lukaszr napisał(a):
Piotruś napisał(a):
- powietrza w dolocie (na biegu jałowym) wystarczyłoby dla dwóch takich silników (bardzo źle)
A czemuż to tak, bo nie załapałem ?
Załapiesz dokładniej analizując statyczne blocki wartości mierzonych na kanale 000. Z racji tego, ze podciśnienie w dolocie jest mierzone masą powietrza - przyjrzyj się jak duże ilości "odnotowuje" G70 na biegu jałowym. Ja rozumiem, że nieczynny EGR "wzmaga" zapotrzebowanie" na
luft - widoczne np. w 003 ...
ale nie do tego stopnia !!! Jednocześnie - przy akceptowalnych wartościach w kolumnie nr 5 - widać wyraźnie "zaprzeczenia", o których wspominałem we wczesniejszym poście. I właśnie stąd pochodzi mój wniosek, że przepływomierz jest sprawny (
a nawet baaardzo czuły), zaś samo uzdrowienie EGRa co najwyżej - odczuwalnie poprawi jakość pracy silnika ... ale w dalszym ciągu nie będzie to szczyt marzeń o zdrowym BDH ... .
lukaszr napisał(a):
Piotruś napisał(a):
- mądre (naprawdę mądre) ECU tnie dawki paliwa pomimo nadmiaru powietrza
... a silnik ogólnie aż się dławi ... .
Zgadza się tylko gdzie ten nadmiar powietrza ?
Nie tylko nadmiar powietrza (patrz wyżej) ale również zawyżone dawki paliwa na biegu jałowym i "obcięte" w logach dynamicznych.
Na szczęście doświadczony fachman nie powinien mieć żadnych problemów z właściwą interpretacją
ściśle powiązanych ze soba odczytów, a dzięki temu - za skuteczną naprawą niuni Andy-ego
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
.
lukaszr napisał(a):
Piotruś napisał(a):
ale należy od tego zacząć gdyż sprawdzenie zaworu i N18 trwa nie dłużej niż 20 sekund i jest beznakładowe) .
Jak to sprawdzić w 20 sekund, bo znowu nie łapię - chyba się dzisiaj nie wyspałem.
N18 - ustalić (chociażby opuszkiem palca) czy występuje podciśnienie w wężyku prowadzącym do zawora EGR. Ile to trwa - 10 sekund ???
(przy sprawnej instalacji podciśnienia końcówka wężyka powinna "trwale przylgnąć" do palca
![n :):](./images/smilies/052.gif)
... )
Zawór można sprawdzić nawet zwykłą strzykawką (20cm3) połączoną wężykiem z gruchą na
zaworze EGR. Raz, że powinna być słyszalna różnica w odgłosach pracy silnika, dwa - można (powinno się) w tym czasie obserwować zmiany na wyświetlaczu VAGa (003 stat). Kolejne 10 sekund "roboty" ...
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
.
Jak widzisz - nawet w domowych warunkach nie ma problemu z diagnostyką
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
.
lukaszr napisał(a):
Piotruś napisał(a):
Przepływki bym nie dotykał wcale - prawie z całkowitą pewnością widać, że jest dobra (000), a moim zdaniem bardzo szkoda atakować ją "niepotrzebnie" agresywną chemią. W razie gdyby - zawsze jest na to czas ale póki co - istnieją większe problemy do rozwiązania.
W sumie mogę się zgodzić.
Ach no wielkie dzięki Ty mój Łaskawco
lukaszr napisał(a):
Piotruś napisał(a):
Tak - dawki nie są w porządku ale jak wyżej - założyłbym się, że to nie jest takie proste jak w innych silnikach i nie jest to problem miernika masowego.
Wydaje mi się, że to będzie powiązane bezpośrednio z doładowaniem - ale nie znam się jeszcze aż tak dobrze, żeby móc wyciągać aż tak daleko idące wnioski.
No to mamy kolejny "konflikt", bo moim zdaniem doładowanie jest jak najbardziej OK (pomijając oczywiste zaburzenia od nieczynnego EGR), a pomimo tego
luft nie "krąży" (w dolocie) prawidłowo ... .
Naturalnie mam swoje przypuszczenia - o ile "problem" jest typowy dla BDH - ale nie chcę wzbudzać
flamewars, skoro inni uważają że problem jest "standadowy" i powiązany wyłącznie z EGRem ... .
lukaszr napisał(a):
Piotruś napisał(a):
Reasumując - dziwię się Andy-emu, że "wozi się" od warsztatu do warsztatu i próbuje naprawiać auto po kawałku.
Wiem wiem, ale wiesz Piotruś jak ciężko jest znaleźć dobrego fachowca od jednostek 2.5 TDI - tutaj potrzebna jest osoba, która teorię ma popartą praktyką i ma nie tylko komputer ale sprawności typu słuch, węch, wyczucie.
Andy milczy jak zaklęty już od około tygodnia, więc zapewne poznamy niebawem zakończenie jego "historii" - okraszone pełnym sukcesem i 100-procentowym happy-endem
![Very Happy :d](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
!!!
Szczerze mówiac - serdecznie mu tego życzę i też jestem ciekawy (mam nadzieję, ze szczęśliwego) finału
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
.
![n :peace:](./images/smilies/023.gif)