.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 21:28:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 158 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2008 23:24:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
oprócz tego mam od zawsze ten błąd a ABS, czy ma on wpływ na to że nie działa mi ASR?

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 8E0 614 111 AH
Component and/or Version: ABS/ASR 5.3 FRONT D10
Software Coding: 00012
Work Shop Code: WSC 00028
1 Fault Found:
18263 - Powertrain Data Bus: Software Version Monitoring
P1855 - 35-00 - -


może kodowanie do ASR-u jest złe??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2008 00:12:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Co do błędu w ABS - jak najbardziej


Logi:
niezbyt użyteczne - na przyszłość- dynamiczne loguj po jednej grupie...
Pozatym niezły bajzel...

- Kąt wtrysku wzorowy
- prądowo ok
- korekcje mogą być
- egr ok
- turbo w BS ok, ale możesz spałować trochę auto/rozruszać sztangę

Więcej nie powiem bo jak dla mnie takie logi są nieczytelne niestety i pomimo szczerych chęci nie dam rady pomóc (za małe sample ratio - nie chcę nakłamać)

Pozdr

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2008 08:37:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
Stamlej napisał(a):
Co do błędu w ABS - jak najbardziej

Więcej nie powiem bo jak dla mnie takie logi są nieczytelne niestety i pomimo szczerych chęci nie dam rady pomóc (za małe sample ratio - nie chcę nakłamać)

Pozdr


Sorki za te nieczytelne logi: wiedziałem że tak będzie bo miałem trochę w palniku a i laptopek kuzyna nie ma mocnej baterii i lubi się wyłączyć w najmniej spodziewanym momencie dlatego wszystko razem musiałem.

Postaram się zrobić dynamiczne pojedynczo, może się uda.

A co z tym błędem ABS-U.
ktoś może mi powiedzieć jakie ma u siebie przy ABS/ASR kodowanie??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2008 09:05:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
Brake Electronics (Bosch 5.3 ABS/EDS/ASR)

Coding

* 000?x: Engine
o 0 = Gasoline Engine 2.4l-2.8l (without CAN-Databus)
o 1 = Diesel Engine
o 2 = Gasoline Engine 1.8T
o 3 = Gasoline Engine 2.4l-2.8l (with CAN-Databus)
* 000x?: Transmission
o 0 = Manual Transmission (012) (without CAN-Databus)
o 1 = Automatic Transmission (01V) (with CAN-Databus)
o 2 = Manual Transmission (01E) (with CAN-Databus)
o 3 = Multitronic (01J) (with CAN-Databus)
o 3 = Automatic Transmission (01V) (without CAN-Databus

przeglądnąłem ross-tech.com i znalazłem.
tylko czy ktoś mi może wytłumaczyć z tym ABS czy dobrze myślę?
Skoro mam diesla z 98roku bez szyny CAN w skrzyni manual to powinienem mieć kodowanie typu:
00010
a nie jak w tej chwili 00012
czy mam rację??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2008 12:39:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Teo raczej masz dobre kodowanie.
Ale jak chcesz to zakoduj 00010 i sprawdź czy działa. zawsze możesz zmienić kodowanie na stare.

Czekamy na logi :)

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2008 22:00:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
oto logi zrobiłem najlepiej jak potrafiłem wszystkie osobno;
To najpierw statyczne grupa normalna:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

teraz statyczne grupy Basic Seting:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


A na koniec dynamiczne:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


a na koniec chciałbym pokazać filmik z głosem chodzącego ciepłego silnika rozgrzanego zaraz po logach dynamicznych:
Tutaj dzwięk zaczynam od prawej głowicy i przechodzi przez środek do lewej i z powrotem
http://pl.youtube.com/watch?v=0qbFgJ9Yhew

a tutaj dźwięk środkowy przy rozrządzie:
http://pl.youtube.com/watch?v=xZx6W-YONGk

Co teraz możecie o tym motorku powiedzieć??

Ja ze swojej strony jestem bardzo zaniepokojony coraz dziwniejszą praca i głosem oraz przy logowaniu statycznym jak silnik utrzymuje ponad 900obr/min to dziwnie trzęsie się cała buda auta.

Czekam na opinie.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2008 22:09:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Teo - pomimo szczerych chęci ja się nie wypowiem :/
Skończył mi się limit w blueconnectie i jeden obrazek otwiera mi się ponad godzinę :/

Nie da rady...

Pozdr.

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2008 22:44:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
o kurcze to fatalnie :) Kiedy masz nową porcję danych??
Ale na pewno coś powie na ten temat chociażby Carlnova lub Piotruś:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2008 23:26:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Jeszcze 13 dni ;)
Chyba się wykończę :/ Chciałem dokupić limit ale się nie da! WTF - nie chcą zarobić? :<

Napewno ktoś Ci pomoże i to pewnie lepiej niż ja :peace: :):

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2008 21:40:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
nikt nic nie dorzuci od siebie na temat logów i odgłosów silnika :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.maja.2008 20:10:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
naprawdę nikt nie ma czasu lub chęci żeby obejrzeć logi z nowym przepływomierzem??
Wiem żę ciągle męczę tym samym ale potrzebuję fachowej porady czy jeździć i się niczym nie przejmować czy robić ten silnik, i od czego zacząć???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.maja.2008 21:50:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Teo:
- prądowo ok
- kąt ok
- temp silnika ok
- według mnie silnik nie ma luftu - czytaj - nie chce ciągnąć powietrza do siebie :/
- turbo w BSach ładnie - ale w dyn nie bardzo już to wygląda (i to raczej nie problem ze sterowniam jest...)
- egr raczej ok
- korekcje coś podejrzanie "mocno ujemne"

Była robiona hydraulika w tym aucie? Zmieniona była odma?

Nie wiem czemu tak jest, silnik nie chce oddychać tak jak trzeba :/ - może ktoś mądrzejszy się wypowie ;)

Pozdr

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.maja.2008 22:21:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Stamlej napisał(a):
Nie wiem czemu tak jest, silnik nie chce oddychać tak jak trzeba :/ - może ktoś mądrzejszy się wypowie ;)


czy masz na myśli masę powietrza?
jeżeli tak, to w przypadku AFB/AKN jest zupełnie inaczej, aniżeli w przypadku AKE i n. [z Hitachi]. Bosch nigdy nie będzie mierzyć więcej niż 760 mg/R, gdyż tak jest skonstruowany. jeżeli do AFB włożyłbyś egzotyczne lmm, to będzie pokazywać nawet 1200 mg/R.
z tego powodu w ostatnich AKNach w Passat'cie zaimplementowano już Hitachi.

logi są wręcz wzorcowe. to auto ma Garett'a V1 i kilka lat za sobą o czym należy pamiętać patrząc na 010 i 011.
akustycznie - pracuje jakby miał rok, a nie prawie 10.
Teo szuka dziury w całym.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.maja.2008 22:53:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Meszrumie moje podejrzenia (nie wiem czy słuszne) wzięły się stąż że w 003 stat silnik coś mało powietrza dostaje - ale może rzeczywiście taki jest urok AFB.

Pozdr

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2008 08:52:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Stamlej napisał(a):
Meszrumie moje podejrzenia (nie wiem czy słuszne) wzięły się stąż że w 003 stat silnik coś mało powietrza dostaje - ale może rzeczywiście taki jest urok AFB.

Pozdr


mniejsza dawka [aniżeli w 180PS], zatem i mniej powietrza.

choć zupełnie szczerze mówiąc, niemal każde AFB inaczej kształtuje sobie 003. te samochody mają już po ok. 10 lat - odnoszę wrażenie, że ma to istotny wpływ.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2008 10:03:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Stamlej napisał(a):
- turbo w BSach ładnie - ale w dyn nie bardzo już to wygląda (i to raczej nie problem ze sterowniam jest...)
[.......]
- korekcje coś podejrzanie "mocno ujemne"


Niestety racja Stamleju ... . Pokusiłem się o porównanie tzw. "logów": sprzed 8 miesięcy oraz aktualnych (pod kątem korekcji oraz luftu) i zauważam dwa obiektywne fakty:

1. Sprężarka nie pracuje tak samo jak kiedyś.
2. Łatwo zauważyć negatywną tendencję w rosnących korekcjach.

Ad.1
Fakt faktem Teodor, że aktualne odczyty można uznać za prawidłowe i niby nie budzące niepokoju ... lecz (prawie) zawsze jest jakieś "ale" ... . Gdyby to był mój samochód (lub znajdujący się u mnie pod stałą opieką serwisową) - ja bardzo chciałbym się dowiedzieć dlaczego turbina nie pracuje już tak samo stabilnie jak wcześniej. 8 miesięcy to zbyt krótki okres na tak pokaźne różnice i dlatego wnioskuję, że zachodzą dosyć dynamiczne zmiany (mechaniczne) w Twoim silniku.

Ad.2
Pomimo tego, że jestem nadzwyczaj powściągliwy przed sugerowaniem się (ze swej natury bardzo zmiennymi) korekcjami, to nie da się ukryć, że coś (raczej niedobrego) dzieje się w prawej głowicy (strona pasażera). Fakt jest tym bardziej wyrazisty, że w jednym jedynym przypadku (chyba w tabelce z 26.04.08) - korekcje prawej głowicy "powróciły" do stanu "wyjściowego" - ale też natychmiast wzrosły korekcje lewej głowicy ... .
W takim ujęciu - trudno mówić o przpadkowości ... .

I teraz - łącząc ze sobą dwa wwym. fakty - można już wysunąć ostrożną hipotezę, iż z Twoim silnikiem dzieje się coś niedobrego. Jednak zachodzące zmiany, chociaż bardzo wyraziste, to z drugiej strony pozstają na tyle niewielkie, że via internet trudno zawyrokować co do przyczyn zaistniałego stanu rzeczy.
Być może "tylko" podlewa (zamiast rozpylać) jeden wtryskiwacz, a być może jednak źle się dzieje z hydrauliką/wałkami (najprawdopodobniej prawej) głowicy.

Ponieważ wiem ponad wszelką wątpliwość, że nawet najstarszy silnik można utrzymać w pełnej sprawności (zależy to wyłącznie od kultury technicznej mechanika sprawującego opiekę nad samochodem) - zachęcam Cię do ustalenia powodów, które znajdują odbicie w porównaniu "starych" logów z aktualnymi.
Jak wiadomo profilaktyka jest o wiele tańsza od leczenia ... .
Co oczywiste - drucik z laptopem nie będzie Ci narazie przydatny. Na tym etapie liczy się tylko i wyłącznie praktyczne doświadczenie osoby, która oceni mechaniczną kondyncję rozrządu i/lub układu zasilania (wtryskiwacze).

Naturalnie możesz poczekać kolejne 8 miesięcy i wstawić następne "logi" do kolejnego porównania, lecz jak sądzę - wolałbyś w porę uratować np. wałki rozrządu (inaczej nie wstawiałbyś tylu logów na AKP ;) ...) .
Pamiętaj, że fachowo serwisowany samochód utrzymuje 100%-ową sprawność w całym okresie eksploatacji, a V6-tka jest niezwykle czuła na wszelkie "odchyłki od normy" i w razie zbagatelizowania pierwszych symptomów "chroby" - natychmiast "mści się" awariami kolejnych (kosztownych) podzespołów ... .
Diagnostyka, którą powinieneś wykonać, to koszt rzędu 100 - 200 zł. u renomowanego fachowca. Nawet gdyby wydatek okazał się "niepotrzebny", to moim zdaniem naprawdę warto go ponieść - wobec faktu pogarszających się odczytów diagnostycznych. Każda inna naprawa będzie duuuużo droższa, a najpradopodobniej i tak nieunikniona.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2008 00:39:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
Witam, mam jedno małe pytanko,:
czy w AFB pasek wielorowkowy klimatyzacji jest połączony tylko z kołem klimy i kołem wału silnika? Czy napędza inne podzespoly?
I czy wymiana go jest związana z odsunięciem pasa przedniego? I ile z tym jest roboty??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2008 10:36:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2007 08:52:08
Posty: 58
Lokalizacja: Turek
Klima oczywiście jest sama z kołem pasowym "głównym", przez rolkę odbywa się napinanie.
Udało mi się wymienić ten pasek bez ingerencji w pas przedni.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 158 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: