Stamlej napisał(a):
CHODZIN napisał(a):
Czy poza katem wtrysku powinienem cos sprawdzic z rozrzadem?
Dla czego nie chcesz nas słuchać (nie widzisz czy olewasz dobre rady)?
Wszystko masz podane na tacy na poprzedniej stronie...
Schemat jak zwykle jest taki sam
... . Pojawia się użytkownik w potrzebie, wstawia logi, wije się jak piskorz żeby przekazać maksimum informacji - a w odpowiedzi otrzymuje kilka skrajnie różnych odpowiedzi ... .
I "co z tego", że kosztem fałszywie pojętej popularności (zawsze tego samego usera
) - najbardziej cierpi jakość naszego Forum
.
Kolego CHODZIN :
- naturalnie możesz skorzystać
z sugestii przekraczającej wszelkie granice technicznej impotencji - i nie musisz robić "zupełnie nic" ... .
- możesz skorzystać z (chyba jeszcze bardziej hardcorowej) porady innego usera i poczekać aż motorem zacznie szarpać "na jałowym" ... (przynajmniej nie będzie wątpliwości że tłoki są już dziurawe).
- ja, podobnie jak Stamlej - odsyłam Cię "na poprzednią stronę", gdzie punkt po punkcie znajdziesz rozpiskę co (z)robić i w jakiej kolejności ... .
Nawet cżąstkowe logi wykonane po wymianie przepływomierza dowodzą, że silnik jest dalece niesprawny, co skutkuje w najlepszym przypadku odkładaniem się zbędnych nagarów, powstawaniem miejscowych przeciążeń termicznych (tłoki !!!) i wieloma innymi - nie mniej niepożądanymi zjawiskami. Opcja, której życzyłbym Ci najbardziej - to źle ustawiony rozrząd (jedyne koszty jakie poniósłbyś w tym przypadku dotyczyłyby regulacji "na blokady"). Obawiam się jednak (pewność = 80%), że na regulacji sprawa się nie skończy ale nie ma sensu powtarzać tego, co Stamlej i ja napisaliśmy kilka postów wcześniej ... .
Podpowiedziałbym Ci jeszcze tylko tyle, że "diagnostykę mechaniczną", regulacje i naprawę - moim zdaniem powinieneś zrrobić kompleksowo, bowiem rozłożenie tego "na raty" będzie skutkowało tylko i wyłącznie dublowaniem (wysokich) kosztów, a z tego co napisałeś ponizej - szukasz oszczędności i nie jest Ci w smak wyrzucanie kasy w błoto ... (co oczywiste - bardzo słusznie) .
Stamlej napisał(a):
Meszrum napisał(a):
jak widać, przedmówca nie rozróżnia firmware'u ECU od programu [tzw. map].
Co Ty pleciesz Meszrum? Robisz to świadomie i z premedytacją? Jeżeli nie to co masz na swoją obronę?
Stamlej - "szkoda nerw" i czasu ... . Chyba będzie trzeba obdzwonić wszystkich tunerów, mechaników i elektroników z informacją, że kompletnie nie znają się na swojej robocie i to co do tej pory traktowali jako numer softu MAP silnika - "naprawdę"
jest wewnętrznym oprogramowaniem sterownika
Bardziej na serio - nie ma sensu "walczyć" z tak jawnymi i oczywistymi bzdurami, bo w niezmienionej postaci jedyne co ujawniają - to bezgraniczną niewiedzę autora ... .
Okazuje się, że chyba nawet Pan Wojtek Gołąbek z MT Katowice nie wie co czyni - bo nie dalej jak w ubiegłym miesiącu konsultowałem u niego problemy pewnego AKPowego Allroada, co poskutkowało wymianą softu D06 na D07 O IRONIO - właśnie ze względu na lepiej dopieszczone MAPy dymienia i ograniczenia momentu na kanale 008 ... .
Oczywiście - po tej operacji - samochód "w końcu" odżył ale gdyby zaufać w radosną tfffórczość jednego z userów AKP - odczyty z VAGa i subiektywne odczucia z jazdy - należałoby potraktować wyłącznie w kategoriach efektu placebo ...
... .
No ale tak to już jest, że teoretykom czasem wszystko sie pomiesza, ponieważ rzeczywiście - w opisie do Vag-Coma stoi (
w 101% wadliwie) napisane, że:
zaś "prawdziwa prawda" jest taka, że wszystko od
D01 do (czasem nawet)
D60 - jest numerem softu sterującego pracą silnika z "oMAPowaniem" (między innymi): czujników temperatury, czujnika obrotów wału korbowego, wszelkich elementów wykonawczych, etc. ... , czyli krótko mówiąc właśnie tego, co odczytujemy podczas diagnostyki komputerowej ... .
PS "Przy okazji" :
Jeżeli ktoś podejrzewa, ze w jego sterowniku "siedzi" nieoryginalny/"zdłubany" soft - zawsze może odkęcić dekiel, odczytać poniższe dane z naklejki:
... i porównać z odczytami VAGa w polu "Komponent". Naturalnie taka metoda jest skuteczna wyłącznie w przypadku tzw. "gotowców" ale w "warunkach domowych" czasem wystarcza
.
Analogicznie - "metodę" można stosować w przypadku innych sterowników, np. automatycznych skrzyń biegów:
Aha - gdyby jeszcze były jakieś wątpliwości, to proszę - oto logi
naprawdę zmodyfikowanych AFB:
1. Ukradzione Koledze Wowo (przy okazji kłopotów z błędem 00575)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d03 ... 41bba.html
2. Ukradzione Carlnovie
:
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... ec163e538b