.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 12:48:58

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2,5 AKE] Podnoszący się stan oleju w silniku
PostNapisane: 11.kwi.2008 17:13:57 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sty.2008 23:28:09
Posty: 139
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Witam, mam problem typu: po zakupie samochodu w styczniu tego roku stwierdziłem że jest za wysoki stan oleju w silniku. Odciągnąłem strzykawką litr oleju i przez miesiąc było ok. W warsztacie przy przeglądzie wymieniono mi olej na Motul 8100 X-cess , po wyjeździe z warsztatu stwierdziłem że oleju jest za dużo (właściciel dostał zjebe, nawiasem mówiąc zarzekał się że to niemożliwe) sam odciągnąłem ok 800 ml. oleju i przez miesiąc było ok, do dnia dzisiejszego. Stan oleju wchodzi na bagnecie na pomarańczowy plastik. Nadmieniam że od około miesiąca samochód zaczął więcej palić, 12 litrów średnio tj 50/50 trasa/miasto (przy spokojnej jeździe) W aucie zamontowany jest chip V-techa. Proszę o pomoc, co może być powodem podnoszenia się stanu oleju. Z góry dzięki za wszelkie pomocne rady i sugestie. Pozdrawiam Krzysiek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2008 21:16:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sty.2005 20:31:38
Posty: 463
Lokalizacja: Częstochowa
A nie ubywa Ci przypadkiem płynu chłodzącego?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2008 21:18:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
lejące wtryski na przykład, na przyklad przedmuchy na cylindrach (paliwo do michy się przedostaje) . Sprawdź czy olej nie śmierdzi ropą ( o ile można w dieslu poznać różnicę... :/ ) . Płyn chlodniczy tworzy z olejem zawiesinę biala i to jest do poznania momentalnie.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2008 22:08:12 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sty.2008 23:28:09
Posty: 139
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
eszkesz napisał(a):
A nie ubywa Ci przypadkiem płynu chłodzącego?

gdyby płyn wpadał do miski olejowej, robiłby się syf z oleju, a tu olej jest ok.
Leo napisał(a):
lejące wtryski na przykład, na przyklad przedmuchy na cylindrach (paliwo do michy się przedostaje) . Sprawdź czy olej nie śmierdzi ropą ( o ile można w dieslu poznać różnicę... :/ ) . Płyn chlodniczy tworzy z olejem zawiesinę biala i to jest do poznania momentalnie.

olej nie śmierdzi ropą, i nie chce się zapalić, czy wtryski mogą dojść do stanu agonalnego i olej napędowy może przedostawać się do miski? Zaznaczam że samochód ma power niesamowity, tj. nic nie stracił na swojej mocy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2008 10:07:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Krzyś,

jaką technikę pomiaru stanu oleju stosujesz?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2008 10:37:17 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sty.2008 23:28:09
Posty: 139
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Po zakończeniu jazdy (silnik nagrzany do temp.roboczej) po ok 5 min sprawdzam olej, dzisiaj sprawdzałem po nocy i też jest za dużo.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2008 11:53:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Krzysztof1967 napisał(a):
Po zakończeniu jazdy (silnik nagrzany do temp.roboczej) po ok 5 min sprawdzam olej, dzisiaj sprawdzałem po nocy i też jest za dużo.


nagrzewasz parcha do 90/90 [albo więcej], stawiasz na równym podłożu i wykonujesz pomiar po 1h [60 minut].
tylko wtedy dowiesz się, ile jest naprawdę oleju w tym silniku.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2008 13:09:23 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sty.2008 23:28:09
Posty: 139
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Tak zrobiłem i nadal jest za dużo, meszrum jaki może być powód ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2008 13:37:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
nieprawidłowo wykonany pomiar wcześniej [zbyt szybko po wyłączeniu silnika, nierówne podłoże, jasny kolor Motul'a zaraz po wymianie etc].
nie ma innego wytłumaczenia.

odessij tyle, ile jest za dużo.
sprawdź za tydzień - będzie tyle, ile było po odessaniu.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2008 13:43:35 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sty.2008 23:28:09
Posty: 139
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
meszrum napisał(a):
nieprawidłowo wykonany pomiar wcześniej [zbyt szybko po wyłączeniu silnika, nierówne podłoże, jasny kolor Motul'a zaraz po wymianie etc].
nie ma innego wytłumaczenia.

odessij tyle, ile jest za dużo.
sprawdź za tydzień - będzie tyle, ile było po odessaniu.

Ok zrobię jak radzisz, nie uważasz jednak że mogą to być wtryski? Muszę przy okazji zrobić logi (nigdy tego nie robiłem) i wrzucić na forum.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2008 13:53:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Krzysztof1967 napisał(a):
meszrum napisał(a):
nieprawidłowo wykonany pomiar wcześniej [zbyt szybko po wyłączeniu silnika, nierówne podłoże, jasny kolor Motul'a zaraz po wymianie etc].
nie ma innego wytłumaczenia.

odessij tyle, ile jest za dużo.
sprawdź za tydzień - będzie tyle, ile było po odessaniu.

Ok zrobię jak radzisz, nie uważasz jednak że mogą to być wtryski? Muszę przy okazji zrobić logi (nigdy tego nie robiłem) i wrzucić na forum.


wtryskiwacze nie mają wpływu na podnoszenie się poziomu oleju.
gdyby cokolwiek przedostawało się do oleju, to silnik generowałby niepokojące objawy.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2008 14:06:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
e chyba nie, w benzynie na przykład dostawanie się paliwa do oleju poznaje się po tym , ze panewki siadają ;) też nic nie wskazuje na to, że coś się dzieje. Cudowne rozmnożenie oleju może być tylko TYLKO z dostawania się do niego innych płynów, więc albo płyn chłodniczy (co wykluczyliśmy wydaje mi się), albo paliwo. No bo co innego? Ktoś specjalnie sika do oleju?

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2008 15:24:59 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sty.2008 23:28:09
Posty: 139
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Właśnie wróciłem z garażu, wyciągnąłem z silnika 250 ml. oleju. W poniedziałek jadę do mechanika, ma sprawdzić skąd bierze się podwyższony stan. Leo do silnika na pewno nie sikam (nawet po pijaku) Sprawdziłem płyn jest czyściutki i jest pełen stan. Czy jest możliwe żeby olej z tiptronica lub wspomagania kierownicy przedostawał się do silnika? Czy te układy są w jakiś sposób połączone z silnikiem?


meszrum napisał:
wtryskiwacze nie mają wpływu na podnoszenie się poziomu oleju.
gdyby cokolwiek przedostawało się do oleju, to silnik generowałby niepokojące objawy.

Silnik od początku wydaje głośny ryk przy przyspieszaniu na biegach od 1-3 na pozostałych jest znacznie ciszej.


Ostatnio edytowano 20.kwi.2008 19:22:10 przez Krzysztof1967, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2008 15:47:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Oczywiście istnieje takie miejsce (pomijając komorę cylindra), w którym paliwo z wtryskiwaczy może "swobodnie" przedostawać sie do oleju silnikowego, a przy stężeniu około 0,5 litra ropy na 5 litrów oleju (raptem 10%) - ciężko będzie to stwierdzić "organoleptycznie" (zmianą powonienia, koloru lub konsystencji).

Oczywiście nie wyrokuję, że u Krzysztofa na pewno ten przypadek ma miejsce, a tylko odpowiadam na jego pytanie ... .

W silniku V6 2,5TDi - żadne inne płyny niż ropa (oprócz G12 ale to już zostało wykluczone) nie mają szans na mieszanie się z olejem silnikowym.

No nic ... . Czekamy na werdykt mechanika ;) .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2008 18:53:18 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sty.2008 23:28:09
Posty: 139
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Dzięki za podpowiedzi, co to było napiszę w poniedziałek.

Piotruś napisał(a):
Oczywiście istnieje takie miejsce (pomijając komorę cylindra), w którym paliwo z wtryskiwaczy może "swobodnie" przedostawać sie do oleju silnikowego, a przy stężeniu około 0,5 litra ropy na 5 litrów oleju (raptem 10%) - ciężko będzie to stwierdzić "organoleptycznie" (zmianą powonienia, koloru lub konsystencji).

Oczywiście nie wyrokuję, że u Krzysztofa na pewno ten przypadek ma miejsce, a tylko odpowiadam na jego pytanie ... .

W silniku V6 2,5TDi - żadne inne płyny niż ropa (oprócz G12 ale to już zostało wykluczone) nie mają szans na mieszanie się z olejem silnikowym.

No nic ... . Czekamy na werdykt mechanika ;) .

Piotruś co oznacza "TAKIE MIEJSCE"???? Możesz podpowiedzieć???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2008 19:44:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Krzysztof1967 napisał(a):
Piotruś co oznacza "TAKIE MIEJSCE"???? Możesz podpowiedzieć???


No jasne, że mogę podpowiedzieć i na pewno to zrobię ... ale nie sugeruj niczego mechanikowi (BTW: Do kogo się wybierasz, jeśli to nie tajemnica ?) !!!

Tym miejscem jest (może być) nieszczelna (skręcana) obudowa wtryskiwacza (ew. pęknieta ale to już tylko teoretyzuję, bo jeszcze się z takim przypadkiem nie spotkałem). Wówczas "jakaś tam" ilość paliwa wypełnia gnizado osadcze wtrysku(-ów?), z upływem czasu "pokonuje" oring uszczelniający i najzwyczajniej zaczyna wypływać wprost na "dno" głowicy (czyli tam gdzie spływa olej smarujący wałki, hydraulikę, etc.).
Jak widzisz - zdarzają się przypadki, w których wtryskiwacze mają wpływ na "przyrost" ilości oleju silnikowego - przy czym w logach jest to zupełnie niewidoczne i dopóki nieszczelność nie jest duża - silnik "zasadniczo" pracuje bez niepokojących objawów ... .

Zaznaczam - nie wyrokuję, że u Ciebie nastąpił ten rodzaj usterki ... lecz stopniowy i relatywnie niewielki wzrost objętości oleju - "jakby pasuje" do opisanych objawów - ale to i tak tylko teoria - której nie musisz brać "do serca" - przynajmniej narazie.

Jednak ... gdyby ... to było "to" - z uwagi na dłuższy czas występowania awarii ... zachodzi duże zagrożenie ... że gniazdo osadcze rozpylacza (końcówki wtrysku) w głowicy ... może być już wypalone ... .

Jako moderator proszę, żebyś nigdy więcej nie pisał posta pod postem ... . Węcej na ten temat znajdziesz w Regulaminie AKP :-) .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2008 20:06:37 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sty.2008 23:28:09
Posty: 139
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Piotruś napisał(a):
Krzysztof1967 napisał(a):
Piotruś co oznacza "TAKIE MIEJSCE"???? Możesz podpowiedzieć???


No jasne, że mogę podpowiedzieć i na pewno to zrobię ... ale nie sugeruj niczego mechanikowi (BTW: Do kogo się wybierasz, jeśli to nie tajemnica ?) !!!

Tym miejscem jest (może być) nieszczelna (skręcana) obudowa wtryskiwacza (ew. pęknieta ale to już tylko teoretyzuję, bo jeszcze się z takim przypadkiem nie spotkałem). Wówczas "jakaś tam" ilość paliwa wypełnia gnizado osadcze wtrysku(-ów?), z upływem czasu "pokonuje" oring uszczelniający i najzwyczajniej zaczyna wypływać wprost na "dno" głowicy (czyli tam gdzie spływa olej smarujący wałki, hydraulikę, etc.).
Jak widzisz - zdarzają się przypadki, w których wtryskiwacze mają wpływ na "przyrost" ilości oleju silnikowego - przy czym w logach jest to zupełnie niewidoczne i dopóki nieszczelność nie jest duża - silnik "zasadniczo" pracuje bez niepokojących objawów ... .


Zaznaczam - nie wyrokuję, że u Ciebie nastąpił ten rodzaj usterki ... lecz stopniowy i relatywnie niewielki wzrost objętości oleju - "jakby pasuje" do opisanych objawów - ale to i tak tylko teoria - której nie musisz brać "do serca" - przynajmniej narazie.

Jednak ... gdyby ... to było "to" - z uwagi na dłuższy czas występowania awarii ... zachodzi duże zagrożenie ... że gniazdo osadcze rozpylacza (końcówki wtrysku) w głowicy ... może być już wypalone ... .

Jako moderator proszę, żebyś nigdy więcej nie pisał posta pod postem ... . Węcej na ten temat znajdziesz w Regulaminie AKP :-) .


Czyli może to być pęknięta głowica? Na zewnątrz wtrysku nic się nie wydostaje, a na mój chłopski rozum ropę wywalało by na zewnątrz. Co do Twojej pierwszej części pytania wybieram się do Auto Vag Dąbrowa Górnicza, to ludzie którzy pracowali u Bieńkowskiego w Sosnowcu (z wiadomych DLA WTAJEMNICZONYCH przyczyn już tam nie pracują) Pozdrawiam Krzysiek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2008 20:30:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Krzysztof1967 napisał(a):
Czyli może to być pęknięta głowica?


Nie głowica, tylko OBUDOWA KOŃCÓWKI WTRYSKIWACZA. Część w ETCE nazywana poprostu WTRYSKIWACZEM.

Krzysztof1967 napisał(a):
Na zewnątrz wtrysku nic się nie wydostaje,


Nie pisałem o części widocznej nad deklami rozrządu, tylko o tym co jest "pod spodem":

Obrazek

Krzysztof1967 napisał(a):
a na mój chłopski rozum ropę wywalało by na zewnątrz.


W tej sprawie bardzo się mylisz ale mam nadzieję, że załączone zdjęcie pomoże Ci zrozumieć o czym pisałem wcześniej (??) ;) .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2008 16:21:17 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sty.2008 23:28:09
Posty: 139
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
A więc: jestem po wizycie w warsztacie. Właściciel sprawdził Vag-iem działanie wtryskiwaczy i stwierdził że wszystko jest w normie. Nie jestem w stanie podać dokładnych danych. Na koniec rozmowy powiedział żebym pojeździł tydzień i podjechał ponownie. W rozmowie zasugerował mi że może jestem trochę przewrażliwiony. Stwierdzam z całą stanowczością że NIE. Olej sprawdzałem wielokrotnie w garażu w tym samym miejscu, na równym podłożu. Powiedzcie mi czy gdyby uszkodzone było gniazdo wtrysku (o czym pisał Piotruś) Vag niczego niepokojącego by nie wykazał ? Chciałem wczoraj zrobić logi, lecz pieprzona VISTA nie pozwoliła (czy ma ktoś namiar na sterowniki do tego jeb.... programu ?) W sobotę wybieram się na Sosinę może tam ktoś mógłby pomóc w zrobieniu logów. Pozdrawiam Krzysiek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2008 18:49:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.wrz.2007 07:54:14
Posty: 64
Lokalizacja: Jantar
Chłopaki wcześniej pisali, by na Viście uruchomić Vag-a, trzeba zmienić tryb zgodności przy uruchamianiu programu


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 76 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: