myszeczka88 napisał(a):
a czemu tak zły jest 0w40 ??
chodzi o to ze ma lancuch zamiast paska ??
0W40 i 5W30 "nie mają takiego znaczenia", jak inne właściwości wynikające z różnic pomiędzy normą 507.00 (LL3) a 505.00 (np. Mobil 0W40).
Zwróć się do Kolegi "bezduszny" - on na pewno wytłumaczy Ci lepiej niż ja, dlaczego do silnika wymagającego 507.00 nie powinno wlewać się innych gatunków nie spełniających tej (jakże wyśrubowanej !!) normy.
Łańcuchy "jako takie" nie mają większego znaczenia - bardziej ważne są takie elementy silnika jak:
- turbina
- napinacze hydrauliczne w układzie rozrządu
- "spasowanie" np. hydropopychaczy
- inna (niż we wcześniejszych modelach) obróbka gładzi cylindrowych i współpracujących z nimi pierścieni tłokowych
... oraz dużo innych podzespołów wymagających "takiej" (507.00) - a nie "innej" (np. 502.00, 505.00, itd.) - normy oleju.
Zupełnie odrębną kwestią jest fakt, że "długowieczność" LL3 (być może ...) sprawdza się w laboratoryjnych warunkach pomiarowych, lecz w normalnej eksploatacji "drogowej" - "przeginanie pały" ponad 15 tyś.km. wyrządza w silniku więcej szkody niż pożytku ... (zróżnicowana jakość paliwa, syf z powietrza, sposób eksploatacji) .
PS: Z podobnych powodów w Twoim AFNie lepiej będzie się spisywał "pełny syntetyk" od "semi-sytetyka", chociaż jeden jak i drugi spełniają wymagane (przez Audi) normy.
Skoro stosujesz "półsynetyka", to wymieniaj go "o połowę" częściej (co 7500 km) - wówczas silnik "nie odczuje" aż tak bardzo "pogorszonej jakości" zastosowanego oleju.