.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 17:58:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [b7 BKN] 3,0TDI - zmiana oleju.
PostNapisane: 09.maja.2008 14:56:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2007 11:58:08
Posty: 137
Lokalizacja: Łódź
Witam,

Jaki olej (najchetniej z Mobil) do 3,0tdi 204km z '05?

PZDR


Ostatnio edytowano 19.maja.2008 07:02:34 przez jacue, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2008 15:01:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2008 19:09:29
Posty: 884
tylko pelny syntetyk

a najlepiej jakis motu pelny syntetyk

_________________
A6 1.9 TDI
185PS i 401Nm
ObrazekObrazek
tyle ze w 2 autach seicento 900 + a6 1.9TDi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2008 15:15:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2007 11:58:08
Posty: 137
Lokalizacja: Łódź
ktory pelny syntetyk z Mobil'a mozna zastosowac do tego silnika?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2008 15:17:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2008 19:09:29
Posty: 884
Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40

pomylka nie ten olej !!! musi byc olej spelniajacy norme 507..

_________________
A6 1.9 TDI
185PS i 401Nm
ObrazekObrazek
tyle ze w 2 autach seicento 900 + a6 1.9TDi :)


Ostatnio edytowano 10.maja.2008 11:54:30 przez alukard, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2008 15:57:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2007 11:58:08
Posty: 137
Lokalizacja: Łódź
czy to znaczy ze mobil1 0-w40 Turbo Diesel jest najwlasciwszy z Mobila dla tego silnika?

Pytam dlatego ze wlasnie sie wczytalem w opisy i zastosowanie innych w pelni syntetycznych Mobil1 i wynika ze wszystkie sa dopuszczone przez VW i wszystkie mozna sotosowac do turbo diesli.

?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2008 17:20:46 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
a To silnik z CR czy PD ?? Właśnie sam sie zastanawiam jaka jest norma na PD i jaka na CR ?

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [b7 BKN] jaki olej do 3,0tdi 204km?
PostNapisane: 09.maja.2008 20:28:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
jacue napisał(a):
Witam,

Jaki olej (najchetniej z Mobil) do 3,0tdi 204km z '05?

PZDR


temat oleju do silnika 3.0 TDI V6 był poruszony tutaj (czytaj w tekscie):

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=77429


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2008 21:12:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2007 11:58:08
Posty: 137
Lokalizacja: Łódź
przeczytalem dokladnie podany link ale tam jest szczatkowo napisane ze LL i nic wiecej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2008 21:20:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
Sytuację pogarsza fakt, że praktycznie nie ma zamiennika dla oleju i trzeba lać LongLife'a III ... i wymieniać najdalej co 15 tkm


Wydaje mi się iż była to jednoznaczna wypowiedz Piotrusia.


Moze ktos kto eksploatuje to auto doda coś jeszcze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2008 21:34:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Edge 5W-30. Ten i żaden inny. Wymiana najpóźniej co 15 tkm.

http://www.castrol.com/castrol/productd ... Id=7028271

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2008 00:29:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Tak jak Piotruś mówi - LL III - i wymiana co 15 kkm max...

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2008 08:07:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2007 11:58:08
Posty: 137
Lokalizacja: Łódź
a ktory Mobil jest LLIII?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2008 08:48:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2008 19:09:29
Posty: 884
kolego jak sie upierasz tak na tym mobilu too kup co ja ci napisalem
jak nie kup ten co radzi ci piotruś a jak dalej nie to kup motul :)

_________________
A6 1.9 TDI
185PS i 401Nm
ObrazekObrazek
tyle ze w 2 autach seicento 900 + a6 1.9TDi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2008 09:14:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
jacue napisał(a):
a ktory Mobil jest LLIII?


Ten: http://www.mobil.com/Poland-Polish/Lube ... _5W-30.asp

PS: Oczywiscie "możesz" :/ zastosować to co radzi "myszeczka88" (szczególnie propozycja 0W40 bardzo mi się "podoba" :/ ) - przynajmniej będziesz miał sponsora na ewentualną wymianę zniszczonych elementów rozrządu ... :/ .
Szkoda, że za wadliwe "porady" na naszym Forum nie ma odpowiedzialności materialnej ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2008 10:38:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2008 19:09:29
Posty: 884
Piotruś

a czemu tak zły jest 0w40 ??

chodzi o to ze ma lancuch zamiast paska ??

jezeli w tym problem to przepraszam za wprowadzenie w blad ;/

_________________
A6 1.9 TDI
185PS i 401Nm
ObrazekObrazek
tyle ze w 2 autach seicento 900 + a6 1.9TDi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2008 11:26:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
myszeczka88 napisał(a):
a czemu tak zły jest 0w40 ??

chodzi o to ze ma lancuch zamiast paska ??


0W40 i 5W30 "nie mają takiego znaczenia", jak inne właściwości wynikające z różnic pomiędzy normą 507.00 (LL3) a 505.00 (np. Mobil 0W40).

Zwróć się do Kolegi "bezduszny" - on na pewno wytłumaczy Ci lepiej niż ja, dlaczego do silnika wymagającego 507.00 nie powinno wlewać się innych gatunków nie spełniających tej (jakże wyśrubowanej !!) normy.

Łańcuchy "jako takie" nie mają większego znaczenia - bardziej ważne są takie elementy silnika jak:
- turbina
- napinacze hydrauliczne w układzie rozrządu
- "spasowanie" np. hydropopychaczy
- inna (niż we wcześniejszych modelach) obróbka gładzi cylindrowych i współpracujących z nimi pierścieni tłokowych
... oraz dużo innych podzespołów wymagających "takiej" (507.00) - a nie "innej" (np. 502.00, 505.00, itd.) - normy oleju.

Zupełnie odrębną kwestią jest fakt, że "długowieczność" LL3 (być może ...) sprawdza się w laboratoryjnych warunkach pomiarowych, lecz w normalnej eksploatacji "drogowej" - "przeginanie pały" ponad 15 tyś.km. wyrządza w silniku więcej szkody niż pożytku ... (zróżnicowana jakość paliwa, syf z powietrza, sposób eksploatacji) .

PS: Z podobnych powodów w Twoim AFNie lepiej będzie się spisywał "pełny syntetyk" od "semi-sytetyka", chociaż jeden jak i drugi spełniają wymagane (przez Audi) normy.
Skoro stosujesz "półsynetyka", to wymieniaj go "o połowę" częściej (co 7500 km) - wówczas silnik "nie odczuje" aż tak bardzo "pogorszonej jakości" zastosowanego oleju.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2008 11:35:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2008 19:09:29
Posty: 884
juz wszystko rozumie ;/
moj "polecony" ;/ spelnial 505 a musi 507 przepraszam ;/ ehh tak jak czlowiek nie patrzy dokladnie. ;/

tak ze jak piotruś mowi z mobila tylko 5w30 !!!!!!!!!


PS. :) do mojego oleju

dla mnie i tak glupstwem jest wymiana oleju po 10 tys
zawsze oleje wymieniam miedzy 8 a 9 tys km i nigdy nie zostawiam starego filtra ;/ ani oleju ani powietrza

tylko mam jakies obawy co do pelnego syntetyka mimo tego ze silnik oleju nie bierze.

wtedy jeszcze nie robili w pelni syntetycznych olejow jak produkowali AFN ??
i to jest glownym powoden nie wiem czy dobrego myslernia nie zastosowania w moim silniki w pelni syntetyka...

tylko mysle o troszke wiekszej mocy i podniesieniu momentu
i nie wiem jak z tym olejem najlepiej zrobic ;/

ale widze ze kolega piotruś z moich stron :) mozna wiedziec mniejwiecej gdzie ??:)

_________________
A6 1.9 TDI
185PS i 401Nm
ObrazekObrazek
tyle ze w 2 autach seicento 900 + a6 1.9TDi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2008 19:38:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2007 11:58:08
Posty: 137
Lokalizacja: Łódź
Odnosnie jaki olej powinienem zastosowac do tego silnika pytalem uprzednio w Centrum Informacji Klienta Audi i dzisiaj otrzymalem nastepujaca odpowiedz:

"Oleje dla serwisu standartowego (wymiana co 15 000 km): norma oleju VW 505 01 lub VW 505 00 (np. Mobil Synt S Special V lub Mobil 1 Turbo Diesel)
Oleje dla serwisu Long life (wymiana oleju co 30 000 km): norma oleju VW 506 00 lub 506 01 (np. Mobil TE lub Mobil SHC Formula LD)

Zapraszam do odwiedzenia naszej strony internetowej www.audi.pl , gdzie znajdzie Pan wiele informacji na temat samochodów, a w linku Partnerzy znajduję się pełna lista naszych dealerów."

Prosze o ostatnia sugestie jaki powinienem wlac olej do mojego nowego samochodu.

TIA

PZDR


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2008 06:32:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2007 11:58:08
Posty: 137
Lokalizacja: Łódź
Od soboty mam wreszcie swoje wymarzone b7 3,0tdi quattro tiptronic i pomimo tego ze 2000 km byl wymieniony olej Castrol LL III z wymiana co 30 kkm, chce teraz wymienic olej przechodzac z LL na wymiane co max 15kkm.

Centrum Informacji Audi poinformowalo mnie ze w takiej sytuacji moge wlac Mobis Synt S Special V lub Mobil1 Turbo Diesel.
Ktory jest lepszy dla tego silnika?

PZDR


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2008 18:45:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
krótko i w temacie:

1. olej musi być 5W-30 lub 0W-30 ale na pewno niskopopiołowy i spełniający normę 507
2. unikać o ile to możliwe oleju HC (hydrokrakowanego)
3. wymieniać co 15k km i nie słuchać opinii o LongLife..... i wymianach co 30k czy więcej.
4. unikać produktów Castrol'a


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 60 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: