Piotruś napisał(a):
A tak na marginesie, to:
- ujemne korekcje rzeczywiście sugerują wzrost kompresji ale w żadnym przypadku nie jest to dowód sprawności/"siły" cylindra ...
- do AFB wyprodukowano
kilka(naście?) typów sterowników i kilkadziesiąt softów, a samochody z takim silnikiem sprzedawano na całym niemal świecie, przez co kosmetycznie zróżnicowane/podniesione ograniczenie momentu czy też minimalnie zwiększone doładowanie nie jest absolutnie zadnym dowodem na modyfikację oprogramowania ECU.
Ponadto, nawet dla najwcześniejszych AFB "ograniczenie momentu" wynosiło nie
39-40, a 37-42 mg/H i wzrastało wraz z kolejnymi generacjami sterowników, softów, końcówek wtryskiwaczy, etc... .
No ale to przecież tradycja, że bez zbędnych kilobajtów w najmniej istotnych sprawach - w żadnym ciekawym watku obejść się nie sposób
![n :/](./images/smilies/005.gif)
... .
nie po raz pierwszy, proszę na przyszłość o konkrety, a nie o ślizganie się po temacie.
1. co do sterowników,
Cytuj:
Audi A6 (4B) TDI 2,5 AFB 4B0907401A
Audi A6 (4B) TDI 2,5 AFB 4B0907401E
Audi A6 (4B) TDI 2,5 AFB 4B0907401F
Audi A6 (4B) TDI 2,5 AFB 4B0907401G
Audi A6 (4B) TDI 2,5 AFB 4B0907401H
Audi A6 (4B) TDI 2,5 AFB 8D0907401A
Audi A6 (4B) TDI 2,5 AFB 8D0907401B
Audi A6 (4B) TDI 2,5 AFB 4B0907401M
Audi A6 (4B) TDI 2,5 AFB 4B0907401T
Audi A6 (4B) TDI 2,5 AFB 4B0907401R
Audi A6 (4B) TDI 2,5 AFB 4B0907401L
Audi A6 (4B) TDI 2,5 AFB 4B0907401P
Audi A6 (4B) TDI 2,5 AFB 4B0907401Q
Audi A6 (4B) TDI 2,5 AFB 4B0907401AC
Audi A6 (4B) TDI 2,5 AFB 4B0907401AA
Audi A6 (4B) TDI 2,5 AFB 4B0907401AB
zasadą VAG jest, że do danego typu sterownika przypisany jest 1 [słownie: jeden] program. w świetle powyższego:
Cytuj:
do AFB wyprodukowano kilka(naście?) typów sterowników i kilkadziesiąt softów
jest nieprawdą.
2. co do
końcówek [
![n :):](./images/smilies/052.gif)
] wtryskiwaczy,
każdy typ wtryskiwacza odznacza się innym oznaczeniem elementu.
AFB '00:
![Obrazek](http://img229.imageshack.us/img229/6076/beznazwy1jn3.th.jpg)
AFB '98
![Obrazek](http://img229.imageshack.us/img229/5893/beznazwy2av3.th.jpg)
proszę sprawdzić ile dla AFB było typów wtryskiwaczy.
[podpowiedź: 1]
w świetle powyższego:
Cytuj:
Ponadto, nawet dla najwcześniejszych AFB "ograniczenie momentu" wynosiło nie 39-40, a 37-42 mg/H i wzrastało wraz z kolejnymi generacjami sterowników, softów, końcówek wtryskiwaczy, etc... .
jest nieprawdą.
3. co do momentu,
proszę o dowód. zwyczajne logi seryjnej jednostki.
nadmienię, że logując kilkadziesiąt sztuk AFB ograniczenie zawsze było na poziomie 39.x mg/R dla maksymalnego momentu obrotowego.
w przedmiotowym silniku ograniczenie nm jest niemalże identyczne jak dla 180konnego AKE...
raz jeszcze zachęcam do pracy nad wiedzą, z zakresu zupełnie zbędnej, diagnostyki.