.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 23:24:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [TDI] Gdy turbo mówi bye bye - regeneracja K16
PostNapisane: 04.kwi.2008 18:54:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Niech będzie pochwalony Rudolf Diesel
Nadszedł długo oczekiwany przeze mnie czas na doprowadzenie srebrnego szerszenia do dobrego stanu, a ponieważ pod maską siedzi turbo-diesel, zacznę od wątku turbo
Autko zaczęło więcej palić (niebezpiecznie zbliża się do granicy 6l/100km :D ), jest odczuwalnie słabsze, pokapca na niebiesko, a ilość oleju w dolocie przekroczyła próg bólu - czas, by KKK K16 po ponad 360 000 km poszła do regeneracji.
A pomieważ na forum mamy sporo tych prawdziwych 2,5 TDI czyli 1T/AAT/AEL, postanowiłem zrobić fotostory, może komuś się przyda
Od razu przepraszam za kiepską jakość zdjęć, brud pod machą i na stole w garażu, ale.....to garaż....

Do rzeczy: taki widok mamy po podniesieniu machy, i zaczynamy...
Obrazek

...od wymontowania obudowy filtra powietrza. Tym samym otwiera się widok na akumulator...
Obrazek

...który też trzeba wyjąć. Zaczynamy od odkręcenia osłony termicznej (czyli blachy między aku i dolotem). Dostęp do nakrętki 13mm dość upierdliwy. A po wyjęciu aku naszym oczom ukazuje się turbosprężarka KKK K16 i dolot w całej okazałości.
Obrazek

czas na pierwszą poważną operację - odkręcenie dolotu. Zdejmujemy wszelkie rurki ciśnieniowe do mapsensora i N75, poczym - modląc się by puściły - odkręcamy 8 śrub trzymających dolot. Klucz imbus"6" z długą, cienką przedłużką i grzechotką będzie idealny. Uszczelkę wywalamy i bierzemy kredyt by kupić nową - jej cena to 9 zł bez zniżek :D Po zdjęciu dolotu w 1T przekonać się można co to znaczy TDI (fabrycznie!) bez EGRa - czyściutkie kanały dolotowe
Obrazek

teraz czas, by WD-40 pokazał co potrafi. Czeka nas odkręcenie 8 nakrętek: 4x 15mm na mocowaniu do kolektora wydechowego, 4x 17 mm na mocowaniu wydechu, oraz odkręcenie obu przewodów olejowych. Zielone strzałki to mocowanie turbiny do wydechu i kolektora, pomarańczowa strzałka to dopływ oleju. Jedną z nakrętek wydechu trzeba odkręcać od dołu, pozostałe oferują (lepszy lub gorszy) dostęp z góry
Obrazek

odkręcamy połączenie odpływu oleju z blokiem silnika - 2 x śruby 10mm, łatwy dostęp od dołu, no i stara uszczelka w kosz
Obrazek

Aby w C3 wyjąć turbinę potrzebny jest jeden trick: sprężarka opiera się o podłużnicę i nie chce zejść ze śrub kolektora wydechowego - brakuje parę milimetrów. Ja uniosłem nieco silnik do góry za pomocą lewarka do kół napierającego (przez deskę!) od dołu na miskę olejową. Tak wygląda turbo tuż przed wyjęciem
Obrazek

Po wyjęciu oględziny K16 w imadle. Cześć turbiny mocno okopcona i dużo nagaru, łopatki - czego nie mam nazdjęciu - w nienagannym stanie
Obrazek

Cześć sprzężarkowa, poza mocnym spoceniem olejem, wygląda jak nowa
Obrazek

Wrodzona ciekawość i zmysł rezacza-eksperymentatora kazały mi również zajrzeć gdzie oko się sięga :d
Obrazek

Jutro K16 trafia w ręce firmy Turbo-Tech, a o efektach ich działań nie omieszkam tu napicać, czyli
C.D.N.

Aha, na koniec jeszcze wierszyk :peace:
Czy jesteś zdrowy czy jesteś chory
Rezając niunię, rób fotostory

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Ostatnio edytowano 07.mar.2009 20:27:15 przez cygaro-avant, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2008 19:06:44 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Szacunek za wlozoną prace :peace: :peace:

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2008 22:29:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
szkoda ze zdjecia nie sa w wiekszym rozmiarze ..... :/

p.s ciekawe umiejscowienie AQ ....

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2008 22:49:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
spanky napisał(a):
1) szkoda ze zdjecia nie sa w wiekszym rozmiarze
2) ciekawe umiejscowienie AQ ....

1) gdyby coś - mam wieksze oryginały
2) to fakt - wracając ze zlotu w Toruniu musiałem odpalić A-czwórkę Basketa z kabli i bez wyjęcia filtra powietrza ani rusz :(

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2008 22:58:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
cygaro-avant napisał(a):
spanky napisał(a):
1) szkoda ze zdjecia nie sa w wiekszym rozmiarze
2) ciekawe umiejscowienie AQ ....

1) gdyby coś - mam wieksze oryginały
2) to fakt - wracając ze zlotu w Toruniu musiałem odpalić A-czwórkę Basketa z kabli i bez wyjęcia filtra powietrza ani rusz :(

Nie ma za co :)
Mój aefen użyczał Amperów paliwożłopowi i musiiał skorzystać z Ah 1T ... ;)
Gdyby nie Basket, do tej pory żyłbyś w nieświadomości :jezor:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2008 23:19:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
woooow ale puszczała oliwe na wydech :|

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2008 08:51:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
A jak się ma do tego naprawa we własnym zakresie? Gdzieś były linki do niemieckich stronek o "samoregeneracji" ? Tam wygląda sprawa na dość łatwą? Zestaw ponoć kosztuje w granicach 350 zł? No i cygaro jak cena regeneracji? na all.... chcą 700 + w razie co 800 za wałek?

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2008 09:15:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
makaon napisał(a):
A jak się ma do tego naprawa we własnym zakresie? Gdzieś były linki do niemieckich stronek o "samoregeneracji" ? Tam wygląda sprawa na dość łatwą? Zestaw ponoć kosztuje w granicach 350 zł? No i cygaro jak cena regeneracji? na all.... chcą 700 + w razie co 800 za wałek?

Prawdę mówiąc nie rozważam samodzielnej regeneracji turbosprężarki. Niech to zrobią spece, w firmie o której wspomniałem cena to 600 zł.

Mauzer napisał(a):
woooow ale puszczała oliwe na wydech

A skąd ten złowróżący wniosek?

Baskecior napisał(a):
gdyby nie Basket do tej pory żyłbyś w nieświadomości

:?:

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2008 10:13:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
cygaro-avant napisał(a):
1) gdyby coś - mam wieksze oryginały


to ja poprosze wieksze fotki na maila ... [poszedl na PW]

Baskecior napisał(a):

Gdyby nie Basket, do tej pory żyłbyś w nieświadomości :jezor:


dziekuje ..... :): :peace:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2008 11:31:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Faktycznie wszystko mokre przy turbosprezarce ale dziwie sie, ze jezdziles nadal bo skoro juz na kolektorze wylotowym widac olej to z tylu za samochodem byla jasna chmura dymu. Dobrze, ze tam nie ma EGR . Pamietaj, po regeneracji masz gwarancje na turbo i w tym czasie nie mozesz zalowac silnika. Skoro cos bedzie zle zrobione to uwidoczni sie dosyc szybko. Zalozysz nowe turbo to nie odpalaj tylko krec na odcietym zaworze w pompie.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2008 11:49:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Cytuj:
Zalozysz nowe turbo to nie odpalaj tylko krec na odcietym zaworze w pompie.
po co? Po regeneracji turbo ma w sobie olejek.... (hmm powinno mieć). Możesz jaśniej?

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2008 12:41:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Zanim cisnienie podniesie wirnik to predkosc jego bedzie okolo 5 tys obrotow oczywyscie na biegu jalowym. Kazdy robi jak chce a ja tylko radze jak ma byc poprawnie.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2008 13:27:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
robić jak jack radzi. A mokro mauzerku było tam bo wd40 działał sobie w międzyczasie ;)

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2008 13:33:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 12:18:47
Posty: 538
Lokalizacja: PEKIN
Auto: Audi 100 c3 2.5 TDI
ciekawe gdzie masz zamontowany przeplywomierz
cos na zdjeciu go nie widac
Tak wogle fajnie to musi latac buda lekka
no i duzy IC

_________________
AUDI 100 C3 2.5 TDI /GTB 2263/BOSIO 0.260/EDC 15VM+/Soft bezdymny/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2008 13:51:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
A nie lepiej wsadzić coś delikatnie większego?? :D

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2008 14:26:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
1) Tak jak napisał Leo, mokre ślady na tubro to WD-40 w akcji, tuż przed luzowaniem nakrętek :peace:. Popatrzcie na turbo na pierwszym zdjęciu gdzie ją widać (po zdjęciu dolotu) - jest suchutko :D
2) Po założeniu zregenerowanej turbawki, nie omieszkam zalać ją olejem. Czy powinieniem zmienić cały olej+filtr, czy to niekonieczne? Olej ma 5500 km
3) Na zdjęciach nie widać przepływki, bo jej nie ma - 1T to pierwszy TDI, jeszcze bez przepływki i EGRa
4) Nie chcę większego turbo, bo mega moc mnie nie kręci, a na obecnej K16 turbo-dziura jest wystarczająco duża :/

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2008 18:01:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2003 11:24:04
Posty: 4025
Lokalizacja: Kraków gg 8596955
Auto: 210vtq
olej zmieniac , no juz bez jajcow panie kolego ;)

_________________
MARCIN
A6 competition
210vtq + VEMS by QS
A6 V8 Avant - było
Coupe GT ... progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2008 21:03:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Leo napisał(a):
robić jak jack radzi. A mokro mauzerku było tam bo wd40 działał sobie w międzyczasie ;)


ehh no tak to jest jak sie na zielonym wjeżdza na forum :diabel:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2008 21:22:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
a nie ma napisane w regulaminie gdzieś żeby na dopingu nie pisać na forum czasem? :>

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2008 19:13:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
ciąg dalszy następuje
Turbosprężarka odebrana po regeneracji - wygląda jak nowa.
Nowe łożysko, nowe uszczelniacze, nowy odrzutnik oleju, wirniki wyważony
Obrazek

i jeszcze jeden widoczek (zanim zamontowałem ją pod maską musiałem się napatrzeć :D )
Obrazek

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: