ADAM 12 napisał(a):
Opinia wyssana z palca.
Która opinia?
ADAM 12 napisał(a):
Gęstość oleju powinno zmieniać się razem ze zmianą temp zew powietrza.
Jakieś argumenty potwierdzajace to zdanie? Bo akurat uważam, że opinia vasquess'a o mineralce jest prawdziwa - wynika z charakterystyki lepkościowej (vide wskaźnik lepkosci) i właściwości chemicznych olejów (patrz zmiana gęstosci wraz ze zmiana temperatury).
ADAM 12 napisał(a):
Zimą synteza latem np minerał lub połówka.
A to wg mnie jakaś nowość. Czy Ty jeździsz jeszcze na olejach sezonowych? Zimą SAE xW a latem SAE x?
O ile się zgodzę, że można dopasowywać olej do temperatur zewnętrznych, to na pewno nie ma sensu jakakolwiek zmiana z syntetyka na minerała dopóki silnik samochodu jest tego wart.
A do WRS>C4: zapodałem ostatnio ankietę na temat płukania silników, jak na razie nikt nie odfajczył opcji walniętego silnika po przepłukaniu go.
Jeśli Ci zależy na przejściu na syntetyk, to ja bym przepłukał silnik i zalał auto sytentykiem spełniającym wymaganą normę. Jeśli szczelność silnika opiera się na syfie w nim osadzonym, to i tak powinno się go zrobić - czyt. uszczelnić po takim wypłukaniu.
Jeśli nie chcesz ryzykować wydatków na uszczelnianie silnika i w sumie obojętna Ci jest jakość jego pracy, to dalej na mineralu.