.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 12:13:49

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Zakup Audi A6 TDI 163 PS albo 179 PS ?
PostNapisane: 28.kwi.2008 12:28:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2004 11:18:21
Posty: 24
Lokalizacja: Berlin
Witam,

mam zamiar kupic Audi A6 Avant rocznik 2002-2003 i mam tu dylemat. Jaki silnik wybrac..? 163 PS czy 179 PS - czym roznia sie te silniki oprocz wspomnianej mocy. Jakie nastapily zmiany w silnikach od tego 150 PS poczynajac. Czy ten 179 PS mnie nie ograbi :-) ? Spalanie .... ponoc jest bardziej cichy od tego 163 PS . To prawda ? A jak tak , to niby dlaczego ?

Szukalem naprawde dlugo takiego porownania i nic nie moge poskladac do kupy.

Oczywiscie drugim watkiem jest skrzynia biegow. Nie wszyscy lubia , ale ja jestem przywiazany do automatow. Teraz pytanie : Tiptronic czy Multitronic . O tym drugim wiele zlego sie naczytalem. Nie stac mnie na auto z przebiegiem 100 tys. km i bedzie to pewnie cos zblizonego do 200 tys. km.
W ktoryms momencie Multitronic zostal wzmocniony i dodano 7 - ma tarczke w sprzegle. Czy 2002 r. mial juz skrzynie po modyfikacji ?

No i jeszcze drobiazg dotyczacy FIS. W jaki sposob natychmiast okreslic w A6 czy jest to tzw. pelny FIS czy taki ubogi.

Licze na Wasze doswiadczenie i zetelne podpowiedzi

pozdrawiam
Dax


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2008 12:53:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Po 1 kolego, silnik 179KM np rok od 3/2003 sa BAU

update ech od 6/03
przepraszam.

, wywazony bardziej ect spawa walkow choc to zalezy tez od eksploatacji przede wszystkim. po 2 jesli kupisz zadbany z przebiegiem 200t/km moze Cie mniej ograbic niz AKE 162KM z przebiegiem 100kola, sa to specyficzne silniki nie dla "gamoni" jesli chodzi o skrzynie to chyba tiptronik, chociaz pisze to z bólem bo nie nawidze automatow ;) ale co do tej kwestii koledzy posiadajacy automaty, zdecydowanie wiecej Ci napisza na ten temat. Jedyne co wiem to mocne starty ze swiatel 1 i 2 bieg zabijaja te skrzynie. Ja mam BAU 220t/km po 200 wymienilem to co upadlo czyli pompe wtrys popychacze pompe wspomagania, uszczelniacz walu, kilka uszczelek :) i suchutki cichutki poczatkowo mnie to zniesmaczylo ze jest taki awaryjny ciagle cos, ale to taka przypadlos po 200 t/km wymienilem, smigam i nawet nie prychnie, wsadzilem troche w nie go dlatego postanowilem go juz zatrzymac, bo zastanawiam sie nad nowym foresterem 2.0 BOXER D, co do silnika i jego ilosci KM 180KM doradzam, lepsza kultura pracy, spalanie to samo.

MOzesz kupic i jezdzic, albo pojezdzic i wsadzic wiadro pieniedzy nawet polowe wartosci auta np jesli cie kosztowalo 45tys pln auto traci na wartosci, a czesci do V ki i robocizna jego specyfiki NIE. nie strasze bo potrafi sie odwdzieczyc ten motor jazda nawet do 500t/km bez problemu. Ale jesli byl pielegnowany.

Co do klekotu silnika 160 vs. 180 nie ma czegos takiego klekot to klekot co prawda na glownej listwie nie porownojac do jednostek - popmowtryskow, zalezy od stanu silnika, poychaczy ect.
co do Fis w A6 Ci nie ppowiem, w allroad'zie tak :diabel:
Tak jak czekasz na szczera rade to kup bmw e-39 530D ;), :peace:

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Ostatnio edytowano 07.maja.2008 13:52:57 przez grejf, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2008 13:00:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
Jeśli idzie o automata to tylko Tip i Quattro- w innej konfiguracji nie wsytępował. Zmodernizowany Multitronic był chyba ok 2004 roku(poprawcie jeśli się mylę).
Co do FIS'a pełny jest duży a mały jest mały :D
tak wygląda pełny FIS
Obrazek
mały jest dużo mniejszy od tego dużego "pełnego".
Jeśli idzie o kulturę pracy to AKE i BAU naprawdę pięknie pracuję, dla mnie kazde V6 Tdi pięknie gra, ale żeby taka symfonia była melodią dla uszu musi to być sprawny motor. 179 nie palą dużo, jednostki te zadawalają się podobnymi ilościami ON jak wszystkie V6 Tdi.
Sam miałem okazję ostatnio polatać rzadką konfiguracją bo AKE, oczywiście 4x4 i do tego manual. Wrażenia jak najbardzioej pozytywne. Dodam, że mój AFB na pewno nie ma 150ps szedł równo z AKE :) .
Jak znajdę fotkę małego FIS'a to ją umieszczę w temacie

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2008 13:26:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2004 11:18:21
Posty: 24
Lokalizacja: Berlin
dziekuje Wam bardzo za rady i komentarze. Mieszkam w Niemczech i musze jeszcze sprawdzic jak to sie ma do ceny ubezpieczenia i podatku. Niestety , ale niemcy licza wszystko. Rocznik , pojemnosc i moc. Wypadkowa tych trzech skladnikow , czasami wychodzi szokujaca :-( Ale cos mnie kusi ten 180 PS :-) Pewnie i 163 tez wystarczy . Przewazy chyba aspekt finansowy..

A jeszcze do BMW Juz je troche objezdzilem i teraz przyszla pora na Audi. Nie ukrywam , ze nie dalej jak wczoraj , przegladalem oferty BMW 530d.Ponoc swietne silniki. Chwala sie , ze to jest to co udalo im sie stworzyc do tej pory w silnikach najlepiej.. Nie wiem. Jezdzilem benzynami i zero pogladow na temat 3.0 d


Ostatnio edytowano 28.kwi.2008 13:30:07 przez Marc750, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2008 13:28:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 19:47:34
Posty: 135
Lokalizacja: z garażu
Mały fis to jest po prostu połowa tego dużego co na zdjęciu, dodatkowo na manetce od wycieraczek nie ma przełączników "góra-dół" ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2008 13:32:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2004 11:18:21
Posty: 24
Lokalizacja: Berlin
czyli maly FIS mozna szybko rozpoznac w przeciwienstwie do A4 po 2001 roku. Tam jest duzy wyswietlacz , ale maly FIS :-) czesto...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2008 13:39:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 19:47:34
Posty: 135
Lokalizacja: z garażu
Dokładnie w A6 można szybko rozpoznać, w A4 trzeba patrzeć na manetke.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2008 16:16:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2008 19:11:29
Posty: 37
grejf napisał(a):
Ja mam BAU 220t/km po 200 wymienilem to co upadlo czyli pompe wtrys popychacze pompe wspomagania, uszczelniacz walu, kilka uszczelek :) i suchutki cichutki poczatkowo mnie to zniesmaczylo ze jest taki awaryjny ciagle cos, ale to taka przypadlos po 200 t/km wymienilem, smigam i nawet nie prychnie, wsadzilem troche w nie go dlatego postanowilem go juz zatrzymac...

Tak jak czekasz na szczera rade to kup bmw e-39 530D ;), :peace:


Czyli BAU jednak nie jest rewelacyjnym silnikiem prawie niezniszczalnym po poprawie konstrukcji jak to wyczytalem juz na forum... Caly czasam waham sie czy kupic 530d czy A6 2.5 Q 180KM. Atutami Audi dla mnie sa jego wyglad, gabaryty i naped na 4 kola a atutem BMW bardzo dobry silnik. Czesto podrozuje po Europie i szukam niezawodnego samochodu, wiec niestety ch...ra Audi w dieslu V6 to nie jest to... bo dosyc duzo tych napraw jak na przebieg ponad 200tys. km. Chcialem kupic Audi za okolo 45tys. rocznik 2002-2003 ale widze, ze do tego trzeba by bylo dolozyc niezla sumke jakby egzemplarz nie trafil sie idealny (a prawdopodobienstwo tego jest dosyc wysokie), a poza tym to nie sa tylko koszta naprawy ale koszta postoju samochodu, szukanie fachowcow, brak zaufania do samochodu, nerwy i stres czy nic w trasie sie nie stanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2008 14:16:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
To pozostaje zakup 530d. U nas w mieście jeździe tego kupa. Silnik ma blisko 200ps i zostawia daleko z tyłu 180ps od Audi.Silnik z manualem po prostu masakruje odejściem AKE/BAU a z automam idzie podobnie (8,1sek vs. 8,9 sek w V6Tdi) Kultura pracy tej jednostki też jest na bardzo wysokim poziomie a co awaryjności to się nie wypowiem, ale ludzie nie narzekają na te motory.
Chociaż poza silnikiem BMW niczym nie nie zachwyca (oczywiście mnie), a przy tym odrzuca swoim topornym w porównaniu do A6-tki wnętrzem.

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2008 18:50:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2004 11:18:21
Posty: 24
Lokalizacja: Berlin
Napiszcie mi prosze ile pali A6 2.5 TDI 180PS w Quattro. Tylko tak bez sciemniania ;-) W miescie i na trasie. No i kwestia awaryjnosci ukladu Quattro. Koszty amortyzorow i innych czesci pewnie tez sa duzo wyzsze...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2008 19:24:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Detail napisał(a):
grejf napisał(a):
Ja mam BAU 220t/km po 200 wymienilem to co upadlo czyli pompe wtrys popychacze pompe wspomagania, uszczelniacz walu, kilka uszczelek :) i suchutki cichutki poczatkowo mnie to zniesmaczylo ze jest taki awaryjny ciagle cos, ale to taka przypadlos po 200 t/km wymienilem, smigam i nawet nie prychnie, wsadzilem troche w nie go dlatego postanowilem go juz zatrzymac...

Tak jak czekasz na szczera rade to kup bmw e-39 530D ;), :peace:


Czyli BAU jednak nie jest rewelacyjnym silnikiem prawie niezniszczalnym po poprawie konstrukcji jak to wyczytalem juz na forum... Caly czasam waham sie czy kupic 530d czy A6 2.5 Q 180KM. Atutami Audi dla mnie sa jego wyglad, gabaryty i naped na 4 kola a atutem BMW bardzo dobry silnik. Czesto podrozuje po Europie i szukam niezawodnego samochodu, wiec niestety ch...ra Audi w dieslu V6 to nie jest to... bo dosyc duzo tych napraw jak na przebieg ponad 200tys. km. Chcialem kupic Audi za okolo 45tys. rocznik 2002-2003 ale widze, ze do tego trzeba by bylo dolozyc niezla sumke jakby egzemplarz nie trafil sie idealny (a prawdopodobienstwo tego jest dosyc wysokie), a poza tym to nie sa tylko koszta naprawy ale koszta postoju samochodu, szukanie fachowcow, brak zaufania do samochodu, nerwy i stres czy nic w trasie sie nie stanie.


Wiesz Detail ... . Możesz sobie kupić BAU/BDH nawet na moją odpowiedzialność - pod warunkiem, że prawidłowo zweryfikujesz stan samochodu/silnika PRZED wydaniem kasy. Nie porównuję w tej chwili do BMW - nie znoszę takich licytacji. Poprostu uważam, że silniki V6 (2,5TDi) wyprodukowane od rocznika 2004 to jedna z najbardziej udanych, a przede wszystkim dopracowanych konstrukcji CCCO i naprawdę warto pochylić się nad kompletacją V6+quattro+tip lub manual - zależnie od własnych upodobań.
Jeżeli bardziej podobają Ci się samochody innych producentów - to przecież Twoja suwerenna decyzja i będzie tylko tak, jak sam postanowisz.
Ja odezwałem się z innego powodu - chciałbym zwrócić Twoją uwagę na fakt, że opinie wyczytane na forum internetowym (zdarza się, że nawet na tym najlepszym w PL, czyli na AKP ;) ) - należy traktować z dystansem.

Oto przykłady:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... hlight=ake

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ke#1167686

Jak wyraźnie widać - AKE Grejfa jakimś cudownym zbiegiem okoliczności nagle przeobraziło się w BAU ... . Naturalnie - mógł zmienić auto i nie chwalić się tym na AKP, jednak w takim przypadku zwyczajnie nie zdążyłby nabrać tylu doświadczeń z eksploatacji BAU ... .

Nikogo nie atakuję ale myślę, że powinieneś jednak poczekać na opinie tych userów AKP, o których wiadomo, że na 100% jeżdżą tym co opisują ... .
Ponadto - AKE z końcowego okresu produkcji - to też wcale nie jest zły silnik, większość osprzętu pozostaje analogiczna do BAU (np. turbina, system olejowy, etc.), jednak z uwagi na stary typ wałków/hydrauliki - może zdarzyć się qupa ... .
Można też zapobiegać (ja bym kupił lub patrz przykład Stamleja) ale zdaje się, że nie o to Ci chodzi i wolisz kupić auto, przy którym nie trzeba myśleć o poprawkach ;) .
Dlatego właśnie całym sercem (również jako użytkownik) - polecam Ci BAU lub BDH.

Marc750 - co do spalania - polecam archiwum AKP (jest tego bardzo dużo). Jak zwykle - najwięcej zależy od stopy usera ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2008 19:55:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Myślę że po Piotrusiu nie ma co poprawiać...

Ja tylko dodam od siebie:
- AKE potrafi mało palić (oczywiście jak zauważono wcześniej wiele zależy od wagi prawej nogi kierowcy ;) - i punktu odniesienia - bo w porównaniu do ATD - które paliło 4.5-5.5 (przy pałowaniu) litra/100km V6 pali więcej...)
U mnie silnik w nienagannym stanie (Piotruś chyba wiem skąd mam jedną korekcję na plusie - mam nowy WS i to do tego z literką E zamiast F na końcu... taki mi po VINie dobrali w ASO... :/ ) palił przed tuningiem 9.2 litra w cyklu mieszanym - po tuningu pali... 8-8.2l :peace: A w trasie ostatnio zszedłem do 6,7l... jadąc 80-100km/h :diabel:

Pozdr

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2008 14:49:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lut.2006 19:05:07
Posty: 588
Lokalizacja: Łódź
Auto: S4 B6 Cabrio
Mój motor ma najechane 260 tysi i nawet nie puści stefana. Oczywiście oliwa z górnej półki i wszystkie filtry co 15 tysi. Zaraz po zakupie (189 tysi) był zawodowo przeglądany, jest po prostu cacuszko (tak więc opinia Piotrusia, że poprzedni właściciel jest kluczowy jest tu najważniejsza).

Szczerze polecam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2008 14:08:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Piotruś napisał(a):
Jak wyraźnie widać - AKE Grejfa jakimś cudownym zbiegiem okoliczności nagle przeobraziło się w BAU ... . Naturalnie - mógł zmienić auto i nie chwalić się tym na AKP, jednak w takim przypadku zwyczajnie nie zdążyłby nabrać tylu doświadczeń z eksploatacji BAU ... . ... .


Piotrze, moj blad niestety, nie zweryfikowalem kodu, ale po 16 to zrobie, i na pale z jakiegos zrodla wyczytalem i wpisalem, ze od 4/03 jest BAU a w innych np 6/03, to mnie niestety chyba zgubilo, a moj jest 5/2003 ale Stamlej tez ma 5/2003 i ma AKE wiec... tak moze byc przyznaje moj blad. :)

wybaczcie to moje pierwsze audi, mam je juz prawie rok, stary moj mial ich kilka, ale ja siedxzialem w mazdach i hondach.

pozdrawiam.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2008 14:26:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2004 11:18:21
Posty: 24
Lokalizacja: Berlin
widzieliscie moze taki wynalazek ? Ma to w ogole bagaznik ?

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2008 14:33:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Hehe, jakis opcjonalny gadzet chyba, dla 4 latkow tylko wozic ich tak to chyba stres tak raczej. Zapewne wyjmuje sie to i masz bagaznik. Ale jako rozwiazanie wycieczek nad jeziorami z dziecmi, nie glupi pomysl i rozwiazanie. :peace:

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: