.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 09:41:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2008 11:58:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Nie wiem dlaczego trwa polemika przy tak malo wydajnej pompie wtryskowej jaka byla montowana w 2,5 V6 Tdi cisnienie zaledwie 190 bar niezaleznie od modeli i mocy silnika. Podniesienie powyzej 200 bar owocuje halasem pompy i prawdopodobnie jej szybszym zgonem bo to raczej jeden ze slabszych elementow tego silnika. Wtryskiwacze roznily sie jedynie przepustowoscia , ktora byla wieksza w mocniejszej wersji. Firma wprowadzila swego czasu ograniczenie w samej pompie aby nie mozna bylo poddawac sterownik modyfikacji tuningowej.Spokojnie mozna montowac wtryski np od AKE zamiennie do AFB w sumie nic nie zyskamy ale mamy jakis zapas do podniesienia mocy. Sterowniki owszem zmieniano aby spelniac normy czystosci spalin i dopasowac do typu pompy , sam nie wiem jakas dziwna polityka koncernu i kazdy zarabia na elementach , ktore wytwarzane sa nawet w Brasil oraz Argentynie.Czy tak czy inaczej zmienic maf na nowy a korekcjami sie nie przejmowac do czasu az silnik nie zacznie szarpac na wolnych obrotach bo te korekcje to cos wymiernego i znawca wie , ze nawet bez wymiany wtryskiwaczy mozna obrabiac je programowo w pewien sposob tak aby byly rowne.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2008 19:23:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
meszrum napisał(a):
zasadą VAG jest, że do danego typu sterownika przypisany jest 1 [słownie: jeden] program.


Czyżby ???

Typ sterownika: 4Z7 907 401 B z numerem softu D06
(jakieś "stare" logi w moim kompie):

Obrazek

I taki sam typ sterownika (4Z7 907 401 B) ale już z innym z softem: D09
(auto Stamleja do znalezienia na AKP) :

Obrazek



O ile dobrze pamiętam - "dla odmiany" - samochód Kolegi "Złoty" legitymuje się softem D07 przy identycznym jak powyższy typie sterownika.

meszrum napisał(a):
w świetle powyższego:
Cytuj:
do AFB wyprodukowano kilka(naście?) typów sterowników i kilkadziesiąt softów

jest nieprawdą.


Pozostawiam bez komentarza - szkoda mojego czasu, zresztą inteligentnym komentarz nie jest potrzebny (okazane FAKTY mówią same za siebie), a jarmarku na AKP (na dodatek OT) - nie będę kontynuował.
EOT.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2008 20:02:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
łał :):


jak widać, przedmówca nie rozróżnia firmware'u ECU od programu [tzw. map].

nic dodać, nic ująć. tragedia.
fakty mówią same za siebie.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2008 22:13:38 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:17:46
Posty: 107
Lokalizacja: Wawa
meszrum napisał(a):
zaloguj tylko 010dN oraz 007sN.


Wracajac do tematu ponizej logi po wymianie lmm:

010dN
Obrazek

007sN
Obrazek

Widac ze wymiana przeplywomierza pomogla przede wszystkim w gornym zakresie obrotow ale chyba cos niedobrego sie dzieje z pedalem gazu - nie ma 100% pomimo ze trzymalem pedal w podlodze. Bede musial go sprawdzic.

Temperatura sie troche poprawila ale w dalszym ciagu to za malo - postaram sie wymienic termostat jak najszybciej.

Rozumiem ze niezaleznie od tego powinienem poprawic kat wtrysku bo jest po dwoch stronach gmp (ATDC-BTDC)? Czy poza katem wtrysku powinienem cos sprawdzic z rozrzadem?

dzieki z gory i pozdrawiam[/b]

_________________
C5 2.8 ACK Q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2008 22:34:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
Z tym gazem to u mnie te zbyło nie tak bo nie miałem 100% więc poczytaj jak sobie poradziłem w tym temacie http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 4&start=80

rada Piotrusia i Meszruma w połowie strony z ilustracja :)
naprawdę jest bajecznie prosta, chyba że u ciebie jest inny problem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2008 22:57:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
CHODZIN,

odnośnie kąta wtrysku,
musimy wiedzieć, czy kąt jest ATDC, czy BTDC na 004BS w chwili gdy nastawnik ustawia się na Late. VC czasami nie zapisuje poprawnie nagłówka.

jeżeli nie wiesz jak to odczytać, to podjedź we wtorek na spot A4klubu, to sprawdzę Ci kąt.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2008 23:53:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
CHODZIN napisał(a):
Czy poza katem wtrysku powinienem cos sprawdzic z rozrzadem?

Dla czego nie chcesz nas słuchać (nie widzisz czy olewasz dobre rady)? :/ Wszystko masz podane na tacy na poprzedniej stronie...

Pozatym prosiłem Cię żebyś zrobił logi dynamiczne na nowo.

Meszrum napisał(a):
jak widać, przedmówca nie rozróżnia firmware'u ECU od programu [tzw. map].

Co Ty pleciesz Meszrum? Robisz to świadomie i z premedytacją? Jeżeli nie to co masz na swoją obronę?

Ja kończę swój udział - wszystko co miałem do powiedzenia - powiedziałem.

Pozdr wszystkich uszestników dyskusji ;)

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2008 06:55:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Stamlej napisał(a):
Co Ty pleciesz Meszrum? Robisz to świadomie i z premedytacją? Jeżeli nie to co masz na swoją obronę?



bez komentarza.
to są dwa różne pojęcia. jak sądzę, lektura nt EDC rozwiązałaby wątpliwości.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2008 09:03:20 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:17:46
Posty: 107
Lokalizacja: Wawa
meszrum napisał(a):
...musimy wiedzieć, czy kąt jest ATDC, czy BTDC na 004BS w chwili gdy nastawnik ustawia się na Late. VC czasami nie zapisuje poprawnie nagłówka...


Wlasnie sprawdzilem - jest BTDC (trzecie pole w 004BS). Sorry, wczesniej nie skumalem o co Ci chodzi :)

_________________
C5 2.8 ACK Q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2008 09:39:58 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:17:46
Posty: 107
Lokalizacja: Wawa
Stamlej napisał(a):
Dla czego nie chcesz nas słuchać (nie widzisz czy olewasz dobre rady)? :/ Wszystko masz podane na tacy na poprzedniej stronie... Pozatym prosiłem Cię żebyś zrobił logi dynamiczne na nowo.


Stamlej, nie bierz tego tak do siebie, opinii w tym topicu jest kilka i chcialbym dojsc do jakichs konsystentych wnioskow zanim zaczne robic jakies wieksze ruchy "na szybko" i inwestowac w silnik.

Moze to jest glupie pytanie ale czy jest jakas mozliwosc sprawdzenia czy rozrzad zostal dobrze ustawiony podczas wymiany bez fizycznego rozbierania silnika? Ktos kiedys pisal na forum ze jezeli rozrzad jest zle ustawiony to nie da sie ustawic poprawnego kata wtrysku?

EDIT: nowe logi dynamiczne soon :)

_________________
C5 2.8 ACK Q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2008 12:40:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
skoro jest BTDC, to należy go ustawić na 2*ATDC na Late. jak to zrobić opisane jest tutaj: http://meszrum.neostrada.pl/2.5TDI.pdf .

jeżeli nie czujesz się na siłach by zrobić to samodzielnie, podjedź do Diagtronika - zrobią Ci to książkowo [15 minut pracy].

co do ustawienia rozrządu - w sytuacjach skrajnych może być niemożność ustawienia, lecz nie spotkaliśmy się z czymś takim na forum [o ile mnie pamięć nie myli]. rozrząd w moim AFB był wymieniany na kredkę [jak przypuszczam, gdyż nie widziałem] i jest OK - jeżeli tylko ustawimy kąt na pompie odpowiednio [004BS], to nie ma powodu by ingerować głębiej.

oczywiście, przy wymianie samego rozrządu [jeżeli tego jeszcze nie robiłeś] można skontrolować stan wałków/hydrauliki, podchodząc jednakże z wielkim dystansem do tego, co powiedzą mechanicy [którzy widząc 2.5TDI najchętniej wymieniliby wszystko] - najlepiej byś zrobił zdjęcia i zamieścił na forum.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2008 12:43:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
CHODZIN nie biorę tego do siebie... Tylko nic nowego nie usłyszysz już - wszystko co miało być powiedziane, zostało...

Brak możliwości ustawienia odpowiedniego kąta wtrysku jak najbardziej świadczyć może o źle poskładanym rozrządzie.
Ale bez "wpuszczenia" blokad niczego na 100% nie stwiedzisz.
Oczywiście można dochodzić do tego po kroekcjach, odgłosie silnika, jego zachowaniu, ale to trzeba fachmana dobrego i należy być na miejscu.

Pozdr.

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2008 16:01:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Stamlej napisał(a):
CHODZIN napisał(a):
Czy poza katem wtrysku powinienem cos sprawdzic z rozrzadem?

Dla czego nie chcesz nas słuchać (nie widzisz czy olewasz dobre rady)? :/ Wszystko masz podane na tacy na poprzedniej stronie...


Schemat jak zwykle jest taki sam :/ ... . Pojawia się użytkownik w potrzebie, wstawia logi, wije się jak piskorz żeby przekazać maksimum informacji - a w odpowiedzi otrzymuje kilka skrajnie różnych odpowiedzi ... .
I "co z tego", że kosztem fałszywie pojętej popularności (zawsze tego samego usera :/ ) - najbardziej cierpi jakość naszego Forum :/ .

Kolego CHODZIN :
- naturalnie możesz skorzystać z sugestii przekraczającej wszelkie granice technicznej impotencji - i nie musisz robić "zupełnie nic" ... .
- możesz skorzystać z (chyba jeszcze bardziej hardcorowej) porady innego usera i poczekać aż motorem zacznie szarpać "na jałowym" ... (przynajmniej nie będzie wątpliwości że tłoki są już dziurawe).
- ja, podobnie jak Stamlej - odsyłam Cię "na poprzednią stronę", gdzie punkt po punkcie znajdziesz rozpiskę co (z)robić i w jakiej kolejności ... .

Nawet cżąstkowe logi wykonane po wymianie przepływomierza dowodzą, że silnik jest dalece niesprawny, co skutkuje w najlepszym przypadku odkładaniem się zbędnych nagarów, powstawaniem miejscowych przeciążeń termicznych (tłoki !!!) i wieloma innymi - nie mniej niepożądanymi zjawiskami. Opcja, której życzyłbym Ci najbardziej - to źle ustawiony rozrząd (jedyne koszty jakie poniósłbyś w tym przypadku dotyczyłyby regulacji "na blokady"). Obawiam się jednak (pewność = 80%), że na regulacji sprawa się nie skończy ale nie ma sensu powtarzać tego, co Stamlej i ja napisaliśmy kilka postów wcześniej ... .

Podpowiedziałbym Ci jeszcze tylko tyle, że "diagnostykę mechaniczną", regulacje i naprawę - moim zdaniem powinieneś zrrobić kompleksowo, bowiem rozłożenie tego "na raty" będzie skutkowało tylko i wyłącznie dublowaniem (wysokich) kosztów, a z tego co napisałeś ponizej - szukasz oszczędności i nie jest Ci w smak wyrzucanie kasy w błoto ... (co oczywiste - bardzo słusznie) .

Stamlej napisał(a):
Meszrum napisał(a):
jak widać, przedmówca nie rozróżnia firmware'u ECU od programu [tzw. map].

Co Ty pleciesz Meszrum? Robisz to świadomie i z premedytacją? Jeżeli nie to co masz na swoją obronę?


Stamlej - "szkoda nerw" i czasu ... . Chyba będzie trzeba obdzwonić wszystkich tunerów, mechaników i elektroników z informacją, że kompletnie nie znają się na swojej robocie i to co do tej pory traktowali jako numer softu MAP silnika - "naprawdę" :): jest wewnętrznym oprogramowaniem sterownika :diabel: :peace:

Bardziej na serio - nie ma sensu "walczyć" z tak jawnymi i oczywistymi bzdurami, bo w niezmienionej postaci jedyne co ujawniają - to bezgraniczną niewiedzę autora ... .

Okazuje się, że chyba nawet Pan Wojtek Gołąbek z MT Katowice nie wie co czyni - bo nie dalej jak w ubiegłym miesiącu konsultowałem u niego problemy pewnego AKPowego Allroada, co poskutkowało wymianą softu D06 na D07 O IRONIO - właśnie ze względu na lepiej dopieszczone MAPy dymienia i ograniczenia momentu na kanale 008 ... .
Oczywiście - po tej operacji - samochód "w końcu" odżył ale gdyby zaufać w radosną tfffórczość jednego z userów AKP - odczyty z VAGa i subiektywne odczucia z jazdy - należałoby potraktować wyłącznie w kategoriach efektu placebo
... :): :d ... .

No ale tak to już jest, że teoretykom czasem wszystko sie pomiesza, ponieważ rzeczywiście - w opisie do Vag-Coma stoi (w 101% wadliwie) napisane, że:

Obrazek

zaś "prawdziwa prawda" jest taka, że wszystko od D01 do (czasem nawet) D60 - jest numerem softu sterującego pracą silnika z "oMAPowaniem" (między innymi): czujników temperatury, czujnika obrotów wału korbowego, wszelkich elementów wykonawczych, etc. ... , czyli krótko mówiąc właśnie tego, co odczytujemy podczas diagnostyki komputerowej ... .

PS "Przy okazji" :
Jeżeli ktoś podejrzewa, ze w jego sterowniku "siedzi" nieoryginalny/"zdłubany" soft - zawsze może odkęcić dekiel, odczytać poniższe dane z naklejki:

Obrazek

... i porównać z odczytami VAGa w polu "Komponent". Naturalnie taka metoda jest skuteczna wyłącznie w przypadku tzw. "gotowców" ale w "warunkach domowych" czasem wystarcza ;) .
Analogicznie - "metodę" można stosować w przypadku innych sterowników, np. automatycznych skrzyń biegów:

Obrazek

:diabel: :): :peace:

Aha - gdyby jeszcze były jakieś wątpliwości, to proszę - oto logi naprawdę zmodyfikowanych AFB:

1. Ukradzione Koledze Wowo (przy okazji kłopotów z błędem 00575) :):
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d03 ... 41bba.html

2. Ukradzione Carlnovie :diabel: :
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... ec163e538b

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Ostatnio edytowano 29.kwi.2008 11:27:28 przez Piotruś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2008 19:25:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Piotruś napisał(a):
ad.1
I "co z tego", że kosztem fałszywie pojętej popularności (zawsze tego samego usera :/ ) - najbardziej cierpi jakość naszego Forum :/ .

(...)

ad.2
gdyby jeszcze były jakieś wątpliwości, to proszę - oto logi naprawdę zmodyfikowanych AFB:

1. Ukradzione Koledze Wowo (przy okazji kłopotów z błędem 00575) :):
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d03 ... 41bba.html

2. Ukradzione Carlnovie :diabel: :
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... ec163e538b


(...)

ad.3
Nawet cżąstkowe logi wykonane po wymianie przepływomierza dowodzą, że silnik jest dalece niesprawny, co skutkuje w najlepszym przypadku odkładaniem się zbędnych nagarów, powstawaniem miejscowych przeciążeń termicznych (tłoki !!!) i wieloma innymi - nie mniej niepożądanymi zjawiskami. Opcja, której życzyłbym Ci najbardziej - to źle ustawiony rozrząd (jedyne koszty jakie poniósłbyś w tym przypadku dotyczyłyby regulacji "na blokady"). Obawiam się jednak (pewność = 80%), że na regulacji sprawa się nie skończy ale nie ma sensu powtarzać tego, co Stamlej i ja napisaliśmy kilka postów wcześniej ... .




ad1.
szkoda, że przez działalność cytowanej osoby pewien forumowicz wymienił zupełnie niepotrzebnie EGR...
super.

ad2.
silnik CHODZIN'a ma ok 165-170 PS [jak napisałem powyżej]. z tego, co widać silniki C i W mają odpowiednio ok. 180-200 PS.
proponuję nauczyć się, w końcu, czytać logi.

ad3.
kompletne bzdury. coś takiego może jedynie wyrządzić niepowetowaną szkodę u użytkownika.
CHODZIN, bądź bardzo ostrożny. jeżeli chcesz zdiagnozować mechanicznie samochód [choć wg Jack'a i mnie jest OK], to zrób to w warsztacie znającym V6, a nie przez internet czytając powyższe brednie.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2008 19:44:11 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:17:46
Posty: 107
Lokalizacja: Wawa
Wielkie dzieki wszystkim za porady i opinie, zaczynam od kata wtrysku i termostatu, potem zrzucam ponownie logi i zobaczymy co dalej. Zanim wloze nastepne pieniadze (po rozrzadzie, hamulcach i lmm) chcialbym ocenic czy warto brnac dalej w odbudowe tego silnika czy uznac to za pomylke i szukac lepszego egzemplarza...?

Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz ktora zauwazylem robiac ostatnio 004sN w dluzszym przedziale w miare rozgrzewania sie silnika - dlaczego kat wtrysku na zimnym silniku sie zgadza pomiedzy wymaganym a aktualnym (i wysterowanie) a rozjezdza sie w miare rozgrzewania sie silnika? Poczatkowo sie zgadza - roznice pomiedzy wartosciami BTDC sa nie wieksze nic 0,2 a finalnie rozjezdza sie w przeciwne strony gmp.

Obrazek

_________________
C5 2.8 ACK Q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2008 22:48:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
CHODZIN napisał(a):
Wielkie dzieki wszystkim za porady i opinie, zaczynam od kata wtrysku i termostatu, potem zrzucam ponownie logi i zobaczymy co dalej. Zanim wloze nastepne pieniadze (po rozrzadzie, hamulcach i lmm) chcialbym ocenic czy warto brnac dalej w odbudowe tego silnika czy uznac to za pomylke i szukac lepszego egzemplarza...?

Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz ktora zauwazylem robiac ostatnio 004sN w dluzszym przedziale w miare rozgrzewania sie silnika - dlaczego kat wtrysku na zimnym silniku sie zgadza pomiedzy wymaganym a aktualnym (i wysterowanie) a rozjezdza sie w miare rozgrzewania sie silnika? Poczatkowo sie zgadza - roznice pomiedzy wartosciami BTDC sa nie wieksze nic 0,2 a finalnie rozjezdza sie w przeciwne strony gmp.

Obrazek



z uwagi na fakt, że dynamiczny kąt jest niepoprawnie ustawiony [BTDC/nOT] - jest po drugiej stronie. ECU po osiągnięciu określonej temp. oczekuje ATDC, lecz na skutek złego kąta wtrysku fizycznie nastawnik nie ustawia na ATDC.

Twój silnik jest OK - ustaw jedynie kąt.
resztę sprawdzisz bezkosztowo przy rozrządzie [o ile go nie wymieniałeś].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2008 23:03:06 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
meszrum napisał(a):
ad1.
szkoda, że przez działalność cytowanej osoby pewien forumowicz wymienił zupełnie niepotrzebnie EGR...
super.


Ciekawe, czy to ten sam co zmieniał łożysko w kole za namową mojego mechanika ;-) Jeśli ten sam to współczuję Ci, że opierasz się na jakichkolwiek słowach takich ludzi... Co więcej, po raz kolejny oczerniasz Piotrka próbując siebie podstawić wyżej - prosiłem Cię już nie raz na PW abyś tego nie robił, ale jak widzę nic nie skutkuje. Może kartka Cię troszkę uspokoi - chcesz polemiki? Zapraszam na PW...

meszrum napisał(a):
ad2.
silnik CHODZIN'a ma ok 165-170 PS [jak napisałem powyżej]. z tego, co widać silniki C i W mają odpowiednio ok. 180-200 PS.
proponuję nauczyć się, w końcu, czytać logi.


Jasne... a moje z logów ma 500PS :D Magia cyferek jakby to powiedział Rogal... Ciekawe jest tylko to, że ile PSów ma auto założyciela wątku nie jest przedmiotem rozmowy (a przynajmniej być nie powinno) - cóż... kolejne OT w wątku jak najbardziej technicznym... i znowu to Twoja robota meszrumie...

meszrum napisał(a):
CHODZIN, bądź bardzo ostrożny. jeżeli chcesz zdiagnozować mechanicznie samochód [choć wg Jack'a i mnie jest OK], to zrób to w warsztacie znającym V6, a nie przez internet czytając powyższe brednie.


Brednie? Meszrum - uważam, że przegiąłeś po całości... Zabrakło Ci argumentów to paplasz jak papuga bez ładu i składu... Z tego co przeczytałem to brednią nazywasz normalną weryfikację stanu silnika i ustawienia rozrządu - brawo! Ciekawe, czy jak się koledze wysypie silnik i będzie musiał włożyć >5kPLN też będziesz nazywał rzeczy po imieniu...

A teraz powiem Ci coś od siebie - po lekturze forum i zakupie mojego V6 TDI przeprowadziłem podobną weryfikację - i choć musiałem troszkę zainwestować (bo nie wszystko było cacy) każdemu będę polecał to samo - od 30kkm wlewam tylko olej i jazda... bo wiem na czym jeżdżę... nie mam drgawek jak co po niektórzy, że mogę gdzieś nie dojechać moim autem...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2008 08:00:07 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:17:46
Posty: 107
Lokalizacja: Wawa
meszrum napisał(a):
resztę sprawdzisz bezkosztowo przy rozrządzie [o ile go nie wymieniałeś].


niestety juz wymienialem :(

_________________
C5 2.8 ACK Q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2008 19:43:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
GrzesB napisał(a):
Ciekawe, czy to ten sam co zmieniał łożysko w kole za namową mojego mechanika ;-) Jeśli ten sam to współczuję Ci, że opierasz się na jakichkolwiek słowach takich ludzi... Co więcej, po raz kolejny oczerniasz Piotrka próbując siebie podstawić wyżej - prosiłem Cię już nie raz na PW abyś tego nie robił, ale jak widzę nic nie skutkuje. Może kartka Cię troszkę uspokoi - chcesz polemiki? Zapraszam na PW...


nie, nie ten sam - widać, że nie czytasz forum.
co do polemiki - nie sądzę byśmy mieli o czym rozmawiać.

co do kartki,
możecie ją sobie wsadzić za ucho. zrobiła na mnie takie wrażenie jak treści powyżej. raz jeszcze powtórzę: to, co napisano powyżej nt tłoków to brednie*, które wprowadzają jedynie w błąd.



*nie wynika to z którychkolwiek logów, a już szczególnie z 007 i 010. czy nikt tego nie widzi, że uprawiane jest na tym forum coś kompletnie irracjonalnego? wszystko opiera się na pustych słowach i odczytach powiązanych ze sobą parametrów, które wykona fachman bądź też na diagnozie, że silnik jest daleko niesprawny. to jest niepoważne i szkodliwe.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2008 16:46:19 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:17:46
Posty: 107
Lokalizacja: Wawa
Udalo mi sie dzisiaj w koncu poprawic kat wtrysku. Nie wiem jakie to powinno dac w praktyce efekty poza poprawnie wskazujaca diagnostyka? Mam wrazenie ze jest bardziej kulturalny i elastyczny w bardzo dolnym zakresie obrotow i jest mniejsza turbo dziura ale to rownie dobrze moze byc moja autosugestia ;)

000sN - widac ze kat poczatku wtrysku znajduje sie juz w odpowiednim przedziale. Mialem problemy z odpalaniem jak bylo jeszcze zimno, tak jakby nie dostawal paliwa, mam nadzieje ze po tej operacji mina bezpowrotnie.
Obrazek

004sN - roznica pomiedzy zadanym i aktualnym katem sie znaczaco poprawila, bylo ok 3,5 teraz jest 0,2-0,4. I wysterowanie ponizej 100%
Obrazek

004BS - tu kat znalazl sie juz po poprawnej stronie gmp. Wiem ze idealnie dla AFB powinno byc 2.0ATDC ale zakladam ze jest "prawie" dobrze. Dodatkowe poprawki jeszcze beda przy wymianie termostatu.
Obrazek

Dynamic 003 010 011 - taki dynamiczny "na szybko" po poprawieniu kata, jadac do pracy :)
Obrazek

007sN - niestety temperatura nadal nie osiaga wartosci pozadanej :( mam nadzieje ze uda mi sie wymienic termostat do konca maja. Wtedy zrobie ponowna pelna diagnostyke.
Obrazek

_________________
C5 2.8 ACK Q


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: