.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 21:30:59

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2008 15:01:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
korekcje są efektem wypadkowej stanu układu wtryskowego oraz mechanicznego stanu cylindra*. wbrew temu co napisałeś, dane te w zależności od stopnia nagrzania pojazdu oraz jego statusu [po próbie dynamicznej/przed próbą] dostarczają bardzo jasne informacje o stanie silnika w tym zakresie.

w żadnym przypadku nie można uznać logów 013 i 014 przedmiotowego AKE za dobre.


logi 013 i 014 mojego AFB są na AKP.



*znaczenie szerokie

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2008 23:51:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Dobry Wieczór :-) .

Od trzech dni zachodzę w głowę jak to jest, że silnik z którego (ponoć :): ) wyduszono "siódme poty" - "dziwnym cudem" zużywa o circa 20% mniej paliwa, ciszej pracuje, a całe auto jeździ tak jakby mu założyli zapasowy silnik (np. 1,2 Pb) ... .

Jak narazie mam takie wnioski:

I.
Jedyne co (ewentualnie) mogłoby wzbudzać mój niepokój, to te cholerne korekcje i powiem, że całe nieszczęście polega na tym, iż nie było nam dane zobaczyć jak się układały się przed wymianą końcówek wtryskiwaczy. Za to przypuszczam (ale głowy też bym nie dał), że modyfikacja programu nie zmieniła zbyt wiele w tym zakresie.
W moim przekonaniu wielkość korekcji wcale nie jest aż tak istotna, jak ewentualne dyferencje pomiędzy poszczególnymi cylindrami. Na całe szczęście widzimy wyraźnie, iż różnic nie ma (prawie) żadnych, więc i powodów do zmartwienia też nie widzę ;) .
Zresztą trudno oczekiwać, żeby Pan Sopa wymuszał na Krzysztofie ponowną wymianę dopiero co zmienionych końcówek.
Słodką tajemnicą Pana Janka pozostaje tylko to - jakby postąpił / zadecydował - gdyby korekcje były "na plusie" (ale tego niestety raczej się nie dowiemy) .
Reasumując temat korekcji - na podstawie podwyższonych ale bardzo wyrównanych wartości - uważam, że nie ma się czym przejmować. Naturalnie przez następne 10 tkm należałoby co jakiś czas (np. co trzecie tankowanie) sprawdzać czy coś się zmienia - a jeśli tak, to w jakim zakresie i kierunku.
Na wypadek gdyby dalej korekcje wzrastały - pokusiłbym się o podmiankę na inne - tym razem kompletne wtryski ... ale to ewentualnie "pieśń przyszłości", bo stwierdzenie Pana Sopy, że nowe końcówki potrzebują czasu na ułożenie się - jak najbardziej wielokrotnie potwierdziło się w praktyce, co też miałem przyjemność pokazać już kiedyś na naszym Forum ... .

II.
"Logi same w sobie" - no, tutaj to już wogóle nie ma czego komentować ... .
Wystarczy pobieżna analiza 001, 008, 010 i 011 żeby stwierdzić, iż niektóre parametry wzajemnie się wykluczają. Jak dla mnie jest to wystarczający dowód na świadome "zafałszawanie" odczytów przez autora programu (i zapewne nie jedyne "fałszerstwo" jakiego się dopuścił w obronie przed tanią konkurencją) .
Ponadto wszelkie obawy o zbyt duże dawkowanie paliwa i tak biorą w łeb w obliczu tego, że nie jest to pierwsze forumowe AKE'03 "wyposazone" w blokadę VP44 (to samo spotkało np. GrzesiaB) .

III.
Temperatura .... :D .
Zacznijmy od tego, że wydajność (sprawnego) układu chłodzenia naszych TDi jest tak duża, że choćby nie wiem jak wielkie dawki paliwa trafiały do cylindra, to i tak nie będzie tego widać w odczytach z G2/G62 ... .

Ponadto uważam, że widoczne w logach dynamicznych 100,1*C nie jest wcale aż tak bardzo niepokojące. Np. w wielu samochodach CCCO dopiero przy temperaturze >108*C załącza się trzeci bieg wentylatora chłodnicy ... (oczywiście tylko w egzemlarzach z wentyalatorem elektrycznym zamiast wiskozy).

Ja chciałbym jednak zwrócić Waszą uwagę na coś zuuuuppppeeełłłnie innego ;) .
Popatrzcie na drugą kolumnę w 007 (temperatura oleju).

Obrazek

Całe wszystko jakie tam widzimy, to 98 - 99 *C , a przecież jest regułą, iż nasze V6-tki (o ile tylko mają sprawne termostaty), przy przeciętnej temperaturze cieczy na poziomie 90 - 94 *C , praktycznie zawsze osiagają temperaturę oleju w granicach 100 - 105 *C .
To jest tzw. fakt obiektywny, bardzo łatwy do sprawdzenia w logach innych kolegów ;). Ja dokładam od siebie odczyty AKPowej niuni - zlogowanej bezpośrednio po czyszczeniu chłodnic, założeniu nowej ori-wiskozy oraz ori-pompy wody i ori-termostatu (A6 Kolegi Falco :peace: ) :

Obrazek

Możnaby teraz podywagować, które wskazania są niewłaściwe (wody czy oleju), lecz za bardzo nie ma nad czym, gdyż to wskazania wody wydają się nienaturalnie zawyżone, a co jeszcze ważniejsze - temperatura oleju powinna być wyższa od temperatury wody ... (a jest odwrotnie).

Z wwym. powodów przypuszczam, że jeśli wogóle istnieje jakiś temperaturowy problem w samochodzie Krzysztofa - to może on dotyczyć CO NAJWYŻEJ takich elementów jak np. brudne chłodnice, ograniczonej sprawności termostatu, wyrąbanej wiskozy lub walniętego G2/G62, lecz NA PEWNO NIE JEST TO EFEKT ZWIĘKSZONYCH DAWEK PALIWA ;) ... .

Na tą chwilę nie wiem jak daleko sprawy zajdą, bo być może wystarczy wymiana czujnika temperatury i/lub wiskozy, a być może zaistnieje potrzeba wymiany termostatu (pompę wody lub układ zasyfiony od wewnątrz raczej wykluczam), ale w najbliższych dniach (a być może nawet godzinach) zaczynamy działać w tej sprawie - zaś o wynikach powiadomimy Szanowne Grono :D .

Moim zdaniem - dotychczasowy bilans topika kształtuje się następująco:

- korekcje z uwagi na bardzo wyrównany poziom nie stanowią żadnego powodu do zmartwień i jak już wielokrotnie mieliśmy się okazję przekonać na tym forum - istnieje szansa, że same zanikną
- o logach nie ma co mówić, bo poprostu są przekłamane, nieprawdziwe i wzajemnie się wykluczające (największe kuriozum to zestawienie 010 z 011 lub 001 z 008)
- temperatura silnika co najwyżej utrzymuje się w normie, ale już na pewno nie jest za wysoka :)

Do tego najważniejsze: autko jeździ znakomicie, tip pracuje lepiej, portfel Krzysztofa został uratowany na 9 plnów co każde 100 km jazdy ... ;) .
Ponadto śmiem przypuszczać, że na wymianie oprogramowania dużo zyskało nawet środowisko naturalne (tzw. ekologia), gdyż mody z SSERWISu znacząco poprawiają skład spalin ... .

Jak dla mnie - AKE Krzysztofa to kolejny dowód najwyższego profesjonalizmu oraz rzetelności, do której SSERWIS przekonuje nas wszystkich - wraz z każdym AKPowiczem, który zechciał odwiedzić tą Firmę osobiście.

PS: Sorry za ewentualne błędy ortograficzne i gramatyczne ale łeb mi pęka - postaram się jutro popoprawiać conieco ... :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2008 00:41:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
czy to są żarty? nagle wszyscy oślepli?

silnik V6 jest prostą konstrukcją opartą na kilku czujnikach, które dokonują pomiary na potrzeby ECU. odczyty przez OBD pozwalają nam poznać, jakie dane otrzymuje ECU.
fałszywe logi? odczyty zafałszowane? czegoś takiego jeszcze nie było na AKP.

wszystkie logi [odczyty] powyżej mają w sobie oparcie - począwszy od gigantycznej dawki paliwa [001.2], a co za tym idzie masy powietrza [003.3], co z kolei prowadzi do zwiększonej temperatury spalin, która to powoduje zwiększenie temperatury całego silnika [007.4], jak również temperatury w dolocie [nie radzi sobie IC - 007.3].

jak widać, nic nie jest zafałszowane.
program jest taki, jak widać powyżej. jeżeli użytkownik jest zadowolony, to usługa osiągnęła swój cel. jeżeli nie, to usługa nie osiągnęła swojego celu.

jedno jest pewne: kuriozum zaczyna mieszać się z groteską.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2008 09:02:20 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Meszrum - napisałem Ci znacznie wcześniej kila cytatów z mistrza Rogala... ale jak widać, jak Ci pasi to się na niego powołujesz, a jak nie to zapominasz o jego słowach... Mnie tam wali co sobie napiszesz w SS czy Rogalu - jest dużo grono ludzi którzy skorzystali zarównowno z usług SS (można szeroko poczytać na forum) jak i Rogala (no ja o swoim modzie nie pisałem, ale sporo jest innych którzy napisali) i mają gdzieś Twoje _teoretyczne_ dywagacje na temat ich silników, skoro wszystko działa lepiej niż przed modem i są zadowoleni... Są to tak uznane firmy, że w przypadku jakiekolwiek awarii związanej z ich modyfikacjami napewno nie uchyliłyby się od odpowiedzialności bo to oznaczało by ich dość szybką śmierć w środowisku internetowym.
Daj podziałać Piotrkowi - zobaczymy co z tego będzie...

P.S.
I nie identyfikuj Rogala z Pawłem (moim mechanikiem) bo to dwie różne osoby (nie chcę być posądzony o kryptoreklamę).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2008 11:56:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
odnoszę nieodparte wrażenie, że czytamy dwa różne fora; ewentualnie nie czytasz dokładnie tego, co piszę. i to nie po raz pierwszy.

wielokrotnie podkreślałem, że Rogal jest #1 jeżeli chodzi o modyfikację 2.5TDI [wszak inne silniki interesują mnie mn. w. tyle ile śnieg sprzed 2 lat] w PL. jakis czas temu poznałem Rogala osobiście i nie mam problemu z identyfikacją kogokolwiek.

moje 2 przeglądarki [Opera i FireFox] nie wyświetlają żadnego postu Rogala w tym topiku. jedynie cytowałeś go - nie wiadomo za bardzo czego ten cytat miał dotyczyć.
ja również pokusiłem się o zacytowanie Rogala, który jasno wypowiedział się nt modyfikacji z MTM i innych ABT'ów. jak powszechnie pisano i sugerowano na AKP SSerwis miał nabywać modyfikację w D.

nie mam zamiaru przeszkadzać nikomu w wyrażaniu myśli, ale nie życzę sobie by ktoś przeszkadzał mojej osobie.
podkreślę raz jeszcze: jeżeli coś moim zdaniem jest do dupy, to póki będę miał klawiaturę - będę to podkreślać. i tak też jest w tym przypadku.
dla kontrastu: poczytaj, co pisałem o modyfikacji, którą zrobił wowo.

ps
skoro tak wiele osób ma gdzieś to, co piszę, to ignoruj mnie i nie zwracaj uwagi na to, co piszę.
w przeciwnym razie mam_gdzieś to co piszesz.
[by nie było niejasności]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2008 20:44:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Piotruś napisał(a):
Dobry Wieczór :-) .
Od trzech dni zachodzę w głowę jak to jest, że silnik z którego (ponoć :): ) wyduszono "siódme poty" - "dziwnym cudem" zużywa o circa 20% mniej paliwa, ciszej pracuje, a całe auto jeździ tak jakby mu założyli zapasowy silnik (np. 1,2 Pb) ... .

2L mniej na 100km w dieslu dziki chipowi.. to moim zdaniem bzdura do kwadratu.
Jezdzilem na boxie, serii i chipie .. i auto ciagle pali niestety z grubsza tyle samo


Piotruś napisał(a):
"Logi same w sobie" - no, tutaj to już wogóle nie ma czego komentować ... .
Wystarczy pobieżna analiza 001, 008, 010 i 011 żeby stwierdzić, iż niektóre parametry wzajemnie się wykluczają.

np?, logu 010 w watku nie bylo.. chyba, ze przeoczylem
Co niby ma byc zaprzeczenim siebie 1 vs 8?

Piotruś napisał(a):
Ja chciałbym jednak zwrócić Waszą uwagę na coś zuuuuppppeeełłłnie innego ;) .
Popatrzcie na drugą kolumnę w 007 (temperatura oleju).

np je...ty czujnik temp zaklamujacy temp?

Piotruś napisał(a):
Ponadto śmiem przypuszczać, że na wymianie oprogramowania dużo zyskało nawet środowisko naturalne (tzw. ekologia), gdyż mody z SSERWISu znacząco poprawiają skład spalin ... .

smiem przypuszczać, ze w dieslu nie ma przepustnicy i bez modyfikacji mechanicznej silnik ciagnie sobie tyle samo powietrza (pomijam przypadek gdy cisnienienie przekracza ogranicznik seryjny) wiec to nie kto inny tylko driver zawsze wybiera taki polozenie "gazu" by pompa podala dokldanie tyle paliwa by auto jechal z zadana predkoscia

Piotruś napisał(a):
Jak dla mnie jest to wystarczający dowód na świadome "zafałszawanie" odczytów przez autora programu (i zapewne nie jedyne "fałszerstwo" jakiego się dopuścił w obronie przed tanią konkurencją)

nie wiem jak AKE (pewnie podobnie) ale do AFB jest n sterownikow i soft na nie nie jest zamienny (nie ma uniwerslanego gotowca, ktory da sie wgrac na kazdy sterownik AFB -> wgranie gotowca w praktyce oznacza przeczytanie oryginalngo softu z auta, przekopiowaniu map z gotowca/ich recznej modyfikacji, wgraniu na kosci, wsadzeniu ich w dolutowane podstawki czy wlutowaniu bezposrednio)

Zafalszowanie wynikow to obawiam sie, ze raczej teoretycznie jest mozliwe .. to nie tylko podmiana/modyfikacja map (czyli jedynie "parametrow") ale zmiana kodu odpowiedzialnego np za komunikacje z vagcom (czyli wymaga to wiedzy programistycznej i pewnie wiecej czasu niz podmiana map)

Sa firmy sprzedajace czipy wysylkowo (ebay, allegro) chipy i zawsze wymaganae jest podanie numeru sterownika - wiec skad sserwin ma tego gotowce-jokery do kazdego sterownika?


Jezeli teoretycznie np sserwis online zczytal np soft ze sterownika klienta, przeslal mailem do tej niby markowej firmy tunerskiej, oni to podrasowali (mapy) + zmienili kod programu (te zafalszowania) by ukryc wyniki swojej pracy to logiczne jest, ze kosci z zawartoscia tego sprytnego programu bylyby zabezpieczone przed odczytem (scrambling)??? - inaczej w kazdym punkcie zajmujacym sie np sciaganiem simlokow, przeprogramowywaniem tunerem satelitarnych itp za 50pln mozna by zczytac ten soft i sprzedawac go pozniej na allegro czy analizowac do woli

Ja obstawiam, ze ten soft to nic innego jak "srednio roztropnie" pozmieniane mapy a auto ma np walniety czujnik temp.

Jezeli ktos pokusil sie jednak o zmiane programu (w co watpie jednka) to znaczy, ze robil to ktos kto ma konkretna wiedza, wystarczy rozkrecic ECU i zobaczyc czy to ktos zabezpieczal przed zczytaniem czy nie i wyjdzie szydlo z worka
u mnie np. wyglada to tak... nic nie zabezpieczone, kosci w podstawkach (H i L) a ja nawet nie musze wyciagac kosci do zczytania bo dostalem je w pliku:) (podobnie jak "serie")
Obrazek
Widac powiekszona naklejke a na niej numer sterownika (i jest ich niemalo odmian!)


Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2008 21:09:32 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sty.2008 23:28:09
Posty: 139
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
meszrum i przemekk74 Panowie trochę wyluzujcie, spytałem o logi, a tu robi się zwykła granda, to tylko forum, a nie ring bokserski.




Na ten temat wypowie się Piotruś. Piotruś zapraszam do opisania tego co widziałeś dzisiaj pozdrawiam. :peace:


Ostatnio edytowano 22.maja.2008 21:49:09 przez Krzysztof1967, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2008 21:39:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Bry :D .

Uzbrojony w czujnik G2/G62, butelkę płynu G12 /czymś w końcu to pragnienie trzeba gasić ... :): :P / i kilka innych gadżetów - wybrałem się dzisiaj na wycieczkę ... do Dąbrowy Górniczej ... :D .

Jest tak:

- chłodnice lekko zabrudzone ale na pewno nie w stopniu znacząco utrudniającym chłodzenie (moje prawdopodobnie wyglądają podobnie lub zdecydowanie gorzej)

- wiskoza bez luzów i do wymiany rozrządu na pewno jeszcze posłuży (nie odfrunie)

Nie ukrywam, że po stwierdzeniu powyższego - zrobiło mi się trochę "ciepło", bo zamiast szybkiej i celnej diagnozy - zwyczajnie straciłem (ale tylko chwilowo :): ) koncepcję co do dalszego toku postępowania ... :| .

Upoważniony przez Krzysztofa ( :peace: ) - postanowiłem jednak działać dalej, zdjąłem osłonę (tą plastikową) z silnika i banan szybciutko powrócił na swoje miejsce :D !!!

Otóż:

- czujnik temperatury jest nieoryginalny i w czarnym kolorze

- w zbiorniczku wyrównawczym, pomimo wielogodzinnego postoju auta, utrzymuje się rdzawa, mętna i zupełnie nieklarowna zawiesina (bo trudno to "coś" nazywać płynem chłodzącym)

I teraz tak :

- Ponieważ kolorystyka czujników w grupie VAG ma kapitalne znaczenie podczas dobierania części zamiennych śmiem przypuszczać, że głównym powodem lekko podwyższonej temperatury jest właśnie czarny, na dodatek nieoryginalny czujnik G2/G62
Co oczywiste - część powinna być w kolorze zielonym i koniecznie zakupiona w ASO (a nie jak w tym przypadku - w zwykłym sklepie motoryzacyjnym)

- Z racji tego, że autko stało nieruszane przez wieeeele godzin (zdaje się, że nawet od wczoraj ale to musiałby już potwierdzić Krzysztof), a w zbiorniczku wyrównawczym wciąż widać zawiesistą, "nieprzejrzystą" ciecz koloru rdzawo-brunatnego - naprawdę nie sposób wyobrazić sobie tego co zalega w niższych partiach układu chłodzenia. Jak dla mnie nie ulega żadnej wątpliwości, że w ujawnionym stanie rzeczy - odprowadzanie ciepła w chłodnicy - jest conajmniej znacząco ograniczone ... .

W związku z tym, po szybkiej naradzie z Krzyśkiem (skromne 2 godzinki :D :peace: )

postanowiliśmy:

- następne spotkanie odbyć u mnie :peace:
- spuścić co tylko się da z układu chłodzenia (a czego się nie da - wydmuchać ;) )
- przepłukać chłodnicę "stacjonarnie"
- założyć "na próbę" mój czujnik G2/G62
- zalać układ chłodziwem o stężeniu 40% płynu i 60% destylatu
- odpowietrzyć
- zostawić w układzie na jakiś czas
- zależnie od "postępów" i wyników obserwacji - zadecydować o kolejnym płukaniu / wymianie chłodziwa
- po zakończeniu "procesu czyszczenia" układu chłodzącego nastąpi wymiana "rozrządu" - oczywiście z pompą wody i resztą przynależnego bajzlu

Przypuszczam, że pompa wody aktualnie znajdująca się w silniku na 99% niebawem się rozszczelni, gdyż zalegający w płynie syf na pewno dokonał już dzieła zniszczenia w uszczelnieniach / łożyskach wirnika. Na szczęście wobec planowanej wymiany rozrządu - nie ma czego specjalnie żałować ;) .

Na chwilę obecną nie podejmuję się określać o ile temperatura płynu G12 (czystego i świeżego) obniży się w odczytach z VAGa ale co do dwóch aspektów nie mam żadnych, nawet najmniejszych wątpliwości:

- sterownik silnika nie powinien współpracować z częściami "niewiadomego pochodzenia" i wadliwie dobranymi

- układ chłodzenia powinien pracować w warunkach "sterylnej czystości" (do czego będę zmierzał "własnymi rękami" ;) )

Kończąc wypowiedź nawet nie będę się wysilał na jakiekolwiek wnioski. W moim przekonaniu są więcej niż oczywiste dla każdego (zapewne oprócz jednej i tej samej osoby co zwykle, ale to już naprawdę nie jest mój problem :) ... ) .


[OT] PS: Dzieki Krzyśku za czas, który zechciałeś mi poświęcić :580: . Mam świadomość, że moja ponad dwugodzinna paplanina "trochę" Cię zmęczyła :): ale z upływem czasu jakoś się pozbierasz ;) ... .
"Przy okazji" gratuluję Ci przepięknej i bardzo zadbanej C5-tki Quattro z megawypasem (prawdziwe cudeńko !!) w prześlicznym zestawie kolorów (ciemnogranatowa perła + czarne, niezwykle rzadko spotykane Recaro pokryte delikatną skórą). Niskie ukłony dla Żonki :diabel: :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2008 21:52:09 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sty.2008 23:28:09
Posty: 139
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Piotruś napisał(a):
[OT] PS: Dzieki Krzyśku za czas, który zechciałeś mi poświęcić :580: . Mam świadomość, że moja ponad dwugodzinna paplanina "trochę" Cię zmęczyła :): ale z upływem czasu jakoś się pozbierasz ;) ... .
"Przy okazji" gratuluję Ci przepięknej i bardzo zadbanej C5-tki Quattro z megawypasem (prawdziwe cudeńko !!) w prześlicznym zestawie kolorów (ciemnogranatowa perła + czarne, niezwykle rzadko spotykane Recaro pokryte delikatną skórą). Niskie ukłony dla Żonki :diabel: :peace:

Piotruś to ja Ci serdecznie dziękuję że zechciałeś poświęcić swój drogocenny czas i PRZYJECHAĆ DO MNIE (dla mnie coś niespotykanego, w moim 41 letnim żywocie) Dla Ciebie również serdeczne pozdrowienia od żony, jeszcze raz WIELKIE dzięki. Pozdrawiam Krzysiek
Piotruś napisał(a):
Z racji tego, że autko stało nieruszane przez wieeeele godzin (zdaje się, że nawet od wczoraj ale to musiałby już potwierdzić Krzysztof), a w zbiorniczku wyrównawczym wciąż widać zawiesistą, "nieprzejrzystą" ciecz koloru rdzawo-brunatnego - naprawdę nie sposób wyobrazić sobie tego co zalega w niższych partiach układu chłodzenia. Jak dla mnie nie ulega żadnej wątpliwości, że w ujawnionym stanie rzeczy - odprowadzanie ciepła w chłodnicy - jest conajmniej znacząco ograniczone ... .

Potwierdzam, samochód stał przez 23 godziny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2008 22:06:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
no to juz sie troche pogubilem.. to ten soft to knot czy jednak extra soft co ma zafalszowane wyniki zeby tania konkurencja nie podpatrzyla a on sam poprawia sklad spalin i zmniejsza zuzycie o 2L:)
Tak powaznie to jak rozumiem bedziesz cos dlubal przy tym aucie.. jezeli tak to ja czekam na ciag dalszy
Troche nieporuszony zostal do konca watek duzych aczkolwiek podobnych korekcji.. niedomagania cylindra "porownawczego"??? wtrysku sterujacego??? sprawy "walkowe"?
Co to za niespojnosc w bloku 1 i 8 byla wg Ciebie?

Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2008 23:05:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Silnik jest po chipie i dlatego ma korekcje na minusie ale to nie jest jakas wada, poniewaz widac ze mapa przy obrotach biegu jalowego byla pisana jako uboga dawka i wyprzedzenie wtrysku male ale za to pozniej ostro rosnie w gore dawka, doladowanie i kat. Gdyby ktos sie bawil to moze korekcje podbic do zera ale wtedy bedzie zmina biegu na wyzsze przy wiekszych obrotach i nie wiem czy to ma sens. Dawka biegu jalowego jest niska ale jak zostanie podniesiona to korekcje jeszcze pojda na minus bo taka jest zasada. Nie wiem jak silnik wyglada mechanicznie bo tego nie da sie sprawdzic po samych logach ale co do wtryskiwaczy mozesz byc pewien ze sa dobre. Malo pali bo tak jak napisalem dawka przy lekkiej nodze niska ale przy mocnym bucie musi brac swoje . Sprawdz tylko hydraulike rozrzadu i jezdzij takie moje zdanie

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2008 21:55:00 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sty.2008 23:28:09
Posty: 139
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Wracając do tematu moich "nieszczęsnych"logów, informuję że wczoraj spotkałem się z Piotrusiem. W następstwie tego spotkania, wykonano:

Został przepłukany układ chłodzenia w moim samochodzie, to co zostało spuszczone woła o pomstę do nieba (syf jak z dna stawu po karpiach)

Zalano układ nowym roztworem.

Wymieniono czujnik temperatury płynu chłodzącego na oryginalny (zielony)

Piotruś zalecił mi eksploatację samochodu przez co najmniej dwa tygodnie, następnie okaże się czy konieczne jest ponowne płukanie układu chłodzenia, lub czy można zalać układ na „gotowo”.

Po wykonaniu w/w czynności odbyliśmy jazdę próbną na odcinku około 20 km.

W sprawie odczytów wykonanych vag-iem bardzo gorąco proszę Piotra o komentarz.

Ze swojej strony chcę GORĄCO podziękować Piotrkowi za poświęcony czas (19.30-23.15)

Piotrek proszę o fachowy komentarz tego co zostało zrobione.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2008 17:06:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Dobry ;) ... .

Krzysztof1967 napisał(a):
Wracając do tematu moich "nieszczęsnych"logów, informuję że wczoraj spotkałem się z Piotrusiem. W następstwie tego spotkania, wykonano:

Został przepłukany układ chłodzenia w moim samochodzie, to co zostało spuszczone woła o pomstę do nieba (syf jak z dna stawu po karpiach)


Niestety ale jest prawdą, że AKE Krzysztofa w dłuższym okresie czasu poruszało się z koszmarnie zanieczyszczonym układem chłodzenia :/ . Już od paru dni próbuję wykombinować odpowiedź na nurtujące mnie pytania: skąd aż taki syf się tam znalazł oraz CO TO BYŁO ... (???) .
Płyn, a w tym przypadku raczej gęsta ciecz niechłodząca, o brunatno-czarnej barwie, niewątpliwie z ogromną ilością "rozdrobnionego rdzawego pyłu", absolutnie nieprzejrzysta - cechowała się jeszcze jedną - "bardzo ciekawą" właściwością :/ . Otóż pomimo swojej niemal oleisto-gęstej konsystencji - ciecz nadzwyczajnie łatwo ulegała spienieniu. Wystarczyło nabrać do (głęboko zanurzonej) strzykawki ok. 5 cm3 objętości - żeby uzyskać "na powierzchni" dobre 1,5 cm3 "szybko opadającej" białej piany :zdziw: ... .

Uprzedzając ewentualne pytania - naprawdę nie mam pojęcia z jakiego powodu układ chłodzenia był aż tak bardzo zasyfiony, lecz (IMHO) na 101% - ciecz nie zawierała nawet śladowej ilości oleju silnikowego ani żadnych innych "tłustych dodatków" .

Na podstawie powyższych obserwacji nasuwają mi się bardzo smutne wnioski ... :/ . Jak się okazało - AKE Krzśka - w dłuższym okresie czasu pracowało w nader trudnych warunkach termicznych, a co IMHO jeszcze gorzej - szczególnie podczas jazdy miejskiej (niskie obroty silnika) oraz przy obrotach biegu jałowego - chłodzenie (jak sądzę) zanikało całkowicie (albo np. w 90%), ponieważ łopatki pompy zamiast tłoczyć pełnowartościowe G12 - najprawdopodobniej wytwarzały tylko pianę, a zgęstniały płyn "stał sobie w miejscu" :/ ... .

Inna "ciekawostka" :/ jest taka, że pomimo wielu prób i wpychania kilkudziesięciocentymetrowego "drucika" :): - nie udało się udrożnić rurki służącej do spuszczania płynu z bloku silnika ... .
Ponieważ było już dosyć późno, ponieważ silnik był rozgrzany, ponieważ dotęp do górnej śrubki mocującej rurkę do bloku jest wybitnie trudny, ponieważ szarpała nami ciekawość i wreszcie - ponieważ i tak postanowiliśmy przepłukać układ (dla bezpieczeństwa gorącą) wodą - odeszliśmy od pomysłu wykręcania tej rurki (chociaż dysponowałem nawet zapasowymi oringami uszczelniającymi).

Oto fotka "tego czegoś" - co "nazbierało się" w zbiorniczku wyrównawczym po wlaniu gorącej wody i wstępnym odpowietrzeniu układu:

Niestety - tego akurat nie widać - ale piana wypełniła około 2/3 objętości zbiorniczka i jak długo silnik pracował na biegu jałowym - nic się nie zmieniało ... .
Dopiero po wyłączeniu motorka i odczekaniu dłuższej chwili - piana opadła ... .

Obrazek

Po częściowym wystudzeniu (aby uniknąć miejscowych przeciążeń termicznych) wypuściliśmy z silnika "płukankę" (czytaj : nową porcję żuru) i wypełniliśmy układ "rozrzedzonym" roztworem: G12 + woda destylowana.
Podczas odpowietrzania pojawiło się jeszcze trochę piany (ale już mniej niż poprzednio), która z czasem prawie całkiem ustąpiła.

I to był pierwszy dobry, a na pewno pożądany, objaw ;) !!!

Co raczej oczywiste - podczas zalewania (i odpowietrzania) układu roztworem G12 - na bieżąco obserwowaliśmy temperatury : z VAGa, z szafy oraz "ręcznie" - wciąż chwytając za dolny przewód chłodnicy. I tak:

- śmigło wiskozy "zaczynało buczeć" :): przy temperaturze minimalnie niższej niż 90*C

- dolny przewód chłodnicy "(z)robił się" lekko gorący przy temperaturze (z VAGa i z nowym fabrycznie czujnikiem G62) około 92*C ale wciąż był dużo chłodniejszy od węża górnego ... .

Jak wsponiał Krzysiek - po zalaniu rozrzedzonego G12 - ruszyliśmy na jazdę próbną (przypominam, że silnik był już rozgrzany do temperatury roboczej, płyn posiadał około 92*C, olej około 100*C) .
Po opuszczeniu drogi lokalnej :): ;) (ok. 4 km) - wydostaliśmy się na dwupasmówkę (w stronę Wisły :diabel: ) - gdzie w końcu mogłem zaznać przyjemności z powożenia cudnie stuningowanym AKE :diabel: . Coprawda (fotoradary... :/ ) nie rozpędzałem się powyżej 130 km/h ale i tak wiem już na pewno, iż AKE Krzysztofa to poprostu pocisk z doskonale zmodyfikowanym tiptronikiem :diabel: !!!

Po około 6 km - zjechałem jednak na parking celem ustalenia temperatur i było tak (dane z VAGa):
- płyn około 92,4 *C
- olej około 103,5 *C
Po odczekaniu kilku minut na biegu jałowym:
- płyn 94*C
- olej (bez zmian) 103,5 *C

Zachwycony rezultatem (łącznie ok. 10 km., w tym ok. 6 km z V = 120 - 130 km/h) ruszyłem dalej ... ale ... nastąpił mały zonk - temperatura na dosłownie kilka sekund podskoczyła do 95,8 *C ale zaraz też spadła do 92,4*C.
Zaniepokojony pogoniłem autko jeszcze kilka km z V > 120km/h, zatrzymałem na przystanku i nie gasząc silnika - popuściłem ostrożnie korek zbiorniczka wyrównawczego . Wyraźnie znajdowała się tam zbyt duża bańka powietrzna (ale to normalne po wymianie płynu).
I teraz uwaga ;) - po wypuszczeniu nadmiarowego powietrza i chwilowym postoju na biegu jałowym - temperatura płynu opadła (z 94) do około 92,5 *C :P ... .
Bardzo zadowolony :D ruszyłem w stronę najbliższego skrzyżowania i zawróciliśmy w stronę powrotną - najpierw około 10 km z prędkością około 120 - 130 km/h, a potem ok. 4km drogą lokalną - wolniej. Po powrocie VAG pokazał:
- płyn 92,3 *C
- olej 103,5 *C
Silnik pozostawiony przez klka chwil na biegu jałowym - nie powodował wzrostu temperatur, a w zbiorniczku wyrównawczym nie było już prawie żadnej piany ;) .

Podsumowując chcę powiedzieć, że opierając się na stwierdzonych komisyjnie :): wynikach badań - ponad wszelką watliwość usunęliśmy dwie bardzo poważne choroby z AKE :
1. Wadliwie dobrany czujnik temperatury
2. Wymieniliśmy asfalt zalegający w chłodnicy - na bardziej właściwy ;) - roztwór G12

Nadto, wykonując szereg różnych i wyżej opisanych prób mogę jednoznacznie stwierdzić, że wykonane dotąd czynności przyniosły wymierne efekty - potwierdzone wynikami z próby drogowej na dystansie łącznym około 30 km ... .
Moim zdaniem - osiągnęliśmy naprawdę dużo :D :P :!: :!:

Jednocześnie - wciąż jestem bardzo daleki od nadmiernego hurraoptymizmu i wcale nie przesądzam, ze sprawę można uznać za zakończoną ... :(: .

Po pierwsze - co widać doskonale np. na ściankach zbiornika wyrównawczego - układ chłodzenia wciąż pozostaje mocno zabrudzony. Cała nadzieja w tym, że wysokie obecnie temperatury otoczenia oraz "świeży" roztwór G12 - pomogą doczyścić wszystko do końca, a przynajmniej do stanu akceptowalnego.

Po drugie - tak naprawdę ciagle jeszcze nie wiadomo w jakiej kondycji pozostaje termostat ... . Przecież na pewno nie jest mniej zanieczyszczony od zbiorniczka wyrównawczego, a poza tym (IMHO, na podstawie obserwacji dolnej rury chłodnicy) otwiera się chyba troszeczkę za późno ... lub poprostu "zacina się" na resztkach syfu pozostałego jeszcze do usunięcia ... .

Słowem - pożyjemy, zobaczymy i będziemy walczyć aż do skutku - chociaż parametry odczytane podczas naszego spotkania - praktycznie w niczym już nie odbiegają od wskazań innych 100%-owo sprawnych V6-tek :D :P :!: :!:

Krzysztof1967 napisał(a):
Ze swojej strony chcę GORĄCO podziękować Piotrkowi za poświęcony czas (19.30-23.15)


Ależ naprawdę nie ma za co :D :peace:
(jak dla mnie - to na pewno nie był czas stracony - a atmosfery naszego spotkania inni mogą nam tylko pozazdrościć ;) )
Aha - to już OT - ale muszę Ci powiedzieć, że króliczki wciąż nie wykazują ochoty na ... :diabel: :D :diabel: ... .

Krzysztof1967 napisał(a):
Piotrek proszę o fachowy komentarz tego co zostało zrobione.


Zostawiłbym tak jak jest - czyli suchy i raczej obiektywny opis faktów . I tak wątpię, zeby komukolwiek chciało się czytać mój elaborat do końca ... .

Jeżeli jednak ktoś doczytał - serdecznie zapraszam do dyskusji, a chętnie posłuchałbym też wskazówek jak wysprzątać całość układu chłodzenia - nie stosując żadnych agresywnych środków płuczących !!!
Jeżeli ktoś ma pomysła - błagam - niech się tą wiedzą podzieli :!!:

;) :peace:

Na zakończenie chcę tylko dodać, że korekcje prawej głowicy są już na poziomie minus 0,3 do minus 0,6 (czyli praktycznie wcale nie ma korekcji), zaś w lewej głowicy zbyt wielkie zmiany nie nastąpiły (od -1,5 do -2,0) ale ponieważ przyczyna jest już oczywista , to i po ltej stronie silnika wszystko wróci do stanu "nówka sztuka" :P :D .

Jeżeli komuś udało się wytrwać do końca - DZIĘKUJĘ !!!!!
Wszelkie komentarze są mile widziane :diabel:
:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2008 21:35:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
zachecony do dyskusji...
Piotruś napisał(a):
"Logi same w sobie" - no, tutaj to już wogóle nie ma czego komentować ... .
Wystarczy pobieżna analiza 001, 008, 010 i 011 żeby stwierdzić, iż niektóre parametry wzajemnie się wykluczają.

- ktore to parametry w logach nawzajem sie wykluczaly (poza nieszczesna podwyzszona temp oleju wzgledm wody)

Piotruś napisał(a):
jak to jest, że silnik z którego (ponoć ) wyduszono "siódme poty" - "dziwnym cudem" zużywa o circa 20% mniej paliwa

- w jaki sposob tuner moglby zmniejszyc zuzycie paliwa w dieslu gdzie przeciez przepustnicy nie ma (bo w tym widac 2l zbili...niby:))


Piotruś napisał(a):
Jak dla mnie - AKE Krzysztofa to kolejny dowód najwyższego profesjonalizmu oraz rzetelności, do której SSERWIS przekonuje nas wszystkich - wraz z każdym AKPowiczem, który zechciał odwiedzić tą Firmę osobiście

- to jak... chipowali niedomagajace (uklad chlodzenia) auto?.. czy moze teorie o sofcie co kryje wlasne logi by tania konkurencja nie podrobila mozna skreslic?



co do piany i brudu... moge domniemywac, ze ktos domowymi sposobami mogl probowac uszczelniac w tym aucie uklad - niektorzy uszczelniaja cieknace chlodnice specjalnym proszkami czy zelami a niektorzy ida na bardziej kuchenne sposoby jak musztarda czy jajko (chyba bialko).. wiec czyszczenie tego ukladu moze przyniesc problem ze szczelnoscia...
poza czyszczeniem chlodnicy dochodzi pytanie co z nagrzewnica (czy zima bedzie kiero jezdzil w rekawiczkach)


Jack napisał(a):
Silnik jest po chipie i dlatego ma korekcje na minusie

korekcja to parametr mowiacy o jakiejs tam roznicy cylindra x wzgledem y. Chip nie podnosi czy obniza dawki niektorym cylindom wiec dlaczego po czipie korekcja ma byc na minus?
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2008 09:51:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
przemekk74 napisał(a):
wiec czyszczenie tego ukladu moze przyniesc problem ze szczelnoscia...


Tak - istnieje takie niebezpieczeństwo (i od początku bierzemy je pod uwagę) ale przecież nie jest to powód aby zrezygnować z oczyszczenia układu ... .

Należy pamietać, że w niedługim czasie (max 20 tkm) Krzysiek będzie wymieniał napęd rozrządu, a więc m.in. pompę wody i termostat, które to elementy wymagają wręcz sterylnych warunków pracy.

Biorąc pod uwagę wygląd mazi spuszczonej z układu chłodzenia oraz pozostały syf ciągle zalegający na ściankach - osobiście wykluczam aby było to spowodowane zastosowaniem jakichkolwiek (mniej lub bardziej profesjonalnych) środków uszczelniających (nawet użytych w przesadnej ilości).

przemekk74 napisał(a):
poza czyszczeniem chlodnicy dochodzi pytanie co z nagrzewnica (czy zima bedzie kiero jezdzil w rekawiczkach)


Kiero nie będzie jeździł w rękawiczkach, ponieważ nagrzewnica jest drożna i oddaje ciepło (raczej...) tak jak powinna.
Naturalnie - na obecnym etapie sprawy - nie można jeszcze wykluczyć innych "niespodzianek" (np. rozszczelnienia) lecz (na szczęście) póki co - nic na to nie wskazuje ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2008 11:41:32 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sty.2008 23:28:09
Posty: 139
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Witam, odgrzeję temat.
Jestem po wymianie rozrządu i hydrauliki wykonanej u Piotrusia.
Co do przegrzewania się samochodu okazało się że Piotruś miał rację, chłodnica była drożna, uszkodzony był termostat (diagnoza Pana od naprawy chłodnic z D.G.brzmiała - zatkana chłodnica na 100%)
Ponieważ po tej błędnej diagnozie chłodnicę kupiłem nową, została wymieniona.
Muszę zaznaczyć że jestem bardzo zadowolony z roboty, którą wykonał Piotruś. Samochód śmiga jak ta lala. Od tej pory wszystkie naprawy będę wykonywał u Piotra. Pozdrawiam Cię Mistrzu :D
P.S. Przy okazji wrzucę logi, sam jestem ciekawy co z nich wyniknie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2008 17:24:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Piotruś napisał(a):
"Logi same w sobie" - no, tutaj to już wogóle nie ma czego komentować ... .
Wystarczy pobieżna analiza 001, 008, 010 i 011 żeby stwierdzić, iż niektóre parametry wzajemnie się wykluczają. Jak dla mnie jest to wystarczający dowód na świadome "zafałszawanie" odczytów przez autora programu (i zapewne nie jedyne "fałszerstwo" jakiego się dopuścił w obronie przed tanią konkurencją) .
...
W moim przekonaniu wielkość korekcji wcale nie jest aż tak istotna, jak ewentualne dyferencje pomiędzy poszczególnymi cylindrami. Na całe szczęście widzimy wyraźnie, iż różnic nie ma (prawie) żadnych, więc i powodów do zmartwienia też nie widzę

oczywiscie nigdy sie nie dowiedzielismy co tam tak sprzecznego jest ale ok..
Krzysztof1967 napisał(a):
Przy okazji wrzucę logi, sam jestem ciekawy co z nich wyniknie.

Logi sa albo zaklamane albo nie sa zaklamane - zdecyduj sie
Jezeli nie sa zaklamane to nie jest najlepiej bo
Korekcje 13 i 14
Informacja z naglowkow plikow z logami, ktore sam zamiesciles
"korekcja cylindra X wzgledem cylindra nr 2"... "wartosci dopuszczalne -1.5 ... + 1.5"
1) korekcje wykraczaja poza akceptowalny zakres wartosci (nie dotyczy to tylko jednego cylindra)
2) zalozmy nawet, ze wszystkie korekcje sa identyczne co do drugiego miejsca po przecinku ... oznacza to, ze 5 cylindrow jest "identycznych" a 6ty (o numerze 2) kompletnie od nich rozny - obrazowo mowiac masz 5 cylindrow "popsutych" a jeden sprawny lub odwrotnie
3) jezeli to wina wtryskow to zamiana wtrysku nr2 z wtryskiem np nr 5 powinna doprowadzic do doprowadzenia korekt do zakresu akceptowalnego przez producenta
dawki -008
konskie dawki to jedno a drugie to ich logika... ogr momentu zostal "wylaczony".. ktos zrobil z nim cos takiego (to nie V6 ale to nieistotne)
Obrazek

Porada jak bedziesz robil kolejne zaklamane logi:


zatankuj dobrej ropy (znaczy sie "przeplac" na jakas z markowej stacji - powaga co tankowanie logi moga sie roznic!) i nie rob logow korekt po probach dynamicznych tylko zacznij od 13, 14 na nagrzanym ale nie skatowanym aucie (nie potrafie wytlumaczyc dlaczego ale u mnie i u innych skatowanie auta => korekty ida w minus). Juz sam fakt, ze temp pracy z tych 94 spadnie po wymianie termostatu do powiedzmy 87 pewnie wplynie korzystnie na korekcje

Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2009 21:46:50 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sty.2008 23:28:09
Posty: 139
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Witam,
Po wymianie rozrządu, hydrauliki (Piotruś) i regeneracji wałków (Świątek) oraz wymianie chłodnicy postanowiłem zamieścić nowe logi.

Pierwsze logi są zamieszczone na początku tego tematu.

Proszę o Wasze opinie.

Statyczne:
001 003 004
Obrazek
007 013 014
Obrazek
018
Obrazek

Dynamiczne:
001 008
Obrazek
003 011
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2009 22:26:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Krzysztof1967 napisał(a):
Dynamiczne:
001 008
Obrazek



czy podczas robienia tych logów pedał gazu wcisnąłeś w 100%?
jeżeli tak [w co wątpię], to czy program był w międzyczasie [od IX.2008] modyfikowany?

nadal nie podobają mi się korekcje. jaki przebieg ma ten samochód?

i nadal twierdzę, że prawie 95*C w styczniu, to zbyt dużo.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2009 22:38:19 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sty.2008 23:28:09
Posty: 139
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
meszrum napisał(a):
czy podczas robienia tych logów pedał gazu wcisnąłeś w 100%?
jeżeli tak [w co wątpię], to czy program był w międzyczasie [od IX.2008] modyfikowany?

Pedał gazu był wciśnięty do oporu, program nie był modyfikowany.

meszrum napisał(a):
nadal nie podobają mi się korekcje. jaki przebieg ma ten samochód?

Przebieg 221500 km

meszrum napisał(a):
i nadal twierdzę, że prawie 95*C w styczniu, to zbyt dużo.

Przed wykonaniem logów dynamicznych samochód został trochę spałowany (na odcinku 15 km)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: