.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 05:40:59

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 2.5TDI AEL] jaki olej silnikowy?
PostNapisane: 18.mar.2008 14:42:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2008 18:18:25
Posty: 58
Lokalizacja: Ryki/Garwolin
zalałem mineralnym Castrolem 15W/40...w dalszym ciągu nie udało mi się rozwiązać problemu z zapalającą się kontrolką ciśnienia oleju... Nie wiem jaki olej kiedyś stosowano w moim aucie, bo nie mam książki serwisowej i właśnie dlatego zalałem mineralnym. Chcę odkręcić miskę olejową i wyczyścić ssak pompy olejowej...może tam tkwi przyczyna zapalającej się kontrolki.
mogę zalać go fullsyntetykiem 5W/40? nie spowoduje to rozszczelnienia silnika (ktoś mi kiedyś mówił że jeśli wcześniej auto jezdziło na mineralnym i zmieni się go na syntetyk to można rozszczelnić silnik bo rozpuści się nagromadzony w nim nagar)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2008 14:46:52 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Boże nie grzmisz.....
Wylej NATYCHMIAST ten mineralny w p...u
Zalej porządny syntetyk i zajmnij się diagnozą: sprawdź ciśnienie oleju, czujniki, pompę....

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2008 15:09:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2008 18:18:25
Posty: 58
Lokalizacja: Ryki/Garwolin
morgothdbma napisał(a):
Boże nie grzmisz.....
Wylej NATYCHMIAST ten mineralny w p...u
Zalej porządny syntetyk i zajmnij się diagnozą: sprawdź ciśnienie oleju, czujniki, pompę....


ciśnienie było 3,5 bara, wymieniłem czujnik ciśnienia (ten z prawej strony silnika). Gdzie jest drugi czujnik?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2008 18:01:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.gru.2007 20:33:37
Posty: 156
Lokalizacja: Biała Podlaska
Nie radze przechodzić z mineralnego od razu na pelny syntetyk - silnik moze sie rozszczelnic.
Przy przebiegu ponad 200k km rozsądniej jest zalac silnik półsyntetykiem.

Można przejść z mineralnego na syntetyk , ale porzez półsyntetyk i zobaczyć jak sprawuje sie silnik. Jeżeli jest szczelny to można zaryzykować.

osobiście używam półsyntetyku i nie mam żadnych problemów z układem olejowym.


pozdrawiam

_________________
Było:
Golf MkI 1,6 D >E34 525i >Passat B3 1,6 TD>Passat B4 2,0i >80 B4 2,0 >A6 AEL >A6 AEL >V40 2,0i
Jest:
Passat B5 AHU
Będzie:
???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2008 20:24:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2008 18:18:25
Posty: 58
Lokalizacja: Ryki/Garwolin
wylałem mineralny, zalałem pełny syntetyk Castrol Magnatec Diesel 5W/40 i wymieniłem filtr oleju z Filtrona na Boscha...a kontrolka ciśnienia jak się zapalała, tak w dalszym ciągu się zapala :(

chciałem odkręcić miskę olejową żeby oczyścić ją z osadów, ale dałem sobie z tym spokój bo nie udało mi się odkręcić 2 śrub najbliżej skrzyni...w ogóle nie ma do nich dostępu żeby czymś je sięgnąć :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2008 01:13:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.maja.2008 15:29:33
Posty: 42
Lokalizacja: Krapkowice
Sorki ,ze odgrzewam stary kotlet , ale może się wypowiem.
Kupiłem AEL zalany mineralnym Mobilem Diesel. gosc zrobił tak 70 tyś.km.
Ja juz niezmieniałem na półsyntetyk ,bo to nigdy niewiadomo co siębędzie działo ,a po co mi problemu ,no i zalałaem Castrol Magnatec 15W-40.
Teraz sie dowiedziałem ,ze zrobiłem najlepiej jak mogłem .
Zużycia oleju niema jak narazie . Autko przyśpiesza super , mało pali.
Olej będe wymieniał co 8 tyś.km. Jedni mówią ,ze minerał to badziew ,ok , mają racje ,ale co zrobic ,jak auto ma najechane 235tyś.km i jedzi na mineralnym ? Szukac problemów ,czy zostac przy tym na czym auto dobrze jechało?

Pytanie do autora wątku , czy cos złego dzieje ,sie z silnikiem po wymianie z mineralnego na syntetyk ?

_________________
Audi A6 AVANT 2.5 TDI AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2008 09:18:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
faworyt napisał(a):
Kupiłem AEL zalany mineralnym Mobilem Diesel. gosc zrobił tak 70 tyś.km.
Ja juz niezmieniałem na półsyntetyk ,bo to nigdy niewiadomo co siębędzie działo ,a po co mi problemu ,no i zalałaem Castrol Magnatec 15W-40.

Szukac problemów ,czy zostac przy tym na czym auto dobrze jechało?

Pytanie do autora wątku , czy cos złego dzieje ,sie z silnikiem po wymianie z mineralnego na syntetyk ?


Wydaje mi się, że oleje mineralne nie szkodzą tak mocno silnikowi jak turbinie. Wady tych olejów to nieco większa lepkość w niższych temperaturach, a czasami parę stopni robi dużą różnicę bo olej zachowuje się nieliniowo. Turbina jest chłodzona olejem, a te z bazą naturalną są mniej odporne na wysoką temperaturę, w szczególnych przypadkach olej będzie się zwęglał oraz zostawiał osad. Ale nie wiem jak jest w realu, być może to obiegowa opinia.

Dużo też zależy od tego gdzie auto jeździło. Z pewnych źródeł słyszałem, że Włosi często od nowości zalewają mineralnym (tak słyszałem ale głowy nie dam). Jeśli auto jest z "zachodu" to najpewniej był full syntetyk.

Jesteś kolejnym klasycznym przypadkiem zakupu samochodu, w którym poprzedni właściciel zalał mineralnym, trochę z głupoty, a trochę z oszczędności.
Ja moje auto kupiłem przy przebiegu ok 280 tys, oczywiście klasyka czyli mineralny Mobil. Też miałem wątpliwości, dwa lata temu przeszedłem na półsyntetyk, ostatnio od wymiany do wymiany zrobiłem 14 tys, od pozycji 'max' ubyło do pozycji między kreskami. Zużycie oleju wychodzi mi jakieś 35 ml na tysiąc km. Bez wahania przeszedłbym na olej syntetyczny ale po co.

Ponawiam pytanie. Czy ktoś zna przypadek przejścia z mineralnego na syntetyk związane z uszkodzeniem, rozszczelnieniem silnika?

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2008 10:48:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.maja.2008 15:29:33
Posty: 42
Lokalizacja: Krapkowice
Cytuj:
Ponawiam pytanie. Czy ktoś zna przypadek przejścia z mineralnego na syntetyk związane z uszkodzeniem, rozszczelnieniem silnika?


Dołączam pytanie. Zalałem minerałem ,bo opierałem się na tym co mówili mi ludzie co zmieniają oleje , których znam dobrze i źle niechcieli by mi doradzic. Usłyszałem ,ze jak zaleje półsyntetyk, to moze go troche więcej brac niz mineralnego ,ale to byłyby minimalne ujemne skutki przejscia, moze byc gorzej. A skoro jeździ na mineralnym i źle niejest ...wiecie jak to jest.

_________________
Audi A6 AVANT 2.5 TDI AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2008 13:26:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
jak jeździsz na mineralnym i przejdziesz na półsyntetyk to normalnie powinien mniej oleju brać,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2008 15:19:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.maja.2008 15:29:33
Posty: 42
Lokalizacja: Krapkowice
hubos21 napisał(a):
jak jeździsz na mineralnym i przejdziesz na półsyntetyk to normalnie powinien mniej oleju brać,


Mniej ? A wszyscy mówią ,ze więcej. Niechce byc złośliwy ,ale na to jest wiele potwierdzonych zarówno na forum ,jak i niena forum faktów , teorii itd.
Jestes pierwszą osobą ,która napisała ,ze po przejsciu na olej o większym wskaźniku lepkosci silnik weźmie go mniej.

_________________
Audi A6 AVANT 2.5 TDI AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: