty: 73
Lokalizacja: SĘPÓLNO KRAJ.
Dobre ja mam też problem z nivo i niebardzo ludziska piszą jak mam sobie z tym poradzić:-( podobno nivo można zmienić na zwykłe amorki orginalne amory to jakieś 2000zł więc również nie mam zamiaru inwestować takiej kasy:-)
Pozdrawiam

_________________
Było:
Audi 80 1,3 1982r.
Audi 100 2,2 1987r.
Audi 80 B4 2,3 1992r.
Obecnie:
Audi Avant Quattro 2,8 V6 1995r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2008 13:04:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2006 10:05:39
Posty: 252
Lokalizacja: Mysłowice
można wymienić tylko całe zawieszenie,
jak używane to wyjdzie jednak najtaniej ...
a może przy okazji nowe amory :peace:

_________________
2.6 V6 ABC, 80 b4 avant 1995, climatronic, Pb (2006 - )
2.3 R5 NG, 80 b4 sedan 1992, +/- 1.350.000 km, Pb (1997-2018)
VW Bora 1.6 16V AZD 2001 (2018-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2008 14:20:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2007 16:35:08
Posty: 3
Lokalizacja: Krynica/Kraków
Zdecydowałem się na tradycyjne zawieszenie ze względu na mniejsze koszty eksploatacji. Przy zabiegu tego typu należy pamiętać:

- wraz z amortyzatorami należy wymienić sprężyny, kielichy, tulejki (te elementy z NIVO nie pasują i nie mogą być wykorzystane przy wymianie

_________________
Audi 100 C4
2,8 V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2008 17:39:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.mar.2008 23:19:07
Posty: 10
Witam. Ja od dłuższego czasu też mam problem z niwo i niestety nie maiłem czasu i też możliwości sie za to wziąć lecz teraz nastał czas i mam troche nowyc informacji oprócz tych które pozostawiłem na innym poście, wiem napewno że większość nivo da sie regenerować jeśli tylko chodzi o elementy uszczelniające i jeśli nie w serwisie audi to być może citroena lub u jakiegoś rzemieślnika który sie tym zajmuje ja takiego znalazłem w województwie świętokrzyskim ale go jeszcze nie chwale ani nie polecam bo robota nie skończona, ale udzielił mi on jednak jednej informacji potwierdzonej że akumulatory ciśnienia można zakładać od citroena tylko trzeba od czasu do czasu je dobijać i przerobić końcówke żeby pasowała do audi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2008 07:18:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2007 05:45:54
Posty: 60
Panowie w moim avanciku c4 2.5 TDi pękł mi amorek,caly płyn od wspomagania mi wylatywał gdyz jest to ze soba połaczone.kupiłem uzywke-wytrzymał 3miesiace.Wiec pomyslałem niema sensu,zaslepiłem dojscia na trojniku przed gruchami?akumulatorki skasowałem(poszły jak woda)kupiłem nowe amorki,zadne gazowe i bez wymieniania sprezyn(gumy tylko)wstawiłem zwykłe.autko równiutko stoi,jezdze juz rok i jest gitara.Szkoda zawieszenia samopoziomujacego ale koszty sa przerazajace.jest dwa rodzaje amorkow w moim przypadku mowa z takim wezykiem podlaczenia?http://images26.fotosik.pl/213/ae01b203443064a7med.jpg http://images32.fotosik.pl/252/1dd61839d39b627amed.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: