ravros napisał(a):
Tak było na ATDC - właśnie obserwowałem a nie spojrzałem na logi
W takim razie nie musisz ustawiać kąta wtrysku
Ładny jest - ewentualnie jakbyś chciał kiedyś dla zabawy to możesz
ravros napisał(a):
O kurcze to nie jest takie proste, dobiero co zrobiłem pierwsze logi
Ale z tego co tam jest napisane to przede wszystkim potrzebny jest:
- przyrząd osadczy T10023
- Klucz dynamiczny V.A.G 1331
http://www.allegro.pl/item337065867_klu ... 200nm.html Może być ten z allegro?
Chyba takim specyfikiem nie robiłbym niczego - oczywiście jeżeli jest to sprawdzony przedmiot to powiedzmy do 50nm może się nie złamie... i orientacyjnie Ci posłużyłby. Ale na wyczucie też możesz dokręcić śrubki, które trzeba poluzować. Powiedzmy że byłoby to z lekkim dociśnięciem.
Generalnie ja za klucz 5-25nm zapłaciłem coś koło 170zł a za 20-200nm około 390zł.
ravros napisał(a):
Nie chyba sobie odpuszecze. Troche za trudne dla laika...
No co Ty - ja dałem radę to Ty nie zrobisz
ravros napisał(a):
Wystarczy wyczyścić tylko EGR czy coś jescze(wyczyścić) ?
A właśnie te uszczelki kupi sie bez zamawiania normalnie w sklepie? Czy ewentualnie można dopasować?
Uszczelki zawsze zakładaj nowe - nie jest to koszt duży a masz pewność. Nie wiem czy da się dopasować. Ewentualnie wyciąć samemu też by można - bo tam jest papier z tego co pamiętam.
Przy okazji możesz wyczyścić łącznik z klapą gaszącą, kolektor dolotowy i kolektory ssące - ale tu też nowe uszczelki stosuj.
Nie jest to trudna czynność, ale jest pracochłonna - bo czyści się ten syfek naprawdę ciężko.
uszczelki które Ci potrzeba:
059129717G - 2x - uszczelki pod kolektory ssące
046131547 - 3x - uszczelki pod EGR i przewód prowadzący od "kolanka pod turbo do EGRa
059131797A - 1x - uszczelka pomiędzy kolektor dolotowy a rurkę od EGRa
059133074 - 1x - uszczelka pomiędzy łącznikiem a kolektorem dolotowym (w/g etki rurą powietrzną)
059133073B - 2x - uszczelki pomiędzy kolektorami
Dostęp jest wszędzie w miarę łatwy, poskładać też banał - tylko spryskaj śruby WD40 dzień wcześniej i zaraz przed operacją.
ravros napisał(a):
To chyba do niemiec sie wybierasz bo w polsce chyba nie mają żadnego warsztatu? Czytałem gdzieś, że chip do naszego silnika kosztuje w mtm 899euro?
A wybieram
Do sserwisu. Oni wysyłają soft do Ingolstadt i odsyłają do nich soft spowrotem już zestrojony. Wymieniają zarówno soft w silniku i tipie. Cena... PROMOCYJNA - naprawdę
ravros napisał(a):
Na podstawie przebytych usterek:
-tiptronic
-wałki rozrządu
Twierdzi że takie rzeczy w tdi v6 dzieją sie po 300-400tyś
To on żyje w utopii - jeżeli skrzynia miała by zmieniany olej co 60-80kkm to rzeczywiście - ma rację
Z kolei silnik też byłby wieczny jakby nie jeździł w LL i miał zmieniane same popychacze co rozrząd...
Pozdr!