.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 07:10:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [aar] Regulacja składu meiszanki.
PostNapisane: 22.kwi.2008 13:50:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Panowie rozwiązałem już praktycznie swoje problemu z benzyna w niuni. Pali, jeździ zostało mi tylko wyregulować skład mieszanki bo powyżej 4 tys nie chce się za bardzo wkręcać. Sonda jest zmieniona.

Wybieram się na analizator spalin do znajomego, gdyż po kolejnej próbie na słuch stwierdziłem że to nie robota. Niunia ciągnęła do odcięcia ale z dołu ją trochę muliło. Moje pytanie brzmi: jak regulować tą śrubka pomiędzy rozdzielaczem a gumą. Kręcić co pół obrotu, delikatnie co obrót? Jaka jest czułość tej śrubki. Pytam aby nie przedobrzyć. Jak regulować, przy jakich obrotach i jakie powinny być wskazania?

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2008 19:55:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Kręć powoli będziesz widział na analizatorze, jak przedobrzysz to cofniesz.

Regulujesz na biegu jałowym, na wyższych np. 3000tys. obr/min sprawdzasz i tyle. Powinno być ok, jeżeli reszta elementów jest sprawna.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2008 20:41:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
właśnie wróciłem z analizatora, coś z nim było nie tak bo wywalał jakieś błędy. Z tego co zdążyliśmy sprawdzić to mieszanka jest za bogata, na próby regulacji nie reagował za dobrze ( kręcąc w jedną i drugą stronę wskazania się zwiększały). Wskazanie które powinno wynosić koło 0.6 wynosiło ponad 9, a te które koło setki grubo ponad 300. Nie wiem dokładnie za co odpowiadają te wskazania bo sie nie znam ale tak mi powiedział diagnosta. Jutro podjadę na jakiś inny, sprawny i zobaczę co z tego wyjdzie.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2008 22:49:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
z tego co pisałeś to masz tam jakiegoś speca od tego dziadostwa :diabel:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2008 22:54:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Spec jest ale analizatora nie ma ;) Przywrócił już niejeden wtrysk do życia to taka białostocka legenda jeśli chodzi o mechaniczne wtryski. Kogo nie spytasz i jest trochę w temacie to do niego wysyłają. Powiedział, że może to wyregulować na tyle na ile się da na ucho i podpierając się wrażeniami z jazdy ale lepiej podjechać na analizator. Wybrałem druga opcje, będę miał pewność że nie jest za ubogo i mi tłoki nie spłynął. Pozatym autko będe na dniach sprzedawał i nie chcę robić lipy tylko sprzedać cacy niunie aby sie potem nie wstydzić.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2008 23:00:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
kjet nie kończy sie tylko na rozdzielaczu i jego ustawieniu ważne są także wtryski i uszczelnienia na nich także super szczelny układ podciśnienia sprawny reg. ciśnienia (ke-jet) oraz sonda. Jesli w/w będzie zachowane to każdy serwis boscha ustawi Ci ten silnik według procedury.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2008 23:36:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Wiem mauzer bo przez pól roku sie bawiłem żeby zaczęło wszystko działać jak należy. Wtryski wymienione na oryginały z ASO ( zostały dla znajomego mechanika w garażu z czasów gdy pracował w aso). Także uszczelki na nich nówki. Sonda nówka. Układ podciśnienia dokładnie sprawdzony. Wszystkie przewody od korkowca powymieniane. Rozdzielacz i przepławka z pewnego źródła. Jedynie zostaje regulator ciśnienia ( mam drugi w zanadrzu) i kwestia regulacji.

Przez chwile załamałem ręce bo nie dałem rady regulować składu mieszanki. Wkładałem imbus w dziurkę i nie wyczuwałem żadnego oporu jaki powinna dawać śruba. Miałem już po dziurki w nosie tego całego wtrysku i wszystkiego co z nom związane i udałem się do tego speca. Sprawa okazała się banalna. Śrubka była po prostu zabita brudem, a że jest głęboko to nie rzuciło się to w oczy. Byłem już mocno zrezygnowany i nie wpadłem na tak oczywistą sprawę.

Zanim nie zająłem sie na własna rękę tym wszystkim jeździłem po wielu mechanikach. Część z nich reklamowało sie w gazetach jako specjaliści od wtrysków, lecz każdy odsyłał mnie z kwitkiem mówiąc że nie będą się w to bawić Dla tego podjąłem wyzwanie sam. A co do tego o którym pisałem to jedyny który sie podjął. Naprawił także dla znajomego 2.0 16V i kilka aar ode mnie z miasta. Pieniędzy dużych nie bierze przynajmniej ode mnie 80 zł skasował.

Wracając do sprawy jutro jadę na analizator biorę ze sobą regulator ciśnienia i będe regulował. Co z tego wyjdzie napiszę jutro.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 69 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: