.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 09:39:50

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [1.9 TDI 110KM] Problem z uruchomieniem przy ciepłym silnik
PostNapisane: 18.maja.2008 14:12:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2005 22:33:39
Posty: 95
Lokalizacja: Białystok
Witam
Czy ktoś może wie gdzie mogę szukać przyczyny gdy nie mogę odpalić samochodu, przy ciepłym silniku.
Silnik to jest 1.9TDI 110KM z 1998roku.
Przy zimnym silniku nie mam żadnych problemów, pali niemalże na dotyk.
Przy podłączaniu pod komputer samochód nie zgłasza żadnych błędów.

Będę wdzięczny za wszelkie rady i sugestie, chciałbym sam się troche jeszcze
przy samochodzie pogrzebać zanim odwiedzę mechanika. :)

--
pozdrawiam
Paweł Trofimiuk

_________________
--
pozdrawiam
Paweł Trofimiuk


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2008 14:39:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
kat wtrysku do poprawy lub zuzyta pompa, specjalista vag-owiec powinien wiedziec co zdzialac :):

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2008 17:15:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2006 13:07:33
Posty: 905
Lokalizacja: Zakopane-->Sosnowiec
Miałem taki problem i okazało się że był to czujnik cieczy chłodzącej bodajże G62 się to nazywa. Vag nie pokazywał błędu temperatura na desce była ok a jednak nie chciał palic na ciepłym. Po wymianie jak ręką odjął.

Generalnie jak następnym razem będziesz go odpalał to odepnij wtyczke od czujnika i w tedy zobacz. Jak odpali to czujnik jak nie to szukaj dalej :peace:

_________________
:diabel:

Było --> A4 1.8 ADR [B5] :-)
Było --> A6 1.9 TDI AFN [C5] :-)
Było --> Audi 100 2.3E NF [C3] :-(
Jest --> Audi A6 2.4 AGA [C5] :-)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2008 17:49:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2006 18:04:52
Posty: 1574
Lokalizacja: Wałbrzych
Sławek a w którym dokladnie miejscu jest ten czujnik??

_________________
Były:
C4 A6 ACE 94' AVANT
C4 A6 AEL 94' AVANT
C5 A6 AFN 98' AVANT
B6 A4 AWX 01' AVANT
8P A3 BKC 04'
2x S6 C4 AEC 95'
B3 AVB 89' QUATTRO :)
COUPE NG/LPG 92'
B5 A4 ABC/LPG 97' QUATTRO
COUPE ALH 92' QUATTRO
A8 D2 AAT 01' QUATTRO

C5 A6 ASG 01'
Jest
COUPE KV 85'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.9 TDI 110KM] Problem z uruchomieniem przy ciepłym si
PostNapisane: 18.maja.2008 19:26:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
demeo napisał(a):
Witam
Czy ktoś może wie gdzie mogę szukać przyczyny gdy nie mogę odpalić samochodu, przy ciepłym silniku.
Silnik to jest 1.9TDI 110KM z 1998roku.
Przy zimnym silniku nie mam żadnych problemów, pali niemalże na dotyk.
Przy podłączaniu pod komputer samochód nie zgłasza żadnych błędów.

Będę wdzięczny za wszelkie rady i sugestie, chciałbym sam się troche jeszcze
przy samochodzie pogrzebać zanim odwiedzę mechanika. :)

--
pozdrawiam
Paweł Trofimiuk

1. Obadaj VAG`iem w bloku silnika grupę 007 i zobacz co pokazuje w coolant temp
Za chwilę zrób to samo w bloku zegarów (instruments) i zobacz co pokazuje w polu coolant temp. jesli to samo patrz kolejne punkty. Jesli są duże różnice lub bzdury - szukaj problemów z czujnikiem temp płynu chłodzacego.
2. Zloguj w bloku silnika grupę 013 - jeśli są duże korekty in plus - zacznij od podmiany wtrysków na sprawne od zdrowego silnika.
Jesli to zawiedzie - niestety pkt 3.
3. Regeneracja lub wymiana pompy wtryskowej.

Mapy rozruchowe w AFN`ie w A4 są poprawne ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2008 16:02:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2006 13:07:33
Posty: 905
Lokalizacja: Zakopane-->Sosnowiec
Czujnik jest styłu bloku silnika. Musisz zdjąć plastikową osłonę i tam na przewodzie doprowadzającym bądź odprowadzającym (już nie pamiętam) ciecz chłodzącą jest czujnik z wtyczką. Odepnij tylko wtyczke. Ja zrobilem Vagiem pomiary tak jak mówił baskecior ale wszystkie odczyty były w normie a jednak po wymianie czujnika problem znikł.

No chyba że to nie to, wtedy pytaj już mądre głowy tego forum takie jak baskecior może rzeczywiście pompa ale spróbować wcześniej nie zaszkodzi

_________________
:diabel:

Było --> A4 1.8 ADR [B5] :-)
Było --> A6 1.9 TDI AFN [C5] :-)
Było --> Audi 100 2.3E NF [C3] :-(
Jest --> Audi A6 2.4 AGA [C5] :-)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2008 19:13:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2005 22:33:39
Posty: 95
Lokalizacja: Białystok
Dla potomnych podaje przycznę:
Sprawdzilem samochód VAG-iem wg. wskazówek Baskeciora.
Otórz różnica między wskazaniem czujnika na komputerze a na liczniku wynosiła 11st więc dość sporo. Temp podawna na komputer była wyższa.
Po odłączeniu czujnika samochód uruchamia się bez problemu.

Wtryski wydają się być ok, dwa mają wskazania ok. -0.20mg/R jeden ma wskazanie 0mg/R i ostani ma wskazanie 0.3mg/R.
(nie jestem pewien czy podaje poprawne jednostki)

Czujnik już zamówiony, dziękuje wszystkim za pomoc!

_________________
--
pozdrawiam
Paweł Trofimiuk


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2008 19:33:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2006 18:04:52
Posty: 1574
Lokalizacja: Wałbrzych
Slawek A4 napisał(a):
Czujnik jest styłu bloku silnika. Musisz zdjąć plastikową osłonę i tam na przewodzie doprowadzającym bądź odprowadzającym (już nie pamiętam) ciecz chłodzącą jest czujnik z wtyczką. Odepnij tylko wtyczke. Ja zrobilem Vagiem pomiary tak jak mówił baskecior ale wszystkie odczyty były w normie a jednak po wymianie czujnika problem znikł.

No chyba że to nie to, wtedy pytaj już mądre głowy tego forum takie jak baskecior może rzeczywiście pompa ale spróbować wcześniej nie zaszkodzi


Dzięki Sławek, jeszcze tylko powiedz ilu pinowy jest??
Ostatnio jak czyściłem dolot, pod plastikiem w okolicy pompy rozpinałem jakiś czujnik (chyba 3 lub 4 piny) bo był bardzo zaolejony.
U mnie cały czas wywala błąd związany z G62, a patrząc w Vagu coolant temp na początku rosła prawie równo z zegarem, a po nagrzaniu spadła do 8-9* :<

_________________
Były:
C4 A6 ACE 94' AVANT
C4 A6 AEL 94' AVANT
C5 A6 AFN 98' AVANT
B6 A4 AWX 01' AVANT
8P A3 BKC 04'
2x S6 C4 AEC 95'
B3 AVB 89' QUATTRO :)
COUPE NG/LPG 92'
B5 A4 ABC/LPG 97' QUATTRO
COUPE ALH 92' QUATTRO
A8 D2 AAT 01' QUATTRO

C5 A6 ASG 01'
Jest
COUPE KV 85'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.9 TDI 110KM] Problem z uruchomieniem przy ciepłym si
PostNapisane: 20.maja.2008 00:40:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.gru.2006 15:44:56
Posty: 66
Lokalizacja: Szczecin
Baskecior napisał(a):
Mapy rozruchowe w AFN`ie w A4 są poprawne ...


basket - jesteś tego pewny ... smiem wątpić

_________________
leopard

Audi A6 - Leichtpanzer

znajdziesz mnie przez www.g-lab.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.9 TDI 110KM] Problem z uruchomieniem przy ciepłym si
PostNapisane: 20.maja.2008 07:02:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
leo... napisał(a):
Baskecior napisał(a):
Mapy rozruchowe w AFN`ie w A4 są poprawne ...


basket - jesteś tego pewny ... smiem wątpić

Problem pojawiłby się w czasie upałów , tak zazwyczaj kończy się problem z kulejącą mapą.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.9 TDI 110KM] Problem z uruchomieniem przy ciepłym si
PostNapisane: 20.maja.2008 07:17:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
leo... napisał(a):

smiem wątpić


dlaczego ... :?:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2008 08:58:33 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Mapy są ok.... stawiam na swirujacy czujnik temperatury - dwupinowy (niebieski)... mam ten sam objaw w 1Z . Czasami(bardzo rzadko) musze krecic chwile zanim zaskoczy.

pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2008 16:21:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2006 13:07:33
Posty: 905
Lokalizacja: Zakopane-->Sosnowiec
newman napisał(a):
Slawek A4 napisał(a):
Czujnik jest styłu bloku silnika. Musisz zdjąć plastikową osłonę i tam na przewodzie doprowadzającym bądź odprowadzającym (już nie pamiętam) ciecz chłodzącą jest czujnik z wtyczką. Odepnij tylko wtyczke. Ja zrobilem Vagiem pomiary tak jak mówił baskecior ale wszystkie odczyty były w normie a jednak po wymianie czujnika problem znikł.

No chyba że to nie to, wtedy pytaj już mądre głowy tego forum takie jak baskecior może rzeczywiście pompa ale spróbować wcześniej nie zaszkodzi


Dzięki Sławek, jeszcze tylko powiedz ilu pinowy jest??
Ostatnio jak czyściłem dolot, pod plastikiem w okolicy pompy rozpinałem jakiś czujnik (chyba 3 lub 4 piny) bo był bardzo zaolejony.
U mnie cały czas wywala błąd związany z G62, a patrząc w Vagu coolant temp na początku rosła prawie równo z zegarem, a po nagrzaniu spadła do 8-9* :<


Nie ma sprawy :peace:

Powiem ci że musisz zobaczyć jak jest u ciebie u mnie jest czteropinowy niebieski

_________________
:diabel:

Było --> A4 1.8 ADR [B5] :-)
Było --> A6 1.9 TDI AFN [C5] :-)
Było --> Audi 100 2.3E NF [C3] :-(
Jest --> Audi A6 2.4 AGA [C5] :-)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: