.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.cze.2025 15:01:36

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7018 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274 ... 351  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2008 19:41:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
cygaro-avant napisał(a):
Dla mnie to też niezła zagwozdka, dlaczego auto z wysokowydajnym turbodieslem TRACI AŻ 50% MOCY, zanim ta przekazana będzie na nawierzchnię :?:
Nie potrafię tego wyjaśnić, tym bardziej, że Basketowóz konkretnie zasuwa.
Może na forum technicze to jakoś zapodać, niech się inni mędrcy wypowiedzą

Baskecior napisał(a):
2. Straty mocy biorą się m in z niesamowitego docisku jaki panuje na hamowni - wynik niemożliwy do uzyskania na drodze.

to jaki jest sens tak mocnego dociskania auta (poza wzgl. bezpieczeństwa)?
Przecież w ten sposób powstają wyniki zupełnie nieadekwatne, do tego, co dzieje się na drodze? Jaki jest sens tak hamować, ja się grzecznie pytam?

Znasz inny dokładny sposób oprócz hamowania na stanowisku pomiarowym w fabryce ?
Sens dociągania auta jest taki , aby w czasie pomiaru nie zrobiło dziury w murze naprzeciwko.
Ja osobiście podejrzewam iż moc strat na drodze będzie inna niż na hamowni, ale muszę to potwierdzić ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2008 20:27:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2007 17:58:24
Posty: 807
Lokalizacja: ŁÓDZ
No to na pewno nie jest dokładny sposób na pomiary

_________________
S6 4,2 AEC 1995 black-violet :) jest
Ducato 2,5 D :) było niestety ale cel nadrzędny
100 2,2T MC avant 1989 była [znowu jest :) ] Ukradli złodzieje :(
200 2,2T 1984 była


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2008 21:54:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2008 17:21:51
Posty: 1
Lokalizacja: Łódź
Szybkie pytanie znacie namiary na jakiś dobry sklep z częściami do Audi? Potrzeba mi na wczoraj drążek kierowniczy :) Wiem że dobry sklep jest na Limanowskiego ale nie mam do nich nr ani dokładnego adresu :( Znacie może?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2008 22:09:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sty.2005 20:18:37
Posty: 528
Lokalizacja: Łódź
jerzu napisał(a):
Szybkie pytanie znacie namiary na jakiś dobry sklep z częściami do Audi? Potrzeba mi na wczoraj drążek kierowniczy :) Wiem że dobry sklep jest na Limanowskiego ale nie mam do nich nr ani dokładnego adresu :( Znacie może?


1. Naprzeciwko wjazdu do Makro na Srebrzyńskiej wejście z rogu
2. na rogu 1 Maja a Żeromskiego (ostatnio ktoś mi włożył ulotkę za wycieraczkę ze znajduje się tam sklep z auto częściami m.in. do audi)
3. AutoTop na Traktorowej (jak dobrze pamiętam to za przejazdem klejowym) po prawej stronie

_________________
Pozdrawiamy M&M

A4 B6 Avant
80 B4 Avant (stary grzechotnik)
80 B3
80 B2 GL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2008 23:43:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2003 15:45:10
Posty: 4448
Lokalizacja: centralna Polska
Impax na Piasecznej

A najlepszy jest InterCars ale nie dla każdego ;)

_________________
S8 dla Łodzi..... i dla mnie też S8 ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2008 00:37:10 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
cygaro-avant napisał(a):
Dla mnie to też niezła zagwozdka, dlaczego auto z wysokowydajnym turbodieslem TRACI AŻ 50% MOCY, zanim ta przekazana będzie na nawierzchnię :?:
Nie potrafię tego wyjaśnić, tym bardziej, że Basketowóz konkretnie zasuwa.
Może na forum technicze to jakoś zapodać, niech się inni mędrcy wypowiedzą

Baskecior napisał(a):
2. Straty mocy biorą się m in z niesamowitego docisku jaki panuje na hamowni - wynik niemożliwy do uzyskania na drodze.

to jaki jest sens tak mocnego dociskania auta (poza wzgl. bezpieczeństwa)?
Przecież w ten sposób powstają wyniki zupełnie nieadekwatne, do tego, co dzieje się na drodze? Jaki jest sens tak hamować, ja się grzecznie pytam?


1. co ma do tematu wydajny czy niewydajny silnik ??? (strata powinna być identyczna) - chyba, że rozpatrujemy temat w funkcji zużytej energii
2. bez obrazy - jeśli dobrze pamiętam jakie auto ma basket to określenie, że nieźle zasuwa - to ostatnie co można powiedzieć (oszczędny, niezawodny, tani w eksploatacji - pełna zgoda -- ale co to znaczy nieźle zasuwa? - nieźle w odniesieniu do ...????)
3. można docisnąć tak, że auto nie drgnie - 100% straty :):
4. Przemek - co do opon - jeśli poślizg mamy liczyć jako stratę mocy to totalny nonsens (analogiczny przykład - niech docisną Ci auto na "gołej feldze" z tą samą siłą) - totalnie mylicie pojęcia - mieszacie moc z tarciem, przyczepnością, oporami toczenia itd... -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2008 07:06:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
http://www.streetracing.pl/forum/index. ... ntry265787
Oczywista oczywistość. :)
Jak znajdę coś jeszcze , nie omieszkam wrzucić.
EDIT: http://img339.imageshack.us/img339/5882/wykresseriaoo3.jpg Wykres mocy S2 - strata mocy identyczna jak u mnie (w KM) ...

Calibrator ośka:
http://img52.imageshack.us/img52/5307/wykreshamownia0cg6qj.jpg Strata mocy o połowę niższa.

Kolejna ośka i podobne straty mocy:
http://www.tdi-tuning.pl/tools/hebelase/krupek.jpg

AVG Spankyego (ośka):
http://img506.imageshack.us/img506/8365/a4spankyod4.jpg

Jak widać moc strat nie zależy od mocy silnika i jest porównywalna , co jest logiczne.
Quattro traci 60-70 KM , oski 30-40 KM.

Odpowiedzieliśmy tym samym na pytanie, dlaczego nie montuje się 90-konnych quattrówek w Audi ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2008 09:29:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2007 17:58:24
Posty: 807
Lokalizacja: ŁÓDZ
Baskecior napisał(a):
http://www.streetracing.pl/forum/index.php?s=03fe789644c94092d9884cb35bf94343&showtopic=17260&st=0&p=265787&#entry265787
Oczywista oczywistość. :)
Jak znajdę coś jeszcze , nie omieszkam wrzucić.
EDIT: http://img339.imageshack.us/img339/5882/wykresseriaoo3.jpg Wykres mocy S2 - strata mocy identyczna jak u mnie (w KM) ...

Calibrator ośka:
http://img52.imageshack.us/img52/5307/wykreshamownia0cg6qj.jpg Strata mocy o połowę niższa.

Kolejna ośka i podobne straty mocy:
http://www.tdi-tuning.pl/tools/hebelase/krupek.jpg

AVG Spankyego (ośka):
http://img506.imageshack.us/img506/8365/a4spankyod4.jpg

Jak widać moc strat nie zależy od mocy silnika i jest porównywalna , co jest logiczne.
Quattro traci 60-70 KM , oski 30-40 KM.

Odpowiedzieliśmy tym samym na pytanie, dlaczego nie montuje się 90-konnych quattrówek w Audi ...


Jedno podstawowe pytanie: Dlaczego????
Wykresy mi nic nie wnoszą nowego bo wiem, że Wy z nich wyrażacie swoje opinie.
Ciekawi mnie to na jakiej popdstawie wyliczone są owe współczynniki, czy komp bierze pod uwagę docisk itd wiele tu wymieciać.
Auta mocniejsze są mocniej dociskane.....
A niby dlaczego? Jaki to ma wpływ na obiektywność pomiaru? Tylko mi nie piszcie, że mocniejszy się może wyrwać bo się załamię :(

Nonsensem jest również mówienie o stratach w %.
W % to można sobie podać do konkretnego auta wynik.

Moim zdaniem w 90 konnych autach nie montowało się torsena tylko i wyłącznie ze względów marketingowych.

_________________
S6 4,2 AEC 1995 black-violet :) jest
Ducato 2,5 D :) było niestety ale cel nadrzędny
100 2,2T MC avant 1989 była [znowu jest :) ] Ukradli złodzieje :(
200 2,2T 1984 była


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2008 09:38:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2007 17:58:24
Posty: 807
Lokalizacja: ŁÓDZ
Baskecior napisał(a):
Ja osobiście podejrzewam iż moc strat na drodze będzie inna niż na hamowni, ale muszę to potwierdzić ...


O widzisz, ja jestem wręcz pewny ale chętnie jakiś dowodem naukowym można by to zweryfikować :)

_________________
S6 4,2 AEC 1995 black-violet :) jest
Ducato 2,5 D :) było niestety ale cel nadrzędny
100 2,2T MC avant 1989 była [znowu jest :) ] Ukradli złodzieje :(
200 2,2T 1984 była


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2008 22:40:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Coś MOCno technicznie się tu u nas zrobiło
A ja zostałem (z)wiązkowcem zawodowym - w A6 miałem poważnie nadłamaną wiązkę tylnej klapy. Wczoraj ją wyprułem (nikomu nie życzę tej roboty), dziś "uplotłem" nową i już częściowo wlutowałem, jutro ciąg dalszy rezanek

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2008 22:46:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2007 17:58:24
Posty: 807
Lokalizacja: ŁÓDZ
Byłem ostatnio w Wałbrzychu z takim jednym.
Powiem Wam, że nawet fajne to miasteczko :D

_________________
S6 4,2 AEC 1995 black-violet :) jest
Ducato 2,5 D :) było niestety ale cel nadrzędny
100 2,2T MC avant 1989 była [znowu jest :) ] Ukradli złodzieje :(
200 2,2T 1984 była


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2008 22:46:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
rado napisał(a):
Baskecior napisał(a):
http://www.streetracing.pl/forum/index.php?s=03fe789644c94092d9884cb35bf94343&showtopic=17260&st=0&p=265787&#entry265787
Oczywista oczywistość. :)
Jak znajdę coś jeszcze , nie omieszkam wrzucić.
EDIT: http://img339.imageshack.us/img339/5882/wykresseriaoo3.jpg Wykres mocy S2 - strata mocy identyczna jak u mnie (w KM) ...

Calibrator ośka:
http://img52.imageshack.us/img52/5307/wykreshamownia0cg6qj.jpg Strata mocy o połowę niższa.

Kolejna ośka i podobne straty mocy:
http://www.tdi-tuning.pl/tools/hebelase/krupek.jpg

AVG Spankyego (ośka):
http://img506.imageshack.us/img506/8365/a4spankyod4.jpg

Jak widać moc strat nie zależy od mocy silnika i jest porównywalna , co jest logiczne.
Quattro traci 60-70 KM , oski 30-40 KM.

Odpowiedzieliśmy tym samym na pytanie, dlaczego nie montuje się 90-konnych quattrówek w Audi ...


Jedno podstawowe pytanie: Dlaczego????
Wykresy mi nic nie wnoszą nowego bo wiem, że Wy z nich wyrażacie swoje opinie.
Ciekawi mnie to na jakiej popdstawie wyliczone są owe współczynniki, czy komp bierze pod uwagę docisk itd wiele tu wymieciać.
Auta mocniejsze są mocniej dociskane.....
A niby dlaczego? Jaki to ma wpływ na obiektywność pomiaru? Tylko mi nie piszcie, że mocniejszy się może wyrwać bo się załamię :(

Nonsensem jest również mówienie o stratach w %.
W % to można sobie podać do konkretnego auta wynik.

Moim zdaniem w 90 konnych autach nie montowało się torsena tylko i wyłącznie ze względów marketingowych.

Auta są dociskane tak samo (przynajmniej u Stefanowskiego na Maha 4x4) - łapane są szerokimi pasami klamrowymi z samokontrującymi klamrami.
Współczynniki liczy komp na podstawie danych z przejazdu , ciekawiło mnie dlaczego w czasie pomiaru kierownik hamowni wykonywał pomiar na luzie oraz po zakończeniu jazdy testowej, również na luzie do zera ...
Teraz rozumiem :)
Ja jestem naprawdę bardzo ciekaw parametru mocy strat dla waszych paliwożłopów - podejrzewam że powinny być ciut wyższe niż u mnie - wszak macie szersze opony i wasze auta więcej ważą.
Widzę również pewną tendencję , jeśli chodzi o ten parametr, będę dalej szukał wykresów z Maha 4x4 ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2008 23:40:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2007 17:58:24
Posty: 807
Lokalizacja: ŁÓDZ
Ja Ci dam paliwożłopy Ty.
Masz szczęście, że diesle się kręcą do wolniej to Ci mniej pali ;)

_________________
S6 4,2 AEC 1995 black-violet :) jest
Ducato 2,5 D :) było niestety ale cel nadrzędny
100 2,2T MC avant 1989 była [znowu jest :) ] Ukradli złodzieje :(
200 2,2T 1984 była


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2008 00:31:43 
Klubowicz

Dołączył(a): 09.paź.2004 23:10:45
Posty: 639
Lokalizacja: ŁÓDZ - CORK
Auto: AUDI A6 C7
Zaglądam tu i widzę ze robi się coraz ciekawiej pod względem technicznym tak trzymać panowie :peace:

_________________
AUDI A6 C7 S LINE
radcarscork.ie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2008 08:28:22 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
Przemek - każdy element napędzany przez silnik będzie "zabierał" mu moc
alternator, wiskoza, skrzynia, most itd....
Aby porównać trzebaby w każdym aucie zamontować identyczny np alternator
(pisałeś o stracie w KM na wykresach widzę kW - wykres strat jest mocno wygładzony)

Rado - jakaś masakryczna ulewa przeszła nad Wałbrzychem - to Twoja sprawka???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2008 12:01:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2007 17:58:24
Posty: 807
Lokalizacja: ŁÓDZ
ando1414 napisał(a):

Rado - jakaś masakryczna ulewa przeszła nad Wałbrzychem - to Twoja sprawka???


Taką mam produkcję CO2 w mojej rurze wydechowej, że się klimat ocieplił i stąd te kataklizmy ;)

_________________
S6 4,2 AEC 1995 black-violet :) jest
Ducato 2,5 D :) było niestety ale cel nadrzędny
100 2,2T MC avant 1989 była [znowu jest :) ] Ukradli złodzieje :(
200 2,2T 1984 była


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2008 14:04:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
ando1414 napisał(a):
Przemek - każdy element napędzany przez silnik będzie "zabierał" mu moc
alternator, wiskoza, skrzynia, most itd....
Aby porównać trzebaby w każdym aucie zamontować identyczny np alternator
(pisałeś o stracie w KM na wykresach widzę kW - wykres strat jest mocno wygładzony)

Rado - jakaś masakryczna ulewa przeszła nad Wałbrzychem - to Twoja sprawka???

Nie wypada mi się z Tobą nie zgodzić drogi Andrzeju. Jak wspomniałem trochę wątpliwości rozwiązałby przejazd Marcinowego związkowca quattro i paliwożłopów Radka i Piotrka. :)
Mi chodzi o udokumentowanie pewnej tendencji związanej z owymi stratami mocy - z czystej ciekawosci.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2008 14:45:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
kinyo napisał(a):
Zaglądam tu i widzę ze robi się coraz ciekawiej pod względem technicznym tak trzymać panowie :peace:

Wielkie nieba! Kinyo!
Ty żyjesz jeszcze? Nie wycorkowałeś jeszcze? :peace: . Pisz, kolego, co u Ciebie słychać, bo quark777 i Blachutek meldują się tu w miarę regularnie
pozdrawiam :peace:

Z cyklu "garażowe przygody Aszóstki":
dziś zakończone rezanie wiązki klapy, wywaliłem też stare mocowanie anteny radiowej, a między dachem i podsufitką znalazłem jeszcze jeden "cusik" od navi....Ile tego sie tam jeszcze kryje.....? Zbliża się chwila założenia czujników parkowania, podłączenia nowej antenki radiowej i .....pojechania na przegląd :):

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2008 21:23:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sty.2005 00:35:48
Posty: 1226
Lokalizacja: Łódź -> Oxford Auto A6 TDI
cygaro-avant napisał(a):
kinyo napisał(a):
Zaglądam tu i widzę ze robi się coraz ciekawiej pod względem technicznym tak trzymać panowie :peace:

Wielkie nieba! Kinyo!
Ty żyjesz jeszcze? Nie wycorkowałeś jeszcze? :peace: . Pisz, kolego, co u Ciebie słychać, bo quark777 i Blachutek meldują się tu w miarę regularnie
pozdrawiam :peace:

Z cyklu "garażowe przygody Aszóstki":
dziś zakończone rezanie wiązki klapy, wywaliłem też stare mocowanie anteny radiowej, a między dachem i podsufitką znalazłem jeszcze jeden "cusik" od navi....Ile tego sie tam jeszcze kryje.....? Zbliża się chwila założenia czujników parkowania, podłączenia nowej antenki radiowej i .....pojechania na przegląd :):


Zagladamy czesto tyle ze piszemy rzadziej..

_________________
[img]http://www.toya.net.pl/~cheater/logo/audi3.gif[/img:f16cacb4b]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2008 21:37:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2003 15:45:10
Posty: 4448
Lokalizacja: centralna Polska
Blachutek napisał(a):
Zagladamy czesto tyle ze piszemy rzadziej..


Lenie :P

_________________
S8 dla Łodzi..... i dla mnie też S8 ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7018 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274 ... 351  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: