Do pelni szczescia brakowalo mi komputera w moim Smoczku. Przez 2 miesiace (moze i dluzej) szukalem na allegro zegarow i udalo sie. Szukalem zegarow z taka sama skala (max 280km/h), czarnymi tarczami, od takiego samego silnika (2.8 nie jestem pewien czy tez ACK) i z manualna skrzynia.
Teretycznie mozna wsadzic inne zegary, ale wtedy trzeba przekodowac je VAG'iem - mie mialem jak, nie mialem gdzie, wole jak wszystko jest ori.
Na forum znalazlem porady dotyczace wymiany zegarow, niektore sugerowaly, ze potrzebne jest odkrecenie kierownicy. Nie jest wymagane odkrecenie, wystarczy maksymalnie wyciagnac ja w strone kierowcy i skierowac w dol. Gdyby jednak ktos chcial odkrecic kierownice polecam fotostory
odkrecanie kierownicy s-line
1. w pierwszej kolejnosci odkrecamy srubokretem krzyzakowym 2 srubki modujace plastik maskujacy uchwyty zegarow
2. sruby z bliska
3. w celu sciagniecia plastiku nalezy posiagnac go z lewej strony delikatnie do siebie i wyciagnac z uchwytu bolec z prawej strony
4. teraz mamy dostep do zegarow, odkrecamy srubokretem krzyzakowym 3 sruby
5. wyciagnecie zegarow wymaga delikatnego naciskania na gore zegarow przy jednoczesnym ciagnieciu za uchwyty srub. Przy wyciaganiu nie mozna sie spieszyc bo mozna podrapac sobie tapicerke wokol zegarow, trzeba tez uwazac aby nie ulamac uchytow.
6. kable po odpieciu zegarow
7. nowe zegary wymagaja podpiecia sygnalu spalania i sterowania z przelacznikow zespolonych.
http://www.24max.de/audi-documents/ki_belegung_A6_C4/C4-KI.htm
Od strony zegarow jest to czarna wtyczka 10-pinowa (nr czesci 443 971 980 B, m nr 33 na schemacie)
Piny:
1. brazowy - masa
2. niebieski - zmiana opcji BC
3. szary - przycisk "reset"
4. zielony - zmiana opcji BC
5. niebiesko-czarny - sygnal spalania
6. wolny
7. wolny
8. wolny
9. zolto-niebieski - sygnal cisnienia doladowania
10. wolny
W przelacznikach zespolonych jest brazowa 6-pinowa (nr czesci 443 971 635, nr 17 na schemacie).
Piny:
1. szary - przycisk "reset"
2. brazowy - masa
3. zielony - zmiana opcji BC
4. niebieski - zmiana opcji BC
5. wolny
6. wolny
Polaczenie kostek powinno miec ok 50cm, nalezy pamietac aby zostawic kabel na sygnal spalania.
8. sygnal spalania mozna pobrac z czerwonej kostki zamontowenej w nogach pasazera od strony nadkola.
9. niebiesko-czarny przewod (pin 5-ty) z czarnej kostki wpinanej do zegarow nalezy polaczyc z cienszym niebiesko-czarnym przewodem w kostce (sa tam 2 przewody niebiesko-czarne, cienszy i grubszy)
10. podlaczamy kabelki, przykrecamy zegary i efekt koncowy
Uzywane zegary kupilem na allegro, kostki znalazlem na szrocie.
Po wymianie zegarow Auto Check dzialal bez zadnych dodatkowych kombinacji z podlaczaniem dodatkowych czujnikow - przechodzil pelny test.
Po podlaczeniu Board Computer ustawia sie na "spalanie chwilowe", jesli nie podlaczymy sygnalu spalania wyswietlana jest wartosc '0.0'. Do sterowania BC nalezy zamontowac przelaczniki zespolone z opcja sterowania komputerem (dodatkowe przyciski na manetce sterowania wycieraczkami, prawa strona).
Zobacz takze
wymiana przelacznikow zespolonych - fotostory.
EDIT:
Przy wyciaganiu zegarow czesto padaja zarowki od podswietlenia. Warto zaopatrzyc sie w kilka na zapas: 12V, 1.2W w oprawkach.