.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 16:13:02

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 1,9 TDI] multitronic po długiej jeździe traci moc
PostNapisane: 03.cze.2008 07:22:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2008 13:03:11
Posty: 16
Lokalizacja: Płock/Warszawa
Mam dziwny problem moje Audi A4 1,9 TDI ze skrzynią multitronic po długiej jeździe najczęściej w korkach zupełnie traci moc i to do tego stopnia, że nie ma siły dosłownie ruszyć z miejsca. Silnik nie wchodzi na obroty, gdy przełączę skrzynię na "P" jest różnie wchodzi na obroty bądź nie, nie ma reguły. Po wyłączeniu silnika na dłuższy czas wszystko wraca do normy i jst ok. Mój Serwis nie spotkał się z takim przypadkiem, podejrzewają, że może być to złe paliwo lub coś z układem wydechowym, skrzynię biegów wykluczają, oby. Proszę o porady.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2008 14:10:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.gru.2006 15:47:08
Posty: 931
Lokalizacja: ŻAGAŃ
ja bym tam postawił na olej w skrzyni ale tak tylko zgaduje

_________________
prawko i 126p ( 3 lata extremalnej jazdy ;) i żyję
80 B4 Avant 2.6 Q
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2008 10:42:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2008 13:03:11
Posty: 16
Lokalizacja: Płock/Warszawa
Byłem na kompie pokazał przegrzewanie sprzęgła i jakiegos czujnika. Komputer po dłuższej jeździe gdy zaczął mi słabnąc pokazał temperaturę oleju w skrzynce 90 stopni, fachowiec stwierdził, że to normalna temperatura, że najprawdopodobniej przegrzewa sie komputer w skrzyni. On naprawia takie rzeczy i jest na moim terenie jedyny. Koszt komputera to 2 tysie. Twierdzi, że sama wymiana oleju nic nie da. Czy ma rację? Jeżeli olej jest już zuzyty to może powodowac przegrzewanie komputera, czyz nie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2008 22:42:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
mi to wyglada wlasnie na zuzyty/stary olej lub jego nieprawidlowy stan.... od tego zacznij :):

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.maja.2009 05:25:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2008 13:03:11
Posty: 16
Lokalizacja: Płock/Warszawa
Witam ponownie własnie dzisiaj opisany objaw w moim Audi pojawił się. Jak wczesniej pisałem samochód jeżdżąc po mieście słabł, aż osłabł prawie do zera, że nie mogłem nim ruszyc. Podczas jazdy na krótko podświetliła się ramka na wyświetlaczu biegów i zgasła. Od razu pojechałem na diagnostykę na komputer który pokazał błąd 17114-przełączanie biegu, cos w tym stylu, ale kod napewno taki. Cóz to więc może byc. Proszę o radę. Pozdrawiam. Ps. A czy przyczyną tych problemów może byc jednak olej i filtr oleju w skrzyni, czy jednak przegrzewający się komputer?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.maja.2009 08:10:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
pawi
a wymieniłeś ten olej z filtrem w skrzyni czy jeździsz z dusza na ramieniu oczekując objawów ?

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.maja.2009 12:28:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2008 16:32:36
Posty: 180
Masz skrzynkę multitronic czy tiptronic. Błąd 17114 jest to usterka sprzęgła hydrokinetycznego, które występuje w tiptronicu. W multitronicu nie ma sprzęgła hydrokinetycznego jest natomiast koło dwumasowe.
Dosłowne znaczenie tego błędu:
Komputer sterujacy skrzyni biegów poprzez kontrolę biegów sprawdza współczynnik przełożenia przez porównanie liczby obrotów wyjściowych
silnika i skrzyni biegów.
Usterka ta zostaje wyświetlona w chwili pojawienia się rozpoznanego, niedopuszczalnego współczynnika przełozenia.
Podczas sprawdzania stałej liczby obrotów przy hamowaniu, liczba obrotów
wejściowych skrzyni biegów w przekładniku (sprzęgle hydrokinetycznym) przy załączonym biegu musi w bezruchu być bliska 0. Jesli tak nie jest, usterka ta także zostaje wyswietlona.

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Audi A3 1.8L 20V

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.maja.2009 18:56:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2008 13:03:11
Posty: 16
Lokalizacja: Płock/Warszawa
mam multitronica ze sportowym przełożeniem, dzięki za podpowiedzi. Czy to co diagnozujecie to powazna usterka, czy w miarę. Zdaję sobie sprawę, że wszystko co dotyczy tej skrzni to sprawa w miare poważna. Dzieki za rady


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2009 20:24:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.paź.2007 19:49:47
Posty: 199
Lokalizacja: Dolny Śląsk
kolego multitronic to skrzynia tzw.bezstopniowa czyli nie czujesz zmiany biegów kolega AR Wiesław napisał Ci w jakiej skrzyni ta usterka wystepuje masz skrzynie tipa z tego co widac

_________________
Audi A4 1.8 1996r
Ford mondeo 1.8TD 1996r
Vauxhall omega 2.0 1998r
A6 2.5 TDI AKE 2000r Quattro
Jest A6 1.9 TDI AVF 2004r multitronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2009 20:40:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.gru.2005 23:06:53
Posty: 568
Lokalizacja: Olsztyn
czy pierwszy post byl 3 czerwca 2008?! :) czy on rok jezdzi takim samochodem, czy mi sie tylko wydaje?!

_________________
B4 1992 1z bylo
C4 1994 aat bylo
C4 1996 ael bylo
B5fl x2 bylo
A3 2004 BKD bylo
A4 2006 ASB quattro
A6 c4 quattro XYS ael 30.12.1997
A6 C6 CDYA
A6 C7 CDUD @ 320/700
S4 B5 AGB @ 320/460


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2009 21:00:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2008 13:03:11
Posty: 16
Lokalizacja: Płock/Warszawa
Dla jasności sytuacji to jest multi nie tip. Co do drugiego postu faktycznie jeżdżę z tym problemem od marca 2008. jak pisałem sytuacja wystepuje tylko w ciepłe dni i przy jeździe w duzych korkach ulicznych. Z uwagi, że unikałem jazdy w korkach temat zbagatelizowałem, ale juz mnie to troche niepokoi dlatego samochów stoi juz u fachowca. Wstępna diagnoza komputer. Jest gośc w Zielonej Górze co naprawia komputery do multitroniców. Dodaję, że mam multi ze sportowym przełozeniem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2009 08:19:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.gru.2005 23:06:53
Posty: 568
Lokalizacja: Olsztyn
Nie rozumiem po co oczekujesz jakis rad od uzytkownikow tego forum, skoro prawie rok temu ktos Ci napisal "wymien olej i filtr" a Ty rok pozniej dalej nie wiesz co z tym zrobic... sorry, ale czekasz az ktos Ci powie, ze to bezpiecznik wystarczy wymienic? Jezdzij tak jeszcze z rok to ta skrzynie poprostu wymienisz na nowa i bedziesz mial problem z glowy...

_________________
B4 1992 1z bylo
C4 1994 aat bylo
C4 1996 ael bylo
B5fl x2 bylo
A3 2004 BKD bylo
A4 2006 ASB quattro
A6 c4 quattro XYS ael 30.12.1997
A6 C6 CDYA
A6 C7 CDUD @ 320/700
S4 B5 AGB @ 320/460


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2009 09:12:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2008 13:03:11
Posty: 16
Lokalizacja: Płock/Warszawa
W tym sęk, że to nie olej kolego


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2009 09:50:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.gru.2005 23:06:53
Posty: 568
Lokalizacja: Olsztyn
no ten rok napewno tez niie pomogl... a raczej jak cos sie dzieje z automatem to zaczyna sie od filterka i oliwy...

_________________
B4 1992 1z bylo
C4 1994 aat bylo
C4 1996 ael bylo
B5fl x2 bylo
A3 2004 BKD bylo
A4 2006 ASB quattro
A6 c4 quattro XYS ael 30.12.1997
A6 C6 CDYA
A6 C7 CDUD @ 320/700
S4 B5 AGB @ 320/460


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2009 09:25:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2006 08:52:38
Posty: 84
Lokalizacja: Kraków
zadam pytanie inaczej. a ile autko ma przejechane i kiedy ostatnio był olej wymieniony?

_________________
A6 quattro avant 2.5 V6 TDI 180KM AKE + VW Golf VI <- Mondeo 2.0 <- Bravo 1.6 <- Renault 19 1.8 <- Golf II 1.6 D <- 126p


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2009 18:02:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2008 13:03:11
Posty: 16
Lokalizacja: Płock/Warszawa
Skrzynka była wymieniana na zupełnie nowa w Holandii. Mam na to fakturę z serwisu. Od tej pory po tym ja kupiłem tam auto przy skrzyni nic nie było robione. Myślę, że od wymiany skrzyni samochód przejechał ok. 80 tys. km. No właśnie co ile km. trzeba zmieniac w multi. olej i filtr?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2009 20:27:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.paź.2007 19:49:47
Posty: 199
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Kolego olej w multi według serwisu wymienia sie co 60tys ,a filtr zalecaja przy 100tys lecz nikt tego nie robi poniewaz do wyniany filtra trzeba zrzucic cała skrzynie i ja rozebrac poniewaz jest w srodku .Serwisy ASB praktykuja wymiane filtra przy remoncie skrzyni a te z tego co wiem dozywaja około 200tys. {lecz to nie jest regułą}.Właśnie dziś wymienilem olej w swoim multi i mechanik powiedział mi że oni wymieniaja olej po 40tys .O multi jest dużo napisane na forum poszukaj to dużo sie dowiesz szczególnie postów kolegi Paw1972 on przeszedł bardzo długą drogę z tą skrzynią.

_________________
Audi A4 1.8 1996r
Ford mondeo 1.8TD 1996r
Vauxhall omega 2.0 1998r
A6 2.5 TDI AKE 2000r Quattro
Jest A6 1.9 TDI AVF 2004r multitronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2009 12:02:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2006 08:52:38
Posty: 84
Lokalizacja: Kraków
jeśli przejechał olej 80 tys. (tzn pewnie co najmniej 80tys. bo po drodze z Holandii częstym zjawiskiem jest załamanie czasoprzestrzeni, co zazwyczaj wpływa na zmniejszenie przebiegu aut) to skoro i tak należy go wymienić a dodatkowo jest szansa, że to poprawi jej zachowanie to nie widzę innego lepszego pomysłu jak właśnie go wymienić.

_________________
A6 quattro avant 2.5 V6 TDI 180KM AKE + VW Golf VI <- Mondeo 2.0 <- Bravo 1.6 <- Renault 19 1.8 <- Golf II 1.6 D <- 126p


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2009 18:34:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2008 13:03:11
Posty: 16
Lokalizacja: Płock/Warszawa
Witam ponownie. W dniu dzisiejszym po 2 tygodniach pozostawienia auta u fachowca przyszedł czas na jego odebranie po naprawie. Został wymieniony komputer oraz olej w skrzyni, bez wymiany filtra. Po dokonaniu zapłaty ruszyłem do domu ok. 100 km. Po ujechaniu ok. 40 km. zatrzymałem się i co? znowu to samo. Do opisywanego objawu braku siły ruszenia z miejsca pojawił sie objaw dziwnych turbulencji tzn. w momenciee wciskania gazu samochód wpadał w drgania nie mając siły ruszyc i po krótkiej chwili ruszał z miejsca i to nawet rzwawo. I tak za kazdym razem. Zapaliło się też na czerwono podświetlenie zmiany biegów na tablicy. Wróciłem do fachowca (ponoc nie najgorszy). Wsiadł i potwierdził to co opisałem. Stwierdził, że wrócimy do mojego komputera bo to nie to. Zatrzymał samochód mówiąc że wymieni hydraulikę. Powiedział, że jeżeli to nie poskutkuje oddaje mi kasę i nie ma pojecia co to może byc. W swojej praktyce nie spotkał się z takim objawem. Koledzy ratujcie co to może byc, czy faktycznie hydraulika? Jak on nie pomoże jadę do pana SOPY.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2009 09:25:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
AR Wiesław napisał(a):
.................
Dosłowne znaczenie tego błędu:
Komputer sterujacy skrzyni biegów poprzez kontrolę biegów sprawdza współczynnik przełożenia przez porównanie liczby obrotów wyjściowych
silnika i skrzyni biegów.
Usterka ta zostaje wyświetlona w chwili pojawienia się rozpoznanego, niedopuszczalnego współczynnika przełozenia.
Podczas sprawdzania stałej liczby obrotów przy hamowaniu, liczba obrotów
wejściowych skrzyni biegów w przekładniku (sprzęgle hydrokinetycznym) przy załączonym biegu musi w bezruchu być bliska 0. Jesli tak nie jest, usterka ta także zostaje wyswietlona.

pawi AR Wiesław powiedział już prawie wszystko, a każdy z kolegów powyżej zwracał uwagę na wymianę oleju. Dodam tylko, że są dwie możliwe przyczyny usterki - po za mechanicznym uszkodzeniem szkrzyni biegów drugą to zanieczyszczony płyn ATF, czyli bardzo brudny olej. Jeżeli jeździłeś długo i dużo i nadal nie wymieniłeś oleju to dobiłeś skrzynię. Uwierz, że bardzo często wystarczy tylko wymiana oleju i wszelkie negatywne objawy ustają. Już to przeżyłem ze swoją skrzynią. Natomiast rozumiem, że mechanik ma na myśli sterownik hydrauliczny (znajduje się wewnątrz skrzyni). Jak widać naprawia metodą prób i błędów na twój koszt. Pawi przesłałem na PW parę informacji. Ale skoro auto nadal stoi u mechanika to nie wiele możesz teraz zrobić, chyba, że zabrać i oddać w lepsze ręce - Sserwis. Z tym, że w tym stanie pozostaje tylko laweta.
pozdrawiam
;) paweł

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: