.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 15:04:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 ALL] Wymiana tylnych tuleji metalowo gumowych, POMOCy
PostNapisane: 16.kwi.2008 15:57:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.cze.2007 18:44:32
Posty: 153
Znalaz sie dzien wolny wiec postanowilem wkoncu wymienic tuleje z tylnej belki, bo stare juz dawno umarly. po zdemintowaniu okazalo sie ze jeszcze nigdy nie byly wymieniane, czyli jakies 16 lat. Wszystko pieknie, ladnie tylko stanolem w martwym punkcie, bo pierwszy raz z tylu takie cos robie i prosze was o rade.

Belka prawie sciagnieta, prawie wszystkie sruby poodkrecane, tylko mam problem z odkreceniem przewodu hamulcowego. Jakie macie metody na odkrecenie starych przewodow. Juz pryskalem odrdzweiaczem, ale nie pomoglo, a nie chce na za bardzo sie starac i objechac nakretke, bo dopiero lipa bedzie. Poszukam takiego klucza Obrazek moze tym da rade, jak myslicie?

Chyba ze mozna tuleje wybic mlotkiem z belki i w taki sam sposob zamontowac. Klepnolem kilka razy, ale stara tuleja ani drgnie, a nie chcialem zbyt zawziecie w to ladowac, bo w razie czego bedzie problem nawet sciagaczem to wycisnac.
Prosze poradzcie, czy isc dalej mlotem w to walic, czy zaopatrzyc sie w klucz jak na zdjeciu i modlic sie zeby przewody puscily i udac sie z belka do warsztatu?

_________________
Audi `92 B4 1Z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2008 19:10:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
podepnę się pod temat.

Chodzi mi o to samo tylko że w A6 C5.
Jak najszybciej wymontować i zmienić tylne tuleje na belce?
Da się to zrobić bez wyciągania całej tylnej zawiechy??
Jest jakiś sposób. A może tylko popuścić i podnieść autko bez wyjeżdżania zawieszeniem?
Czy ciężko jet to odkręcić.
jakieś sprawdzone sposoby już ktoś to robił??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2008 20:29:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.cze.2007 18:44:32
Posty: 153
U mnie troche meczarni bylo, ale glownie z powodu braku narzedzi, a konkretnie nie mam klucza oczkowego 18. Od wewnatrz dalem nasadowy bo jest miejsce, a od zewnatrz musialem zwyklym plaskim. Poodladalem troche jak to jest poskladane i wydaje mi sie ze bez sciagacza, albo prasy prawie niemozliwe do zrobienia. Sciagniecie belki to kwestja sciagniecia kol, odkrecenia 6 srub ( 2 x 18 ; 2 x 24 ; 2 x 10), odpiecia linek od recznego, odkrecenie przewodow hamolcowych i odkrecenie regulatora sily hamowania ( przeszkadzal w wyciagnieciu jednej sruby). Roboty niby nieduzo, ale sruby mocno trzymaja i jak sie nie ma kanalu, albo podnosnika, to troche nerwow to kosztuje ( wiem z autopsji :D )

_________________
Audi `92 B4 1Z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2008 20:45:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Panowie nie wyjmujcie belki, tylko ją opuśćcie i wyciskajcie stare tuleje śrubą(14-16mm)+odpowiednie (dotoczone ) tuleje wypychające!!!

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2008 20:47:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2006 19:11:52
Posty: 1509
Lokalizacja: Warmia
Auto: Audi V8 4.2q
Ja robiłem na podnośniku dokładnie tak jak makaon napisał, bez wyjmowania belki. Odkręciłem korektor siły hamowania i opuściłem belkę. Gumy wypadły same, a tuleje metalowe wycisnąłem przyrządem własnej roboty ze śruby i tulejek. Niektórzy je przecinają brzeszczotem. Nowe tuleje nabiłem młotkiem przez rurę.
rczopik2 napisał(a):
Trzeba pamiętać o jednej bardzo ważnej sprawie, że te tuleje montuje się w ściśle określonym sposób tj. na zdjęciu ( B - oznacza kierunek do przodu pojazdu ).

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3e4 ... 13891.html

Tutaj chłopaki opisują dokładniej jak z tym walczyli :) :
http://www.audi80.pl/viewtopic.php?t=14159


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2008 21:08:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
koledzy ale o czym piszecie o B4 czy C5, jeżeli o B4 to rozumiem że trzeba wyciskać ale o C5 to co tam się wyciska? mi się wydaje że tuleja razem z obudową aluminiową jest przykręcona do ramy. A tuleja jest przykręcona do belki zawieszenia jedną śruba.

Zmieniał ktoś w A6 C5


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2008 21:51:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2006 17:57:48
Posty: 123
Lokalizacja: kielce
ja w B4 kiedyś zrobiłem to tak. Opuściłem belkę, starą tuleję gumową przewierciłem wiertarką tak aby guma puściła od obręczy stalowej i wybiłem młotkiem. Stalowy pierścień który został mi w belce naciąłem samym brzeszczotem a później przecinak i młotek-trochę drastyczne ale bezpieczne dla wozu i belki. Pierścienie jak już wybiłem to dalej poszło jak po maśle.4 lata spokój i następny klient też na pewno nie ma kłopotu. Czas wymiany 3 godź. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2008 20:28:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.cze.2007 18:44:32
Posty: 153
No i juz zrobione. Zupelnie inne auto, zakrety zbiera pierwsza klasa. Troche sie napocilem i faktycznie niepotrzebnie wyciagalem belke. Czas poswiecony okolo 5 godzin, koszt 90 PLN ( tuleje LEMFORDER kupione ze znizka kumpla ). Tym oto sposobem zakonczyla sie wymiana podzespolow zawieszenia, teraz na warsztat idzie silnik... juz mnie portfel boli ;)

_________________
Audi `92 B4 1Z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2008 18:17:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
pytanie:
czy w A6 C5 dam rade wymienić gumy w belce bez wyjmowania belki?
jak i co najpierw odkręcić?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2008 23:24:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
No to tak wymieniłem sobie te dwie gumy na belce tylnej, operacja udana w 99% bo nie wiem czy dobrze ustawiłem całą belkę:) Na stacji diagnostycznej ustawiają takie coś??

A co do roboty to bardzo prosto idzie to zrobic -> potrzebny kanał -> klucz płaski 21, nasadowy 21, nasadowy 18, lewarek i klocki pod auto.
Uniosłem tył na klockach, pierw ruszyłem i odkręciłem bardzo ciężko główną śrubę łączącą gumę z belką zawieszenia, potem poluzowałem te 3 śruby od aluminiowej obudowy tulejki.
Podniosłem belkę na lewarku w środku rozpiętości, rozkręciłem do końca wszystkie śruby.
Założyłem nowe gumy i wszystko w odwrotnej kolejności szło juz z górki :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2008 08:23:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.cze.2007 18:44:32
Posty: 153
Nie wiem jak jest w C5 z ustawianiem, ale moje tuleje mialy taki schodek do ktorego nalezalo je wbic, a zadnych podkladek regulacyjnych przy demontarzu nie bylo wiec wnioskuje, ze jak sie tuleje dobrze nabije, to nie trzeba niczego ustawiac.

_________________
Audi `92 B4 1Z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2008 09:12:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
tak tylko w C5 jest całe kopyto które jest przymocowane do karoseri za pomoca 3 śrub i w otwory tego kopyta są są większe od średnicy trzpienia śruby węc można to spokojnie o jakies 0,8cm w przód, tył i w lewo i w prawo manewrować.
A to bardzo dużo :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2008 15:45:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.cze.2007 18:44:32
Posty: 153
W takim razie do warsztatu i ustawic geometrie.

_________________
Audi `92 B4 1Z


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 52 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: