.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.lip.2025 15:37:00

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: audi a6 1.8t wycieraczki szyby zle dzialaja
PostNapisane: 18.lut.2008 18:56:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lut.2008 18:42:31
Posty: 2
dzien dobry witam serdecznie jestem tu po raz pierwszy czyli nowy.mam pytanie do szanownego grona kolegow co moze byc przyczyna wycieraczki przedniej szyby pracuja bardzo wolno to znaczy na jednym biegu i to najwolniejszym ledwo sie ruszaja a nieraz prawie stoja dopiero po jakims czasie cos zalapia i pracuja ale tylko na jednej szybkosci i to najwolniejszej .bardzo prosze o porade co moze byc uszkodzone moze ktos z kolezenstwa sie orietuje.dziekuje serdecznie za pomoc zycze milego wieczoru


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2008 19:26:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2005 09:53:51
Posty: 489
Lokalizacja: Krosno/Jasło
w skrocie pewnie ci pada silnik mi tak zaczal slabnac potem przerywal a w koncu padl - wymienilem i po sprawie...

_________________
100 C4 2.3 AAR + BLOS BRC
Octavia 2 FL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2008 10:11:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.sie.2006 09:32:39
Posty: 38
Lokalizacja: 3City
Witam
Mam podobny problem z wycieraczkami przedniej szyby. Obojętnie przy jakim ustawieniu manetki do wycieraczek czy to na szybkie czy wolne ustawienie, wycieraczki przesuwaja sie baaarrrdzo wolno z reguły stanie przy powrocie albo w ogóle nie rusza. Wyczytałem na forum że można rozebrać wyczyścić cały mechanizm wycieraczek i po problemie, ale może też to być padający silniczek (jak w powyższym poscie) . I z tąd moje pytanie jak sprawdzic co pada? I jak to ewentualnie rozebrać?

Moje auto : A4 2003/2004 1.9TDI 130KM

Dzięki z góry za podpowiedź.

PS. Albo gdzie w trójmieście to sprawdzić

_________________
A6 1999 1.8T 150KM - było .. rozbili :-(
A4 2003/2004 1.9TDI 130KM AVANT - był ale za mały się zrobił
FORD MONDEO MK4 2007 2.0TDCI 140KM
A6 2010/2011 2.0TFSI 170KM - :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2008 10:32:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.mar.2008 15:06:41
Posty: 62
Lokalizacja: Legnica
Witaj
Nie męcz ich dłuzej bo zainwestujesz w nowy silnik,
najczęsciej zapieka się mechanizm, silniki są stosunko wytrzymałe, jak zdejmiesz podszybie i odkręcisz mechanizm, należy dokładnie oczyścić trzpienie wycieraczek i tuleje mechanizmu, nasmarować smarem grafitowym i cieszyć sie dziłajacymi wycieraczkami. Czas pracy to około 2-3 h.
pzdr

_________________
A6 C5 2.4 AML
_________________
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone - wszechświat i ludzka głupota, chociaż co do
pierwszego to nie jestem pewien."
Albert Einstein


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2008 11:02:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.sie.2006 09:32:39
Posty: 38
Lokalizacja: 3City
Tak zrobię (jak dam radę) . Ale nie wykluczas że to sam silniczek nawala

_________________
A6 1999 1.8T 150KM - było .. rozbili :-(
A4 2003/2004 1.9TDI 130KM AVANT - był ale za mały się zrobił
FORD MONDEO MK4 2007 2.0TDCI 140KM
A6 2010/2011 2.0TFSI 170KM - :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2008 11:43:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 07:19:45
Posty: 260
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Audi A6 C7
W samochodach z grupy VW i OOOO (zwłaszcza modele po 95 roku) to częsta przypadłość że wycieraczki chodzą bardzo wolno a następnie praktycznie wcale stają. Ja nie spotkałem się jeszcze ze spalonym silnikiem gdyż zazwyczaj posiadają one zabezpieczenie elektroniczne. Przyczyną jest mechanizm wycieraczki, a dokładnie trzpienie na których osadzone są ramiona, które zacierają się w tulejach. Dzieje się tak ponieważ sparciałe gumowe uszczelniacze nie chronią przed dostępem wody co powoduje korozję a w efekcie spowolnienie i unieruchomienie wycieraczek. Aby sprawdzić czy to nie problemy z silnikiem tylko owe zatarcie należy wymontować cały mechanizm wycieraczek, następnie rozsprzeglić z silnikiem i spróbować poruszać mechanizm wycieraczek (nie silnik). Jeżeli chodzi lekko to problem silnika, jeżeli natomiast mamy problemy z ruszeniem to zatarte trzpienie. Aby to naprawić trzeba:
- wymontować cały mechanizm wycieraczek,
- rozsprzeglić z silnikiem,
- z trzpieni zdjąć pierścienie, podkładki, resztki uszczelki,
- używając cudownych środków np. Cola lub WD-40 próbować rozruszać ustrojstwo.
Niestety trwa to trochę i proszę nie próbować młotkiem wybijać trzpieni bo prawdopodobnie skończy się to ich uszkodzeniem.

_________________
Audi A6 C7 2.0TDI ULTRA
Audi A6 C6 2.0TDI 140KM
Audi A6 C5 1,8T 150KM, APU + LPG IV -gen
Audi A4 1,8 125 KM, ADR + LPG II-gen
Audi 80 B3 1,8 90 KM, PM + LPG II-gen
i inne....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2008 12:11:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.sie.2006 09:32:39
Posty: 38
Lokalizacja: 3City
Ok. Spróbuje dziś lub w sobotę i dam info jak poszło ... Jak narazie dziękuje kolegom za szybką odpowiedź ... Forum fajna sprawa

_________________
A6 1999 1.8T 150KM - było .. rozbili :-(
A4 2003/2004 1.9TDI 130KM AVANT - był ale za mały się zrobił
FORD MONDEO MK4 2007 2.0TDCI 140KM
A6 2010/2011 2.0TFSI 170KM - :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2008 22:19:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.sie.2006 09:32:39
Posty: 38
Lokalizacja: 3City
Zdjęłem ramiona wycieraczek ... kurna męczyłem się z godzinę i stwierdziłem że bez klucza do sciągania nie da rady.. pojechałem do sklepu kupiłem klucz do ściągania (troche za duży ale poszło )(29zł) i teraz ugrzęzłem przy tej rynience ... jak to zdjąc pommocy

_________________
A6 1999 1.8T 150KM - było .. rozbili :-(
A4 2003/2004 1.9TDI 130KM AVANT - był ale za mały się zrobił
FORD MONDEO MK4 2007 2.0TDCI 140KM
A6 2010/2011 2.0TFSI 170KM - :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2008 10:35:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.sie.2006 09:32:39
Posty: 38
Lokalizacja: 3City
Gotowe .. Śmiga jak nówka. Jeden czpień było tak zapieczony że nie szło go wyjąc nie mówiac o obracaniu musiałem wybijac. Po zamontowaniu wszystkiego paliła mi się kontrolka o ESP i trochę panika mnie wzięła ale wyczytałem że to normalka po odłączeni akumulatora (jak i niedziałający centarny z kluczyka) i już teraz wszystko do normy wróciło.
Pozdrawiam szanownych forumowiczów i dziękuje za pomoc.

_________________
A6 1999 1.8T 150KM - było .. rozbili :-(
A4 2003/2004 1.9TDI 130KM AVANT - był ale za mały się zrobił
FORD MONDEO MK4 2007 2.0TDCI 140KM
A6 2010/2011 2.0TFSI 170KM - :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2008 22:03:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.wrz.2004 15:29:56
Posty: 253
Lokalizacja: Redditch, UK
Bart_D napisał(a):
W samochodach z grupy VW i OOOO (zwłaszcza modele po 95 roku) to częsta przypadłość że wycieraczki chodzą bardzo wolno a następnie praktycznie wcale stają. Ja nie spotkałem się jeszcze ze spalonym silnikiem gdyż zazwyczaj posiadają one zabezpieczenie elektroniczne. Przyczyną jest mechanizm wycieraczki, a dokładnie trzpienie na których osadzone są ramiona, które zacierają się w tulejach. Dzieje się tak ponieważ sparciałe gumowe uszczelniacze nie chronią przed dostępem wody co powoduje korozję a w efekcie spowolnienie i unieruchomienie wycieraczek. Aby sprawdzić czy to nie problemy z silnikiem tylko owe zatarcie należy wymontować cały mechanizm wycieraczek, następnie rozsprzeglić z silnikiem i spróbować poruszać mechanizm wycieraczek (nie silnik). Jeżeli chodzi lekko to problem silnika, jeżeli natomiast mamy problemy z ruszeniem to zatarte trzpienie. Aby to naprawić trzeba:
- wymontować cały mechanizm wycieraczek,
- rozsprzeglić z silnikiem,
- z trzpieni zdjąć pierścienie, podkładki, resztki uszczelki,
- używając cudownych środków np. Cola lub WD-40 próbować rozruszać ustrojstwo.
Niestety trwa to trochę i proszę nie próbować młotkiem wybijać trzpieni bo prawdopodobnie skończy się to ich uszkodzeniem.


Moja A6 zaczęła cierpieć na wycieraczkową przypadłość. Oto krótkie fotostory ....

Pierwsza sprawa - jeśli trzpień jest mocno zapieczony nie należy go wybijać młotkiem na siłę. W moim przypadku skończyło się ułamaniem mocowania.

Obrazek

Po zakupie koszmarnie drogiego (całe 10 funtów) zastępczego zestawu nazywanego po tutejszemu WIPERS LINKAGE albo WIPERS MECHANISM przeczyściłem go i nasmarowałem (profilaktycznie żeby uniknąć problemów w przyszłości).

I tu kilka uwag....

W pierwszej kolejności radzę zaznaczyć położenie mechanizmu wycieraczek względem sinika. Następnie należy odłączyć silnik od reszty mechanizmu - odkręcamy nakrętkę i podważamy od spodu (z wyczuciem, ale zdecydowanie).

Następnie przechodzimy do rozbrojenia trzpieni wycieraczek. Zdejmujemy pierścień Segera. (Uwaga - używając cienkich śrubokrętów zupełnie przypadkowo można wbić sobie taki śrubokręcik w palec ;) ).

Pod pierścieniem siedzi podkładka, a za nią powinien znaleźć się gumowy oring najczęściej w stanie dezintegracji. Uszkodzenie tego oringu jest przyczyną problemów z zatartymi tulejami.

Teraz wystarczy wyjąć trzpień wycieraczki. Od spodu jest jeszcze jedena podkładka. Trzeba wyczyścić trzpień i tuleje, nasmarować i złożyć z powrotem. Procedurę powtórzyć dla drugiego trzpienia.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

_________________
Jest:
Volvo XC90 T6 RHD
A6 C5 1,9 TDI RHD
A3 8L 1,8T Quattro RHD
Było:
AUDI 80 B4 1,9 TDI LHD


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: