Detail napisał(a):
grejf napisał(a):
Ja mam BAU 220t/km po 200 wymienilem to co upadlo czyli pompe wtrys popychacze pompe wspomagania, uszczelniacz walu, kilka uszczelek

i suchutki cichutki poczatkowo mnie to zniesmaczylo ze jest taki awaryjny ciagle cos, ale to taka przypadlos po 200 t/km wymienilem, smigam i nawet nie prychnie, wsadzilem troche w nie go dlatego postanowilem go juz zatrzymac...
Tak jak czekasz na szczera rade to kup bmw e-39 530D

,

Czyli BAU jednak nie jest rewelacyjnym silnikiem prawie niezniszczalnym po poprawie konstrukcji jak to wyczytalem juz na forum... Caly czasam waham sie czy kupic 530d czy A6 2.5 Q 180KM. Atutami Audi dla mnie sa jego wyglad, gabaryty i naped na 4 kola a atutem BMW bardzo dobry silnik. Czesto podrozuje po Europie i szukam niezawodnego samochodu, wiec niestety ch...ra Audi w dieslu V6 to nie jest to... bo dosyc duzo tych napraw jak na przebieg ponad 200tys. km. Chcialem kupic Audi za okolo 45tys. rocznik 2002-2003 ale widze, ze do tego trzeba by bylo dolozyc niezla sumke jakby egzemplarz nie trafil sie idealny (a prawdopodobienstwo tego jest dosyc wysokie), a poza tym to nie sa tylko koszta naprawy ale koszta postoju samochodu, szukanie fachowcow, brak zaufania do samochodu, nerwy i stres czy nic w trasie sie nie stanie.
Wiesz Detail ... . Możesz sobie kupić BAU/BDH nawet na moją odpowiedzialność - pod warunkiem, że prawidłowo zweryfikujesz stan samochodu/silnika PRZED wydaniem kasy. Nie porównuję w tej chwili do BMW - nie znoszę takich licytacji. Poprostu uważam, że silniki V6 (2,5TDi) wyprodukowane od rocznika 2004 to jedna z najbardziej udanych, a przede wszystkim dopracowanych konstrukcji CCCO i naprawdę warto pochylić się nad kompletacją V6+quattro+tip lub manual - zależnie od własnych upodobań.
Jeżeli bardziej podobają Ci się samochody innych producentów - to przecież Twoja suwerenna decyzja i będzie tylko tak, jak sam postanowisz.
Ja odezwałem się z innego powodu - chciałbym zwrócić Twoją uwagę na fakt, że opinie wyczytane na forum internetowym (zdarza się, że nawet na tym najlepszym w PL, czyli na AKP

) - należy traktować z dystansem.
Oto przykłady:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... hlight=ake
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ke#1167686
Jak wyraźnie widać - AKE Grejfa jakimś cudownym zbiegiem okoliczności nagle przeobraziło się w BAU ... . Naturalnie - mógł zmienić auto i nie chwalić się tym na AKP, jednak w takim przypadku zwyczajnie nie zdążyłby nabrać tylu doświadczeń z eksploatacji BAU ... .
Nikogo nie atakuję ale myślę, że powinieneś jednak poczekać na opinie tych userów AKP, o których wiadomo, że na 100% jeżdżą tym co opisują ... .
Ponadto - AKE z końcowego okresu produkcji - to też wcale nie jest zły silnik, większość osprzętu pozostaje analogiczna do BAU (np. turbina, system olejowy, etc.), jednak z uwagi na stary typ wałków/hydrauliki - może zdarzyć się qupa ... .
Można też zapobiegać (ja bym kupił lub patrz przykład Stamleja) ale zdaje się, że nie o to Ci chodzi i wolisz kupić auto, przy którym nie trzeba myśleć o poprawkach

.
Dlatego właśnie całym sercem (również jako użytkownik) - polecam Ci BAU lub BDH.
Marc750 - co do spalania - polecam archiwum AKP (jest tego bardzo dużo). Jak zwykle - najwięcej zależy od stopy usera ... .