silnik AEL z orginalnym wyposażeniem ma następujące ograniczenia:
1. Drgania wału korbowego pomiędzy 2500-2900rpm jeżeli przesadzimy z dawką max
2. Problem z doładowaniem poniżej 2000rpm jeżeli chcecie poprawić "dół" musicie się liczyć ze sporym dymem
3. Orginalna turbospręzarka K14 jest za mała i powyżej 3900 nie daje rady utrzymać ciśnienia doładowania powyżej +1bar co powoduje zminiejszenie dawkowania (ograniczanie mapą dymu - dlatego auta ponad 180PS zazwyczaj dość mocno dymią) - należy próbować uzyskać moc maksymalną przy niższych obrotach ale to zawęża dodatkowo użytkowy zakres obrotów.
dla max efektów należy dać:
- turbo z AAT (K16) lub zmienną geo z AHY - ale to wymaga mądrego programisty i wymiany zaworu sterującego turbiną
- wtryskiwacze z dużymi otworkami aby skrócić czas wtrysku - uniknąć długiego spalania i dymu
- głowicę pompy lub pompę z transportera AHY (z tego co wiem ma większy tłoczek co podnosi ciśnienia i skraca wtrysk dawki)
- duży intercooler
Należy tylko pamiętać o pkt. 1. - nie da się uzyskać w tym silniku dużego momentu poniżej 3000rpm - realnie można tam podnieść moment o 10-15% większe zmiany powodują silne drgania mogące uszkodzić wał korbowy silnika.
PS. często dymienie wynika z niewłaściwej modyfikacji oprogramowania - podniesienie mapy doładowania nie gwarantuje ciśnień (oprogramowanie limituje w kilku miejscach max ciśnienie)
Pozdrawiam

)