.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 05:35:51

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C4 , 2,3 AAR]Wymiana oleju z mineralnego na półsyntetyk...
PostNapisane: 16.kwi.2008 12:52:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.cze.2007 20:41:47
Posty: 522
Lokalizacja: Płock
Powiedzcie czy zgadzacie się z opinią, że jak jest nakręcone na mineralnym ok 280tyś to już nie powinno się wymieniać na inny???
Jeżeli jest ktoś kto wymieniał przy podobnym przebiegu to proszę o opis efektów i podanie na jaki wymieniał....

_________________
Audi C4, 92', 2,3 lpg było, niestety rozbite...
Audi C4, 92', 2,3 blos brc:) było - sprzedane...
Audi A4, 2,8 30v avant, benzin, tiptronic, skóry, webasto - jest i jest pięknie:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2008 13:21:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2008 18:18:25
Posty: 58
Lokalizacja: Ryki/Garwolin
Zakaz przejścia z mineralnego na syntetyk czy półsyntetyk to generalnie bzdura starych polmozbyciarzy :> Słaby mineralny po rozgrzaniu będzie miał mniejszą lepkość i gęstość niż syntetyk, a zimą prawie żel. Nikomu nie polecam mineralnego, wcale nie podratuje się tym silnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2008 15:23:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Opinia wyssana z palca.
Gęstość oleju powinno zmieniać się razem ze zmianą temp zew powietrza.
Zimą synteza latem np minerał lub połówka.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2008 16:36:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2007 10:54:53
Posty: 138
Lokalizacja: Gdańsk
ADAM 12 napisał(a):
Opinia wyssana z palca.

Która opinia? :>

ADAM 12 napisał(a):
Gęstość oleju powinno zmieniać się razem ze zmianą temp zew powietrza.

Jakieś argumenty potwierdzajace to zdanie? Bo akurat uważam, że opinia vasquess'a o mineralce jest prawdziwa - wynika z charakterystyki lepkościowej (vide wskaźnik lepkosci) i właściwości chemicznych olejów (patrz zmiana gęstosci wraz ze zmiana temperatury).

ADAM 12 napisał(a):
Zimą synteza latem np minerał lub połówka.

A to wg mnie jakaś nowość. Czy Ty jeździsz jeszcze na olejach sezonowych? Zimą SAE xW a latem SAE x? :>
O ile się zgodzę, że można dopasowywać olej do temperatur zewnętrznych, to na pewno nie ma sensu jakakolwiek zmiana z syntetyka na minerała dopóki silnik samochodu jest tego wart.

A do WRS>C4: zapodałem ostatnio ankietę na temat płukania silników, jak na razie nikt nie odfajczył opcji walniętego silnika po przepłukaniu go.
Jeśli Ci zależy na przejściu na syntetyk, to ja bym przepłukał silnik i zalał auto sytentykiem spełniającym wymaganą normę. Jeśli szczelność silnika opiera się na syfie w nim osadzonym, to i tak powinno się go zrobić - czyt. uszczelnić po takim wypłukaniu.
Jeśli nie chcesz ryzykować wydatków na uszczelnianie silnika i w sumie obojętna Ci jest jakość jego pracy, to dalej na mineralu.

_________________
A3 8L1 LZ9W ASV


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2008 18:14:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2005 13:44:57
Posty: 2391
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Auto: 8QB31.8T Coupe 7A automatic
Zasłyszane od właściciela serwisu olejowego: :!!: z minerału na półsyntetyk -> nie ma problemu, a jesli się zmienia olej dwa razy do roku to na lato minerał, na zimę półsyntetyk....
Generalnie półsyntetyk = minerał z jakimiś dodatkami, które zimą nie zamieniają oleju w smalec....
Co innego w przypadku zmiany minerału na full syntetyk -> morderstwo dla silnika, inaczej nazywane płukaniem bez wymiany uszczelniaczy i uszczelnienia silnika...
Odwrotnie znaczy z syntetyka na minerał -> można, tylko po co :?: :?:

_________________
wino, kobiety, śpiew.....
C5 FL AFN 160KM 370NM of spanky Coupe 7A automatic
R5 - rules,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2008 23:25:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2007 10:54:53
Posty: 138
Lokalizacja: Gdańsk
myszon90 napisał(a):
Zasłyszane od właściciela serwisu olejowego: :!!: z minerału na półsyntetyk -> nie ma problemu, a jesli się zmienia olej dwa razy do roku to na lato minerał, na zimę półsyntetyk....

A jakie jest uzasadnienie takich zmian minerał/półsyntetyk na lato/zima?

myszon90 napisał(a):
Generalnie półsyntetyk = minerał z jakimiś dodatkami, które zimą nie zamieniają oleju w smalec....

... jeśli bazowe oleje syntetyczne nazywasz dodatkami to tak, inaczej:
półsyntetyk = mieszanka bazowych olejów syntetycznych i mineralnych + dodatki uszlachetniające
minerał = mieszanka mineralnych olejów bazowych + dodatki uszlachetniające

myszon90 napisał(a):
Co innego w przypadku zmiany minerału na full syntetyk -> morderstwo dla silnika, inaczej nazywane płukaniem bez wymiany uszczelniaczy i uszczelnienia silnika...

Zależy od aktualnego stanu silnika.

myszon90 napisał(a):
Odwrotnie znaczy z syntetyka na minerał -> można, tylko po co :?: :?:

Pozorna oszczędność.

_________________
A3 8L1 LZ9W ASV


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2008 02:57:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2005 13:44:57
Posty: 2391
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Auto: 8QB31.8T Coupe 7A automatic
Qgar napisał(a):
myszon90 napisał(a):
Zasłyszane od właściciela serwisu olejowego: :!!: z minerału na półsyntetyk -> nie ma problemu, a jesli się zmienia olej dwa razy do roku to na lato minerał, na zimę półsyntetyk....

A jakie jest uzasadnienie takich zmian minerał/półsyntetyk na lato/zima?

myszon90 napisał(a):
Generalnie półsyntetyk = minerał z jakimiś dodatkami, które zimą nie zamieniają oleju w smalec....

... jeśli bazowe oleje syntetyczne nazywasz dodatkami to tak, inaczej:
półsyntetyk = mieszanka bazowych olejów syntetycznych i mineralnych + dodatki uszlachetniające
minerał = mieszanka mineralnych olejów bazowych + dodatki uszlachetniające

myszon90 napisał(a):
Co innego w przypadku zmiany minerału na full syntetyk -> morderstwo dla silnika, inaczej nazywane płukaniem bez wymiany uszczelniaczy i uszczelnienia silnika...

Zależy od aktualnego stanu silnika.

myszon90 napisał(a):
Odwrotnie znaczy z syntetyka na minerał -> można, tylko po co :?: :?:

Pozorna oszczędność.
Ad 1....Olej na zimę, przy mrozach gęstnieje, minerał bardziej.....
Po prostu łatwiej obrócić wałem przy uruchamianiu zimnego silnika....
Ad 2.... mozliwe, nie jestem olejologiem... :peace: :peace:

W ogóle, najlepiej latać cały czas na tym samym oleju, znaczy tym samym rodzaju, bez eksperymentów......

_________________
wino, kobiety, śpiew.....
C5 FL AFN 160KM 370NM of spanky Coupe 7A automatic
R5 - rules,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2008 08:15:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.cze.2007 20:41:47
Posty: 522
Lokalizacja: Płock
Czyli półsyntetyk z mineralnego na gazie przy prawdziwym przebiegu 280tyś nawet wskazane???

_________________
Audi C4, 92', 2,3 lpg było, niestety rozbite...
Audi C4, 92', 2,3 blos brc:) było - sprzedane...
Audi A4, 2,8 30v avant, benzin, tiptronic, skóry, webasto - jest i jest pięknie:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2008 08:22:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
jeśli silnik nie ma przedmuchów i wycieków, oraz nie jest zużyty, można jak najbardziej i na syntetyka przejść.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2008 09:33:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2007 10:54:53
Posty: 138
Lokalizacja: Gdańsk
myszon90 napisał(a):
Ad 1....Olej na zimę, przy mrozach gęstnieje, minerał bardziej.....
Po prostu łatwiej obrócić wałem przy uruchamianiu zimnego silnika....

Dlatego rozumiem ten półsyntetyk, za to za nic nie kumem po co na lato minerał.

myszon90 napisał(a):
Ad 2.... mozliwe, nie jestem olejologiem... :peace: :peace:

Ja też nie, ale akurat się ostatnio zaczytałem, prawie do stopnia jakiegoś zboczenia na punkcie olejów ;)
Tu coś fajnego dla speców olejowych:
Ciekawe źródło informacji o olejach i innych smarach

myszon90 napisał(a):
W ogóle, najlepiej latać cały czas na tym samym oleju, znaczy tym samym rodzaju, bez eksperymentów......

Tu się w całości zgadzam :-)

_________________
A3 8L1 LZ9W ASV


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2008 10:22:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2008 18:18:25
Posty: 58
Lokalizacja: Ryki/Garwolin
WRS>C4 napisał(a):
Czyli półsyntetyk z mineralnego na gazie przy prawdziwym przebiegu 280tyś nawet wskazane???


ja do AELa wlałem syntetyk i śmiga doskonale.
Zaraz po kupnie samochody wymieniłem olej na mineralny bo nie wiedziałem na jakim oleju silnik wcześniej pracował. Niestety w okresie jazdy na mineralu miałem problem z zapalającą się kontrolką ciśnienia oleju...po 2 tygodniach wymieniłem olej na syntetyk i problem znikł :peace: od wymiany na syntetyk zrobiłem ponad 2500km i poziom oleju jest taki sam jak w chwili zalania :diabel: i to w aucie w którym stan licznika pokazuje 254kkm (a cholera wie jaki jest prawdziwy przebieg...)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2008 20:00:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.kwi.2008 20:58:23
Posty: 30
Lokalizacja: Kolding, Dania
W AAR z przebiegiem 339 tys wlałem syntetyk (5W40), po przepłukaniu silnika. Efekt był taki, że silnik zaczął ciszej i równiej pracować, ciśnienie utrzymuje na takim samym poziomie co na półsyntetyku wcześniej. Uszczelka miski olejowej spociła się trochę przy pierwszej wymianie, ale wycieków nie stwierdziłem. Ubytki oleju standardowe, jeśli jeżdżę spokojnie, to w zasadzie brak ubytków. Jeśli jeżdżę z obrotami do 6,5 tys to ubytek zauważalny.Nie przekonuje nikogo na siłę do syntetyka. Mnie przekonało to, że olej syntetyczny utrzymuje swoje właściwości w wysokich temperaturach o wiele lepiej niż minerał czy półsyntetyk.
Temperatura oleju spadła w porównaniu do oleju półsyntetycznego.

_________________
Audi 100 C4 2,3 (AAR) w automacie + LPG (sprzedam za grosze, stan kiepski)
Audi 100 C4 2,8 V6 (AAH) w automacie
Obrazek
http://www.autocentrum.pl/awc/holyfido/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2008 20:06:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.sie.2005 17:36:08
Posty: 76
Lokalizacja: Lublin
wymieniłem i śmiga doskonale - a było na liczniku 200 tys i pewnie 100 tys krecone - polecam silniczek całkiem inaczej pracuje szczególnie zimą podczas rozruchu

_________________
Audi 80 B4 ABK + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2008 21:31:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
przejdziesz z mineralnego na półsyntetyk to będzie silnik brał CI mniej oleju, jak kupiłem audi miało przebieg coś ponad 300 000 była zalana Motulem minealnym ale przeszedłem na Mobil półsyntetyk zrobiłem jakieś 70 000 i jest wszystko ok, ziną odpalał bez problemu, no i bardzo mało oleju bierze, przy 3000 obr/min mam prawie 4 bar ciśnienia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2008 10:52:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Ja też po zakupie miałem podobny dylemat. Gościu zalał mineralnym bo nie wiedział co było wcześniej...bez komentarza.

Od razu zalałem półsyntetykiem i jak na razie 2 lata bez problemów. Raczej skromne ubytki oleju po 10 tys km (jakieś 200 ml). A na liczniku 310 tys. Zaleję go niedługo syntetykiem i podzielę się wrażeniami.

Jeśli chodzi o oleje. Te mineralne są mniej odporne na temperaturę i faktycznie mogą pozostawiać nagar. Ale aby nagar się wytwarzał oleju musi ubywać, może podczas spalania ;) Generalnie musiałby się wypowiedzieć ktoś kto rozkręca silniki, co tak naprawdę tam widać w środku?
Z tego co można wyczytać w sieci, chyba wszystkie oleje mineralne mają dodatki czyszczące.

Chciałbym znać chociaż jeden przypadek zatarcia silnika po wymianie mineralnego na syntetyczny.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: