.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 14:06:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi A4 B6 - jaki materiał nadwozia ?
PostNapisane: 06.maja.2008 16:51:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2005 18:42:32
Posty: 66
Czy A4 B6 ma blachy z domieszką aluminium ? Być może będę niedługo kupował takie autko, ale chciałbym zakupić do sprawdzenia miernik grubości lakieru. Te najtańsze nie mierzą na aluminium.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2008 08:01:25 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
nie

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2008 10:54:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2006 17:46:54
Posty: 1140
Lokalizacja: Kraków
Zamiast miernika to lakiernika poszukaj do oględzin. Jego oko wiecej powie niz miernik.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2008 08:40:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2005 18:42:32
Posty: 66
MorgothV8 napisał(a):
nie


"nie" mam rozumieć, że A4 B6 nie posiada domieszki aluminium w blacharce ?

LykaN napisał(a):
Zamiast miernika to lakiernika poszukaj do oględzin. Jego oko wiecej powie niz miernik.


Różnie to bywa, czasem auta są zrobione naprawdę idealnie i nawet lakiernik nie wykryje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2008 09:11:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
Yacek napisał(a):
Różnie to bywa, czasem auta są zrobione naprawdę idealnie i nawet lakiernik nie wykryje.


to takich lakierników omijaj szerokim łukiem :peace: ;)

ktoś kto się zna, zawsze znajdzie to "coś" co zdradza przeszłość auta - uwierz,
żeby było smiesznie własnie miernik nie zawsze pokaże to co moze dostrzeć oko "aptekarza" :): często handlarze posługują się miernikami zeby zafałszowac prawdziwy obraz auta.

sprawdzone wielokrotnie ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2008 11:29:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2005 18:42:32
Posty: 66
Naprawdę jesli auto jest malowane profesjonalnie to często nie da się zauważyć.
Poza tym miernikiem mozna sprawdzić elementy, do których ciężko dotrzeć wzrokiem, np. podłuznice.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2008 13:30:28 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Cytuj:
"nie" mam rozumieć, że A4 B6 nie posiada domieszki aluminium w blacharce ?

Tak :peace:

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2008 13:44:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2006 17:46:54
Posty: 1140
Lokalizacja: Kraków
Yacek napisał(a):
Naprawdę jesli auto jest malowane profesjonalnie to często nie da się zauważyć.
Poza tym miernikiem mozna sprawdzić elementy, do których ciężko dotrzeć wzrokiem, np. podłuznice.


Yacuś...skoro sam mówisz o profesjonaliźmie to nie powinienes miec zasrtrzezen do wykonanej naprawy.
Nawet profi-robote da sie poznać. Uwierz mi...16 lat auta maluje i wiem gdzie rzucic slepym okiem.
Nie powiedziane ze kazde malowanie to zdu....robota. Zalezy KTO, CzYM, i ZA ILE. i wtedy wiadomo wszystko.
Własnie podłuznice to najlepszy element do wyłapania naprawy. Tam nigdy nikt sie nie przykłada do idealnego wymalowania wiec mozna to poznać. Jesli oczywiscie były naprawiane. Bo nie kazde uderzenie w przód sie przenosci na konstrukcje.
Konczac to co juz było pisane X razy - daruj sobie miernik i szukaj kumpli z zawodu.

PS.
Nie wiem czy to dobry przykład: X lat temu mój były szef kupił w salonie nowego Focusa. Tak dla jaj pomierzylismy grubosci miernikiem takim zwykłym najtanszym. Kazdy element miał inna grubosc farby. WIęc ne wiem...czy FORD daje ciała czy miernik za 5zł daje ciała.

pzdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2008 15:10:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2005 18:42:32
Posty: 66
LykaN napisał(a):
Własnie podłuznice to najlepszy element do wyłapania naprawy.


Nie zrozumiałeś mnie. Wiem, że na podłużnicy można wyłapać, ale okiem ciężko dojrzeć bo pozasłaniane a miernikiem z sondą bez problemu.
Co do miernika lakieru to moje zdanie jest takie, że szybciej wyłapiesz szpachel niż okiem (chyba, że jest fatalnie zrobione to nawet nie trzeba się przyglądać). Mam kilku znajomych handlarzy i blacharzy od lat w fachu i naprawdę ciężko poznać niektóre naprawy okiem. Nie musisz się ze mną zgadzać.

Co do aut z salonu to niektóre są niestety malowane - zdarzają się obtarcia podczas transportu a nawet gorsze rzeczy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2008 16:50:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2006 17:46:54
Posty: 1140
Lokalizacja: Kraków
Yacuś no i sie nie zgodze jak napisałes wczesniej. Niekoniecznie po LAKIERZE mozna poznac ze auto było prane czy robierane..a rurki? a weze? obdarcia obicia...swiecące sie śrubki (od odkrecania) itp..sam lakier to nic:)
Co do salonowych tu sie zgodze, pracowałem rok w VIAMOT to wiem dlaczego niektóre modele Fiatów były na SUPER PROMOCJI :)
Nadal jestem zdania ze sam miernik wiele nie zdziała, ale widze ze sie uparłeś wydawac DUZE pieniadze na DOBRY miernik zamiast poprosic znajomych czy nawet dac na flaszke lakiernikowi z pierwszego lepszego zakładu. Mierniki po 20zł sa o dupe rozbić.

pzdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2008 20:50:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2005 18:42:32
Posty: 66
LykaN napisał(a):
Niekoniecznie po LAKIERZE mozna poznac ze auto było prane czy robierane..a rurki? a weze? obdarcia obicia...swiecące sie śrubki (od odkrecania) itp..sam lakier to nic:)


Oczywiście masz rację, po prostu uprosciłem sprawę pisząc o lakierze/

LykaN napisał(a):
Co do salonowych tu sie zgodze, pracowałem rok w VIAMOT to wiem dlaczego niektóre modele Fiatów były na SUPER PROMOCJI :)


Miałem na studiach kolegę, który pracował w ASO jednej z popularnych marek i niektóre jego opowieści aż mroziły krew w zyłach :)

LykaN napisał(a):
Nadal jestem zdania ze sam miernik wiele nie zdziała, ale widze ze sie uparłeś wydawac DUZE pieniadze na DOBRY miernik zamiast poprosic znajomych czy nawet dac na flaszke lakiernikowi z pierwszego lepszego zakładu. Mierniki po 20zł sa o dupe rozbić.
pzdr


Miernikiem po prostu na szybko weryfikuję, miałem miernik elektroniczny ale sprzedałem, a raczej dałem w rozliczeniu jak kupowałem auto - facet był zafascynowany :) To był miernik za niecałe 200 zł ale mierzył bardzo dokładnie i sprawdzałem go na wielu autach. Oczywiście nie polegam tylko na mierniku, ale jest bardzo pomocny. Ostatnio jak kupowałem auto oglądałem prawie 2 godziny - sprzedający był pełen podziwu :) Co tylko mozna było wypatrzyc to wypatrzyłem, fakt, że lakiernik moze zrobiłby to szybciej :)
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: