AR Wiesław napisał(a):
.................
Dosłowne znaczenie tego błędu:
Komputer sterujacy skrzyni biegów poprzez kontrolę biegów sprawdza współczynnik przełożenia przez porównanie liczby obrotów wyjściowych
silnika i skrzyni biegów.
Usterka ta zostaje wyświetlona w chwili pojawienia się rozpoznanego, niedopuszczalnego współczynnika przełozenia.
Podczas sprawdzania stałej liczby obrotów przy hamowaniu, liczba obrotów
wejściowych skrzyni biegów w przekładniku (sprzęgle hydrokinetycznym) przy załączonym biegu musi w bezruchu być bliska 0. Jesli tak nie jest, usterka ta także zostaje wyswietlona.
pawi AR Wiesław powiedział już prawie wszystko, a każdy z kolegów powyżej zwracał uwagę na wymianę oleju. Dodam tylko, że są dwie możliwe przyczyny usterki - po za mechanicznym uszkodzeniem szkrzyni biegów drugą to zanieczyszczony płyn ATF, czyli bardzo brudny olej. Jeżeli jeździłeś długo i dużo i nadal nie wymieniłeś oleju to dobiłeś skrzynię. Uwierz, że bardzo często wystarczy tylko wymiana oleju i wszelkie negatywne objawy ustają. Już to przeżyłem ze swoją skrzynią. Natomiast rozumiem, że mechanik ma na myśli sterownik hydrauliczny (znajduje się wewnątrz skrzyni). Jak widać naprawia metodą prób i błędów na twój koszt. Pawi przesłałem na PW parę informacji. Ale skoro auto nadal stoi u mechanika to nie wiele możesz teraz zrobić, chyba, że zabrać i oddać w lepsze ręce - Sserwis. Z tym, że w tym stanie pozostaje tylko laweta.
pozdrawiam
paweł