.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 04:06:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 AFN 1996] Prośba o analizę logów + opis problemów
PostNapisane: 03.kwi.2008 10:01:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2007 22:55:51
Posty: 28
Lokalizacja: Mielec
Witam!

Do niedawna cieszyłem się sprawnym A4 AFN + POWER, niestety coś jak na złość musiało się pokiełbasić ;].

Problem jest dość złożony więc napiszę może na początek co i jak a na dole umieszczę logi. Problemy zaczęły się jakiś miesiąc temu, autko dość często przy wyprzedzaniu lub jeździe pod górę wchodziło w tryb awaryjny, jak wiadomo turbinka zadziałała dopiero po restarcie silnika. Zbliżał się czas wymiany filtrów i oleju bo "żaba" (auto w zielonym kolorze :)) zrobiła coś ok 11k km. Wymieniłem olej, filtr oleju, paliwa, powietrza (wszystko MANN). Przeczyściłem również LLM i problem na chwilę ustał.
Po jakimś tygodniu zaczął się koszmar. Autko co jakiś czas łapało niższe obroty niż nominalne 861, po przygazowaniu wracał do normy, potem doszło szarpanie przy delikatnym dodawaniu gazu, to też nie działo się zawsze, najczęściej jednak po zatrzymaniu silnika, chwilowym postoju i po kilku minutach po ponownym odpaleniu wariowały obroty nawet na postoju. Szarpanie to działo się tylko do 2k rpm, wciskałem do 3k i problem znikał, ale czasem są sytuacje gdzie w korku trzeba się toczyć i tu ewidentnie problem się pojawiał ale jak wspomniałem wyżej nie zawsze !!! Czasem 3 dni nie doświadczyłem problemu. Do wszystkiego doszły jeszcze dziury w mocy przy dynamicznej jeździe. Pytałem macherów okolicznych, jeden mówi że przepływka, drugi coś o pompie, trzeci jeszcze co innego, więc nie pozostaje mi nic innego jak spytać Was pokazując logi.

p.s. co do power boxa, mam pod deską wyłącznik do niego, używam bardzo rzadko, tylko w specyficznych wypadkach przy wyprzedaniu na trasie ;p.

p.s.2 po wczorajszych próbach dynamicznych problemik zmalał, przedmuchanie trochę mu pomogło, mimo to nie zniknął i pewnie szybko powróci ze zdwojoną siłą heh :).


Wszystkie próby robione na III biegu.

Statyczne Measure Blocks

000
001
003
004
007
013

Statyczne Basic Settings

000
003
004


Dynamiczne Measure Blocks


000
000 - próba druga
000 - próba trzecia
001
001 - próba druga
003
004
008
010
011


Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc.

Pozdrawiam.

Paweł.

Dla firefox - kliknąć na obrazek by go powiększyć do własciwych rozmiarów. :)


EDIT:

Dorzucam błędy z VAG'a, zapomniałem ich dodać.


fault codes

_________________
A4 AVANT '96 1,9 TDI AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2008 15:45:09 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
notlauf Turbiny spowodowany przez N75 (regulator ciśnienia doładowania ), przepływka = :612:

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2008 19:25:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
zaden N75 tym bardziej lmm :!: ... kierownice w turbulum masz do czyszczenia .....

a boxa to wywal w cholere [wypnij z instalacji] i zobacz cos sie bedzie dzialo ....

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2008 19:52:05 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
- zrob porzadek z doladowaniem to przedewszystkim (czyszczenie kierownic w sprezarce) , a pozniej wyjdzie czy lmm jest dobry czy do wywalki - na mojego czuja jest dobry :peace:
- zeby bylo ksiazkowo to kąt wtrysku jest delikatnie do poprawy - powinno byc 49-51
- niepokoi mnie rowniez to co dzieje sie w 013 - podejrzewam ze nastawnik bedzie do czyszczenia albo swiruje wtrysk sterujacy :?: :?:

pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2008 00:28:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2007 22:55:51
Posty: 28
Lokalizacja: Mielec
Hmm, troche to rozstrzelone, ale czyszczenie kierownic to napewno zrobie, gdzies tu widzialem tutorial na ten temat, poza tym przyjrze sie jeszcze lmm, napiszcie mi prosze ktore logi po tych zabiegach wrzucic. wtryskiem i nastawnikiem, choc nie wiem z czym to sie je zajme sie w drugiej kolejnosci. Dzieki za podjecie tematu, sobote mam chyba z glowy ;]. Pozdrawiam.

_________________
A4 AVANT '96 1,9 TDI AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2008 07:39:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Zmęczone wtryski , zapieczone kierownice (pozostałość po PSJ poprzednika).
Zalecenia: pobudzić prawą stopę a docelowo odmulić turbawkę na autostradzie. Jeśli to nie pomoże - wyrywać turbo i czyścić .... czyścić ...
Reszta ok.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2008 08:03:41 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
oneeye napisał(a):
...napiszcie mi prosze ktore logi po tych zabiegach wrzucic...


Po wyczyszczeniu kierownic w sprężarce zaloguj w tescie dynamicznym 003,008 i 011

Pozdrawiam i powodzenia

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2008 19:28:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2007 22:55:51
Posty: 28
Lokalizacja: Mielec
Mam jeszcze jeden problem. Przed wykręceniem turbulum chciałem sobie obejrzeć jak sztanga pracuje i klops. nie mogę się zalogować na 011bs.. pisze ze grupa niedostępna. Czy to u mnie w AFN'ie normalne ?

Ponadto chcę jeszcze podmienić zawór od EGR z N75, wyczytałem tu >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=86075 że może to odpowiedzieć na pewne pytania.Tu znowu >> http://www.a4-klub.pl/smf/warsztat_zrob ... 455.0.html wygląda to podobnie jak u mnie na zdjęciu ale za cholere nie widzę podobienstwa do n75 . Zgłupiałem

1
2
3


jesli dobrze rozumiem ..

1. - turbo w dole, po lewej obok pomarańczowego węża EGR,
2. - EGR
3. - n75 ? do tego też idą węże cisnieniowe. (te wypociny spod górnego dekla, uszczelka juz zakupiona)

HELP !!

_________________
A4 AVANT '96 1,9 TDI AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2008 22:09:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
niestety ale twoj sterownik nie obsluguje 011BS .... :/

a turbulum jest tutaj :

Obrazek

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2008 08:52:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2007 22:55:51
Posty: 28
Lokalizacja: Mielec
Panowie należy się niski ukłon, tona gratulacji, i morze browarów.

Wyjąłem turbinę, faktycznie sztanga zacinała się dość poważnie, wziąłem się za rozbieranie i.. korpus z części ssącej łatwo poszedł, na drugim jednak się wysypałem. Nie chcąc uszkodzić łopatek podzwoniłem tu i ówdzie i znalazł się znajomy który miał zaprzyjaźniony warsztat regeneracji turbulum. Kosztowało mnie to 300 PLN, podobno lała już olejem, a zasyfiona była niemiłosiernie. Wymienione uszczelniacze, tulejki i inne pierdółki, wyczyszczona i wypiaskowana wróciła następnego dnia. W międzyczasie zmieniłem wszystkie węże podciśnieniowe, zamieniłem zawór n75 z tym od EGR miejscami, zaślepiłem EGR, wyczyściłem przepływomierz, poprawiłem wszystkie połączenia elektryczne (styki), przy okazji zmieniłem tez parę uszczelek. Po 2-ch dniach testowania jest wyraźna - baa, kolosalna różnica. Nie szarpie, łatwo się wkręca na obroty, jest elastyczniejsza no i szybsza. Nie chcę jednak za wcześnie się cieszyć i po weekendzie wrzucę jeszcze raz logi dla zweryfikowania po naprawie.

Dzięki serdeczne za reakcje i podpowiedzi, szczególnie dla Spanky, Przemik, Baskecior, browary prześle pocztą :D

_________________
A4 AVANT '96 1,9 TDI AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2008 14:48:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2007 22:55:51
Posty: 28
Lokalizacja: Mielec
No i się ucieszyłem za szybko...

Nie tworzę nowego tematu bo i po co, przynajmniej obraz tego co sie działo będzie dokładniejszy. Zaraz po regeneracji turbulum padła mi klima .. mecze sie z nią już 2 miesiąc w końcu doszedłem że panel + cewka w sprężarce. Ale to w innym temacie.

Autko zachowywało się dobrze przez miesiąc .. poza klimą i małym wypadkiem kiedy mi wiatrak uszkodził chłodnice.. oderwała się łopatka :P. Stąd brak mojego odzewu i logów bo cały czas z nim się męczę. Wróciło szarpanie ale inne. teraz falowały obroty od 860 tak do nawet 950 na postoju, pod pedałem "czułem" że szarpie silnikiem, co postępowało z czasem aż w końcu odwiedziłem forum, poczytałem tu i ówdzie i doszedłem do tego że prawdopodobnie nastawnik lub wtryski, nie zawracałem Wam głowy i najpierw popytałem znajomego mechanika.. faktycznie nastawnik był "zasyfiony" wtryski również wyczyścił ale.. robił to bez komputera i "na oko" zamontował nastawnik. Podobno "przykręcił" również dawkę bo wg niego była za duża. Efektem tej operacji jest ni mniej ni więcej tylko rozpacz moja. Auto częściej łapie "notlaufy" w zasadzie nie ma możliwości "depnąć" pojawia sie dalej sporadyczne szarpanie.. No ale tak to jest i już widzę Wasze komentarze, że kiedy chce sie taniej to takie tego efekty. LLM pierburga powinno nawet dzisiaj do mnie dotrzeć bo już nie wiem co robić i 400 zł za przepływomierz da mam nadzieje lepszy obraz tego co naprawdę sie dzieje w tym silniku. Mam zamiar pojechać z powrotem do tego mechanika tylko tym razem robić to razem z nim mając komputer w ręce bo mechanik niestety nie włada tym za dobrze :).

I tu Pytanie do Was.. gdzie i jak sprawdzić dawki + bodajże napięcia na nastawniku lub coś takiego jeśli dobrze pamiętam, bo jestem w trakcie szukania specyfikacji silnika odnośnie zakresów norm dla silnika AFN, a odnośnie kąta wtrysku to pamiętam że najlepiej wypada 49-51 mimo że zakres jest szeroki, dlatego pytam fachowców jakie dane są najbardziej optymalne.

Z góry serdeczne dzięki za wszelką pomoc..


Zrozpaczony :D

_________________
A4 AVANT '96 1,9 TDI AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2008 14:52:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Jesli nastawnik dawki został źle złożony - to może być on przyczyną problemów. Jedź do kogoś, kto wie co robi i fachowo złozy i ustawi nastawnik.
Resztę powiedzą logi.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2008 15:24:31 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
1.Jakbys sie chcial wybrac do W-wy to moge polecic kogos kto sie zna na rzeczy.
2. Zrob logi statyczne.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2008 15:30:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2007 22:55:51
Posty: 28
Lokalizacja: Mielec
Nastawnik mógł być rozbierany tylko częściowo.. podobno był czyszczony w wannie ultradźwiękowej.. tyle wiem z relacji mechanika. Logi statyczne już lecą. Co do Wa-wy to trochę daleko.:P

_________________
A4 AVANT '96 1,9 TDI AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2008 13:51:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2007 22:55:51
Posty: 28
Lokalizacja: Mielec
Logi przed wymianą przepływomierza:

Statyczne Measure Blocks

001
003
004
007
013

Statyczne Basic Settings

000
003
004


FAULT CODES:

fault_codes

błąd :

01268 - Quantity Adjuster (N146)
18-10 - Upper Limit - Intermittent

nie da się skasować !!!

ponadto nie wspomniałem jeszcze o jednej rzeczy. Pisałem wyżej że zmieniałem uszczelkę pod górną pokrywą. Okazuje się że wymiana nie pomogła bo pokrywa była odkształcona i dalej olej wyciekał na blok, patrząc od spodu zawsze wisi kropla. I tu pojawia sie kolejne pytanie. Nie zwróciłem na to wcześniej uwagi ale olej i filtry wymieniałem wcześniej w styczniu tego roku a jego stan na kilka dni temu był ... niezmieniony.. !!! Jak to możliwe że olej wycieka spod pokrywy a jego stan się nie zmienia. Płyn chłodniczy wykluczam bo jego stan jest również niezmienny. Z tym akurat nie mam problemu i nigdy go nie dolewałem tylko ewentualnie wymieniałem. Czy to ropa może dostawać się do silnika ?

_________________
A4 AVANT '96 1,9 TDI AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2008 14:27:24 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Bład wskazuje wyraznie na zle ustawiony nastawnik.
Z logow mozna wyczytac tyle iż :

- temperatura - OK
- statyczny kąt wtrysku OK
- EGR - zaslepiony albo super brudny
- wydaje mi sie, ze jest powietrze w paliwe.... ale niech ktos to jeszcze potwierdzi
- korekcje - niemiarodajne ze wzgledu na rozjechany nastawnik..

Pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2008 22:33:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2007 22:55:51
Posty: 28
Lokalizacja: Mielec
Panowie.. wróciliśmy z autkiem do mechanika, przekazałem zdobyte tu i ówdzie info, pokazałem błędy w kompie, zmieniłem przepływomierz, dokręciliśmy jeden króciec od 4 tego wtrysku bo sie pocił i paliwo uciekało i ... znaleźliśmy jeszcze jeden wężyk podciśnieniowy przy samym komputerze..

Po zmianie przepływomierza szarpanie jeszcze intensywniejsze ale - po poprawie wężyka wszystko zniknęło. błędy w kompie, szarpanie, mniej dymi itp.. Jednym słowem problem zniknął jak ręką odjął. Nie dotknęliśmy jednak nastawnika i tym większe moje zdziwienie jak błąd 01268 zniknął.

Niemniej jednak dzięki za wszelkie odpowiedzi, browary polecą kurierem bo poczta strajkuje :D

Logi wrzucę wkrótce do oceny szanownej komisji :)

Pozdrawiam.

_________________
A4 AVANT '96 1,9 TDI AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2008 22:07:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2007 22:55:51
Posty: 28
Lokalizacja: Mielec
Jest dobrze ale dalej nie jest jednak tak jak być powinno. Już mnie to zaczyna irytować i zaczynam tracić cierpliwość. Przepraszam że tak marudzę ale sami widzicie ile to trwa i tylko w Was ostatnia deska ratunku.

Reasumując:

Turbulum - uszczelniacze, wyczyszczona,
elektrozawór turbiny i EGR'a zamienione miejscami,
Przepływomierz - nowy oryginał
węże dolotowe, wymienione posprawdzane kilka razy,
wtryski czyszczone, nastawnik również,

(podobno) przykręcona dawka paliwa przez mechanika. ??

Efekt jest taki że zaraz po wyjechaniu od mechanika było w porządku. Kilka dni przejechałem bez większych problemów. Problem zaczął się na trasie...

Przy wyprzedzaniu (but w podłodze) ok 3.5 krpm notlauf i automatycznie błąd 00575. Prawie każde wyprzedzanie na IV biegu podobnie, jeśli zrobię to delikatnie, obejdzie sie bez trybu awaryjnego. Jak sami zobaczycie niżej w logach na 3 biegu jest lepiej, ale o dziwo robiąc loga grupy 008 nie byłem w stanie zrobić 4.2 krpm BEZ NOTLAUFA.


Logi dynamiczne:

000
001
003
004
008
010
011

EGR ZAŚLEPIONY !!!


Proszę Was jeszcze raz o analizę i podpowiedzi gdzie szukać, czy pod maską czy .. na komisie innego A4.

Zrozpaczony :(

_________________
A4 AVANT '96 1,9 TDI AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2008 22:11:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Nie działa regulacja ciśnienia doładowania.
Do 4200 rpm ładuje Ci 1,3 bar`a !!!

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2008 22:15:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
a sztanga byla ruszana .... :?:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: