.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.kwi.2025 16:10:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [All AEL] Mozliwości R5 2,5 TDi + Garett 25 + FMIC + pompa ?
PostNapisane: 13.maja.2008 11:28:07 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Z racji tego ze zamierzam zakupic A6 C4 z silnikiem AEL (103KW - 140KM) i poźniej zmodyfikowac silnik (nowa Turbosprężarka , pompa , koncowki wtryskiwaczy , FMIC , sprzęgło itp).odnoszę się z zapytaniem ..(a właściwie kilkoma;))

1. Jakie są mozliwości tego silnika na seryjnym osprzęcie ? (bezpieczny chiptuning)
2. Jaką sprężarke zastosowac ? (max 2000 zl )
3. Jak blok silnika , głowica , wał korbowy ,tłoki , itp to zniesie ? (ile wytrzyma )


ps. na modyfikacje przeznaczam 4000 zl ,

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2008 16:48:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2003 01:33:16
Posty: 1704
przyjeło się że 180KM.
Później dzieją się dziwne rzeczy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [All AEL] Mozliwości R5 2,5 TDi + Garett 25 + FMIC + pom
PostNapisane: 13.maja.2008 21:35:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 11:57:51
Posty: 1859
Lokalizacja: Wrocław
Auto: noo... ford :]
gustav200 napisał(a):
Jak blok silnika , głowica , wał korbowy ,tłoki , itp to zniesie ? (ile wytrzyma )


Jeśli chcesz drastycznie podniesc moc, to chyba 1,9 tdi jest bardziej odpowiedni. Przerabia się go, jak bułki w piekarni. AEL to silnik, który nie był wszechstronnie (przynajmniej ja nie slyszalem) testowany pod względem maksymalnej wytrzymalosci na podniesienie mocy... ale 180 koni to chyba samym softem+wtryski się uzyska pod warunikiem, że silnik zdrowy.

_________________
100 C4 2.0 2004-2007, 80 B3 1.8, 90 q NG
A6 C4 2,5 AEL Quattro 2007-2008 ;(
S6 PLUS C4 4.2 V8 2008-2012
JEST: F Explorer, A8 D2 i 80 B4
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [All AEL] Mozliwości R5 2,5 TDi + Garett 25 + FMIC + pom
PostNapisane: 14.maja.2008 16:41:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2003 01:33:16
Posty: 1704
toms001 napisał(a):
gustav200 napisał(a):
Jak blok silnika , głowica , wał korbowy ,tłoki , itp to zniesie ? (ile wytrzyma )


Jeśli chcesz drastycznie podniesc moc, to chyba 1,9 tdi jest bardziej odpowiedni. Przerabia się go, jak bułki w piekarni. AEL to silnik, który nie był wszechstronnie (przynajmniej ja nie slyszalem) testowany pod względem maksymalnej wytrzymalosci na podniesienie mocy... ale 180 koni to chyba samym softem+wtryski się uzyska pod warunikiem, że silnik zdrowy.

dlatego piszę że 180 bo jest kilka na AKP co tyle mają i działają. O mocniejszych nie słyszałem a z tego co było pisane na AKP to powyżej tej mocy silnik sra ogniem wiec tzreba przyjąć że na tą chwile jest to graniczna max moc tego silnika. Chyba ze ktos zrobi 210-230 i polata 30 000km i nic sie nie stanie to wtedy poprzeczka się podniesie. Jak narazie takich osiągnieć nie ma w cywilnym AEL. Ale kto wie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2008 11:17:29 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
w sumie nie dowiedziałem sie najważniejszego ale pewnie lepszy do modyfikacji bedzie jak to mowi Basket " Stary kondon 1.9 TDi AFN " ale i tak nie wiem jaką Turbine dobrać zeby to w miare jeździło ?

Edit : Czy np do A4 AFN '98 podjedzie gładko bez większych przeróbek GT 25 lub GT28 ? http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/catelog/Turbochargers/GT25/GT2560R_466541_4.htm

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2008 14:17:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2006 20:00:30
Posty: 47
Lokalizacja: Opolskie
A zwiekszal ktos moc w tym AEL w quattro?
Podobno dzieja sie cuda z walem,jakies wibracje itp? Takie cos slyszalem od specjalisty od Audi...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2008 09:16:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Witam

Jeżeli modyfikacja jest dobrze wykonana i przed (na serii) nic sie nie działo z wałem/podpora/dyfrem to po modyfikacji nie będzie problemu.

Inna sprawa jest taka, że statystyczne AELe mają bardzo duże przebiegi i w 99% NIE nadają się nawet do wykonania podstawowej modyfikacji (chip-tuning).

Jeżeli ktoś planuje większe modyfikacje mechaniczne raczej liczyłbym w kosztach tuningu regeneracje silnika (panewki, pierścienie, końcówki wtrysków, poma wtryskowa, uszczelki itp itd).

Pozdrawiam

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2008 15:31:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2006 20:00:30
Posty: 47
Lokalizacja: Opolskie
Takiej kompletnej padliny nie mam ;)

w sumie ma 283 tys na liczniku 96/97 rok magnatec 10w40 co 10 tys o dziwo nie bierze go za duzo wtryski wymieniane w tamtym roku bo sterujacy padl.przy okazji byla robiona pompa ale dalej cos sie pitoli bo na jalowym obroty minimalnie faluja.Niby ze ta plytka w pompie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2008 19:58:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
gustav200 napisał(a):

Edit : Czy np do A4 AFN '98 podjedzie gładko bez większych przeróbek GT 25 lub GT28 ? http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/catelog/Turbochargers/GT25/GT2560R_466541_4.htm

A po co chcesz do afna pchać takie duże krowy? Planujesz go dłubnąć ponadprzeciętnie? ? , No chyba że planujesz bardzo duże wydatki i bardzo duże modyfikacje.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Ostatnio edytowano 13.wrz.2008 20:18:37 przez Bobo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2008 12:04:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Faktycznie w AEL problemem w podniesieniu mocy powyzej 200ps jest sama glowica , poniewaz nawet jak sie zwiekszy moc to z tylu zacznie zostawiac batorego. Wal w tych silnikach oraz korbowody to najmocniejsze jakie wyszly w R5 . Dowodem na to jest wkladanie calego dolu do benzynowych R5 z doladowaniem aby spokojnie uzyskac ponad 600ps.W swoim AEL mam ponad 180ps ale modyfikacja przeprowadzona w D (takiego kupilem) polegala na wymianie wtryskow AXG oraz dodanie chlodnicy oleju w przodzie auta co jest bardzo wazne,oraz wiekszy intercooler. Wkladanie do tego silnika wiekszego turbo i zmiana pompy nie wnosi nic , poniewaz z tego co jest oryginalnie mozna uzyskac przyzwoite parametry , pompa jest bardzo wydajna i turbo jezeli myslimy o mocy okolo 180-190ps. Zaleta tych silnikow o to oszczednosc nawet przy podniesionej mocy.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2008 09:40:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.paź.2007 21:02:00
Posty: 21
Jack moglbys powiedziec cos wiecej na temat dodatkowej chlodnicy oleju ? Jak ona jest wykonana ? lub przedstawiac to na fotkach . Dzieki.

_________________
A6 C5 AFB 98' 150 PS
A6 C4 AEL 96' 1XX PS
80 B4 ABK 94' 115 PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2008 22:26:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Przewody olejowe odporne na temperature, cisnienie sa dodatkowo w oslonie matelowej siateczki. Chlodnica typowa do samochodow tuningowych , kiedys rozkrecalem to jest takie wytloczenie na jej spodzie ale nie pamietam co za firma, wiem tylko, ze made in usa. wyjscie i wejscie z nasady filtra olejowego bo tam jest oryginalnie takie podlaczenie. Tak wyglada zamontowana na przodzie w aucie. Ta siatka to taki patent na liscie i owady, zakladam w kazdym aucie, ktore mialem i mam.
Obrazek

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2008 07:27:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Jack napisał(a):
wiekszy intercooler


a masz fotke tego IC-ka .... jest on wlozony w miejsce oryginalu ... :?:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2008 15:31:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 12:18:47
Posty: 538
Lokalizacja: PEKIN
Auto: Audi 100 c3 2.5 TDI
podam przyklad mojej walki z AELem
robilismy softa do 170hp jest jeszcze w miare
ale dodatkowe 5hp w gore i sadza sie sypie z wydechu
tzn 180 hp = 3 razy wiecej dymu niz 170hp

_________________
AUDI 100 C3 2.5 TDI /GTB 2263/BOSIO 0.260/EDC 15VM+/Soft bezdymny/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2008 23:53:23 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
jakis czas temu miala miejsce taka oto dyskusja:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... hlight=2xx

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2008 06:49:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
arekr chyba przy robieniu naprawdę mocnego diesla ze słabego diesla nie da się uniknąć dymienia. Albo coś jest estetyczne i jedzie, albo coś wali koksem i zapier**.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Ostatnio edytowano 13.wrz.2008 20:19:08 przez Bobo, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2008 17:44:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
arekr
Sprawdzałem ostatnio na hamowni swojego AEL i wyszło 185 PS i przyznam , że nie kopci. Cisnienie na wtryskach musi byc ustawione na 200 bar , turbina po stronie zimnej wieksza srednica , ponieważ inaczej ta mała , która jest oryginalnie nie wystarcza i przy podniesionym ciśnieniu doładowania zaczyna ogrzewać znacznie powietrze. Wtryski AXG maja inny kąt wtrysku co polepsza spalanie. Oczywiscie należy założyć chłodnice oleju dodatkowo bo nie wyobrażam sobie jazdy w upalne dni na długich odcinkach z dużymi prędkościami ale mało osób to rozumnie i pózniej wymieniaja nagminnie turbosprężarki oraz uszczelke głowicy .

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2008 22:20:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 12:18:47
Posty: 538
Lokalizacja: PEKIN
Auto: Audi 100 c3 2.5 TDI
turbina hybryda wieksza strona ciepla i zimna
boost na 1,2 bara IC narazie orginal
mysle ze w zime wyszlo by cos ponad 180 hp
jak mierzylismy bylo 30*C +orginalny IC =kazdy nastepny pomiar coraz slabszy

Narazie ten soft wystarczy

JACK masz wtryski od AXG jakie masz dysze 0,216 czy miejsze bowiem ze AXG
mialy jeszcze 0,205

_________________
AUDI 100 C3 2.5 TDI /GTB 2263/BOSIO 0.260/EDC 15VM+/Soft bezdymny/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2008 12:58:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 12:18:47
Posty: 538
Lokalizacja: PEKIN
Auto: Audi 100 c3 2.5 TDI
mialem kiedys takie wtryski z otworkami 0,205
zwykla pompa od AELa nie dawala rady przetlaczac
glowiczka tak sie nagrzewala ze temp paliwa wynosila 80*C w zime

_________________
AUDI 100 C3 2.5 TDI /GTB 2263/BOSIO 0.260/EDC 15VM+/Soft bezdymny/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: możliwości AEL'a
PostNapisane: 31.lip.2008 11:36:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
silnik AEL z orginalnym wyposażeniem ma następujące ograniczenia:
1. Drgania wału korbowego pomiędzy 2500-2900rpm jeżeli przesadzimy z dawką max
2. Problem z doładowaniem poniżej 2000rpm jeżeli chcecie poprawić "dół" musicie się liczyć ze sporym dymem
3. Orginalna turbospręzarka K14 jest za mała i powyżej 3900 nie daje rady utrzymać ciśnienia doładowania powyżej +1bar co powoduje zminiejszenie dawkowania (ograniczanie mapą dymu - dlatego auta ponad 180PS zazwyczaj dość mocno dymią) - należy próbować uzyskać moc maksymalną przy niższych obrotach ale to zawęża dodatkowo użytkowy zakres obrotów.

dla max efektów należy dać:
- turbo z AAT (K16) lub zmienną geo z AHY - ale to wymaga mądrego programisty i wymiany zaworu sterującego turbiną
- wtryskiwacze z dużymi otworkami aby skrócić czas wtrysku - uniknąć długiego spalania i dymu
- głowicę pompy lub pompę z transportera AHY (z tego co wiem ma większy tłoczek co podnosi ciśnienia i skraca wtrysk dawki)
- duży intercooler

Należy tylko pamiętać o pkt. 1. - nie da się uzyskać w tym silniku dużego momentu poniżej 3000rpm - realnie można tam podnieść moment o 10-15% większe zmiany powodują silne drgania mogące uszkodzić wał korbowy silnika.

PS. często dymienie wynika z niewłaściwej modyfikacji oprogramowania - podniesienie mapy doładowania nie gwarantuje ciśnień (oprogramowanie limituje w kilku miejscach max ciśnienie)

Pozdrawiam ;))

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: