.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 07:08:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [BAU A6 2,5 tdi q]proszę o ocene pierwszych logów.
PostNapisane: 13.kwi.2008 14:10:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
Witam dzisiaj zrobilem pierwsze logi statyczne, niestety basic setting nie mogle uruchomic ( pytanko jakim softem moge je zrobic to oczywiscie dodam reszte )
W sterowniku zero bledow.
Robilem je Vagiem 409.1
Przebieg auta ok 190 000 wg systemu nie ksiazki.
zdjecia umieszczone na Flickr.com
tutaj link z logami:

http://flickr.com/photos/78046631@N00/

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Ostatnio edytowano 14.kwi.2008 10:37:28 przez Krysti, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2008 18:11:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.sie.2007 21:03:40
Posty: 264
Lokalizacja: Wroclaw / Polanica Zdroj
zrob kompletne logi - podaj na pw mejla to cos poradzimy na vag'a - inaczej nikt sie nie wypowie

_________________
A8 '08 4.2 TDI
A8 '04 4.2 PB
A6 '04 Allroad 2.5 BAU/sprzedana
A6 '00 2.5 tdi tip AKN/sprzedana
XVS Midnight Star 950 '09


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2008 10:33:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
shakal12 napisał(a):
zrob kompletne logi - podaj na pw mejla to cos poradzimy na vag'a - inaczej nikt sie nie wypowie

Juz sobie poradzilem z basic settinig.
Tutaj kompletne logi statyczne -
http://flickr.com/photos/78046631@N00/

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2008 12:33:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2007 08:52:08
Posty: 58
Lokalizacja: Turek
Kąt wtrysku jest na skraju zakresu. Powinien być na 2 ATDC.
Wtryski też nieźle. Temperatura w porządku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2008 15:05:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
Miu napisał(a):
Kąt wtrysku jest na skraju zakresu. Powinien być na 2 ATDC.
Wtryski też nieźle. Temperatura w porządku.


a jak negatywnie teraz wplywa na silnik obecny kat wtrysku ??

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2008 21:58:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Cześć Krysti - zgodnie z Twoją prośbą jestem :peace:
To jak nauczysz kobitę wciskać guziczki - wrzuć dynamiczne.

Teraz zarzucam moje spostrzeżenia:
- pani T pracuje ładnie :peace:
- sprawy prądowe ok
- termostat ok
- korekcje śliczne - możesz mieć ori przebieg :diabel:
- nie wygląda na to żebyś miał zapowietrzony ukł paliwowy :)

Ale żeby nie było za pięknie ;)
- kąt wtrysku na granicy tolerancji ale IHMO do poprawienia - procedura banalna i nie zajmie Ci więcej niż 30 minut jeżeli masz podstawowe narzędzia.
Link do opisu: http://meszrum.neostrada.pl/2.5TDI.pdf
Musisz kąt przyspieszyć, czyli ustawić tak żeby w BS 004 watrość kiedy pokaże się LATE była 2.0 ATDC Tolerancja +/- 0.5*
Według mnie musisz przekręcić koło pompy o jakieś 1-2 mm w kierunku ruchu wskazuwek zegara. Problemów z ustawieniem kąta nie powinieneś mieć żadnych. Koło pompy chodzi dość ciężko i "skokowo" więc uważaj naprawdę żeby Cię nie oszukało ;) - rób to z wyczuciem

A na Twoje pytanie z powyższego postu jest następująca odp:
Jeżeli kąt wtrysku jest rozjechany i wychodzi poza zakres to:
- auto gorzej pali na zimnym silniku (choć nie zawsze - ale to tylko w określonych przypadkach)
- ecu morduje się żeby dynamiczna wartość tłoczenia podczas jazdy była właściwa
- nastawnik w pompie pracuje w swoim granicznym zakresie, bądź nie może uzyskać rządanej wartości kąta

No i pozaostała druga "przypadłość" Twojego motorka:
EGR nadaje się już do czyszczenia - ale to nie jest skomplikowane ani drogie zajęcie więc całość z ustawianiem kąta zrobisz w 2h :peace:
Tutaj masz wypisane co jest niezbędne do czyszczenia oraz co możesz wyczyścić przy okazji: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... &start=129

Jak będą logi dynamiczne to pogdybamy dalej - ale nie sądze żeby było coś nie tak :peace:

Czyli - ciesz się najlepszym 2.5V6 jakie świat widział!

Pozdrawiam Cie!

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2008 11:14:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
Stamlej napisał(a):
Cześć Krysti - zgodnie z Twoją prośbą jestem :peace:
To jak nauczysz kobitę wciskać guziczki - wrzuć dynamiczne.

Teraz zarzucam moje spostrzeżenia:
- pani T pracuje ładnie :peace:
- sprawy prądowe ok
- termostat ok
- korekcje śliczne - możesz mieć ori przebieg :diabel:
- nie wygląda na to żebyś miał zapowietrzony ukł paliwowy :)

Ale żeby nie było za pięknie ;)
- kąt wtrysku na granicy tolerancji ale IHMO do poprawienia - procedura banalna i nie zajmie Ci więcej niż 30 minut jeżeli masz podstawowe narzędzia.
Link do opisu: http://meszrum.neostrada.pl/2.5TDI.pdf
Musisz kąt przyspieszyć, czyli ustawić tak żeby w BS 004 watrość kiedy pokaże się LATE była 2.0 ATDC Tolerancja +/- 0.5*
Według mnie musisz przekręcić koło pompy o jakieś 1-2 mm w kierunku ruchu wskazuwek zegara. Problemów z ustawieniem kąta nie powinieneś mieć żadnych. Koło pompy chodzi dość ciężko i "skokowo" więc uważaj naprawdę żeby Cię nie oszukało ;) - rób to z wyczuciem

A na Twoje pytanie z powyższego postu jest następująca odp:
Jeżeli kąt wtrysku jest rozjechany i wychodzi poza zakres to:
- auto gorzej pali na zimnym silniku (choć nie zawsze - ale to tylko w określonych przypadkach)
- ecu morduje się żeby dynamiczna wartość tłoczenia podczas jazdy była właściwa
- nastawnik w pompie pracuje w swoim granicznym zakresie, bądź nie może uzyskać rządanej wartości kąta

No i pozaostała druga "przypadłość" Twojego motorka:
EGR nadaje się już do czyszczenia - ale to nie jest skomplikowane ani drogie zajęcie więc całość z ustawianiem kąta zrobisz w 2h :peace:
Tutaj masz wypisane co jest niezbędne do czyszczenia oraz co możesz wyczyścić przy okazji: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... &start=129

Jak będą logi dynamiczne to pogdybamy dalej - ale nie sądze żeby było coś nie tak :peace:

Czyli - ciesz się najlepszym 2.5V6 jakie świat widział!

Pozdrawiam Cie!


Stamlej wielkie dzieki za uwagi. Podaj adres to wysle jakies piwko no moze dwa :).
Poczytam troche o kacie i egr i sie do nich dobiore jeszcze nie robilem przy dieslu ale kiedys trzeba zaczac. Jeszcze raz wielkie dzieki :peace:

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2008 11:22:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Krysti napisał(a):
Stamlej wielkie dzieki za uwagi. Podaj adres to wysle jakies piwko no moze dwa :)

R...M... :pop:
ul. Żwirki i Wigury 80
87-100 Toruń, Polska ;) ;) ;) - dla niewtajemniczonych adres do sprawdzenia w Googlach :diabel: ;) ;) ;)

A tak na poważnie to na forum spotkałem się z taką życzliwością i pomocą, że nie ma mowy :peace: Tu się pomaga za free - jakbym musiał jechać gdzieś daleko żeby Ci pomóc to ewentualnie wziąłbym za paliwo...

Krysti napisał(a):
Poczytam troche o kacie i egr i sie do nich dobiore jeszcze nie robilem przy dieslu ale kiedys trzeba zaczac. Jeszcze raz wielkie dzieki :peace:

Dasz radę - naprawdę żaden problem zrobić to porządnie - w poprzednim poście masz linka w którym wypisane są numery uszczelek, które trzeba wymienić podczas skręcania całości.

Trzymaj się! :peace:

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2008 10:50:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
Miu napisał(a):
Kąt wtrysku jest na skraju zakresu. Powinien być na 2 ATDC.
Wtryski też nieźle. Temperatura w porządku.


dzisiaj rano ustawialem kat. Tutaj log 004 bs http://www.flickr.com/photos/78046631@N00/2426845747/

udalo mi sie ustawic na 1,6 -1,8 - niestety na 2 nie trafilem : (

Czy taki kat moze zostac ??

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2008 11:00:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Jasne :peace:

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2008 11:40:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Krysti - sugeruję Ci przestawić ten kąt w okolice - 2,8* do - 3,2* . Oczywiście już teraz mieści się w środku tolerancji dopuszczonej przez producenta ... ale możesz uzyskać więcej. To jest świeżutkie, zdrowe BAU i na mocno rozgrzanym silniku ECU chciałoby czasem "obniżyć się" nawet do - 2,4* , a ponadto zapewniłbyś zaworowi sterującemu początkiem wtrysku "więcej ruchu" - co "finalnie" ograniczyłoby hipotetyczne ryzyko przytarcia ... .

Ale fakt faktem - możesz tak zostawić i niby tez będzie OK ... ;) .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2008 13:20:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
Piotruś napisał(a):
Krysti - sugeruję Ci przestawić ten kąt w okolice - 2,8* do - 3,2* . Oczywiście już teraz mieści się w środku tolerancji dopuszczonej przez producenta ... ale możesz uzyskać więcej. To jest świeżutkie, zdrowe BAU i na mocno rozgrzanym silniku ECU chciałoby czasem "obniżyć się" nawet do - 2,4* , a ponadto zapewniłbyś zaworowi sterującemu początkiem wtrysku "więcej ruchu" - co "finalnie" ograniczyłoby hipotetyczne ryzyko przytarcia ... .

Ale fakt faktem - możesz tak zostawić i niby tez będzie OK ... ;) .


Piotruś teraz mam w ATDC ( Late ) na poziomie 1,6 - 1,8 rozumiem ze teraz te wartosci sa dodatnie. Czyli miałbym przyspieszyc kąt do - 2,8 do - 3,2 ?? Paska raczej nie bede musiał przestawic??
Jak to ustawic ?? - dzisiaj chcialem ustawic na dokladnie 2 ale nie udalo mi sie kolo przesuwalem o doslownie dziesiate milimetra chyba z 5 razy przesuwalem kolo. Dodam ze nie mialem klucza ktory sie zaklada na pompe, robilem recznie na wyczucie i zazanczalem dokladnie punkty miedzi pierwszym i drugim kołem wałka rozrządu.

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2008 13:34:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
zostaw tak, jak jest.
sprawdź napięcie paska i zaloguj 004sN [nie BS] na rozgrzanym silniku.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2008 13:54:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Krysti napisał(a):
Piotruś teraz mam w ATDC ( Late ) na poziomie 1,6 - 1,8 rozumiem ze teraz te wartosci sa dodatnie.


Nie. Te wartości są ujemne. Słownie: masz MINUS 1,6 - 1,8 stopnia. I jest to wartość zgodna z instrukcją serwisową, aczkolwiek wartą dopieszczenia.
Ponieważ jak zwykle nie mozemy się obejść bez produkcji zbędnych kilobajtów - proponuję lektuę tego posta:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... go#1178053

Właśnie po to, aby uniknąć tego co przytrafiło się SebMisowi (czyli przytarcia) - warto zapewnić nieco większą "swobodę ruchu" dla zaworu wspomnianego w przytoczonym poście.

Krysti napisał(a):
Czyli miałbym przyspieszyc kąt do - 2,8 do - 3,2 ?? Paska raczej nie bede musiał przestawic??


Znacznie prościej - miałbyś opóźnić kąt o około 1* , do minus 2,8* - minus 3,0* .
Kąt opóźniasz kręcąc kołem na wałku przeciwnie do wskazówek zegara. Regulacji raczej na pewno Ci wystarczy - sam już wiesz jak niewiele trzeba żeby przestawić kąt o jeden stopień.

Krysti napisał(a):
Jak to ustawic ?? - dzisiaj chcialem ustawic na dokladnie 2 ale nie udalo mi sie kolo przesuwalem o doslownie dziesiate milimetra chyba z 5 razy przesuwalem kolo.


Bo tak to jest. Nic dziwnego ... .

Krysti napisał(a):
Dodam ze nie mialem klucza ktory sie zaklada na pompe,


I bardzo dobrze. Tym kluczem można czasami narobić więcej szkody niż pożytku. Ręce wystarczą ;) .

Krysti napisał(a):
robilem recznie na wyczucie i zazanczalem dokladnie punkty miedzi pierwszym i drugim kołem wałka rozrządu.


Bardzo prawidłowo ;) .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2008 12:19:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.kwi.2008 07:29:19
Posty: 2
Witam gdzie się poznaje "jakie wartości w jakich logach" że układ paliwowy może być zapowietrzony ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2008 13:04:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... owietrzony

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 70 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: