.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 18:07:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 1Z] Przeróbka na AFN
PostNapisane: 03.maja.2008 19:34:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.cze.2007 18:44:32
Posty: 153
Jako ze bede mial zastrzyk gotowki, a silnik nadaje sie do wiekszego remontu, zastanawialem sie nad przerobieniem go na AFN. Chce kupic pompe wtryskowa, gdyz w mojej niedomaga nastawnik, a mam potencjometryczny i ciezko z czyszczeniem tego.
Chce wymienic koncowki wtryskow, od razu zalozylbym AFN.
Kompa takze na AFN`owskiego + przeplywka pierbyrga
turbo takze widzialem zregenerowane na allegro za 1400 - 1600, a stara moze sprzedalbym jeszcze za jakies 300 - 400 pln, wiec koszt niewiele wiekszy od regenerowania mojej starej.

Co jeszcze trzeba by bylo wymienic i czy macie jakies porady odnosnie takiej zmiany.

Bede takze zmienial uszczelke pod glowica i jezeli trzeba bedzie to pierscionki i panewki. Czy przy wymianie pierscionkow dac gladz cylindrowa do honowania?

_________________
Audi `92 B4 1Z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.maja.2008 20:25:26 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
a nie lepiej byloby zapodac 130 PDka?
w sumie koszt i zabawa podobna...

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.maja.2008 23:15:21 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
BiLu napisał(a):
a nie lepiej byloby zapodac 130 PDka?
w sumie koszt i zabawa podobna...


albo zrobic swapa na aefena..... co bedzie tansze niz przerobka....

Pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2008 09:19:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.cze.2007 18:44:32
Posty: 153
Jestem otwarty na propozycje. Moze i lepiej by bylo caly silnik przelozyc, Wiazke elektryczna takze trzeba przelozyc? czy na starej moze byc? znalazlem takie silniki
http://moto.allegro.pl/item351874849_vw ... motor.html
http://moto.allegro.pl/item353866759_si ... letny.html
http://moto.allegro.pl/item357557275_si ... 10_km.html

Robiac swap oprocz silnika ( 3200pln )z osprzetem bede potrzebowal jeszcze kompa ( 400pln ) i wiazke( 300 pln ) co razem daje w zaokragleniu 4000 pln

Robiac przerobke: pompe (1200 pln), wtryski( koncowki + regulacja 250 pln), turbo ( 1400 ) , kompa( 400 ), przeplywke( 400 ), ( wiazke tez? ) co daje takze prawie 4000 pln.

w zakupie wychodzi podobnie, ale w opcji swap mam caly silnik do sprzedania, czyli chyba swap bedzie robiony.

Macie jakies porady, sugestie? Mocowanie silnika trzeba przerabiac, czy pasuje bez problemow? . Jeszcze swapa diesla nie robilem, ale kilka udanych przekladek benzyniakow juz bylo, mam nadizeje ze nie bedzie z tym wiekszego problemu.

Z kasa chcialbym sie zamknac w okolo 3000 pln, licze na sprzedanie silnika 1Z w razie swapa, tylko pewnie pujdzie po cenie zlomu.

_________________
Audi `92 B4 1Z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2008 22:12:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
przrobka w skrócie :

turbo, kolektor wydechowy, akumulator podciśnienia, zaworek sterujacy kierownicami, zaworek odcinający podciśnienie, cała instalacja podciśnieniowa, przewód smarujacy, przewód odpływowy,ECU i soft

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2008 05:51:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.cze.2007 18:44:32
Posty: 153
Na pewno bedzei robiony swap. Powiedzcie mi jeszcze tylko czy okablowanie silnika takze musze wymieniac ? Czy wystarczy wyjac 1Z, wsadzic AFN i ECU zmienic.

_________________
Audi `92 B4 1Z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2008 14:15:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
dimmus napisał(a):
Na pewno bedzei robiony swap. Powiedzcie mi jeszcze tylko czy okablowanie silnika takze musze wymieniac ? Czy wystarczy wyjac 1Z, wsadzic AFN i ECU zmienic.


wiazka zostaje ta sama [ale pewny nie jestem]

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2008 12:45:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.cze.2007 18:44:32
Posty: 153
Mala reaktywacja, niestety nie starczylo zapalu i funduszy wiec swap nie doszedl do skutku, ale sytuacja troche sie zmienila
Jako ze znalazly sie fundusze na naprawe auta, sklaniam sie z przerobka na AFN.
powody:
-zepsuty nastawnik potencjometryczny
-TS do regeneracji
-wtryski zaczynaja niedomagac

Wymiana nastawnika na nowy 1600 pln, za te same pieniadze dostane pompe, kompa i przeplywke ( uzywane oczywiscie)
TS regeneracja ~800 pln, doplacam raz tyle i mam zregenerowana ze zmienna geometria.
Wtryski, troche ciezki temat bo nowe duzo kosztuja, a byl poruszany temat koncowek BOSCH za 200pln, jednak nie jestem przekonany czy taka opcja bedzie dobrym rozwiazaniem.

Kolejne watpliwosci, czy wszystko bedzie pasowalo, czy nie trzeba bedzie rzezbic i dokladac kabli, nie jest to dla mnie rzecza nie do zrobienia, ale lepiej by bylo gdyby nie trzeba bylo za duzo kabli dokladac.

swap jakos niebardzo mnie przekonuje. najtaniej bylo by sprowadzic lekko walnietego anglika i reszte co zostanie posprzedawac, ale problem jest tego typu ze jak ktos sprowadzi takiego to sam rozkreca go na czesci i za sam silnik chce wiecej niz za auto zaplacil. Jechac do UK niebardzo moge, a specjalnie po jednego rumpla jechac sie nie oplaca, bo drogo wyjdzie.
Sam juz nie wiem co robic, chyba przerobka jednak taniej wyjdzie.

_________________
Audi `92 B4 1Z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2008 13:03:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
bezsensu pomysł dla mnie przerabiać 1z na afn. Dużo dużo zabawy. lepiej się pobawić tym co masz i przerobić 1z na 1z, no chyba że masz w 100% cały osprzęt od afn za normalne pieniądze to wtedy można się bawić. Turbo sobie zregenerujesz za 800zl, jak dobrze trafisz to za 800zł ktoś Ci złoży delikatną hybrydę. Wtryski, czasami zdarzają sie okazje że można wyrwać komplet w dobrej cenie (całe wtryski nie same końcówki). Miałem kiedyś taką okazję koło 500 zł za komplet z auta hamowanego na 150 km. Za kolejne 800 zł kupisz sobie pompę, również trzeba szukać znajomości i okazji, a można wyrwać w b.dobrym stanie dużo taniej. Przepływke i ecu to już sobie dokupisz gdzieś. Jakieś delikatne strojenie do tego wszystkiego i masz lepiej i więcej niż w afn za podobną kasę.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2008 13:53:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.cze.2007 18:44:32
Posty: 153
Na innym forum pisza ze przy wymianie nastawnika na indukcyjny z potencjometrycznego nie trzeba wymieniac przeplywki i ECU, a jedynie wystarczy piny z wtyczni przepiac. Jezeli tak to nie bawilbym sie w AFN, tylko faktycznie to co mam zrobil do porządku.
Jakie sa wasze doswiadczenia z przekladaniem nastawnikow.

_________________
Audi `92 B4 1Z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2008 19:59:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Jesli swapowac - to tylko na AWX.
Jesli nie - zapodac uzywanego 1Z w idealnym stanie (lezy tego sporo na alledrogo).

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2008 20:09:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Baskecior napisał(a):
Jesli swapowac - to tylko na AWX.
Jesli nie - zapodac uzywanego 1Z w idealnym stanie (lezy tego sporo na alledrogo).


Idealny 1z na alledrogo ?|

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2008 15:54:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Omyłkowo zagrałem słowami. Miało być "w stanie bdb". Idealne wyjeżdzają z fabryki ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2008 15:58:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
No ja to sceptyczny jestem jeśli chodzi o silniki z allegro.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 80 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: