Powiem tak:
- jeżeli kupuje się auto z rocznika przyjamniej 2002 (a najlepiej połowa 2003) - starszych nie ma niestety co brać - to:
a) należy kupować go z głową - nie ma tu: napaliłem się i biorę - auto trzeba sprawdzić dogłębnie, prześwietlić jak rentgenem - szczególnie zwrócić trzeba uwagę na zawieszenie (opis ładny opis jest w dziale zawieszenia - podklejony więc znajdziesz - po przeczytaniu go będziesz o rok świetlny w przód z wiedzą, będziesz wiedział na co zwracać uwgę)
b) trzeba odżałować 100zł i kupić interface
c) zrobić dogłębną jazdę próbną
d) zabrać auto do ASO na kontrolę historii auta. Można zbadać grubość lakieru itd. W ASO niech zbadają samochód też dogłębnie - zapłacisz około 300zł - co w porównaniu z kosztami "bunusa" jest małą kwotą. Pomimo tego że pojedziesz do ASO na kontrolę to punkt A jest ważniejszy - ktoś znający się na rzeczy i dogłębne sprawdzenie auta!
e) koszty serwisu statystycznego auta z przebiegiem około 200kkm (rocznik '02 - końcówka '03 i dalej) to:
- hydraulika zaworowa 1600-1800zł (w przypadku 2.5tdi)
- elementy na wymianę rozrządu około 2000zł (cały czas mowa o 2.5 v6 tdi)
- ja kupiłem tarcze i klocki na całe auto ATE za 1050zł - dam namiary jak ktoś chce - ta sama linia produkcyjna co audi - spiłowany znaczek... a cena 100x lepsza

Jakoś też najwyższa - potwierdzę - przejechałem 20000km do tej pory i GIT Panowie
- super by było jakby wałki się nadawały do dalszej jazdy (jak nie to regeneracja 1200zł u świątka)
- jeżeli sprawne jest zawieszenie to będzie przezdługi czas bezkosztowe - jeżeli nie to ceny w temacie o zawieszeniu Allroada
- trzeba też wyminić olej w tiptronicu (ceny i sposób wyminay w dziale silniki - temat o tiptronicu (tez pod\klejony więc łatwo będzie znaleźć

))
- ja wymieniłbym absolutnie wszystkie płyny "ustrojowe", a oleje w dyfrach sprawdził - i jeżeli poziom będzie ok to zostawił bym je
- nabiłbym klimę
Generalnie pewnie coś zapomniałem ale koszt po zakupie doprowadzenia auta do stanu mega igła (jeżeli się kupi ładny egzemplarz) to 3000-10000zł
I jak tylko to się porobi to auto będzie jak nowe!
Wiadomo można kupić i nic nie robić, lecz się to pewnie zemści po pewnym czasie.
Czyli reasumując kupuijemy Allroada nie starszego niż połowa 2002 (najlepiej połowa 2003 z silnikiem BAU - ale porządne AKE też będzie git) robimy rozrząd, wymiany wszystkich elementów zuzytych i mamy pancerne auto w idealnym stanie
Widziałem osobiście allroada z 450kkm i był w bdb stanie.
PRzykładowo ceny za wahacze LMO/TRW (czyli ori - mam namiary na 100% ori (sam kupowałem i znaczek audi spiłowany

) - 100% legalne -- z hurtowni w PL za doły 300zł góry po około 100zł )
Jeżeli się podzuka części poza ASO ale od firm - dostawców audi i z tych samych linii produkcyjnych to nie jest tak źle... koszy jak w A6
Ja od siebie mogę to auto polecić naprawdę każdemu - nie przesiadłbym się do niczego - poprostu tyle i kropka. Mogłem kupić nowego passata zamiast allroada i ostatnio wsiadłem do brata paska i się załamałem, myślę chyba Bóg miał mnie w opiece i kazał pakować się w Allroada
Pewwwnie sporo namieszałem ,ale mam wyskoczony kręgosłup

boli jak cholera skutecznie utrudniając myślenie, a pozatym strasznie się spieszę
Pozdr!